Geschiedenis van religie

4 Kruimels
De Joodse keuken
De Joodse keuken
De Joodse keuken is een compleet naslagwerk, waarin zowel geschiedenis als recepten een rol hebben. De boeiende inleiding vertelt alles over het joodse volk, zijn geschiedenis, zijn feesten, en over de kookkunst die in het dagelijks leven zo’n belangrijke rol speelt. Een uitgebreid overzicht van Joodse voedingsmiddelen geeft informatie over de betekenis van de ingrediënten, en over de regels omtrent het gebruik hiervan. Dit boek bevat meer dan 150 traditionele recepten van de vele diverse Joodse gemeenschappen uit de hele wereld, zoals Oost-Europa, de Verenigde Staten, Noord-Afrika en India. De Californische Marlena Spieler is een auteur van meer dan zeventig kookboeken. Daarnaast is ze columnist en werkt ze voor radio en televisie. Deze herdruk is verschenen in een geheel nieuwe uitvoering met een nieuw ISBN.
Het kruis
Het kruis
Vergeten verhalen over het kruis. Een verrassende zoektocht naar de geschiedenis van een symbool. In Het kruis neemt theoloog en publicist Alfred C. Bronswijk lezers mee op reis naar de oorsprong van het symbool van het kruis. Het kruis staat nu bekend als het centrale symbool in het christendom, maar dat is niet altijd zo geweest. Dit boek vertelt over de bewogen geschiedenis van het kruis op een ontdekkende manier. Niet alleen over de vele verschijningen in de kunst en de samenleving, maar ook over de theologische gedachten achter al die verschillende uitingen. Het kruis dook echter niet alleen op in een religieuze context, er waren ook politieke bedoelingen. Vaak werd het kruis als symbool misbruikt. Daarom gaat dit boek ook over godsdienstoorlogen en kolonisatie.
Bloed aan onze handen
Bloed aan onze handen
Gedenken is een groot onderdeel van het Joodse geloof en een opdracht die in de Bijbel vaak terugkomt. Maar om te kunnen gedenken, moeten we weten wat er is gebeurd. Het is tragisch dat juist christenen –die geënt zijn op de olijfboom Israël – bijna niets weten over tweeduizend jaar Joods lijden. Het is juist de christelijke Kerk geweest (‘christelijk’ in naam, maar niet in houding...) die een groot deel van de afschuwelijke geschiedenis van Israël heeft geschreven; en niet met inkt, maar met Joods bloed. Het wordt tijd dat wij, christenen, ons bewust worden van dit verleden. Het boek ‘Bloed aan onze handen’ zou door iedere christen gelezen moeten worden. Gelovigen uit de volken moeten weten wat het Joodse volk in de loop der eeuwen in de naam van Jezus is aangedaan. Het leren kennen van de geschiedenis is pijnlijk, maar broodnodig in de weg naar herstel. Dit boek is geschreven met een brandend (en vaak gebroken) hart, in de hoop dat Gods kinderen in deze tijd radicaal de zonden die de Kerk in het verleden heeft begaan, verwerpen. Alleen dán kan er verzoening komen. Verzoening tussen de Kerk en het Joodse volk en verzoening tussen het Joodse volk en haar Messias.
The Chosen 2 - The Chosen (roman 2)
The Chosen 2 - The Chosen (roman 2)
Zijn eerste leerlingen en Maria uit Magdala leren Jezus steeds beter kennen. Maar ze ervaren ook tegenslagen, er zijn misverstanden en ze hebben vragen. Bovendien wordt de groep volgelingen groter... Zijn eerste leerlingen en Maria uit Magdala leren de Zoon van God steeds beter kennen. Maar ze ervaren ook tegenslagen, er zijn misverstanden en ze hebben vragen bij Jezus’ plan. Bovendien wordt de groep volgelingen groter, en alle nieuwelingen hebben hun eigen levensverhaal: de architect Natanaël, wijnbouwer Rema en haar vriend Tomas, de wijze en ervaren Filippus en Simon de Zeloot... Daarnaast groeit de onrust van de Romeinse heersers én de religieuze leiders over Jezus’ populariteit. Steeds vaker valt Jezus' naam, en dat baart hen zorgen. Naarmate Jezus’ bekendheid groter wordt, willen steeds meer mensen hem horen spreken of genezen worden door deze man, die claimt de messias te zijn. Deze roman is gebaseerd op het tweede seizoen van de veelgeprezen, populaire tv-serie The Chosen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels