Communicatie & Presentatie

7 Kruimels
Waar laat ik mijn handen?
Waar laat ik mijn handen?
De meeste presentaties zijn oersaai. Hoe geef je nu een presentatie die leuk is om te geven en boeiend is om naar te luisteren? Communicatietrainer Serge van Rooij geeft antwoord op die vraag. Alleen al in Nederland worden elke dag ontelbare presentaties gegeven. De meeste van die presentaties zijn oersaai. De spreker, maar ook het publiek, beleeft er meestal weinig lol aan. Serge van Rooij geeft antwoord op de 25 meest gestelde vragen bij presentatie-trainingen. Vragen als: ‘Hoe maak ik een boodschap die blijft plakken?’, ‘Ben ik nog wel authentiek als ik oefen?’, ‘Hoe kan ik zorgen voor meer interactie met mijn publiek?’ en natuurlijk ‘Waar laat ik mijn handen?’. De praktische antwoorden zijn verrassend eenvoudig toe te passen en hebben een groot effect op de spreker én het publiek. Op een luchtige manier beschrijft hij hoe je een presentatie maakt die leuk is om te geven en boeiend is om naar te luisteren. Serge van Rooij is communicatietrainer en als partner van Bex\*communicatie verantwoordelijk voor de trainingsdivisie. Hij traint CEO’s, Nederlandse ambassadeurs en andere professionals die er moeten staan op belangrijke momenten in hun carrière. In de ruim 15 jaar dat hij als trainer actief is, zocht hij naar antwoorden op de vragen van de mensen die hij trainde. Daarvoor dompelde hij zich onder in de wereld van beïnvloeden, storytelling, presenteren en overtuigen, en leerde hij veel van storytellers, stemcoaches, regisseurs, traumapsychologen en professionals uit de kleinkunst. Inclusief handige tips voor online presentaties
Op koers op karakter
Op koers op karakter
Ben jij als leidinggevende steeds op zoek naar hoe het beter kan? Breng jouw organisatie in een positieve flow met het koers-en-karaktermodel en ervaar hoe succes en plezier hand in hand kunnen gaan. In ‘Op koers op karakter’ legt ondernemend adviseur Sylvia Vrugt uit hoe het kan dat zelfs wanneer organisaties kiezen wat ze gaan aanpakken, het effect van alle verbeterinspanningen in de praktijk regelmatig tegenvalt. Vrugt ontdekte dat dit komt doordat veel organisaties het grotere geheel van hun bedrijf uit het oog verliezen. Ze stippelen eenmalig een koers uit, die bovendien vaak onvoldoende aansluit bij het karakter van de organisatie. Ook gaan ze voorbij aan de wisselwerking tussen de verschillende kwaliteiten van de organisatie. Sylvia Vrugt geeft je in ‘Op koers op karakter’ handvatten om de koers en het karakter van je organisatie tot één consistent geheel te smeden. Ze toont aan de hand van vele praktijkvoorbeelden aan wat een enorme boost het geeft als dit lukt. Met behulp van haar model van acht samenhangende kwaliteiten komen organisaties in een blijvende, positieve flow en worden ze sterk, wendbaar en betekenisvol voor alle betrokkenen. Succes en plezier gaan dan hand in hand.
Lezen, weten en niet vergeten
Lezen, weten en niet vergeten
Informatie sneller opnemen, verwerken en onthouden. Tijdens het lezen denk je vaak aan andere dingen en kom je er halverwege de pagina achter dat je eigenlijk geen idee meer hebt wat je net hebt gelezen. Herkenbaar? Je bent niet de enige. Daarnaast lezen we vaak alleen nog maar scannend een artikel of slaan soms stukken tekst over, omdat we simpelweg te langzaam lezen. We missen hierdoor informatie. Wat voor effect heeft dit op ons werk en onze studie? Op een bepaalde manier worden we weer analfabeet. We kunnen niet meer omgaan met de grote hoeveelheid informatie die we dagelijks moeten verwerken. • 93% van de mensen is snel afgeleid tijdens het lezen • 84% kan de volgende dag de informatie niet meer reproduceren • 72% scant alleen maar informatie, omdat ze te langzaam lezen om alles te lezen Hoe ga je om met informatie? Hoe zorg je ervoor dat het makkelijker wordt om informatie te verwerken? Hoe zorg je ervoor dat het minder inspanning en vooral ook minder tijd kost om alle informatie te lezen en te onthouden? En hoe blijf je geconcentreerd in een drukke omgeving? Mark Tigchelaar beschrijft in Lezen, weten en niet vergeten een baanbrekende methode om dit voor elkaar te krijgen. De methode bestaat uit acht principes gebaseerd op revolutionair wetenschappelijk onderzoek naar de werking van onze hersenen. Door de praktische aanpak is het geschikt voor iedereen die te maken heeft met veel informatie. Mark Tigchelaar (1984) studeerde neuropsychologie, is brein-expert en heeft zich gespecialiseerd in hoe mensen meer uit hun hersenen kunnen halen. Hij is auteur van vier boeken, is betrokken bij verschillende televisieprogramma’s over de hersenen en hij heeft wereldwijd meer dan zeventigduizend mensen mogen opleiden in de technieken om meer uit het brein te halen. Mark wordt als trainer gevraagd door onder andere Rabobank, Deloitte, KPN, Menzis, Loyens & Loeff en verschillende ministeries.
Win elke discussie
Win elke discussie
Of we nou verwikkeld raken in een Twitterrelletje, debatteren in de Tweede Kamer of onze mening verdedigen tijdens het kerstdiner: we kunnen niet ontsnappen aan de menselijke drang om te discussiëren en ons gelijk te halen. Mehdi Hasan, journalist en doorgewinterd interviewer, is dol op discussies. Want waar veel mensen discussies associëren met ruzie, ziet hij ze als niet alleen de levensader van de democratie, maar ook als creatief middel om tot nieuwe oplossingen voor problemen te komen. In dit boek nodigt Hasan ons dan ook uit om wat vaker de discussie aan te gaan. Of je nou een debatkundig natuurtalent bent of juist een conflictvermijder, dit boek leert je aan de hand van levendige voorbeelden en heldere methodes hoe je je sprekersvaardigheden kan inzetten om elke discussie te winnen – niet om het winnen zelf, maar om er iets wezenlijks mee te bereiken.
Crucial Conversations
Crucial Conversations
Hét boek op het gebied van gespreksvaardigheden. Deze vernieuwde editie bevat concrete tips voor digitale communicatie en het bespreken van huidige politieke en maatschappelijke kwesties. ‘Crucial Conversations’ leert je een goed gesprek te voeren, juist wanneer er heftige emoties en gevoelige belangen in het spel zijn. Het ontspoort al snel, helemaal wanneer er sprake lijkt van discriminatie, uitsluiting of machtsmisbruik. Al twee decennia lang is ‘Crucial Conversations’ hét boek op het gebied van gespreksvaardigheden. Deze vernieuwde editie sluit nog beter aan op de moderne werkvloer, met concrete tips voor digitale communicatie en het bespreken van de politieke en maatschappelijke kwesties van vandaag de dag. Met ‘Crucial Conversations’ kun je constructief blijven communiceren wanneer anderen ontploffen, weet je een veilige situatie te creëren waarin vrijwel alles bespreekbaar is, en breng je het gesprek terug naar wat je wilt bespreken.
Werken in de kerk  -   Handboek voor kerkelijke communicatie
Werken in de kerk - Handboek voor kerkelijke communicatie
Hoe zorg je dat het kerkblaadje ook echt gelezen wordt? Hoe past je website echt bij je kerk en wordt die aantrekkelijk? Hoe richt je de diensten in, zodat het evangelie tot zijn recht komt en iedereen zich welkom voelt? Hoe verhouden de liederen zich tot de rest van de samenkomst? Hoe communiceer je als er een schandaal of ramp plaatsvindt? Hoe onderhoud je contacten met de plaatselijke media? Deze en nog veel meer vragen komen aan bod in het tiende deel van de succesvolle handboeken-reeks van Buijten & Schipperheijn, Handboek voor kerkelijke communicatie. In 14 praktische, korte en heldere hoofdstukken komen alle belangrijke kwesties van de interne en externe communicatie, beeldvorming en uitwisseling van een kerk aan bod. Handboek voor kerkelijke communicatie is geschreven door drie experts op dit gebied: Wouter van der Toorn (media-innovator bij o.a. Agapè), Leendert de Jong (voormalig hoofdredacteur en media- kenner) en Arie Kok (hoofdredacteur van De Nieuwe Koers en voormalig hoofdredacteur van Visie).
Verbaal Meesterschap
Verbaal Meesterschap
Verbaal Meesterschap kan wel eens je belangrijkste toolkit zijn voor jouw digitaal succes als vlogger, podcast producent, Zoom tijger of online coach.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels