Strategie

5 Kruimels
Corporate Rebels
Corporate Rebels
Werk kan leuker, beter en inspirerend zijn, ook voor jou! Lees wat de Corporate Rebels ontdekten bij de meest inspirerende organisaties, managementgoeroes, en tegendraadse ondernemers van wereld. In de zomer van 2015 zegden Joost Minnaar en Pim de Morree hun veelbelovende, maar frustrerende banen op om de ruim honderd namen op hun bucketlist van ’s werelds meest inspirerende organisaties, managementgoeroes, vooraanstaande wetenschappers, tegendraadse ondernemers en CEO’s te spreken. Volg ze op hun avontuur en lees wat ze te weten kwamen op hun ontdekkingstocht. Werk kan leuker, beter en inspirerend zijn, ook voor jou! Corporate Rebels, zijn op een missie om een revolutie te ontketenen in de manier waarop we werken.
Het oneindige spel
Het oneindige spel
In de langverwachte opvolger van 'Begin met het waarom' helpt Sinek je op zijn onovertroffen manier om een nog sterkere en innovatievere organisatie op te bouwen. We kiezen het spel niet. We bepalen de regels niet. Maar we kiezen wel hoe we spelen. Simon Sinek bereikte miljoenen lezers met zijn bestseller ‘Begin met het Waarom’, nu is er de langverwachte opvolger ‘Het oneindige spel’. In ‘Het oneindige spel’ laat Sinek zien dat ondernemen en werken wel een duidelijk begin hebben, maar geen echt einde: ze vormen een oneindig spel. Anders dan bij voetbal of schaken, met hun heldere spelregels en duidelijke einde, kun je nooit van een eindoverwinning spreken; telkens vind je nieuwe uitdagingen op je pad. De beste leiders spelen instinctief volgens de regels van het oneindige spel. Ze beseffen dat het niet gaat om de volgende kwartaalcijfers of de volgende verkiezingsresultaten; het gaat om de volgende generatie. Aan de hand van vele voorbeelden laat Sinek zien hoe zij organisaties bouwen die sterker, innovatiever en inspirerender zijn en waar mensen elkaar en hun leiders vertrouwen. Ze kunnen iedere storm trotseren en leiden ons de toekomst in.
Strategie = Executie
Strategie = Executie
'Strategie = Executie' is door de Axiom Business Book Awards bekroond met een gouden medaille in de Business Theory categorie en stond op de shortlist voor 'Managementboek van het Jaar 2017' Strategie = Executie. Sneller verbeteren, vernieuwen én innoveren in een nieuwe tijd Organisaties staan midden in het nieuwe normaal, waarin volatiliteit troef is. Organisaties verstoren zelf of worden verstoord. Continuïteit is geen vanzelfsprekendheid meer. In deze tijd geldt maar één wet: STRATEGIE = EXECUTIE. 'Strategie = Executie' is het laatste competitieve voordeel. Een strategie is net zo briljant als haar executie. Strategie-executie moet zowel exploitatie van het bestaande businessmodel als innovatie mogelijk maken. Het is een evenwichtskunst waarin harde kaders even belangrijk zijn als zacht verandermanagement. En het is net zo relevant voor professionals van gevestigde organisaties als voor ondernemers bij snelgroeiende startups. Maar hoe doe je dat? 'Strategie = Executie' geeft een eigentijds antwoord en is 80% how-to: - Je krijgt overzicht: 6 succesfactoren, 4 versnellers en 16 bouwstenen. - Je raakt geïnspireerd: 16 casussen en meer dan 50 innovaties ter inspiratie. - Je kunt direct aan de slag: 5 uitgewerkte aanpakken. STRATEGIE = EXECUTIE is de nr. 1 opdracht voor leidinggevenden, professionals en ondernemers. Jacques Pijl en zijn onderzoeksteam interviewden 60 bestuurders, professionals en ondernemers over de belangrijkste vraag: wat maakt of kraakt excellente strategie-executie en innovatie? Daarnaast analyseerden zij meer dan 60 casussen en 300 relevante boeken en artikelen. 'Een schat aan goed gefundeerde inzichten en adviezen. - Ben Tiggelaar, gedragswetenschapper, schrijver, spreker en adviseur 'Het is niet alleen meer de uitdaging de beste strategie te hebben, maar deze juist ook snel en krachtig uit te voeren. Een echte must-read voor besturend Nederland.' - Feike Sijbesma, CEO en voorzitter van de raad van bestuur Koninklijke DSM 'Het begrip innovatie en hoe je innovatie organiseert wordt grondig gedemystificeerd in dit boek. En zeer praktisch gemaakt.' - Jacques van den Broek, CEO Randstad 'Dit boek verbindt op unieke wijze denken en doen. Een must-read voor wie de toekomst liever in eigen hand houdt.' - Henk Hagoort, voorzitter College van Bestuur Hogeschool Windesheim, voormalig voorzitter Raad van Bestuur NPO 'De tijd nemen voor strategie en reflectie is belangrijk. Maar het blijft papierwerk als het niet met dezelfde intensiteit wordt omgezet in praktisch handelen. Dit boek geeft inzicht hoe dat kan, in een vloeiend proces.' - Ben Verwaayen, voormalig CEO Alcatel-Lucent en British Telecom, commissaris AkzoNobel, investeerder bij Keen Ventures Over de auteur Jacques Pijl (1968) werkt al ruim twintig jaar intensief samen met bestuurders en teams van toonaangevende organisaties om kritische vraagstukken van strategie-executie en innovatie op te lossen. Hij begeleidt grootschalige transformaties en chirurgische interventies in de private en de (semi-)publieke sector. Jacques is directeur van adviesbureau Turner, thoughtleader en veelgevraagd spreker over strategie-executie en innovatie. Eerder schreef hij de bestseller Het nieuwe normaal. Inhoudsopgave: Voorwoord, door Ben Tiggelaar 1. Inleiding: Slagkracht, wendbaarheid en snelheid in strategie-executie worden steeds belangrijker 2. Een moderne visie op strategie-executie: zes succesfactoren 3 Het STRATEGIE = EXECUTIE-model. Strategie-executie is ook een proces 4 Versneller 1: KIES 4.1 BOUWSTEEN 1: AMBIEER 4.2 BOUWSTEEN 2: SELECTEER 4.3 BOUWSTEEN 3: APPELLEER 4.4 BOUWSTEEN 4: ACTIVEER 5 Versneller 2: INITIEER 5.1 BOUWSTEEN 5: MUST HAVE 5.2 BOUWSTEEN 6: DOORBRAAK 5.3 BOUWSTEEN 7: EXCELLENTE START 5.4 BOUWSTEEN 8: PSYCHOLOGISCHE CHECK-IN 6 Versneller 3: OOGST 6.1 BOUWSTEEN 9: BATEN 6.2 BOUWSTEEN 10: ONTWIKKEL DOOR 6.3 BOUWSTEEN 11: SCHAKEL OP 6.4 BOUWSTEEN 12: SLA BRUG 7 Versneller 4: BORG 7.1 BOUWSTEEN 13: STUUR BIJ 7.2 BOUWSTEEN 14: OPEN ARCHITECTUUR 7.3 BOUWSTEEN 15: LEER 7.4 BOUWSTEEN 16: DE EXTRA MIJL 8 Programma- en projectmatig werken is een noodzakelijke voorwaarde 9 Falen 10 Nawoord BIJLAGEN
Van A naar B
Van A naar B
Tweeënveertig jaar was Jeroen van der Veer werkzaam bij de Koninklijke Shell, waarvan ruim vijf jaar als CEO. In die lange periode leerde hij ontelbare lessen over leiderschap. Hoe motiveer je je personeel, hoe selecteer je nieuwe leiders, hoe bouw je aan een succesvolle strategie, waar let je op als je veranderingen wilt doorvoeren, en hoe ga je om met de media, met ngo’s en met politici? In dit boek zet Van der Veer zijn inzichten op papier, geïllustreerd met vele voorbeelden uit zijn Shell- en commissarissenpraktijk. De moeizame onderhandelingen met de Russen bij het Sakhalinproject, zijn curieuze ervaringen met de Libische leider Khadaffi, zijn rondjes langs het Lago Maggiore met de CEO van BP tijdens het Bilderberg-congres van 2004. Hij vertelt openhartig over zijn loodzware werkweken als topman van een multinational, de jetlags, de hazenslaapjes, met sport als uitlaatklep. In een kraakheldere stijl formuleert Van der Veer zijn succesformule. Van A naar B is een must-read voor leiders in de dop en voor iedereen die geïnteresseerd is in het recente Nederlandse bedrijfsleven. Jeroen Van Der Veer was CEO van Shell, en, naast veel meer, presidentcommissaris bij ING en Philips.
Via Mollie
Via Mollie
Voormalig directeur Remco Boer vertelt het eerlijke verhaal van online betaalpionier Mollie: niet alleen over de razendsnelle groei en de grote successen, maar ook over wat er misging. In ‘Via Mollie’ kijkt Remco Boer terug op zijn tijd als directeur en aandeelhouder bij Mollie, de startup van eigen bodem die uitgroeide tot internationale speler met een waardering van ruim de helft van die van ABN Amro. Hij vertelt over de belangrijkste beslissingen van het bedrijf en over de drijvende kracht achter de razendsnelle groei. Niet alleen ontwikkelde Mollie een slim product waarmee consumenten en webshops hun betalingen op internet snel en simpel kunnen regelen, ook effende het de weg voor online retail voor kleine ondernemers. Kritisch en eerlijk reflecteert Boer op de zoektocht naar de juiste product-market fit, de moeizame internationale uitbreiding van Mollie, en de wrijving tussen hem en oprichter Adriaan Mol. Saai was het nooit – zo werd hij eens door de Italiaanse politie van zijn hotelbed gelicht in verband met de transacties van een verdachte webshop. ‘Via Mollie’ geeft een fascinerend en eerlijk kijkje achter de schermen van een echte Nederlandse fintech-pionier.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels