Boek
Bidden en binden
Paperback
160 pagina's
Nederlands
2021
9789043534932
Bidden en binden

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

'Bidden en binden' van journalist Riekelt Pasterkamp volgt Gert-Jan Segers als politiek leider van de ChristenUnie, de kleinste regeringspartij in het kabinet-Rutte III.

Wat drijft­ Gert-Jan Segers en zijn fractie? Bidden en binden volgt de politiek leider van de ChristenUnie, de kleinste regeringspartij in het kabinet-Rutte III. Het geeft­ inzicht in het politieke spel voor en achter de schermen, zeker wanneer er verkiezingen in aantocht zijn en de spanningen in de coalitie oplopen.

Een journalistieke blik achter de schermen van de dagelijkse hectiek op het Binnenhof, die eindigt met de val van het kabinet. Dat dit politieke portret werd geschoten in coronatijd gee­ft het boek een bijzondere kleur. Het boek wordt gecompleteerd met interviews met zeven belangrijke vrouwen uit de politieke en sociale omgeving van Segers.

ISBN
9789043534932
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
160 pagina's
Gewicht
253 g
Afmetingen
21,5 cm × 14,1 cm × 1,7 cm

Meer zoals dit

De dag met God
De dag met God
Gebed
Stille tijd
9789043534406
De dag met God, samengesteld door Mirjam van der Vegt, is een bundel met gebeden uit alle eeuwen. Gebeden van onder andere Augustinus, Teresa van Avila, Keltische monniken, Juliana van Norwich, Kierkegaard, Bonhoeffer, Rikko Voorberg, Jurjen ten Brinke en Mirjam van der Vegt worden afgewisseld met ademgebeden uit de Bijbel. Zo kun je je verbonden weten met alle heiligen. Want wanneer eigen woorden tekortschieten, bidden anderen met en voor jou. De gebeden zijn geschikt voor de stille tijd of om een vergadering of maaltijd mee te openen. Met ruimte om eigen gebeden op te schrijven. 'Deze woorden nemen me mee in het gebed van alle eeuwen. Diep, rijk en verstillend.' - Edward, deelnemer retraite
Eeuwenoude stilte hier en nu
Eeuwenoude stilte hier en nu
Een prachtig uitgevoerd boek vol rust en bezinning! ‘Eeuwenoude stilte hier en nu’ is een prachtig geïllustreerd salontafelboek van Mirjam van der Vegt over de zoektocht naar rust. Van der Vegt neemt je mee op een reis van hoofd naar hart, aan de hand van de vier treden van de stilte. Herademen, struikelen, beminnen en uitreiken: rust vinden gaat in verschillende fases. Naast prachtige teksten en quotes staan er veel beelden in het boek die je uitnodigen om op adem te komen. Deze beelden zijn gemaakt door verschillende fotografen en kunstenaars, zoals Sjaak Verboom, Jopie Huisman, Lianne Polinder en Martijn Duifhuizen. In hun kunstwerken en foto’s van natuur en architectuur staat verstilling centraal. Zo kom je al kijkend tot rust.
Holy Roar
Holy Roar
‘Toen ik dit boek las, voelde ik in mijn hart nieuwe, frisse inspiratie om onze God te aanbidden met alles wat in mij is.’ (Michael W. Smith) In de Psalmen worden zeven Hebreeuwse woorden gebruikt om God te prijzen en te aanbidden. Elk van deze woorden benadrukken een aspect van wat het betekent om God echt te aanbidden en lief te hebben met heel ons hart, ons verstand, ons lichaam en met al onze kracht. In Holy Roar bieden Chris Tomlin en Darren Whitehead een nieuw perspectief op de aanbidding van het oude Hebreeuwse volk. Je zult groeien in je kennis van bijbelse aanbidding door het onderwijs van Darren. Chris zal je inspireren met de verhalen achter een aantal van zijn bekende liederen, waaronder ‘How great is our God’, ‘We bow down’ en ‘Good Good Father’. Aan het einde van elk hoofdstuk vind je vragen ter overdenking die je individueel of als kleine groep kunt doornemen. Zo leren we steeds meer om onze grote Koning te aanbidden met alles wat in ons is.
Onze Vader
Onze Vader
Een mooi boek over het Onze Vader om (samen) over na te denken. In alle tijden hebben christenen het Onze Vader gebeden, zowel persoonlijk als samen met elkaar. Dit korte gebed is een van de kostbare geschenken van Jezus aan zijn leerlingen. Het Onze Vader is een gebed van hoop voor deze wereld. Hoop die eerlijk ziet wat niet goed gaat en biddend zoekt naar een uitkomst. Hoop die geworteld is in geloof en vorm krijgt in vergeving en liefde. In het Onze Vader zit de diepe theologie van Jezus vervat. In de vroege kerk heerste de overtuiging dat gebed altijd voorafgaat aan de leer. Dat wat we bidden is wat we geloven. Vanuit dit perspectief gaat de theoloog en pastor Patrick Nullens dieper in op de betekenis van het Onze Vader in de oorspronkelijke Joodse context, en op de betekenis voor de kerk vandaag. Het boek leent zich goed voor persoonlijke Bijbelstudie alsook voor groepsgesprekken. Patrick Nullens (1964) is pastor theologie en onderwijs bij de Vrije Evangelisatie Zwolle. Daarnaast is hij hoogleraar theologie en ethiek aan de Evangelische Theologische Faculteit (Leuven) en bijzonder hoogleraar leiderschapsethiek en menswaardige economie aan de Universiteit voor Humanistiek (Utrecht).
Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Vrijheid In Christus - Neil Anderson
Vrijheid In Christus - Neil Anderson
Stemmen horen, nachtmerries hebben, angst en zorg, gevolgen van overheersing en misbruik, verslavingen… er zijn onnoemelijk veel zaken waar mensen advies, hulp en gebed voor vragen. Neil Anderson schreef dit boek om pastoraal werkers, hulpverleners, geestelijk leiders of gewoon ‘goede vrienden’ een belangrijk instrument in handen te geven om deze mensen te helpen. Vanuit diep bijbels inzicht en rijke, jarenlange ervaring als counselor schreef hij dit boek, om zo mensen stap voor stap mee te nemen naar de vrijheid die de Here Jezus voor iedereen bewerkte aan het kruis. Eerdere uitgaven van dit boek waren in ons land en daarbuiten een groot succes, waarschijnlijk omdat de kerk in onze tijd moe is van snelle, tijdelijke oplossingen en ‘enthousiaste kreten’, en grote behoefte heeft aan echte, blijvende geestelijke vrijheid, die zijn wortels vindt in waarachtig discipelschap. Laat je toerusten om anderen mee te nemen op die weg omhoog – en samen te wandelen in blijvende vrijheid in Christus! Over de auteur Neil T. Anderson Neil Anderson groeit op op een boerderij in Minnesota. Zijn ouders komen oorspronkelijk uit Scandinavië. Na de middelbare school gaat hij bij de marine. Na vier jaar neemt hij daar eervol ontslag, volgt een technische opleiding en wordt lucht- en ruimtevaartingenieur. Tijdens het bijwonen van een evangelisatiecampagne van Campus Crusade for Christ komt hij tot geloof. Na vier jaar lucht- en ruimtevaartingenieur geweest te zijn, geeft hij tien jaar les op een theologische hogeschool, de Talbot School. Na deze periode richt hij Freedom in Christ Ministries op, een organisatie die over de hele wereld kantoren heeft. Tegenwoordig wijdt hij zijn tijd aan schrijven, onderwijzen en spreekt hij voor grote groepen. Ook houdt hij conferenties voor geestelijke leiders over de hele wereld. Neil T. Anderson heeft vele boeken geschreven waaronder de bestsellers De Bevrijder en Overwinning over de duisternis. Neil en zijn vrouw Joanne wonen vlakbij Phoenix, Arizona. Ze hebben twee volwassen kinderen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels