Bijbelteksten Valentijnsdag

Voor Bijbelteksten Valentijnsdag ben je op onze website aan het juiste adres. Op deze pagina bieden wij een overzicht met Bijbelteksten Valentijnsdag. We hopen dat je door dit overzicht de juiste Bijbeltekst kunt vinden voor je Valentijn. Vragen of opmerkingen over dit overzicht met Bijbelteksten Valentijnsdag?

Of weet je nog een aantal Bijbelteksten Valentijn die goed zouden passen in de overzicht? Neem dan contact met ons op. Door op de knop ga naar overzicht te klikken kun je de tekst overslaan en ga je direct naar het overzicht Bijbelteksten Valentijnsdag.

Direct naar het overzicht
Bijbelteksten Valentijnsdag

Waarom Bijbelteksten Valentijnsdag?

Valentijnsdag is een dag waarop geliefden elkaar extra aandacht geven met cadeautjes, bloemen of kaarten. Valentijnsdag heeft natuurlijk alles te maken met de liefde tussen man en vrouw. Daarom willen we ook het overzicht met Bijbelteksten liefde en Bijbelteksten huwelijk van harte bij je aanbevelen. In dit overzicht staan niet alleen Bijbelteksten over liefde tussen man en vrouw, maar ook Bijbelteksten over Gods liefde voor ons. Over het ontstaan van Valentijnsdag is veel onduidelijkheid. Het is niet zeker naar welke Valentijn het feest is vernoemd. Wel duidelijk is dat paus Gelasius in het jaar 496 de veertiende februari uitriep tot de dag van de heilige Valentijn.

We hebben besloten om dit overzicht met Bijbelteksten Valentijnsdag te maken omdat er behoorlijk veel op gezocht wordt in Google. Wanneer je op zoek bent naar een leuk cadeautje voor je geliefde dan willen we je wijzen op onze christelijke webshop. Hier verkopen we diverse leuke christelijke cadeaus zoals christelijke boeken, denk hierbij aan christelijke romans maar bijvoorbeeld ook Bijbelse Dagboeken en Bijbelstudieboeken, christelijke kaarten, christelijke kalenders en christelijke posters. Tot slot; We zouden het leuk vinden om iets van je te horen als je door middel van dit overzicht een passende Bijbeltekst Valentijnsdag hebt gevonden.

Overzicht Bijbelteksten Valentijnsdag

Bijbeltekst Valentijn Hooglied 6 3

Hooglied 6:3
Ik ben van mijn lief, en mijn lief is van mij. Hooglied 6:3

Bovenstaande Bijbeltekst Valentijnsdag is te koop als christelijke kaart in onze webshop. Klik hier om deze kaart te bekijken.

Bijbeltekst Valentijnsdag Johannes 13 34

Johannes 13:34
Ik geef jullie een nieuw gebod: heb elkaar lief. Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben. Johannes 13:34

Bovenstaande Bijbeltekst Valentijnsdag is te koop als christelijke kaart in onze webshop. Klik hier om deze kaart te bekijken.

Johannes 15:12
Mijn gebod is dat jullie elkaar liefhebben zoals ik jullie heb liefgehad. Johannes 15:12

Johannes 15:13
Er is geen grotere liefde dan je leven te geven voor je vrienden. Johannes 15:13

Romeinen 12:10
Heb elkaar lief met de innige liefde van broeders en zusters en acht de ander hoger dan uzelf. Romeinen 12:10

Romeinen 13:8
Wees elkaar niets schuldig, behalve liefde, want wie de ander liefheeft, heeft de gehele wet vervuld. Romeinen 13:8

1 Korintiërs 13:2
Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn. 1 Korintiërs 13:2

Bijbeltekst Valentijn 1 Korinte 13 4

1 Korintiërs 13:4
De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 1 Korintiërs 13:4

Bovenstaande Bijbeltekst Valentijnsdag is te koop als christelijke kaart in onze webshop. Klik hier om deze kaart te bekijken.

Bijbeltekst Valentijn 1 Korintiers 13 8

1 Korintiërs 13:8
De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan. 1 Korintiërs 13:8

Bovenstaande Bijbeltekst Valentijnsdag is te koop als christelijke kaart in onze webshop. Klik hier om deze kaart te bekijken.

Galaten 5:14
Want de hele wet is vervuld in één uitspraak: ‘Heb uw naaste lief als uzelf.’ Galaten 5:14

Efeziërs 3:16-17
Moge hij vanuit zijn rijke luister uw innerlijke wezen kracht en sterkte schenken door zijn Geest, zodat door uw geloof Christus kan gaan wonen in uw hart, en u geworteld en gegrondvest blijft in de liefde. Efeziërs 3:16-17

Bijbeltekst Valentijnsdag Efeziers 4 2

Efeziërs 4:2
Wees steeds bescheiden, zachtmoedig en geduldig, en verdraag elkaar uit liefde. Efeziërs 4:2

Efeziërs 4:15
Dan zullen we, door ons aan de waarheid te houden en elkaar lief te hebben, samen volledig toe groeien naar hem die het hoofd is: Christus. Efeziërs 4:15

Efeziërs 5:2
En ga de weg van de liefde, zoals Christus, die ons heeft liefgehad en zich voor ons gegeven heeft als offer, als een geurige gave voor God. Efeziërs 5:2

Kolossenzen 3:14
En bovenal, kleed u in de liefde, dat is de band die u tot een volmaakte eenheid maakt. Kolossenzen 3:14

Bijbeltekst Valentijnsdag Petrus 4 8

1 Petrus 4:8
Heb elkaar vóór alles innig lief, want liefde bedekt tal van zonden. 1 Petrus 4:8

1 Johannes 4:11
Geliefde broeders en zusters, als God ons zo heeft liefgehad, moeten ook wij elkaar liefhebben. 1 Johannes 4:11

1 Johannes 4:12
Niemand heeft God ooit gezien. Maar als we elkaar liefhebben, blijft God in ons en is zijn liefde in ons ten volle werkelijkheid geworden. 1 Johannes 4:12

1 Johannes 4:19
Wij hebben lief omdat God ons het eerst heeft liefgehad. 1 Johannes 4:19

Bovenstaande Bijbeltekst Valentijnsdag is te koop als christelijke kaart in onze webshop. Klik hier om deze kaart te bekijken.

1 Johannes 4:21
We hebben dan ook dit gebod van hem gekregen: wie God liefheeft, moet ook de ander liefhebben. 1 Johannes 4:21

Niet de Bijbeltekst Valentijnsdag kunnen vinden die je zocht?

Op onze pagina Bijbelteksten bieden we een overzicht van alle thema’s en Bijbelboeken waar we Bijbelteksten in aanbieden.

Bekijk alle thema’s
Bekijk alle Bijbelboeken

VERSE KRUIMELS IN JE MAILBOX ONTVANGEN?

Dat kan! Bepaal hoe vaak je verse kruimels in je mailbox wenst te ontvangen en vul je e-mailadres in. De Bijbeltekst van de dag (dagelijkse Bijbeltekst) is het meest populair. Deze wordt dagelijks aan meer dan 50.000 mensen verzonden.



Je gegevens zijn 100% veilig