Uitgeverij Gideon

Nog geen informatie beschikbaar.
265 Kruimels
Het visje dat wilde weten wie God is
Het visje dat wilde weten wie God is
Schepping
9789059991538
Je kunt God niet zien. Hoe weet je dan wie Hij is? Visje woont in het midden van de Indische Oceaan bij prachtig koraal en vraagt zich dat ook af. Een pelikaan neemt Visje mee op reis en laat met voorbeelden uit de schepping zien wie God is.
Geloof
Geloof
Geloof
9789060675113
'Geloof is niet een garantie tegen moeilijkheden, maar wel tegen nederlagen.' Door dit soort eenvoudige waarheden is Corrie ten Boom beroemd geworden. Zij moedigt ons aan in Jezus Christus te geloven en op Gods beloften te vertrouwen.
Ik ben altijd bij je
Ik ben altijd bij je
9789059991354
‘De vreugde die de HEER u geeft , is uw kracht’ (Nehemia 8:11) Het leven kent goede en slechte dagen. Dagen waarop het leven pijn doet en dagen waarvan je eindeloos zou willen genieten. Dagen waarop God veraf lijkt en dagen waarop je zijn aanwezigheid bijna kunt voelen. Zijn belofte Ik ben altijd bij je, geldt voor iedere dag, goed of slecht. En middels dit boekje wil Sarah Young je daarvan doordringen, zodat je zijn nabijheid zult zoeken en ervaren. Want dat zal je blijdschap vergroten en je relatie met Jezus versterken.
Vertrouwen
Vertrouwen
Vertrouwen
9789060675137
Bezorgdheid, vrees en gepieker zijn het gevolg van het feit dat we God niet vertrouwen. Corrie leert u in dit boekje hoe u uw bekommernis op de Heer kunt werpen. Zij wist waarover zij sprak. Haar eenvoudige woorden zullen u diep in uw hart raken en u helpen onbezorgd te leven.
Ik ben altijd bij je
Ik ben altijd bij je
9789059990982
‘De vreugde die de HEER u geeft , is uw kracht’ (Nehemia 8:11) Het leven kent goede en slechte dagen. Dagen waarop het leven pijn doet en dagen waarvan je eindeloos zou willen genieten. Dagen waarop God veraf lijkt en dagen waarop je zijn aanwezigheid bijna kunt voelen. Zijn belofte Ik ben altijd bij je, geldt voor iedere dag, goed of slecht. En middels dit boekje wil Sarah Young je daarvan doordringen, zodat je zijn nabijheid zult zoeken en ervaren. Want dat zal je blijdschap vergroten en je relatie met Jezus versterken.
Dicht bij Jezus
Dicht bij Jezus
Jezus
9789060679449
Mijn schapen luisteren naar mijn stem, Ik ken ze en zij volgen Mij. Onze gebeden hebben vaak het karakter van een monoloog, waarbij wij het woord voeren en God, hopelijk, luistert. Sarah Young draaide het een jaar lang om en ontdekte: het is werkelijk mogelijk om dagelijks Gods stem te horen, en zijn aanwezigheid en vrede te ervaren. Laat je bemoedigen door haar prachtige dagboek en open je hart voor de stem van de Goede Herder. Hij is nabij. Sarah Young studeerde filosofie, psychologie en bijbelwetenschappen. Samen met haar man, Steve, woont ze in Perth, in Australië, waar ze leiding geven aan een Japanse gemeente.
Kijkwoordenbijbel
Kijkwoordenbijbel
9789059991613
Eén van de leukste fases voor ouders van jonge kinderen is de fase dat je kinderen gaan leren praten. Dat ze iets gaan zien en kunnen benoemen wat het is. Deze kijkwoordenbijbel verbindt 46 korte bijbelverhalen met dit leerproces. Zo maken kinderen kennis met de bekende verhalen uit het woord van God en leren ze nieuwe woordjes. Een ideale bijbel voor een heerlijk moment samen met je kind of kleinkind.
Iedere dag nieuw
Iedere dag nieuw
Voor Corrie ten Boom was iedere dag een nieuw geschenk van haar hemelse Vader. Dat komt tot uiting in de overdenkingen en gebeden die zij voor een heel jaar heeft opgeschreven, in haar kenmerkende, eenvoudige stijl. Zij kon God vertrouwen en dienen in een concentratiekamp van de nazi's ? en de jaren die daarop volgden. Dit rotsvaste vertrouwen draagt zij aan u over, terwijl u elke dag een stukje van haar leest. En ze laat u ontdekken hoe heerlijk het is om de grote liefde van Jezus, de Zoon van God, te beantwoorden. Corrie ten Boom (1892-1983) heeft gevangen gezeten in Ravensbruck (Duitsland), omdat zij en haar familie Joodse onderduikers in huis hadden genomen. Nadat zij op tweeenvijftigjarige leeftijd werd vrijgelaten, reisde zij de hele wereld over en schreef een tiental boeken, waaronder haar beroemde levensverhaal 'De Schuilplaats'. En overal liet ze horen dat Jezus Christus overwinnaar is.
Hoop voor iedere dag
Hoop voor iedere dag
9789059990418
Al jarenlang streef ik ernaar om elke dag met God te wandelen. Wat een vreugde is het om 's morgens wakker te worden en te weten dat Hij bij me is, wat de dag ook brengen mag. Wat een vreugde is het om 's avonds terug te kijken en Hem te kunnen danken voor zijn trouw, en zijn vrede te kunnen ervaren. Elke dag open ik de Bijbel om kracht en wijsheid voor die dag te ontvangen en hoop voor de toekomst. Zijn Woord heeft me door goede en slechte tijden heen geholpen. Zijn liefde is in het duister net zo reëel en net zo krachtig als in het licht. En daarom kunnen we hoop hebben! Billy Graham
Overwinning
Overwinning
Om te kunnen overwinnen, moeten we beseffen dat het geloof een strijd is. En we kunnen alleen maar levend uit die strijd tevoorschijn komen, als we de leiding van ons leven telkens weer aan de Heer overgeven.
Ik zal nooit meer huilen
Ik zal nooit meer huilen
9789060672754
Nicky Cruz, ex-leider van een New Yorkse bende, geeft hier zijn getuigenis voor 5000 jongeren in de Royal Albert Hall in Londen. "Dit is een opmerkelijk boek. Het heeft alle elementen van een tragedie - misdaad en intrige, plus het grootste van alle bestanddelen: de kracht van het evangelie van Jezus Christus. De eerste helft van het boek vormt de duistere achtergrond voor een aangrijpende ontknoping. Ik hoop dat dit boek een grote lezerskring zal vinden, en dat zij die het lezen de Christus zullen leren kennen, die het lege, rusteloze en misdadige hart van Nicky Cruz veranderde en hem tot een legende van deze tijd maakte." - Dr. Billy Graham Nicky Cruz, een van de hoofdpersonen in de bestseller HET KRUIS IN DE ASFALTJUNGLE, vertelt hier zijn eigen verhaal.
De droomgever
De droomgever
Talenten
Dromen
9789060679968
Iedereen heeft een Droom! U ook. Misschien kunt u hem niet onder woorden brengen, misschien gelooft u er niet meer in, maar hij is er wel en wil tot leven worden gewekt. Bruce Wilkinson vertelt in deel I van dit boek een boeiende gelijkenis over een Dromer. Aangemoedigd door de DroomGever, jaagt deze zijn Grote Droom na. Onderweg ontmoet hij veel tegenstand, maar wordt telkens weer bemoedigd. U zult het verlangen krijgen om uw eigen Droom te realiseren, misschien wel met knikkende knieën, want er zitten nu eenmaal risico's aan. In deel II wil Bruce Wilkinson uw DroomGids zijn. Hij waarschuwt u voor gevaren en hindernissen en reikt u de wapens aan om aanvallers te verslaan. Dat uw Droom niet zonder slag of stoot wordt gerealiseerd, ligt voor de hand. Er is nog nooit iets groots tot stand gebracht zonder verzet. Maar er is weinig zo triest als een Droom die begraven wordt.
Pasen in de grote stad
Pasen in de grote stad
'Moos en ik zijn al oud' zegt Kas. 'We hebben nog één wens. Het Paasfeest vieren in de grote stad. Dat feest duurt een week. Gaan jullie mee?' Bult kijkt naar Bink. 'Ik wil wel,' zegt Bult. 'En jij Bink?' Pasen in de grote stad is een bijbelvertelling op basis van Markus 11 en 14 tot en met 16, op AVI E3-niveau. Geschikt om voor te lezen aan groep 1 en 2, en voor groep 3 om zelf te lezen. Naast de verhalen staan de bijbehorende kleurplaten, zodat het een heel eigen boek wordt!
Moderne wetenschap in de Bijbel
Moderne wetenschap in de Bijbel
Er is wetenschap in de Bijbel, veel meer dan in enig ander boek uit de oudheid. Hoewel historische en controleerbare feiten slechts terloops worden genoemd, getuigen ze van een diep wetenschappelijk inzicht. Hoe is die kennis in de Bijbel terechtgekomen? Een fascinerende vraag! Bioloog Ben Hobrink laat in zijn uitvoerig gedocumenteerde boek onomstotelijk zien dat de Bijbel kennis bevat die de wetenschap duizenden jaren vooruit is. Toepassing daarvan had miljoenen mensen het leven kunnen redden, zoals bij de epidemieën van melaatsheid, pest en cholera. Ook nu zou deze kennis talloze ziektegevallen kunnen voorkomen, zoals hart- en vaatziekten en geslachtsziekten. Zelden werd zo'n breed scala aan wetenschappelijke kennis uit de Bijbel op leesbare wijze bijeengebracht en toegelicht. Omdat veel van die kennis menselijkerwijs niet te weten viel, moet er indertijd een grote Auteur achter de vele auteurs van de Bijbel hebben gestaan. Tot die conclusie leidt het boek dat u nu in handen hebt. Drs. Ben Hobrink heeft biologie gestudeerd aan de Vrije Universiteit en aan de Universiteit van Amsterdam, met voedingsleer als zwaartepunt.
De uitdaging van de liefde
De uitdaging van de liefde
Scheiden
Partner
9789060676059
Als ze trouwen, beloven jonge mensen elkaar onvoorwaardelijk lief te hebben. Helaas zijn er veel relaties die op een ontgoocheling uitlopen. ‘Ik hou niet meer van je,’ zegt één van de partners en het huwelijk ligt in puin. Alle romantische gevoelens zijn weg. Is zo’n huwelijk nog te redden? Waarschijnlijk wel. Lees daarvoor De uitdaging van de liefde. • Het is een stappenplan van 40 dagen. • Een van de partners kan ermee beginnen. • De eerste stap is gemakkelijk: ‘Zeg vandaag niets negatiefs tegen je man of vrouw.’ • Elke volgende stap vraagt iets meer van je. • Doe het om het hart van je partner terug te winnen. • Je wil is bepalend. Niet je gevoel. • Houd het 40 dagen vol (of iets langer). • Je zult er nooit spijt van hebben. De uitdaging van de liefde geeft elk huwelijk een nieuwe kans. Ook jouw huwelijk. Hoe dit in de praktijk kan werken, wordt duidelijk in de roman Fireproof (ook bij Gideon).
Gebed
Gebed
Bidden
Gebed
9789060675229
Als kind wist ik zeker dat Jezus een lid van ons gezin was,' zegt Corrie ten Boom. Daarom was bidden voor haar vanzelfsprekend. En dat bleef het, ook toen zij in het concentratiekamp zat, en later toen ze over de wereld zwierf. In dit boekje draagt ze die geest van gebed aan ons over.
Engelen
Engelen
Engelen
9789060675205
Over demonen en hun verwoestend werk wordt veel geschreven, maar over engelen en hun heilzame werk veel minder. En toch zegt de Bijbel heel veel over deze dienaren van God, die de gelovigen bijstaan. Corrie ten Boom ontdekte dat het echte gangmakers zijn: 'Schiet op', 'Sta op', 'Ga'. En ze toont aan dat engelen ook actief zijn in onze tijd.
Overgave
Overgave
Overgave
9789060675236
Bemoedigend, troostend, leerzaam, corrigerend, stimulerend… Dat zijn de Gideonietjes, mooie kleine boekjes die je meeneemt in je tas of binnenzak. Ze zijn voor jezelf, om te lezen als je even tijd hebt. Of voor een ander, om weg te geven als een mooi cadeautje voor de prijs van een kaart. Gideonietjes spreken tot je hart, tot je diepste innerlijk.Elk Gideonietje is een kostbaar kleinood.
Keuzes
Keuzes
Bewust en onbewust maken wij de hele dag door keuzes. Keuzes met betrekking tot wat we doen en laten, hoe we ons uiten en hoe we met anderen omgaan. Je kunt rustig stellen dat ons leven grotendeels wordt gevormd door de keuzes die wij maken. Anders gezegd…. Waar jij nu bent, wat jij nu doet, hoe je leven er nu uitziet…. Al die grote dingen hangen samen met keuzes die jij eens hebt gemaakt. Maar belangrijker nog: vandaag kun je keuzes maken die je leven, toekomst en omgeving positief beïnvloeden. Als je het gevoel hebt dat je bent vastgelopen, heb je zelfs nog meer te kiezen dan je denkt. Je bent niet bedoeld als speelbal van de omstandigheden; God heeft je autoriteit gegeven om een actieve rol te spelen en, in partnerschap met God, je bestemming te vervullen. Hoe meer je je bewust wordt van de invloed van jouw keuzes, hoe meer je hier op een positieve manier gebruik van kunt maken. Dit boek zou je kunnen zien als een dagboek voor 37 dagen. Een dagboek dat je helpt om het belangrijke thema keuzes goed in het vizier te krijgen. Het sluit ook goed aan bij Hannekes vorige boek, Gods stem horen. Want, horen heeft alleen zin als je er ook naar handelt. Om die reden heeft Hanneke ernaar gestreefd om dicht bij de praktijk van het dagelijks leven te blijven. De vragen aan het einde van elk hoofdstuk kunnen je helpen om de inhoud op je eigen situatie toe te passen en het boek eventueel samen met anderen te lezen.
Hoop
Hoop
Hoe kun je geloven in een goede God als het leven pijn doet? Juist als het leven pijn doet, wil je Gods nabijheid ervaren, wil je zeker weten dat Hij er is en wil je erop kunnen vertrouwen dat Hij je gebeden beantwoordt. In zijn nieuwe boek Hoop schuwt Craig Groeschel het opnieuw niet om ook zijn eigen kwetsbaarheid en pijn te tonen. Hij en zijn vrouw Amy hebben grote zorgen (gehad) over de gezondheid van hun dochter. Hij kent de vragen die we stellen in onze diepste pijn: Waar is God? Geeft Hij wel om mij? Waar was Hij toen ik werd verkracht? Waarom heeft mijn kind deze handicap? Waarom is de kanker terug? Waarom heb ik nooit een levenspartner kunnen vinden? Als er één vraag uit de Bijbel is die wij allemaal herkennen op de bodem van het leven, is het de vraag van die vader uit het Nieuwe Testament: 'Ik geloof, Heer, maar kom in vredesnaam mijn ongeloof te hulp!?' Te midden van de pijn volstaan goedkope, theologisch in elkaar geflanste antwoorden niet. Dan heb je houvast nodig. Woorden van echt medeleven, echte hoop en echt perspectief. Zodat je te midden van de overweldigende realiteit van het leven zeker weet dat er nóg een realiteit is: God is werkelijk goed, en Hij is bij mij en voor mij!
Vertrouw op God
Vertrouw op God
Zorgen en spanningen, wie heeft ze niet? Ze kunnen zelfs uitgroeien tot angsten die alle kracht uit ons leven wegzuigen. We doen ons uiterste best om ze de baas te worden. Maar ze blijven! Wat moeten we doen? Te midden van alle therapieën komt Corrie ten Boom met een boodschap die veel te eenvoudig lijkt te zijn: Vertrouw op God, Welke God? De enige God die Zich bekend heeft gemaakt in Jezus Christus. Als je op Hem vertrouwt en zijn beloften in gedachten houdt, zal Hij je de moed en de kracht geven om de toekomst onbevreesd tegemoet te zien
Iedere dag in Christus
Iedere dag in Christus
9789059990777
Iedere dag in Christus Daarom, als iemand in Christus is, is hij een nieuwe schepping: het oude is voorbijgegaan, zie, alles is nieuw geworden. (2 Korinthe 5:17) Wat betekent het om 'een nieuwe schepping' te zijn? En wat betekent het om 'in Christus' te zijn? Waarom worstel ik nog met zonde, als alles nieuw geworden is? Wat gebeurt er precies als je wedergeboren wordt? Het verschil tussen het oude en nieuwe leven wordt in de Bijbel omschreven als een verschil tussen leven en dood, licht en duisternis. Maar in de praktijk worstelen veel christenen zich na hun bekering net zo moeizaam door het leven als in de jaren ervoor. Hoort dat zo? Nee, zeggen Neil en Joanne Anderson stellig. Hoe komt het dan? Omdat veel christenen niet precies weten wie ze zijn in Christus en wat Christus allemaal voor hen heeft bewerkstelligd met zijn plaatsvervangend lijden, sterven en opstaan. Dit boek legt een krachtig fundament in het leven van iedere gelovige. Zodat je weet wie je bent in Christus. Zodat je leert leven vanuit zijn aanvaarding en liefde. En zodat je leert hoe je in zijn vrijheid en autoriteit, met Hem, door dit leven kunt wandelen. Tot zegen van je kinderen en naasten. Neil Anderson is getrouwd met Joanne en samen hebben zij twee volwassen kinderen. Eerder schreef Neil Anderson bestsellers als De Bevrijder en Overwinning over de duisternis.
Zuiver zwanger
Zuiver zwanger
Gefeliciteerd, je bent zwanger! Een overweldigende periode breekt aan, waarin je overspoeld wordt met gevoelens, gedachten en vragen. En nu? Waarschijnlijk ben jij net als al die andere zwangere vrouwen. Je wilt weten wat er in je lichaam gebeurt en je wilt je zo goed mogelijk voorbereiden op wat komen gaat. Als je op zoek gaat naar die informatie hoef je niet ver te zoeken; van alle kanten zal ze je worden aangereikt. Maar de belangrijkste die jij als christen bij je zwangerschap kunt betrekken, is je Schepper. In Zuiver Zwanger combineert Rianne Versteeg-Aantjes op een heel mooie manier de wijsheden van deskundigen en haar eigen ervaringen mét de waarheden uit het Woord van God. Jouw zwangerschap maakt deel uit van Gods plan voor jouw leven. Je lichaam is door hem ontworpen en zorgvuldig toegerust voor het hele proces. Hij kent je vragen en je behoeften, en Hij wil niets liever dan jouw Helper zijn tijdens je zwangerschap, bij de bevalling en in de tijd daarna.
Rijmpjes en gebedjes  -   Praten met God
Rijmpjes en gebedjes - Praten met God
Bidden
Gebed
9789060676592
Rijmpjes en Gebedjes - Een serie van vier kostelijke boekjes om kleine kinderen te helpen bij het bidden. De andere titels in deze serie: _ Bidden voor het eten _ Bidden voor het slapen \* Gebedjes voor kinderen
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels