Boek
Jezus onze niet zo lieve Heer
Paperback
280 pagina's
Nederlands
2017
9789059990852
Jezus onze niet zo lieve Heer

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Helaas is Jezus voor veel mensen te religieus om van te houden, te afstandelijk om te kunnen ervaren en te streng om een bron van leven te kunnen zijn. Wat hebben we in de loop der eeuwen van hem gemaakt? Klopt dat beeld wel met de werkelijkheid? In de Bijbel lees je over mannen en vrouwen die drie jaar lang intensief en vriendschappelijk met hem optrokken. Over de mogelijkheid om net zo'n relatie met hem te hebben als Vader en Zoon met elkaar hebben. Ken je hem zo? Want, als je Jezus niet kent als persoon... Als je zijn unieke persoonlijkheid - speels, geraffi neerd, vriendelijk, vurig, zachtaardig, gevat, vol woede tegenover alles wat religieus is - niet kent, kan het zijn dat je slechts een beeld van hem hebt leren kennen en niet hemzelf. Als je Jezus niet ervaart in je leven... Als je de troost van zijn concrete aanwezigheid niet kent... Als je zijn stem nooit hoort... dan ben je bestolen. En als je de kracht van zijn leven in jou niet kent, die jouw persoonlijkheid vernieuwt, je gebrokenheid geneest en je in staat stelt te leven zoals hij leefde, dan ben je beroofd. Jezus, bevrijd me van alles wat niet waar is over u en laat me zien wie u werkelijk bent

ISBN
9789059990852
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
280 pagina's
Gewicht
377 g
Afmetingen
21,5 cm × 14,1 cm × 2,3 cm

Meer zoals dit

De ongetemde man
De ongetemde man
Zingeving
Identiteit
9789060679869
Elke man is ooit een jongen geweest. En jongens dromen dat ze helden zijn, boeven vangen en lieve meisjes redden. Maar op weg naar de volwassenheid zijn de meeste mannen innerlijk verwond, meestal door hun vader. En ze hebben hun dromen diep weggestopt. Ze proberen zich te handhaven in de zakenwereld, waar het draait om efficiëntie en resultaat. Bovendien wordt er, thuis en op hun werk, van hen verwacht dat ze fijngevoelig, communicatief en begrijpend zijn. Is aardig zijn en welvaart creëren dan het kenmerk van de nieuwe mannelijkheid? De moderne man is een gekooid dier. Hij lijkt getemd, maar diep in zijn hart sluimert de droom dat hij een held is. Als hij niet kan leven zoals God hem ontworpen heeft, zit hij niet lekker in z'n vel en grijpt hij naar het surrogaat. Of de lafaard in hem krijgt de overhand. En de kerken? Helpen die hem naar Gods ontwerp te leven? Wordt hij gestimuleerd gewaagde dingen te doen voor zijn Heer, te strijden tegen onrecht en zijn vrouw te laten merken dat zij een schoonheid is? De meeste kerken moedigen hem aan vooral plichtsgetrouw te zijn. Braaf. En als je om je heen kijkt, zie je dat heel veel mannen zich... vervelen in de kerk. Herken je hier iets in? Ga dan met John Eldredge op weg om je mannelijkheid te heroveren.
De fascinerende vrouw
De fascinerende vrouw
9789060673003
Een vrouw is fascinerend. De diepte van haar wezen is onpeilbaar. Haar schoonheid is betoverend. Haar verlangen naar romantiek is onuitwisbaar, evenals haar droom om een onvervangbare rol te spelen in een groot avontuur. Hoewel ze haar schoonheid graag wil ontsluieren, schrikt ze er ook voor terug, omdat ze al zo vaak gekwetst is. En… om samen met de prins van haar dromen het kwaad te bestrijden… Ach, dat blijft meestal een droom. Maar haar hart hunkert naar het leven waarvoor zij geschapen is en waarin schoonheid een hoofdrol speelt. En het gaat natuurlijk niet alleen om de buitenkant. Schoonheid is het wezen van de vrouw, zeggen John en Stasi Eldredge in dit boek. En deze schoonheid komt van God, die daarmee een belangrijk aspect van Zichzelf laat zien. Een vrouw wil mooi maken en mooi zijn, van binnen en van buiten. En ze is nooit mooier dan wanneer zij haar rust gevonden heeft bij God. Hij is de grote Minnaar die zijn vreugde daarin vindt dat zijn beminde tot haar volle recht komt: mooi, moedig en meeslepend.
Echte mannen
Echte mannen
9789060671665
Wat betekent het om een man te zijn? Hoe weet ik dat ik als man uit het juiste hout gesneden ben? Hoe word ik man zoals God het bedoeld heeft? De levensreis van jongen naar man is dé centrale missie van het mannenleven. Die reis voert door verschillende fasen: van jongen tot cowboy, tot strijder, tot minnaar, tot koning, tot wijze. Helaas brengen steeds minder mannen deze levensreis tot een goed einde. Ze kennen God niet als Vader en veel aardse mannen zijn niet langer beschikbaar als vaderfiguur. Toch heeft iedere man een gids nodig om écht man te kunnen worden. Je leert wie je bent en hoe je in elkaar zit als man, van een man. Je hebt een voorbeeld nodig, een betrouwbaar pad gemarkeerd door de mannen die je zijn voorgegaan. Zijn die er niet? Hebben ze gefaald? John Eldredge neemt je mee, langs valkuilen, vaderwonden en goede voorbeelden naar het Vaderschap van God. Zo laat hij zien hoe Vader-God van iedere man, hoe jong of oud ook, een échte man wil maken. Echte mannen is het vervolg op De Ongetemde Man
Leren wandelen met God
Leren wandelen met God
Leren wandelen met God: een onvoorstelbare gedachte. De Allerhoogste die jou bij de hand neemt en door het leven leidt. Niet alleen met bijbelteksten, boeken en preken, maar ook met woorden die rechtstreeks tot je komen, ergens diep van binnen, op een plekje waar het heel stil is, want Hij spreekt zelden met stemverheffing. In de drukte van het leven is dát het probleem. Er zijn zoveel stemmen die zich aan ons opdringen, dat we Gods stem niet of nauwelijks horen. Daarbij komt onze sterke neiging om onafhankelijk te zijn en zelf de problemen op te lossen. John Eldredge kent dit conflict: willen wandelen met God en tegelijk proberen je eigen boontjes te doppen. Toch heeft hij geleerd met God te wandelen. En hij blijft leren. In ‘Leren wandelen met God’ neemt hij u een jaar lang mee en gunt u een kijkje in zijn dagboek, zodat u kunt leren van zijn ervaringen – de goede en de slechte.
De strijd om je hart
De strijd om je hart
Leven voor God doe je met je hart. Het is nooit anders geweest. God heeft altijd het hart van zijn volk gezocht. Maar ons hart laat zich gemakkelijk verleiden door verkeerde minnaars. ?f het trekt zich terug, vanwege kwetsuren in onze jeugd. ?f het durft niet voor de dag te komen, vanwege begane zonden. Volgelingen van Jezus zijn hier niet immuun voor. Zij zoeken vaak de schijn-veiligheid van principes en prestaties. En ze leggen hun gereinigde hart het zwijgen op, omdat het hen wil leiden naar een onvoorspelbaar leven met God. Op onbewaakte ogenblikken laat het hart merken dat het er nog is. Zijn stille stem kan ineens tot je doordringen en fluisteren: Denk je dat dit alles is? Zou je niet echt willen leven?! Je schrikt ervan en doet gauw het deurtje dicht. Je gaat nog meer je best doen om als een gedisciplineerd christen te leven en heel actief te zijn. En toch... als je het aandurft om vanuit je hart voor God te leven, gaat er een wereld voor je open. Een wereld van intimiteit, schoonheid en avontuur. Dat zo'n leven weerstand oproept, ligt voor de hand. Maar je leeft. Brent Curtis was pastoraal raadsman en schrijver. Hij is omgekomen tijdens een bergbeklimming. John Eldredge is schrijver, pastoraal raadsman en spreker. De mannen waren jarenlang elkaars hartsvrienden.
Gebed dat bergen verzet
Gebed dat bergen verzet
Gebed
Bidden
9789059990951
Gebed dat bergen verzet – bidden met passie, vertrouwen en autoriteit Iedereen heeft een reden om te bidden. We verlangen ernaar dat God iets doet voor ons of onze dierbaren. Maar soms doet Hij dat niet en blijven wij met vragen achter. Doen we iets verkeerd? Heeft Hij ons gebed niet gehoord? Hoe kan het dat de gebeden van anderen soms effectiever lijken dan die van ons? Door dergelijke vragen en teleurstellingen zouden we het bidden kunnen opgeven, terwijl het gebed juist het wapen is dat God ons heeft gegeven om vooral moed te houden. Wie bidt, wil dat bidden ‘werkt’. Over dat soort gebed gaat dit boek. We gaan in dit boek ontdekken dat bidden meer is dan God om iets vragen. Dat het eigenlijk een vorm van samenwerking is die we met God aangaan. Wij zijn Gods kinderen; zonen en dochters van de Allerhoogste. Hij heeft ons de autoriteit van Jezus Christus gegeven. Wij mogen een grotere rol in het gebed spelen dan we ooit voor mogelijk hebben gehouden, en meer van onze gebeden verwachten. Gebed dat bergen verzet is een heel praktisch boek. Het is mild en liefdevol geschreven, maar ook eerlijk en onderwijzend. Het opent nieuwe deuren naar hoop. De hoop dat de bergen in onze omstandigheden zullen wijken, omdat onze God alle macht heeft in de hemel en op aarde!
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels