Bijbelteksten Pasen

Bijbelteksten Pasen

Binnen het christelijk geloof is Pasen, of ook wel het paasfeest, het belangrijkste feest. Op Goede Vrijdag, de vrijdag voor Pasen, herdenken christenen het lijden en de kruisdood van Jezus Christus en met Pasen vieren zij Zijn opstanding uit de dood. Pasen sluit daarmee de periode van zoenoffers af, die draaiden om de noodzaak van de dood voor het leven en daarmee de verzoening met God. Op de pagina Bijbelteksten Pasen vind je een overzicht van Bijbelteksten over de lijdenstijd.

Wij geloven dat Jezus Christus, onze Koning en Heer, gestorven is voor onze zonden zodat wij, in Hem, aan ons oude leven gestorven zijn. Wij geloven dat Hij voor ons de dood overwonnen heeft zodat wij, in Hem, nooit meer door de dood overwonnen zullen worden. Wij geloven dat met Pasen alles volbracht is wat volbracht moest worden om ons van een eeuwige ondergang te redden. Wij geloven dat Pasen pas het begin is. Het begin van een leven vanuit opstandingskracht!

Direct naar het overzicht
Bijbelteksten Pasen

Waarom een Bijbelteksten Pasen?

We dachten dat een pagina met Bijbelteksten over Pasen een waardevolle aanvulling van ons aanbod zou zijn. In de loop van de tijd zijn er natuurlijk al veel kruimels door ons gemaakt met betrekking tot Pasen. Met de pagina Bijbelteksten Pasen hebben we een overzicht gecreëerd van deze Bijbelteksten. Als er een Bijbeltekst Pasen is die je mist in dit overzicht maar die er wel in thuis hoort, neem dan even contact met ons op. Lid van onze christelijke community worden kan ook door deze kruimel zelf te maken. Naast mensen die kunnen ontwerpen zijn we altijd op zoek naar mensen die willen bouwen aan DagelijkseBroodkruimels. Klik hier om onze vacatures te bekijken.

Ben je op zoek naar een mooie christelijke kaart van één van de onderstaande Bijbelteksten Pasen? Onder sommige kruimels staat vermeld dat deze ook als christelijke kaart beschikbaar is in onze christelijke webshop. Is de Bijbeltekst Pasen die jij in gedachten had niet beschikbaar als kaart, laat het ons dan weten! Als we nieuwe christelijke kaarten ontwerpen nemen we jouw idee daar gewoon in mee! Naast dit overzicht met Bijbelteksten Pasen willen we je ook wijzen op Bijbelteksten Goede Vrijdag, Bijbelteksten Pinksteren en Bijbelteksten Kerst. Dagelijkse een Bijbeltekst met afbeelding ontvangen? Schrijf je dan in voor onze Bijbeltekst van de dag.

Overzicht Bijbelteksten Pasen

Genesis 22:2
‘Roep je zoon, je enige, van wie je zoveel houdt, Isaak, en ga met hem naar het gebied waarin de Moria ligt. Daar moet je hem offeren op een berg die ik je wijzen zal.’ Genesis 22:2

Genesis 22:6
Hij pakte het hout voor het offer, legde het op de schouders van zijn zoon Isaak en nam zelf het vuur en het mes. Zo gingen zij samen verder. Genesis 22:6

Genesis 22:8
God Zelf zal Zich van een offerlam voorzien. Genesis 22:8

Genesis 22:14
Op de berg van de HEER zal erin voorzien worden. Genesis 22:14

Genesis 37:23
Zodra Jozef bij zijn broers was gekomen, trokken ze hem zijn bovenkleed uit, dat mooie, veelkleurige gewaad. Genesis 37:23

Genesis 45:5
God heeft mij voor jullie uitgestuurd om jullie leven te redden. Genesis 45:5

Jesaja 53:2
Als een loot schoot hij op onder Gods ogen, als een wortel die uitloopt in dorre grond. Onopvallend was zijn uiterlijk, hij miste iedere schoonheid, zijn aanblik kon ons niet bekoren. Jesaja 53:2

Jesaja 53:3
Hij werd veracht, door mensen gemeden, hij was een man die het lijden kende en met ​ziekte​ vertrouwd was, een man die zijn gelaat voor ons verborg, veracht, door ons verguisd en geminacht. Jesaja 53:3


Jesaja 53:4
Maar hij was het die onze ziekten droeg, die ons lijden op zich nam. Wij echter zagen hem als een verstoteling, door God geslagen en vernederd. Jesaja 53:4

 

Jesaja 53:5
Om onze ​zonden​ werd hij doorboord, om onze ​wandaden​ gebroken. Voor ons welzijn werd hij getuchtigd, zijn striemen brachten ons genezing. Jesaja 53:5

 

Bijbeltekst Pasen matteus 28 5 6

Matteus 28:5-6
De engel richtte zich tot de vrouwen en zei: ‘Wees niet bang, ik weet dat jullie Jezus, de gekruisigde, zoeken. Hij is niet hier, hij is immers opgestaan, zoals hij gezegd heeft. Kijk maar, dat is de plaats waar hij gelegen heeft. Matteus 28:5-6

Bovenstaande Bijbeltekst Pasen is te koop als christelijke kaart in onze webshop. Klik hier om deze kaart te bekijken.

Bijbeltekst Pasen Johannes 1 16

Johannes 1:16
Genade op genade. Johannes 1:16

Bovenstaande Bijbeltekst Pasen is te koop als christelijke kaart in onze webshop. Klik hier om deze kaart te bekijken.

Niet de Bijbeltekst Pasen kunnen vinden die je zocht?

Op onze pagina Bijbelteksten bieden we een overzicht van alle thema’s en Bijbelboeken waar we Bijbelteksten in aanbieden.

Bekijk alle thema’s
Bekijk alle Bijbelboeken

VERSE KRUIMELS IN JE MAILBOX ONTVANGEN?

Dat kan! Bepaal hoe vaak je verse kruimels in je mailbox wenst te ontvangen en vul je e-mailadres in. De Bijbeltekst van de dag (dagelijkse Bijbeltekst) is het meest populair. Deze wordt dagelijks aan meer dan 50.000 mensen verzonden.



Je gegevens zijn 100% veilig