Boek
U bent altijd bij mij
Paperback
220 pagina's
Nederlands
2020
9789490254339
U bent altijd bij mij

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Psalm 23 is al duizenden jaren een bestseller. Het wordt de nachtegaal onder de psalmen genoemd. Dit herderslied heeft miljoenen mensen door de moeilijkste periode van hun leven heen gesleept. In de tijd dat Aukje borstkanker had, was Psalm 23 ook voor ons een houvast in de storm. De woorden U bent altijd bij mij hebben ons door deze zware tijd heen gedragen. Een tijd waarin alles onzeker leek te zijn. Maar juist in deze tijd mochten we God van een heel andere kant leren kennen. We ontdekten dat Hij in elk seizoen van ons leven te vertrouwen is. God komt nooit te vroeg en al helemaal niet te laat, want Hij is er altijd!

Aukje en Wilkin van de Kamp

+ Gratis cd met het lied 'Ik zal er zijn' van Sela!

ISBN
9789490254339
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
220 pagina's
Gewicht
401 g
Afmetingen
21,6 cm × 14,2 cm × 2,2 cm

Meer zoals dit

Het beste deel komt nog
Het beste deel komt nog
Als we ziek zijn of zorgen hebben, zien we uit naar betere tijden. We verlangen ernaar en bidden ervoor. Maar soms komt het herstel niet, of niet direct. Altijd, maar zeker in zulke omstandigheden, zegt Corrie ten Boom, kunnen we ons leven bouwen op de troostrijke beloften van God. Hij zal alle dingen laten medewerken ten goede voor hen die Hem liefhebben. Het beste deel komt nog.
Als leven rouw is
Als leven rouw is
Dit boek is geschreven voor mensen die te maken hebben met verlies en verdriet. Wat is rouw eigenlijk? Wat komt er op je af? Waarom willen mensen zo graag jouw verdriet verzachten? Rouw doet pijn en kost veel energie. Dat is niet raar, dat is wat het is. Naast algemene inzichten over rouw geeft Marco van der Straten ook hoopvolle handreikingen vanuit christelijk perspectief. Een mooi vormgegeven (cadeau)boek dat inzicht en troost biedt.
Adem de dag
Adem de dag
Rust
9789023970538
Verstilling is lucht in je leven. We verlangen naar onthaasting in alle facetten in ons bestaan. Momenten die je ziel voeden, ruimte bieden en innerlijke rijkdom brengen. In dit boek geeft stiltetrainer Mirjam van der Vegt een inzicht, aanmoediging of anekdote voor elke dag, met aanvullende bijdrages van herder Sjoerd Stellingwerf (stilte vanaf het open veld) en Alex van Pelt (stilte op de werkvloer). Adem de dag! 'Adem de dag' is onderdeel van de Stiltelijn en het vervolg op 'Koester je hart'. Mirjam van der Vegt schreef de veelgelezen Stiltelijn, die in een grote behoefte blijkt te voorzien. Ze brengt haar boeken elke keer weer op een actuele manier voor het voetlicht en publiceerde ook enkele romans. Ze schrijft 'Het naaiatelier', het BCB-actieboek voor 2016. Zie ook www.mirjamvandervegt.nl.
Zelfs al ga ik...
Zelfs al ga ik...
Zelfs al ga ik door een dal van diepe duisternis, ik vrees geen kwaad want U bent bij mij.' (Psalm 23:4) Als lijden in je leven komt, kan God ver weg lijken. De uitroep uit Psalm 22, 'Mijn God, mijn God, waarom hebt U mij verlaten?' komt gemakkelijker over je lippen, dan de krachtige belijdenis van de bovenstaande tekst uit Psalm 23. Waar is God als wij lijden? Met goede bedoelingen komen familieleden meelevende vrienden en theologen met allerlei verklaringen.Maar welke van die verklaringen houden stand? Hoe is God aanwezig in ons lijden? En hoe komen we zover dat we het kwaad niet langer vrezen, ook als het niet weggaat? Henk Rothuizen schreef Zelfs al ga ik... als een troostvolle overdenking voor iedereen die met die grote vragen te maken krijgt. Maar hij schreef het boek eerst en vooral voor zichzelf, toen hij en zijn vrouw Joke met het bericht werden geconfronteerd dat zij ongeneeslijk ziek was. Het is Henk's verlangen dat jij zult gaan ontdekken en ervaren dat God heel dichtbij is als het lijden jou treft. En dat Zijn aanwezigheid die terechte vragen overstijgt. "Een uit het hart geschreven, ontroerende liefdesbrief van een man aan zijn vrouw en aan zijn Vader. Fascinerend en hartveroverend." Faouzi Chihabi, goede vriend, eigenaar van Trattoria Borgo d'Aneto, Rotterdam
Ja zeggen tegen God
Ja zeggen tegen God
Met korte, bemoedigende overdenkingen en inspirerende bijbelteksten helpt Max Lucado je op weg om aan de slag te gaan met je geloof. In dit prachtig vormgegeven boek met overdenkingen van Max Lucado staat het geloof centraal en komen er onderwerpen aan de orde zoals het leven van een christen, de liefde van God en zijn plan met je leven. 'Ja zeggen tegen God' is daarom ook uitermate geschikt om weg te geven bij zowel belijdenis als volwassendoop.
Rust en regelmaat bij God
Rust en regelmaat bij God
Veel vrouwen zouden graag meer en vaker in hun bijbel willen lezen. Maar ze verliezen hun motivatie, begrijpen niet goed wat ze lezen of vinden het moeilijk de verbinding met hun eigen leven te maken. Arenda Haasnoot is overtuigd van het belang van (dagelijks) bijbellezen. In dit boekje behandelt ze belemmeringen waar vrouwen tegenaan lopen, motiveert en geeft handige tips vanuit haar jarenlange ervaring als predikant en met de Alpha cursus. Rust – als je de bijbel leest, vind je rust bij God. Met uitwerkingen rond bijbelboeken om te gaan lezen. Regelmaat – zoek een manier om het vol te houden die bij jou past. Met tips rond o.a. leesroosters. Reinheid – de bijbel helpt je in een gezonde geestelijke levensstijl.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels