Bijbelteksten Goede Vrijdag

Op zoek naar Bijbelteksten Goede Vrijdag? Dan is dit overzicht met Bijbelteksten Goede Vrijdag precies wat je nodig hebt. Op deze pagina vertellen we kort wat Goede Vrijdag is en waarom Goede Vrijdag nou precies goed is, terwijl we op deze dag als christenen het lijden en sterven van Jezus gedenken.

Wanneer je direct het overzicht met Bijbelteksten Goede Vrijdag wilt bekijken klik dan op de knop hieronder met het opschrift: “direct naar het overzicht”. Wanneer je dit doet ga je gelijk naar het overzicht met de Bijbelteksten Goede Vrijdag. Je kan natuurlijk ook gewoon lekker verder lezen.

Direct naar het overzicht
Bijbelteksten Goede Vrijdag

Bijbelteksten Goede Vrijdag wat is Goede Vrijdag?

Op Goede Vrijdag herdenken we als christenen het lijden en sterven van Jezus Christus de Zoon van God. De Heere Jezus werd onschuldig ter dood veroordeeld. Hij stierf na een lange lijdensweg aan een houten kruis. De profeet Jesaja had het al voorzegd.

In Jesaja 53:3-7 staat: “Hij werd veracht, door mensen gemeden, hij was een man die het lijden kende en met ziekte vertrouwd was, een man die zijn gelaat voor ons verborg, veracht, door ons verguisd en geminacht. Maar hij was het die onze ziekten droeg, die ons lijden op zich nam. Wij echter zagen hem als een verstoteling, door God geslagen en vernederd. Om onze zonden werd hij doorboord, om onze wandaden gebroken. Voor ons welzijn werd hij getuchtigd, zijn striemen brachten ons genezing. Wij dwaalden rond als schapen, ieder zocht zijn eigen weg; maar de wandaden van ons allen liet de HEER op hem neerkomen. Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet en deed zijn mond niet open. Als een schaap dat naar de slacht wordt geleid, als een ooi die stil is bij haar scheerders deed hij zijn mond niet open.”

Jezus onderging het lijden. Hij had elk moment kunnen kiezen om er mee te stoppen, maar dat deed Hij niet. Waarom? Hij moest sterven als een volmaakt offer. Sterven voor de zonden van alle mensen. Om zo de kloof tussen God en de mens te dichten. De kloof tussen jou en God! Daarom is Goede Vrijdag Goed. Door het offer wat Jezus deed op Goede Vrijdag kunnen wij weer bij God komen. Wat een Genade!

Naast deze pagina met Bijbelteksten Goede Vrijdag bieden we ook nog ander pagina’s met Bijbelteksten die betrekking hebben op verschillende christelijke feestdagen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Bijbelteksten Pasen, Bijbelteksten Pinksteren en Bijbelteksten Kerst. Heb je vragen of opmerkingen over deze pagina met Bijbelteksten Goede Vrijdag of weet je nog een Bijbeltekst Goede Vrijdag die niet in de overzicht staat? Neem dan contact met ons op. Vindt je deze Bijbelteksten met afbeeldingen mooi? Het is ook mogelijk om je in te schrijven op onze Bijbeltekst van de dag. Wanneer je dit doet zal je van ons elke dag een Bijbeltekst ontvangen via het kanaal dat jij wenst.

Overzicht Bijbelteksten Goede Vrijdag

Marcus 15:39
Toen de centurio, die recht tegenover hem stond, hem zo zijn laatste adem zag uitblazen, zei hij: ‘Werkelijk, deze mens was Gods Zoon.’ Marcus 15:39

Romeinen 5:8
Maar God bewees ons zijn liefde doordat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren. Romeinen 5:8

1 Korintiers 5:7
Doe de oude desem weg en wees als nieuw deeg. U bent immers als ongedesemd brood omdat ons pesachlam, Christus, is geslacht. 1 Korintiers 5:7

Niet de Bijbeltekst Goede Vrijdag kunnen vinden die je zocht?

Op onze pagina Bijbelteksten bieden we een overzicht van alle thema’s en Bijbelboeken waar we Bijbelteksten in aanbieden.

Bekijk alle thema’s
Bekijk alle Bijbelboeken

VERSE KRUIMELS IN JE MAILBOX ONTVANGEN?

Dat kan! Bepaal hoe vaak je verse kruimels in je mailbox wenst te ontvangen en vul je e-mailadres in. De Bijbeltekst van de dag (dagelijkse Bijbeltekst) is het meest populair. Deze wordt dagelijks aan meer dan 50.000 mensen verzonden.



Je gegevens zijn 100% veilig