Genade

40 Kruimels
Duizendmaal dank
Duizendmaal dank
Liefde
Genade
9789051944341
Aangrijpend en heel bijzonder geschreven: Ann Voskamps weg naar dankbaarheid. Zoals de meeste lezers snakt Ann Voskamp ernaar haar leven goed te leven. 'Hoe vinden we vreugde,' zo vroeg ze zich af, 'te midden van tijdsdruk, geldgebrek, en alles wat elke dag weer misloopt? Hoe ziet een dankbaar leven er eigenlijk uit als de dagen zich aaneenrijgen en alles donker is? Wat heeft God ons vandaag te bieden? Deze ontroerend eerlijke en zeer praktische gids voor een vreugdevol leven nodigt je uit om Gods geschenken om je heen te zien. Door dank te zeggen voor het leven dat ze had, vond Ann Voskamp het leven dat ze altijd al had gezocht. Ann Voskamp en haar man hebben een boerderij in Ontario, waar zes kinderen worden opgevoed tussen de maïsvelden, de kriebels en krabbels van hun moeder, en de worstelingen en dankbare lofzangen van een gewoon en dus bijzonder gezin. \*\* Het verhaal van Ann Voskamp begint niet met 'Er was eens...', en eindigt niet met 'en ze leefden nog lang en gelukkig'. Het leven van Ann Voskamp begint met drama. Haar eerste herinnering is de dood van haar zus, die voor haar huis werd aangereden door een vrachtwagen - Ann en haar moeder zagen het gebeuren. Haar moeder wordt daarna opgenomen in een psychiatrisch centrum, haar vader is het contact met God definitief kwijt. Als volwassene maakte Ann de dood van twee neefjes - twee kinderen van de broer van haar man - van dichtbij mee. Ondanks alle ellende bleef ze geloven dat in God vreugde is, en dat in het midden van het verdrietige leven er duizenden momenten zijn om voor te danken. In 'Duizendmaal dank' is Ann op zoek naar de zin van het leven en omarmt ze de manier waarop Jezus in het leven stond, met name hoe hij zijn laatste uren op aarde doorbracht. In de uren voor zijn kruisiging brak hij het brood en dankte ervoor. In dit hartverscheurende boek worden de lezers meegenomen in die verwondering en wordt zichtbaar gemaakt hoe dankzegging vreugde kan brengen. In een prachtige, poëtische stijl - die ook in de Nederlandse vertaling overeind is gebleven - geeft Voskamp antwoord op fundamentele vragen. Ann - haar echtgenoot is van Nederlandse afkomst - besloot haar dankpunten op te schrijven. Eén voor één, tot ze er duizend had. En ook toen stopte ze niet. Het veranderde haar kijk op het leven en bracht haar rust - met vallen en opstaan.
Poster - Klaagliederen 3:22-23 - His Mercies Are New Every Morning
Poster - Klaagliederen 3:22-23 - His Mercies Are New Every Morning
Christelijke poster aan de hand van Klaagliederen 3:22 "His Mercies Are New Every Morning." gedrukt op duurzaam en stevig 350 grams papier met een matte look. Het papierformaat van de poster is A4 (29,7 cm × 21 cm × 0,1 cm). De poster wordt plat verzonden in een op maat gemaakte verpakking die extra bescherming geeft. Als de poster toch beschadigd raakt tijdens de verzending sturen wij kosteloos een nieuwe naar je op. Op de achterkant van de poster staat het logo van DagelijkseBroodkruimels en een kleine streepjescode. De achterkant is verder volledig blanco. Tip: Het papier van de poster is stevig genoeg om deze zonder hulpmiddel tegen een wand of ander voorwerp te laten staan. De poster wordt dan ook los geleverd, dus zonder eventueel afgebeelde klemborden en hangers. Toch iets leuks kopen om kaarten mee neer te zetten of op te hangen? Bekijk dan onze [klemborden](/producten/klemborden) en [posterhouders](/producten/hangers-en-houders).
Bevrijd van je zelf
Bevrijd van je zelf
Wat zijn de kenmerken van een hart dat radicaal veranderd is door de genade van God? Dit is een van de vragen die de apostel Paulus stelt in zijn brief aan de gemeente van Korinte. Hij bedoelt geen oppervlakkige uiterlijke verandering, maar een diepgewortelde, levensveranderende ommekeer die vanbinnen plaatsvindt. In een tijd waarin het pleasen van mensen, je ego opblazen en je cv oppoetsen dé manier is om het 'te maken', roept Paulus ons op om werkelijk rust te vinden in gezegende zelfvergetelheid. In dit boekje Bevrijd van jezelf laat Tim Keller zien dat Bijbelse nederigheid betekent dat we ermee kunnen stoppen elke ervaring en elk gesprek op onszelf te betrekken en ons zo kunnen bevrijden van zelfveroordeling. Werkelijk Bijbels-nederig is hij die niet zichzelf haat of zichzelf liefheeft, maar zichzelf vergeet! Keller op z'n best - kort en bondig
Met een knipoogje!
Met een knipoogje!
Soms lijkt het leven meer op overhoop en overleven. Deze bundel met knipoogjes, kleine gedichtjes, gaan over geluk, geloof, groei, gestoei, gezondheid en genade, geschreven vanuit het perspectief van hoop. Thema’s die zelf doorleefd zijn en zo woorden geven aan wat niet altijd wordt gezegd. In korte krachtige zinnen lees je herkenning en troost met tussen de regels door de uitdaging meer te lezen dan er staat. Met die draai om het grote kleiner te maken en het kleine groot, want het leven kan je raken, maar hoe blijf je dan toch overeind? En dat alles het liefst ook met een beetje luchtigheid. De prachtige illustraties zijn gemaakt door Huis van Mijn. Over de auteur: Joukje van Esch-Versteeg is getrouwd met Marnix en moeder van drie tieners. Naast haar werk in de boekhandel schrijft ze tussen alles door. Want waar het leven haar raakt ontstaan woorden van kracht en hoop.
Romeinen
Romeinen
Paulus legt in Romeinen een geweldig geloofsfundament. Michael Eaton heeft over de hele wereld al duizenden mensen hierbij geholpen. De 16 hoofdstukken zijn verdeeld in 77 korte studies. Romeinen wordt door velen gezien als het belangrijkste boek van Paulus. In deze Brief brengt de apostel alles wat de Bijbel ons wil vertellen tot een geweldige climax. Hoe kunnen wij rechtvaardig zijn tegenover God? Door Gods genade! Er is in Jezus geen veroordeling; niets kan ons scheiden van Gods liefde. Paulus beschouwt deze zekerheid als de kracht van het Evangelie. Hij zet in deze indrukwekkende Brief uiteen dat dit het fundament van het geloof is, waarop we ons leven mogen inrichten. Zo gaan we de kracht van het Evangelie ervaren. Daarom zou elke christen Romeinen in zijn geheel moeten lezen, herlezen en blijven lezen. Dit studieboek Michael Eaton neemt je vers voor vers mee door het Bijbelboek Romeinen. De 16 hoofdstukken die de Brief telt zijn verdeeld in 77 korte studies. De inhoud richt zich op de geïnteresseerde Bijbellezer, groepen Bijbellezers, studenten en predikers. Verwerkingsvragen Voor serieuze lezers en gespreksgroepen is deze uitgave verrijkt met vragen bij alle 77 studies (gratis verkrijgbaar via de webshop van The Grace Factory).
Genadeloos goed
Genadeloos goed
Genade
9789463691529
Het kan zomaar. Alles goed doen maar toch fout zitten. Veel bezitten en niets hebben. Trouw gehoorzamen en toch je plicht verzuimen. Altijd thuis en toch vervreemd zijn. Verwelkomd worden en niet naar binnen willen. In God geloven maar God niet geloven. De theorie van genade kennen we allemaal: God heeft ons zo lief, dat Hij ons in Christus onze zonden vergeeft. Maar wat doet dat met je? Hoe kan je van deze genade leren leven? Die vraag is Arie de Rover het vaakst gesteld bij zijn lezingen. Want je leven verandert pas, als die genade dagelijkse praktijk voor je wordt. In Genadeloos goed vertelt Arie hoe je uit genade kunt leven en wat je ervan weerhoudt om dat te doen. En dat blijken nou juist de dingen te zijn waarvan je altijd dacht dat ze goed zijn: je opvoeding, je carrière, je geld, het streven naar geluk – zelfs je eigen geloof kan je in de weg zitten. Arie laat zien hoe je met al die ‘goede dingen’ op een gezonde manier om kunt gaan, zodat je leert hoe je de fantastische genade van God écht kunt beleven en uitleven. Genadeloos goed is een vervolg op Leven na de genadeklap, maar kan ook los daarvan worden gelezen.
Leven na de genadeklap
Leven na de genadeklap
Genade
9789058816993
Genadeklap. Gek woord eigenlijk. Volgens Arie de Rover heeft genade alles met een snoeiharde klap te maken. Als je echt gaat begrijpen wat genade inhoudt, dan geeft dat je leven een draai van 180 graden. Dan krijg je de genadeklap. Geen ingehouden corrigerende tik, ook geen 'klap van de molen' zodat je een beetje wappie wordt, maar een mokerslag die je leven omgooit. met Wilfred Hermans)
Eiken Houten Kruis - Genade - Hebreeuws - 48 cm
Eiken Houten Kruis - Genade - Hebreeuws - 48 cm
Dit bijzondere eikenhouten kruis staat symbool voor Gods genade en liefde. Het kruis (47,5 cm × 31 cm × 2 cm) is op ambachtelijke wijze gemaakt van duurzaam Nederlands eiken. De afgeschaafde hoekjes getuigen van vakmanschap en kwaliteit. Mooi en verantwoord dus! Geef hem een prominente plek in huis zodat jij en anderen dagelijks stil mogen staan bij wat Hij voor ons heeft gedaan. Tip: Ook geschikt voor organisaties zoals kerken, scholen, stichtingen en bedrijven.
Wees een geschenk
Wees een geschenk
Van gebrokenheid naar overvloed Ann Voskamp maakte diepe indruk met haar boeken Duizendmaal dank en Gebroken leven. In Wees een geschenk combineert ze haar prachtige foto’s met sprankelende en diep-rakende teksten over de gebrokenheid in ons leven, die door Gods genade tot overvloedige vreugde kan leiden – door de weg van het geven. Omdat Christus de grote Gever is, kunnen wij uitdelen van wat we van Hem ontvangen, gewoon, elke dag, in onze directe omgeving. Het boek bevat een lijst met geeftips die ons een brede glimlach op het gezicht toveren, en daarna (als we ermee aan de slag gaan) ook de mensen om ons heen: wees een geschenk! Over Gebroken leven: “Rijk. Schurend. Intens kwetsbaar.” (Philip Yancey) “Verbluffend fris.” (Eugene Peterson) “Ann Voskamps woordkunst en haar tere gevoel voor mensenharten zijn uniek.” (Max Lucado)
Onvoorstelbare genade
Onvoorstelbare genade
In ‘Onvoorstelbare genade’ staat Jan Pool stil bij de kerngedachte van het evangelie: genade. ‘Onvoorstelbare genade’ van Jan Pool is een populair-theologisch boek over genade. De belangrijkste en meest bevrijdende boodschap aan de mensheid is de boodschap van Gods unieke genade. Wij hebben vaak een verkeerd beeld van God, omdat wij onze ervaringen met mensen op Hem projecteren. Mensen trappen op de rem als we een fout maken en hen teleurstellen, maar God trapt dan het gaspedaal van zijn liefde nog verder in. De auteur legt uit wat genade is, maar ook wat het niet is. De boodschap van genade is namelijk prachtig, maar niet zonder risico. God wil dat we bevrijd worden van zonde en schadelijke patronen, en zijn unieke genade stelt ons daartoe in staat.
Zeker weten!
Zeker weten!
Wat geloof je? Hoe sta je sterk in je geloof? ‘Laat je sterken door genade,’ zegt de Bijbel. Dit boek gaat je daarbij helpen! Gods genade maakt een mooi mens van je. Alles wat je meemaakt gebruikt Hij daarvoor. Hij geeft je een zinvolle toekomst. Je hebt zoveel ontvangen om door te geven! Maar dat besef moet wel sterker en sterker worden… Alles wat je wil weten over de basis van het geloof Willem de Vink legt de basis van het geloof helder en systematisch uit. Kort, bondig, in eenvoudige taal, maar nooit oppervlakkig. De acht hoofdstukken in dit boek worden ondersteund met een woordenlijst, uitleg van fundamentele begrippen, bijbelteksten voor inspiratie, tips voor meditatie. En met gespreksvragen voor gebruik in groepen. Na het lezen van dit boek: - Weet je dat God bestaat en goed is. - Ken je de kracht van Zijn genade. - Ben je ervan doordrongen hoe waardevol en geliefd jij bent. - En heb je zin om die goedheid door te geven. De inhoud van dit boek kreeg vorm tijdens spreekbeurten en cursussen die de auteur op meer dan 100 plaatsen in binnen- en buitenland gaf. De vormgeving werd verzorgd door zijn vrouw Marian.
Zeven Wonderen Van Genade
Zeven Wonderen Van Genade
Centraal in dit boek staan zeven wonderen van genade die in de Bijbel terug te vinden zijn: Koning Manasse, de boetvaardige zondares, de moordenaar aan het kruis, Saulus van Tarsen, de stokbewaarder te Filippi en Onesimus. Ten slotte schrijft Spurgeon over: Het grootste wonder van genade.
2x genade
2x genade
Gevangenis
Genade
9789060674758
"Welcome to Georgia State Penitentiary." Het bord bij de ingang was een wrange poging tot enige hartelijkheid. Vanaf een toren gaf een zwaar bewapende bewaker ons een teken dat we verder moesten gaan. Ik strompelde naar binnen, met ketens aan mijn enkels. In de poort bleef ik even staan. "Hoe lang moet je zitten, jongeman?" vroeg een van de bewakers die me hierheen hadden gebracht. "Tweemaal levenslang," antwoordde ik. Zijn stem klonk plechtig. "Kijk dan maar eens goed naar de voordeur van deze gevangenis, want die zul je nooit meer zien. Je zult hier sterven." Ik haalde diep adem, keerde mij om en keek naar de bomen en de wolken. Ik probeerde hun schoonheid mee te nemen, de gevangenis in. Terwijl ik naar binnen ging, was er niemand die afscheid van mij nam. Niemand die van mij hield, niemand die het erg vond dat ik levenslang opgesloten werd. Dit was de eerste dag van de vreselijkste periode in mijn leven. Ten onrechte veroordeeld voor een roofoverval en moord, brengt Harold Morris bijna tien jaar door in de gevangenis: een verpletterende ervaring. In die omgeving van angst en haat heeft hij een ontmoeting met Jezus Christus. Daardoor verandert zijn kijk op mensen radicaal. Hij krijgt zijn medegevangenen lief en begint veel voor hen te betekenen. In 1978 wordt hij vrijgelaten.
Goede genade!
Goede genade!
Genade
9789085200833
Genade zet je wereld op z'n kop. Denk je dat je niet goed genoeg bent, je wordt toch goedgekeurd. Wat je niet verdiende, krijg je juist. En waar je niks voor doet, gaat gebeuren: Goede genade! Elke dag van de week, driehonderdvijfenzestig dagen per jaar. Een dagboek vol inspiratie, samengesteld uit teksten van Willem de Vink en in een fraai jasje gestoken. Met citaten, tips, tekeningen in de kantlijn en paginavullende cartoons. Voor persoonlijk gebruik of in een groep, aan tafel of naast je bed: laat je een jaar lang meevoeren door Gods wonderlijke genade! Willem de Vink is schrijver, tekenaar en veelgevraagd spreker. Samen met zijn dochter Ren voorzag hij teksten van zijn weblog van een prikkelende vormgeving.
Kostbaar bloed
Kostbaar bloed
In dit veertigdagenboek op weg naar Pasen staan de verhalen die heenwijzen naar of direct gaan over het kostbaar bloed van Jezus centraal. Zijn bloed dat vergoten is tot een volkomen verzoening van al onze zonden. Vanuit het Oude Testament is daar de offerdienst die op zoveel manieren heenwijst naar de komst van Jezus. In het Nieuwe Testament gaat het om het volmaakte Offer: Jezus’ verzoenend sterven voor onze zonden, ziekten en zorgen, uitlopend in Zijn opstanding. Door Zijn bloed kan Hij ons vergeven en genezen. Dat deed Hij niet omdat wij dat verdienen, maar uit genade. Hij voor mij: Amazing Grace! Over de auteur: Nieske Selles neemt je mee op reis door de hele Bijbel heen waarbij de rode raad de betekenis van de offerdienst is, en het volmaakte Offer van Gods Zoon. Ze schrijft, spreekt en denkt mee over verschillende thema’s. Eerder schreef ze voor Sestra Maar ik vertrouw op U, Geboren Glorie, Vul mij opnieuw en (Ver)wonderen. Zie voor meer informatie www.nieskeselles.nl
Preken over het Oude Testament 1
Preken over het Oude Testament 1
Integraal vertaalde bundel van preken uit het Oude Testament die na M’Cheynes dood zijn ontdekt Aan het begin van de twintigste eeuw kocht James Macdonald uit Edinburgh een doos met oude papieren. De inhoud bleek van grote waarde te zijn. Het waren de preeknotities van Robert Murray M’Cheyne (1813-1843), de godvruchtige en toegewijde predikant van de St. Peter’s Church in Dundee. De preken zijn getranscribeerd en verschijnen nu voor het eerst integraal in een Nederlandse vertaling. Elke preek is vol van Christus: Zijn noodzakelijkheid voor zondaars, de volheid van Zijn genade, het geluk van degenen die tot Hem komen en het gevaar van het verloochenen van het geloof in Hem. Ze herinneren ons eraan dat we in Christus moeten zijn en uit Hem moeten leven. Vertaald door drs. Christine Pas-Donker.
Onvoorstelbaar
Onvoorstelbaar
Gods Liefde
Genade
9789023924876
Bekende gelijkenissen van Jezus, die opnieuw gaan spreken tegen de achtergrond van de cultuur van Jezus tijd. De gelijkenissen van Jezus zijn uit het leven gegrepen, maar wel het leven in zíjn tijd. Wanneer je iets van de context gaat ontdekken, komen ook deze verhalen opnieuw tot leven. Wat Jezus te bieden heeft, is onvoorstelbaar. De gelijkenissen spreken van adembenemende liefde. Dat vraagt om een respons. Toch zijn er velen die de liefde van Jezus naast zich neerleggen. Ook dat is onvoorstelbaar. Wie de liefde van Jezus echt heeft geproefd kan toch eigenlijk niet anders dan Hem volgen. Dit boek biedt een ontdekkingstocht naar de diepte van Gods genade en een uitnodiging om de kracht daarvan te gaan ervaren. Het boek is voorzien van gespreksvragen, die het nog beter geschikt maken voor lezing op een bijbelkring. \* Een inspirerend boek voor bijbelstudie en persoonlijke lezing Dr. Bernhard Reitsma Bernhard Reitsma is bijzonder hoogleraar aan de VU, met als leeropdracht de kerk in de context van de islam. Daarnaast is hij als projectleider kerk en islam en docent missiologie verbonden aan de CHE. Reitsma woonde en werkte meerdere jaren in Libanon, waar hij de cultuur van het Midden-Oosten leerde kennen.
Puriteinse Parels 2 - Een vast vertrouwen
Puriteinse Parels 2 - Een vast vertrouwen
Genade
Geloofsopbouw
9789087188429
Is mijn geloof wel echt? En is het eigenlijk wel mogelijk om zeker te weten dat ik in een staat van genade ben? Deze vragen zijn niet ongewoon onder christenen. In dit boek laat Anthony Burgess zien dat we wel degelijk zekerheid van ons geloof kunnen verkrijgen en dat we dat zelfs moeten nastreven. Burgess geeft nuttig advies tegen aanmatiging en spoort aan tot een nederig vertrouwen op genade. Dit boek geeft aanwijzingen om de kenmerken van de genade te onderscheiden en om een verkeerd gebruik van zelfonderzoek te vermijden. Het leidt door de Schriften heen naar de beloften van Christus Zelf, want Hem te kennen geeft de zekerheid van het eeuwige leven.
Lang zal je leven
Lang zal je leven
40+, 50+, 60+, Ouder worden we allemaal. Maar hoe word je dat met plezier? Dit boekje helpt je om Gods goedheid te zien bij het ouder worden. Laat je meenemen met het lange leven van Abraham en Sara. 40+ … 50+ … 60+ … Ouder worden we allemaal. Maar hoe word je dat met plezier? Je kunt 40 zijn en denken: ‘Is dit het nou?’ En 60 en uitroepen: ‘Ik heb nog een heel leven voor me!’ Heb je vrede met jezelf, dan kun je genieten van elke ontwikkeling die je doormaakt. Ook van het proces van ouder worden. God verbindt er zijn zegen aan. Door de jaren heen mag je steeds meer van Gods genade ontvangen én daarvan uitdelen! Dit boekje helpt je om Gods goedheid te zien bij het ouder worden. Ook word je meegenomen in het lange, rijke leven van Abraham en Sara, die bleven geloven in Gods zegen. Willem de Vink (1957) heeft dit boekje speciaal samengesteld voor iedereen die net als hij weer een jaartje ouder wordt. Omdat met de jaren ook zijn dankbaarheid is toegenomen. Met 31 meditaties over Abraham en Sara.
Harteklop van de Rabbi
Harteklop van de Rabbi
Jij bent een geliefd kind van God! In De harteklop van de Rabbi neemt Brennan Manning je mee, van een lauw, afstandelijk geloof naar de warme borstkas van Jezus, zodat je Zijn hart kunt horen kloppen. Dit boekje is een kostbaar kleinood dat je voortdurend wijst op de hartstochtelijke liefde van de Vader voor jou. Als Zijn kinderen mogen we onszelf zien zoals de apostel Johannes zichzelf zag: als iemand die door God wordt geliefd. 'Eerlijk. Echt. Creatief. Hongerig naar God. Deze woorden komen in mij op als ik nadenk over wat Brennan Manning in dit boek schrijft. Lees het zelf maar, dan zul je begrijpen wat ik bedoel.' Max Lucado 'Als Brennan Manning iets schrijft, wil ik het lezen. Als ik één ding mag meenemen naar een onbewoond eiland, zijn het de boeken van Brennan Manning. Alles wat ik van God heb ervaren en geleerd in dit leven, staat er mooier in verwoord dan ik ooit zelf zal kunnen.' Gerhard Rijksen, uitgever
100% genade
100% genade
Genade
Goedheid
9789082953947
Er is geen kracht in de wereld die je zo kan veranderen ten goede als Gods genade. Jij en ik en heel de kerk komen tot bloei op dit fundament, dit evangelie van genade. Met illustraties. Een goed leven willen we allemaal. Maar we moeten begrijpen dat het niet maakbaar is. Ons streven ernaar is zinloos. Het goede leven moet ons aangereikt worden. En dat wordt het ook: als genade. Het is genade, honderd procent genade wat God ons gunt – en wat Hij ons aanbiedt. Zijn volmondige ja voor ons, uitgesproken door Jezus. Genade verrast je, omdat je iets goeds krijgt zonder dat je het had verwacht. Genade heeft de kracht om de hardste muren open te breken. Het brengt warmte in ons leven. Kleur. Schoonheid. Een goed leven is vol van genade. We mogen leren om daar ja op te zeggen. Dit boekje helpt je daarbij. Willem de Vink heeft dit boekje speciaal gemaakt om meer genade in je bestaan te brengen. Zijn heldere uitleg helpt je om nog meer van genade te genieten. Zijn illustraties geven je een verassende kijk op genade. Met 31 Bijbelteksten over genade.
De onwillige profeet
De onwillige profeet
Genade
Roeping
Nineve
9789051945751
De geschiedenis van Jona is een van de bekendste verhalen uit de Bijbel. Het is misschien ook wel de minst begrepen geschiedenis. De geschiedenis van Jona is een van de bekendste verhalen uit de Bijbel. Het is misschien ook wel de minst begrepen geschiedenis. Veel mensen, ook niet-gelovigen, kennen het verhaal: een opstandige profeet die een opdracht van God trotseert en wordt opgeslokt door een vis. Maar er zit veel meer in dan de meesten van ons zich realiseren. Wanneer we de barmhartigheid van God werkelijk begrijpen, zo laat Keller zien, dan zal die ons altijd ergens heen sturen waar we liever niet zouden komen, naar mensen waar we liever niets mee te maken zouden hebben, en uiteindelijk naar de diepste beweegredenen van God. In een tijd van groeiende verdeeldheid laat 'De onwillige profeet' ons Gods liefde voor mensen zien. Dit boek leert ons als christenen om te luisteren naar Gods roeping, ook als die roeping ons misschien maar matig bevalt. Tim Keller (1950) was senior pastor van Redeemer Presbyterian Church in New York en schreef een groot aantal boeken. Er zijn in Nederland meer dan 160.000 exemplaren van zijn werk verkocht, waaronder de bestsellers In alle redelijkheid (25.000 exemplaren) en De vrijgevige God (20.000 exemplaren).
De klacht van een zondares
De klacht van een zondares
Catherine Parr (1512-1548) was de laatste vrouw van de Engelse koning Hendrik VIII. Door geboorte was ze een edelvrouw, door haar huwelijk hoog verheven, door haar wijsheid vroom, een koningin van een machtig koning. Maar ook … een zondares. De wereld lag aan haar voeten, maar ze verwierp die om de hemel te verwerven. Klagend over haar bestaan verafschuwde ze haar zonden. Omdat ze wist dat die haar scheidden van God. Ze riep om genade en vond die in het offer van Christus. In 1545 publiceerde Catherine Parr als eerste vrouw een boek onder haar eigen naam: Psalms or Prayers. In die tijd kwam ze onder verdenking te staan dat ze protestants was. Dat werd nog duidelijker toen in 1547 haar tweede boek verscheen: The Lamentation of a Sinner. Van dit boekje hebt u nu de Nederlandse vertaling in handen.
Is het wel echt?
Is het wel echt?
Hoe kun je weten uit hoeveel zuiver goud een gouden ring bestaat? Daarvoor gebruik je een toetssteen. Via verschillende methodes is te achterhalen wat de kwaliteit van het goud is en of het wel echt om goud gaat. Vervolgens is het niet moeilijk meer om de waarde van zo'n ring te berekenen. Wat bij goud nodig is, is voor het persoonlijk geloofsleven nog meer nodig. Is jouw geloof echt of niet? Hoe weet je dat? Gebruik je daarvoor een toetssteen? Ds. Theodorus Van der Groe (1705-1784) schreef het bekende boek Toetssteen der ware en valse genade. Daarin beschrijft hij de verschillen tussen een zaligmakend geloof en wat dat niet is. Hiervoor gebruikte hij de meest betrouwbare toetssteen: de Bijbel. Ook hanteerde hij de Heidelbergse Catechismus als leidraad. Is het wel echt? is een vereenvoudiging van de 'Toetssteen' in vraag en antwoord, om zo het werk van ds. Van der Groe toegankelijk te maken voor jongeren en ouderen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels