Bijbelteksten Meeleven

Het moment dat mensen elkaar het jawoord geven is een bijzonder moment. De man en vrouw beloven elkaar eeuwige trouw en sluiten een verbond met God en elkaar. Het verwijst dus ook naar de trouw van God. Jezus zegt in Mattheüs 16:19 dat wat we op aarde binden ook in de hemel gebonden zal zijn. In Bijbel wordt zoals reeds vermeld veel gesproken over het huwelijk tussen man en vrouw. Deze pagina geeft met name Bijbelteksten huwelijk, Bijbelteksten bruiloft en christelijke teksten huwelijk weer die goed op trouwkaarten gebruikt kunnen worden.

17 Bijbelteksten

Bijbelteksten Meeleven

Bijbelteksten kunnen een krachtig middel zijn om mee te leven met iemand die rouwt of zich zorgen maakt. De Bijbel staat vol met troostende verzen die geruststelling, hoop en kracht bieden in moeilijke tijden. Het gebruiken van bijbelteksten om mee te leven met iemand is een uitstekende manier om aan te geven dat je er voor hen bent en dat je hen steunt. Een van de meest bekende en comfortabele bijbelteksten is Psalmen 23:4, "Al ga ik door een dal van duisternis, ik vrees geen kwaad, want U bent bij me; uw stok en uw staf, die geven mij troost." Dit vers biedt geruststelling en troost aan degenen die zich zorgen maken of die door moeilijkheden gaan. Een andere passende bijbeltekst is Jesaja 41:10, "Wees niet bang, want Ik ben bij je; wees niet bevreesd, want Ik ben je God. Ik versterk je, Ik help je, ik ondersteun je met mijn rechterhand." Dit vers benadrukt het idee dat God altijd bij ons is en ons steunt, zelfs in moeilijke tijden. Er zijn ook veel specifieke teksten die gebruikt kunnen worden om mee te leven met iemand die rouwt. Johannes 14:27 bijvoorbeeld zegt, "Vrede laat ik u achter, mijn vrede geef ik u. Ik geef u niet zoals de wereld geeft. Doe niet bang, houd moed." En in 2 Korintiërs 1:3-4 staat, "Geloofd zij de God en Vader van onze Heer Jezus Christus, de Vader van medelijden en God van alle troost, die ons troost in al onze verdrukking, zodat wij anderen kunnen troosten, die in elke vorm van verdrukking zijn." Tenslotte kun je ook persoonlijke verzen gebruiken om mee te leven met iemand die rouwt of zich zorgen maakt. Matteüs 11:28 bijvoorbeeld zegt, "Kom tot mij, allen die vermoeid en belast zijn, en ik zal u rust geven."

Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels