Boek
Geboren om te vliegen
Paperback
208 pagina's
Nederlands
2018
9789029725415
Geboren om te vliegen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Nieuwe editie van het boek 'Geboren om te vliegen', waarin Henk Stoorvogel en Eugène Poppe uitleggen wat je als christen kunt leren uit het leven van de arend.

In de Bijbel wordt de arend als beeld gebruikt om ons dingen te leren over persoonlijke geloofsgroei en ontwikkeling. Henk Stoorvogel en Eugène Poppe houden de kennis over de arend tegen het licht en bestuderen opnieuw de plaatsen in de Bijbel waar deze metafoor voorkomt. Een boek dat christenen helpt om hun bestemming te vinden: de evenwichtige persoon worden die God bedoeld heeft.

ISBN
9789029725415
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Druk
7
Aantal pagina's
208 pagina's
Gewicht
265 g
Afmetingen
21,6 cm × 13,8 cm × 1,8 cm

Meer zoals dit

Jezus leven
Jezus leven
Henk Stoorvogel neemt je in Jezus leven mee naar het hart van Jezus. De belichaming van het goede, een mens uit één stuk, een man met een missie: Jezus maakte het allemaal waar. Maar hoe zag een gewone werkdag voor Jezus eruit? Wat was er nou echt zo bijzonder aan Hem, dat duizenden mensen Hem volgden? Henk Stoorvogel is nieuwsgierig en slaagt erin een nieuw licht op het leven van Jezus te werpen, door het stellen van kinderlijk creatieve vragen. Maar Jezus Leven gaat nog verder. Het is een oproep tot het leven van een 'Jezus Leven'. Hoe kunnen wij vandaag de dag vorm en inhoud geven aan de navolging van Jezus Christus? Met Henk Stoorvogel gaan we op zoek naar het hart van Jezus en de manier waarop we dat in ons eigen leven kunnen toepassen. Henk Stoorvogel heeft zich jarenlang voorbereid op het schrijven van een boek over Jezus' leven. Hij deed ervaring op met het uitdiepen van Bijbelse karakters in de Bijbelstudieserie 'Onderweg met...' en is al jaren voorganger van de Vrije Evangelisatie Zwolle. Stoorvogels vaardigheden als student van Bijbelse figuren en zijn liefde voor Jezus komen samen in Jezus Leven, dat ook uitermate geschikt is voor Bijbelstudie- en gespreksgroepen.
Groeien als een palm
Groeien als een palm
9789029710749
Het leven met God kan paradijselijk zijn. Niet per se op de manier die wij kunnen bedenken, maar wel op Gods manier. Echt leven met God brengt je in een andere wereld. Veel van onze dagelijkse gemakken ontbreken, maar oneindig veel nieuwe mooie dingen komen ervoor in de plaats. Groeien als een palm laat zien dat het geweldig is om een discipel van Christus te zijn.
De Leerling
De Leerling
Discipelschap
9789029725835
De leerling: leren leven als volgeling van Jezus. De eerste twaalf discipelen waren door Jezus uitverkoren voor een doelgericht leertraject. De opleiding van deze twaalf ging uit van principes die in de eenentwintigste eeuw nog net zo relevant zijn. Henk Stoorvogel neemt de leerweg van Jezus onder de loep in ‘De leerling’ en daagt uit om (opnieuw) als leerling, als discipel van Jezus op weg te gaan. Henk Stoorvogel is voorganger, oprichter van mannenbeweging De 4e Musketier en auteur van onder andere ‘Geboren om te vliegen’ en ‘Groeien als een palm’. Hij wil de wereld laten zien hoe bijzonder het is om Jezus na te volgen, en in ‘De leerling’ doet hij dat overtuigend.
Man zijn in de tweede helft
Man zijn in de tweede helft
Een boek voor mannen die op de drempel staan van hun tweede levensfase. ‘Man zijn in de tweede helft’ van Henk Stoorvogel en Eugène Poppe is een boek voor mannen over de midlifefase. Rond hun veertigste belanden mannen in een overgangsfase: ze bewegen zich richting de tweede helft van hun leven. Voor veel mannen is dit een verwarrende fase. Wanneer deze midlifefase niet goed doorleefd wordt, kan die uitlopen op een midlifecrisis. In het traject van eerste naar tweede helft verschuift het waardensysteem van de man: van prestatie naar relatie, van doen naar zijn, van nemen naar geven. Het boek geeft inzicht in de dynamiek die op gang komt en helpt mannen richting te vinden. Een perfect cadeau voor Vaderdag!
Samen is...
Samen is...
'Samen is...' is een invulboek voor elke dag, waarin je als man en vrouw wordt uitgedaagd om gestalte te geven aan 'samen'. Je leert elkaar (nog) beter kennen met de vragen en opdrachten die je allebei met je eigen antwoord invult. Wat wordt bedoeld met dit Bijbelvers? Wat is je mooiste jeugdherinnering? Hoe breng jij een probleem bij God? Henk en Ruth Stoorvogel hebben dit boek geschreven vanuit hun eigen ervaringen als man en vrouw die samen God willen dienen. Zij hebben voor een heel jaar invulvragen en opdrachten bedacht die je relatie verdiepen en verrijken.
Op Zoek Naar Intimiteit Met God - Martin Dol
Op Zoek Naar Intimiteit Met God - Martin Dol
Alles in jouw leven staat of valt met de kwaliteit van je relatie met God. Als je dat tot je laat doordringen en vervolgens gaat kijken naar de manier waarop jij je tijd met God beleeft, dan is er misschien wel wat werk aan de winkel! Dit boek is niet bedoeld als stappenplan om jouw tijd met God op te krikken, omdat ik uit eigen ervaring weet dat dat niet werkt. Ik wil door te omschrijven wat ik zelf heb ontdekt, een diep verlangen bij jou aanboren, een verlangen dat er al is, maar nog diep vanbinnen verborgen is. Op het moment dat je gaat ontdekken hoe groot Gods verlangen naar jou is en op welke manier je leven verandert als je je verbindt met Hem, zul je je leven zo willen inrichten dat je God steeds beter leert kennen. Dit praktische boek helpt je om te groeien in intimiteit met Jezus, op de manier zoals God jou heeft gemaakt en dus het best bij jou past. Aanbeveling “Je hebt een boek in handen dat je leven kan veranderen. Echt waar! In al de jaren dat ik Martin ken en met hem samenwerk, is intimiteit met God zijn favoriete onderwerp. Hij spreekt en onderwijst op onze scholen voortdurend over een diepgaande relatie met God en hoe je die kunt versterken. Dit boek gaat niet alleen over het belang van zo’n relatie of hoe diep die kan gaan. Martin reikt je tools aan om er op jouw manier en in jouw spirituele taal mee aan de slag te gaan. Je wordt meegenomen op een ontdekkingsreis naar het hart van de Vader en dat is echt levensveranderend! Velen zijn door het onderwijs van Martin tot een diepere en meer intieme relatie met God gekomen. Geregeld komen mensen in tranen vertellen hoeveel impact dit onderwijs op hen heeft. Nu ben jij aan de beurt, dus grijp je kans! Martin Koornstra” – Directeur Royal Mission
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels