Bedrijfsorganisatie

10 Kruimels
Green on
Green on
Nabij Mazar-i-Sharif, 15 maart 2020, 05.47 uur In Afghanistan maakt commando Richard zich klaar voor een capture or kill-missie ver achter vijandelijke linies. Op hetzelfde moment werken Joris en Daan in Amsterdam met hun bedrijf Luscii keihard om 200.000 mensen in Europa en Afrika te ondersteunen in een strijd tegen de coronapandemie. Wat hebben deze twee situaties met elkaar te maken? Ze zijn beide Green On. De operators van de special forces kunnen dankzij de Green On-principes bovenmenselijke prestaties leveren in levensgevaarlijke situaties. En dankzij Green On is Luscii het snelst groeiende healthtechbedrijf van Nederland, met een vierdaagse werkweek met fulltimesalaris voor iedereen. Met Green On stel je de kracht van mensen boven de processen. En dat werkt overal en altijd. In dit revolutionaire boek delen dr. Joris Janssen en prof. dr. ir. Daan Dohmen en de special forces-operators Richard, Thomas en Frank het geheim van hun succes aan de hand van vijf principes: samenwerken, flow, eenvoud, vertrouwen en aanpassingsvermogen. Samen zijn ze goed voor vijftig jaar ervaring in het leiden en trainen van mensen bij start-ups, bij corporates en in gevechtssituaties. Dit boek vertelt het spannende verhaal van de special forces en hoe hun bewezen principes zich vertalen naar situaties op de werkvloer. Vol met concrete tips om zelf vandaag nog te beginnen met ’s werelds leukste en meest productieve manier van werken: Green On! Green On laat zien dat écht anders werken betekent dat de mensen in je bedrijf echt anders met elkaar moeten (durven) omgaan. Green On is daarmee geen dream on, maar grow on! Martin van Rijn – Oud-minister Dit boek geeft veel praktische tips hoe je vandaag nog met effectief en leuk werken aan de slag kunt in je eigen team. Quintin Schevernels – CEO Funda Innovatie komt alleen als mensen echt vrij zijn in hun denken en elkaar vertrouwen. Dit boek laat zien hoe je dat in je eigen teams kunt stimuleren! Innovatie vereist focus en focus is nee zeggen om tot de beste innovaties te komen. Ton van Garderen – General Manager Apple BeNeLux Dit boek geeft je dé handvatten voor onverslaanbare teams en een sterke cultuur: de allerbelangrijkste succesfactoren voor start-ups. Eva de Mol, Ph.D. – VC Investor
HR met ballen
HR met ballen
Laten we eerlijk zijn: als HR-professional word je vaak straal genegeerd door het management. Omzet en winst zijn steeds weer belangrijker dan investeren in medewerkers. En dat terwijl je echt alles geeft: je neemt geen lunchpauze en eet achter je bureau, je hebt nauwelijks nog tijd voor een goed gesprek met medewerkers en vraagt je steeds vaker af waarom je eigenlijk in HR bent gaan werken. Wat zou er gebeuren als HR met een gele markeerstift wel bovenaan de MT-agenda staat? Als jij met supersimpele gesprekstechnieken adviezen geeft waar de oogjes van je management van gaan glimmen, en je weer alle tijd hebt om aan de slag te gaan met belangrijke HR-thema’s? In dit boek geeft HR-expert Bob Zeegers je de negen succesformules voor HR met ballen, waarmee je het MT overtuigt om te investeren in menselijk kapitaal. Maak het management bloednieuwsgierig door maar een paar zinnen aan te passen in jouw HR-plan. Leer de zeven simpele overtuigingstechnieken van oplichters kennen die je kunt gebruiken om managers te enthousiasmeren, zonder dat je de gevangenis in hoeft. Herken de drie redenen waarom je genegeerd wordt in vergaderingen. Weet hoe je zelfs de knieperigste directeur ervan overtuigt te investeren in HR. Ervaar hoe management, OR en medewerkers aan je lippen hangen dankzij een paar geheime gesprekstechnieken van een hoogbejaarde kleuterjuf. ‘Eindelijk een boek over HR dat je kunt lezen met een glas wijn erbij.’ Froukje Lieuwes, Flieuw Consultancy, HR-advies, interim-management en projecten ‘Onnavolgbaar grappig!’ Carine Coehoorn, auteur van Burn-out is als failliet gaan ‘Ook voor MKB-ondernemers zonder HR-afdeling.’ Max Verhoeven, managing-director De Zaak ‘Meesterlijk geschreven!’ Raymond Tuerlings, HP-director Norsk Hydro in de Benelux
Groter groeien
Groter groeien
Kees de Jong beschrijft in 'Groter groeien' zijn ervaringen met ondernemerschap, zijn worstelingen, fouten en oplossingen. Een van zijn conclusies: als u als ondernemer maar blijft leren en aan uzelf blijft werken, kunt u alle situaties de baas. Veel ondernemers worstelen met dezelfde dilemma's: op het gebied van hun leiderschap, de omgang met medewerkers, de strategie van het bedrijf, de financiën enzovoort. Als uw bedrijf hard groeit, komt daar nog eens bij dat u voortdurend van rol moet veranderen in de verschillende fasen van de ontwikkeling van uw onderneming. "De tragiek van de groeiondernemer: de persoonlijke kracht ontpopt zich een fase later als de zwakte van het bedrijf. De Jong laat zien hoe je een bedrijf bouwt dat toch groter wordt dan jijzelf." - Martin Schuurman, ondernemer JIP/MKB Brandstof
De 100 euro Startup
De 100 euro Startup
Bestsellerauteur Chris Guillebeau laat in de ‘100 euro Startup’ zien hoe je met slechts 100 euro voor jezelf kunt beginnen en succesvol kunt zijn! Doe het en stap uit die ratrace. Je hoeft niet langer van negen tot vijf voor een baas te werken om je hypotheek en jaarlijkse vakantie te betalen. Stap uit de ratrace en begin voor jezelf! In 'De 100 euro Startup' laat ondernemer en bestsellerauteur Chris Guillebeau zien hoe dat voor iedereen binnen handbereik is. Hij deelt cruciale inzichten van mensen die met 100 euro of minder een eigen bedrijf begonnen, waarmee ze nu 50.000 euro of meer verdienen. Alleen nog maar werken omdat het je gelukkig maakt is mogelijk voor iedereen. Zet je passie om in winst en creëer een onafhankelijker en zinvoller leven.
Klanten zijn eigenlijk net mensen
Klanten zijn eigenlijk net mensen
Iedereen heeft klanten; de één binnen de eigen organisatie, de ander daarbuiten. Wij bestaan bij de gratie van onze klanten, want uiteindelijk betalen zij ons salaris, de volgende vakantie of de nieuwe auto. Tenminste, als ze tevreden zijn… Klanten zijn eigenlijk nét mensen! laat zien wat er zoal mis kan gaan in het contact met de klant, hoe u dit kunt voorkomen en hoe het óók kan. Met zijn scherpzinnige, humoristische columns houdt Jos Burgers u een spiegel voor. Wie zijn klanten denkt te kunnen verleiden met fraaie kleurenbrochures en dure woorden zal versteld staan van de 100 eyeopeners in dit boek. U zult voortaan op een andere manier naar klanten kijken! Klanten zijn eigenlijk nét mensen: ze willen aandacht en respect, en het gevoel dat ze u kunnen vertrouwen. Wie zijn klantgerichtheid wil verbeteren levert daarom niet alleen een product of dienst, maar vervult ook díé wensen van de klant – en niet alleen om nieuwe klanten binnen te halen. Want bedenk: wie nooit meer een klant kwijtraakt, krijgt het vanzelf heel erg druk! Jos Burgers (1951) helpt als zelfstandig marketingadviseur organisaties bij het versterken van hun marktpositie en het verbeteren van hun klantgerichtheid. Hij is bestseller- auteur op het gebied van marketing en relatiemanagement, en veelgevraagd spreker op seminars en congressen.
De rit van mijn leven
De rit van mijn leven
Een inspirerend boek van een werkelijk creatief en bevlogen leider. Robert Iger werd CEO van The Walt Disney Company in 2005, op een moment dat het bedrijf er slecht voorstond. Disney had te maken met zware concurrentie in een markt die op zijn kop werd gezet door razendsnelle technologische ontwikkelingen. Nu is Disney Een van de grootste en meest gerespecteerde mediabedrijven ter wereld. Het is eigenaar van Pixar, Marvel, Lucasfilm en 21st Centrury Fox, heeft met Disney+ een eigen streamingsdienst en is sinds het aantreden van Iger vervijfvoudigd in waarde. Wat is het geheim achter zijn succes? Hoe blies hij het bedrijf dat tot ieders verbeelding spreekt nieuw leven in? In dit boek beschrijft Iger hoe principes als bedachtzaamheid, respect, optimisme, moed en besluitvaardigheid het verschil maakten op de belangrijke momenten en deelt hij zijn persoonlijke lessen. Een inspirerend boek van een werkelijk creatief en bevlogen leider.
Scaling up
Scaling up
Succesauteur en consultant Verne Harnish beantwoordt de belangrijkste vragen over groei voor jouw bedrijf. Met inzichten die toepasbaar zijn bij elke groeifase. Verne Harnish biedt met ‘Scaling up’ een beproefd recept waarmee je groei initieert en begeleidt. Hij beantwoordt hierin vragen als: hoe kan ik mijn organisatie laten groeien dit jaar? En daarna? Hoe richt ik mijn organisatie in voor duurzame en constante groei? Hoe maak ik een helder strategisch én operationeel plan voor mijn mensen? Hoe haal ik meer uit mijzelf en mijn team? ‘Scaling up’ is een praktische, gedegen methode om een langetermijnstrategie op te zetten en die vervolgens terug te brengen tot wat de organisatie het komend kwartaal moet doen. De methode is een combinatie van effectiviteit (met de juiste mensen de goede dingen doen) en efficiëntie (de dingen goed doen). Naast een gezonde basis voor groei biedt dit boek ook een eenvoudig model om de groei inzichtelijk te maken en te bewaken. Je beperkt je tot vier beslissingsvelden: mensen, strategie, uitvoering en cashflow. Zo kost een effectieve uitvoering minder dan vijf uur per week! Met dit werkboek houd je de vinger aan de pols van de bedrijfsgroei.
Formule X
Formule X
Lessen uit de Formule 1 toegepast in het bedrijfsleven ‘Formule X’ van Jurriaan Kamer en Rini van Solingen is een verhalend managementboek over snelheid, leiderschap en organisatieverandering. Veel organisaties worstelen met het feit dat de wereld sneller is geworden. Voor bedrijven en professionals voelt het leveren van werk vaak als een onmogelijke spagaat tussen kwaliteit en snelheid. Maar dat snelheid niet gelijk hoeft te staan aan slecht werk, bewijst de wereld van de Formule 1. Binnen de korte tijd tussen de races moet daar de enorme klus geklaard worden om alle data te analyseren en nieuwe onderdelen te ontwerpen, te produceren, te verschepen en in te bouwen. Hoe doen ze dat? En wat kun jij daarvan leren en direct toepassen in jouw werkomgeving? ‘Formule X’ vertelt het verhaal van Ronald Verhulst, directeur van een groot keukenbedrijf. Als het hem niet lukt de levertijd van de keukens drastisch te verkorten van twaalf tot twee weken, is hij zijn baan kwijt. Met vallen en opstaan versnelt hij stap voor stap zijn organisatie. Hij krijgt daarbij hulp uit onverwachte hoek in de vorm van advies van een F1-teambaas. Ronald voert de geleerde lessen uit de Formule 1 door, met een ware cultuuromslag tot gevolg. Maar net wanneer Ronald denkt er te zijn, slaat het noodlot dubbel en dwars toe. Hoe redt hij zich hieruit?
De Invloed van een Potlood
De Invloed van een Potlood
Iedere persoon heeft een revolutie in zich. Zet de eerste, kleine stap en streef dan naar de voetsporen die je achter wilt laten. Iedere persoon heeft een revolutie in zich. Adam Braun begon, toen hij nog maar zestien jaar oud was, in zijn vrije zomers in de beleggingswereld te werken en baande zich zo rechtstreeks een weg naar een succesvolle Wall Street-carrière. Maar terwijl hij nog studeerde, ontmoette hij in de straten van India een kleine jongen die aan het bedelen was. Toen Braun de jongen vroeg wat hij het allerliefst in de hele wereld wilde hebben, was zijn antwoord eenvoudig: “Een potlood.” Dit kleine verzoek werd de inspiratie voor Pencils of Promise, de organisatie waarvoor Braun op vierentwintigjarige leeftijd zijn prestigieuze baan bij Bain & Company zou verlaten om te beginnen met niet meer dan $25. Slechts vijf jaar later had Pencils of Promise meer dan tweehonderd scholen rondom de wereld gebouwd, waarmee wordt bewezen dat iedereen buitengewone verandering kan brengen en een doelgericht leven kan leiden dat groter is dan je huidige omstandigheden. Een potlood en een droom kunnen je overal brengen. Dit boek beschrijft Braun’s reis door meer dan vijftig landen om zijn doel te vinden, een verhaal dat je meeneemt naar voorname zakenmannen en lokale dorpshoofden, en van wereldberoemde iconen tot plaatselijke helden. Elk hoofdstuk is een inspirerende reis, bestaande uit stappen die iedereen kan nemen om zijn eigen passie en potentie te vinden. Het is tijd om je eigen buitengewone ontdekkingstocht te starten en jezelf af te vragen: “Wat wil ik het allerliefst in de hele wereld?” Voor elk verkocht boek ontvangt een kind een dag onderwijs.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels