Boeken Sociaal & Samenleving

1653 Boeken
Het visje dat wilde weten wie God is
Het visje dat wilde weten wie God is
Schepping
9789059991538
Je kunt God niet zien. Hoe weet je dan wie Hij is? Visje woont in het midden van de Indische Oceaan bij prachtig koraal en vraagt zich dat ook af. Een pelikaan neemt Visje mee op reis en laat met voorbeelden uit de schepping zien wie God is.
God heeft een naam
God heeft een naam
Christendom
9789083121956
Dit boek gaat over wat God over Zichzelf zegt. Comer neemt de lezer regel voor regel mee door Exodus 34:6-8 — wat volgens Bijbelgeleerden het meest geciteerde vers in de Bijbel, door de Bijbel is. Je kunt verlangen naar een relatie met God, maar je toch ver weg en niet verbonden met Hem voelen. Alsof Hij meer een idee is waar we in ons hoofd in geloven, dan een persoon met wie we een relatie hebben. Waarom ervaren we deze kloof tussen ons en God? Zou het kunnen dat veel van wat we over God denken, niet klopt? Niet helemaal fout, maar fout genoeg dat we niet alles uit onze relatie met Hem halen? Wat als onze 'God' eigenlijk een projectie is van onze eigen identiteit, ideeën en verlangens? En wat als de echte God anders is, maar veel beter dan we ons ooit hadden kunnen voorstellen? Dit boek gaat over wat God over Zichzelf zegt. In zijn kenmerkende, gemakkelijke schrijfstijl neemt Comer je regel voor regel mee door Exodus 34:6-8 — wat volgens sommige Bijbelgeleerden het meest geciteerde vers in de Bijbel, door de Bijbel is. Wie God is, zou je kunnen verrassen — en dat zou alles kunnen veranderen.
Sterk geloof
Sterk geloof
Het nieuwste dagboek van Bobby Schuller. Ontwikkel door het lezen van dit dagboek een sterk geloof! Lees driehonderdvijfenzestig dagen lang bemoedigingen uit het Woord van God die je zullen helpen om meer van Gods grootheid te begrijpen. Je leert om elke dag vol vertrouwen te wandelen in actief en sterk geloof. Het soort geloof dat de wereld ten goede verandert. Omdat jij een geliefd kind bent van de almachtige Koning van de hemel, kun je elke dag je leven bouwen op Hem.
Het trouwe ezeltje
Het trouwe ezeltje
Ezeltje krijgt een speciale opdracht. Hij mag Jezus naar Jeruzalem dragen. Eenmaal daar aangekomen gaat het helemaal mis. Jezus wordt gevangengenomen en door zijn vrienden in de steek gelaten. Ezeltje laat Hem niet in de steek. Zelfs niet als Jezus sterft. Na een paar dagen gebeurt er een wonder ... Ook verschenen in deze serie: Het betweterige schaapje Het brullende leeuwtje Het koppige ezeltje
1 minuut dagboek
1 minuut dagboek
In dit 1-minuut dagboek van Zij Lacht staan 100 overdenkingen voor elk moment. De overdenkingen zijn kort; je bent er slechts één minuut mee bezig. De thema’s in het dagboek zijn actueel, uit het leven van alledag en sluiten aan op de onderwerpen uit het Zij Lacht gebedenboek. Het dagboek is niet bedoeld als vervanging van je tijd met God, maar als een waardevolle aanvulling voor de momenten tussendoor. Het dagboekje leent zich ook uitstekend om mee te nemen tijdens een weekend weg of op vakantie. Formaat: 12x15 cm
Ruth, een wonderlijke reis met God
Ruth, een wonderlijke reis met God
Ruth is een prachtig boek in de Bijbel met een ‘vrouwelijke vreemdeling’ in de hoofdrol. Het is Ruth die midden in een crisis ervoor kiest met de God van Israël op weg te gaan. Op die weg wordt ze een sleutelfiguur voor haar rouwende schoonmoeder Naomi, maar ook voor de rijke boer Boaz. In dit bijbelstudieboek reis je met haar mee en ontdek je hoe God haar een plek geeft in Zijn verhaal van redding! 'Ruth, een wonderlijke reis met God' is onderdeel van een bijbelstudieserie van uitgeverij Groen speciaal voor vrouwen. In elk boek staan verschillende bijbelstudies die gebruikt kunnen worden voor persoonlijke stille tijd of in een bijbelstudiegroep. De bijbelstudieboeken bieden handvatten om zelf de Bijbel te onderzoeken. De bijbelteksten komen uit de Herziene Statenvertaling en ze worden in zijn geheel afgedrukt in de boeken, met schrijfruimte rondom. Zo kun je onderstrepen, markeren en opmerkingen noteren over het bijbelgedeelte. Ook bevat elk boek achtergrondinformatie over de bijbelgedeelten en vragen met schrijfruimte om de bijbelstudie toe te passen in jouw leven. Iedere bijbelstudie wordt afgesloten met een toepasselijke quote, diverse liedsuggesties en een aantal gebedspunten.
Er is al zoveel moois
Er is al zoveel moois
In Er is al zoveel moois schrijft Dorine van den Noort-Kema, op Instagram bekend als Juffrouw Duurzaam, over schoonheid in het alledaagse. Op zoek naar een zo duurzaam mogelijk leven geeft ze tips, inspiratie, en deelt ze haar gedachten over allerlei onderwerpen. Dorine schrijft op een herkenbare gezellige manier, ze komt naast de lezer staan in dit boek. Hoe kook je met de seizoenen? Hoe besteed je meer tijd offline? En hoe staan we als christen in de wereld? Hoe gaan we om met duurzaamheid? En met kleding? Dit boek staat bomvol goede, haalbare tips. Van het organiseren van een kledingruil-party en het creëren een georganiseerd, schoon huis, tot consuminderen en tips voor het kopen van kringloopgeluk. Een breed scala van onderwerpen komt aan bod. Kortom, een heerlijk koffietafelboek, met prachtige foto's en volop inspiratie. Over de auteur: Dorine van den Noort-Kema maakte van haar hobby’s haar bedrijf. Ze is dol op kringloop geluk en maakt slingers van Hollandse wollen dekens. Zij is getrouwd, en woont met haar man en vier kinderen aan een dromerig dijkje in Overijssel. Dorine is altijd op zoek naar haalbare manieren om zo duurzaam mogelijk te leven.
Ik wil Jezus volgen!
Ik wil Jezus volgen!
‘Ik wil Jezus volgen’ van Laurina de Visser is een inspirerend dagboek voor jonge mensen die Jezus willen volgen. Niets is belangrijker dan bij jonge christenen aankomen met échte verhalen. In dit dagboek staat elke maand één persoon uit de Bijbel centraal, zoals Ester, Job, Jezus en Paulus. Daarbij worden ook de lessen besproken die deze bijbelfiguren moesten leren door dingen die ze ongewild meemaakten, maar ook door de fouten die ze begingen. De Bijbel gaat over mensen van vlees en bloed, die soms bewonderenswaardige dingen deden, maar niet perfect waren. Door de praktische lessen en persoonlijke getuigenissen van tieners komen de bijbelfiguren dichtbij en leer je hoe je Jezus kunt volgen. Eerder schreef Laurina de Visser het dagboek ‘#Bestofmyday’.
Iedere dag nieuw
Iedere dag nieuw
Voor Corrie ten Boom was iedere dag een nieuw geschenk van haar hemelse Vader. Dat komt tot uiting in de overdenkingen en gebeden die zij voor een heel jaar heeft opgeschreven, in haar kenmerkende, eenvoudige stijl. Zij kon God vertrouwen en dienen in een concentratiekamp van de nazi's ? en de jaren die daarop volgden. Dit rotsvaste vertrouwen draagt zij aan u over, terwijl u elke dag een stukje van haar leest. En ze laat u ontdekken hoe heerlijk het is om de grote liefde van Jezus, de Zoon van God, te beantwoorden. Corrie ten Boom (1892-1983) heeft gevangen gezeten in Ravensbruck (Duitsland), omdat zij en haar familie Joodse onderduikers in huis hadden genomen. Nadat zij op tweeenvijftigjarige leeftijd werd vrijgelaten, reisde zij de hele wereld over en schreef een tiental boeken, waaronder haar beroemde levensverhaal 'De Schuilplaats'. En overal liet ze horen dat Jezus Christus overwinnaar is.
Bijbel met Psalmen (ritmisch)
Bijbel met Psalmen (ritmisch)
Christendom
Religie
9789065392527
De psalmen in het handzame microformaat van de Statenvertaling hebben een nieuwe lay-out gekregen. Het zetsel is in dit kleine formaat met de psalmberijming van 1773 en 12 gezangen nog beter leesbaar geworden. Uiteraard blijft de niet-ritmische variant ook leverbaar. Statenvertaling met Psalmen, 12 gezangen en formulieren. Kunstleren zwarte band, goudtitel en kleursnede. Ritmisch.
Verder met God 1 -   Wandel gerust
Verder met God 1 - Wandel gerust
Wandelen is een bijzonder geschenk van God om bewust te leren leven vanuit je hart. Ga op pad in mooie, zelfgekozen natuurgebieden en ontdek hoe je samen met God kan leven vanuit Zijn vrede; onbezorgd en onbevreesd. Doorwandel vele waardevolle lessen in Gods schepping en ontdek hoe Hij tot jou spreekt. Dit boekje staat vol aansluitende creatieve, praktische (natuur)opdrachten en Bijbelse lessen om toe te passen tijdens je wandelingen en in je dagelijks leven. Eline Lindeboom is getrouwd is en moeder van drie kinderen. Na jarenlang basisschoolleerkracht te zijn geweest en pastoraal hulpverlener, houdt zij zich nu voornamelijk bezig met spreken, schrijven en haar praktijk voor natuur- en wandelcoaching.
Moderne wetenschap in de Bijbel
Moderne wetenschap in de Bijbel
Er is wetenschap in de Bijbel, veel meer dan in enig ander boek uit de oudheid. Hoewel historische en controleerbare feiten slechts terloops worden genoemd, getuigen ze van een diep wetenschappelijk inzicht. Hoe is die kennis in de Bijbel terechtgekomen? Een fascinerende vraag! Bioloog Ben Hobrink laat in zijn uitvoerig gedocumenteerde boek onomstotelijk zien dat de Bijbel kennis bevat die de wetenschap duizenden jaren vooruit is. Toepassing daarvan had miljoenen mensen het leven kunnen redden, zoals bij de epidemieën van melaatsheid, pest en cholera. Ook nu zou deze kennis talloze ziektegevallen kunnen voorkomen, zoals hart- en vaatziekten en geslachtsziekten. Zelden werd zo'n breed scala aan wetenschappelijke kennis uit de Bijbel op leesbare wijze bijeengebracht en toegelicht. Omdat veel van die kennis menselijkerwijs niet te weten viel, moet er indertijd een grote Auteur achter de vele auteurs van de Bijbel hebben gestaan. Tot die conclusie leidt het boek dat u nu in handen hebt. Drs. Ben Hobrink heeft biologie gestudeerd aan de Vrije Universiteit en aan de Universiteit van Amsterdam, met voedingsleer als zwaartepunt.
Jij bent de mooiste
Jij bent de mooiste
Het lijkt alsof alles en iedereen tegelijk je aandacht vraagt, en of je voortdurend moet kiezen. Soms zou je de tijd willen hebben om even stil te staan, een blik in de spiegel te werpen en van een afstandje naar jezelf te kijken: wie ben ik en wie wil ik worden? Jij bent de mooiste! is een bijbels dagboek voor jonge meiden over onderwerpen uit hun dagelijks leven, zoals uiterlijk&innerlijk, eerlijkheid, seksualiteit, vriendinnen, leven voor God, liefde, vakantie. Aan dit boek schreven mee: Brigitte Wolthuis, Corien Oranje, Ineke Zuidhof, Jeanette Molema, Karlan van Ieperen, Maaike Ymkje de Jong, Mariska Vos, Marlies Medema, Miranda Tollenaar en Theanne Boer.
God zal je helpen
God zal je helpen
De bekende auteur Max Lucado laat in dit pastorale boek zien hoe God helpt in situaties waarin hulp afwezig lijkt te zijn. Lucado schrijft over tegenslagen, teleurstelling, eenzaamheid en verlammende angst. Het lijkt soms alsof niets helpt. Lucado moedigt ons aan om te vertrouwen op de God die wonderen verricht. Hij komt ons midden in de storm tegemoet. Voor God is geen enkele tegenslag te groot om op te lossen, en geen gebed blijft onopgemerkt. God werkt nog steeds, door grote en kleine wonderen. Elk hoofdstuk eindigt met vragen om over na te denken, bemoedigende bijbelteksten en een gebed.
Gezegend is zij
Gezegend is zij
Gezegend is zij is een boek voor jonge vrouwen die in het dagelijks leven keuzes willen maken voor Jezus, maar zich soms afvragen: 'Hoe dan?' 'Laat niemand u minachten vanwege uw jeugdige leeftijd, maar wees een voorbeeld voor de gelovigen in woord, in wandel, in liefde, in geest, in geloof en in reinheid.' - 1 Timotheüs 4:12 Met deze tekst als drijfveer behandelt Jolien allerlei thema's die spelen in het leven van jonge vrouwen die voor God willen gaan. Jolien beantwoordt jouw vragen over jongens en seksualiteit, vertelt over haar struggles met social media en het volgen van je roeping en deelt haar gedachten over een persoonlijke relatie met Jezus. In ieder hoofdstuk motiveert ze waarom jij gezegend bent als je kiest voor Hem. Jolien (22) studeerde Human Resource Management en wil mensen graag helpen om hun talenten te benutten en het beste in hen naar boven te halen. Naast schrijven fotografeert ze graag - al meerder bruiloften werden door haar camera vastgelegd. Ook denkt ze graag mee over de PR & Communicatie voor o.a. een christelijke boekwinkel.
Mosterdzaadjes
Mosterdzaadjes
'Geloofsopvoeding: daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen,' aldus theoloog Erika van Nes. Daarom schreef zij een praktisch inspiratieboek om ouders te helpen thuis heel bewust bezig te zijn met geloofsopvoeding bij baby's, peuters en kleuters. In dit boek laat zij zien hoe ouders met hun jonge kinderen in het dagelijks leven God kunnen ontdekken, ontmoeten en eren. Mosterdzaadjes bevat informatie over de ontwikkeling van jonge kinderen, handreikingen voor spontane en doelgerichte geloofsopvoeding en portretten waarin ouders vertellen hoe zij zich bezighouden met geloofsopvoeding. Ook geeft het praktische suggesties om zelf gezinsmomenten te creëren en twaalf al uitgewerkte gezinsmomenten. Een waardevol geschenk bij doop en opdragen. Ook geschikt voor gespreksgroepen in de kerk. Erika van Nes is theoloog en moeder van twee jonge kinderen.
Liefde is een keuze
Liefde is een keuze
Liefde
Scheiden
9789033803598
‘Ik hou van jou’ is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Hoe zorg je ervoor dat de liefde overeind blijft als er dingen tegenzitten? Onthoud dat liefde meer is dan een gevoel. Breng de liefde in de praktijk! In je huwelijk, je gezin, je familie, in je vrienden- en kennissenkring, op je werk en zelfs tegenover mensen die je niet mag. Verlies je de moed bij het idee alleen al? Liefde is een keuze staat boordevol succesverhalen van mensen als jij. Hun ervaringen zullen je stimuleren om zelf ook in actie te komen, de kracht van de liefde te ontdekken en meer te maken van de relaties met de mensen om je heen. Bij elk ervaringsverhaal vertelt Gary Chapman wat het verband is met de vijf talen van de liefde en geeft hij tips over hoe je die zelf kunt toepassen. Dr. Gary Chapman is auteur, spreker, voorganger en therapeut. Hij heeft een passie voor mensen en wil hen helpen om te bouwen aan liefdevolle, blijvende relaties.
Ik trouwde met mijn ex-man
Ik trouwde met mijn ex-man
Een aangrijpend verhaal over genade, liefde, huwelijkstrouw én het belang van communicatie. Monica is stewardess, Stefan werkt in een fitnesscentrum. Al na enkele ontmoetingen ontluikt er tussen de twee een liefdesrelatie en niet veel later besluit het stel elkaar het jawoord te geven tijdens een romantische bruiloft in Venetië. Hun wittebroodsweken staan echter van meet af aan in het teken van moeilijkheden en hun communicatie hapert op alle terreinen: zij wil praten, hij trekt zich terug. En hoe meer zij met haar Italiaanse temperament voor de dag komt, hoe stiller hij wordt, met als gevolg dat ze hoe langer hoe meer van elkaar vervreemden. Het duurt niet lang voordat zowel Monica als Stefan hun heil bij een ander zoeken en een affaire beginnen. Twee jaar later komt het tot een scheiding. Maar dan dient de grote verrassing van hun leven zich aan: de liefde baant zich opnieuw een weg. Tegen alle menselijke verwachtingen in trouwen ze voor de tweede keer met elkaar. Monica en Stefan krijgen twee kinderen en besluiten hun bijzondere verhaal naar buiten te brengen.
Leven met scherven
Leven met scherven
Wanneer je gaat scheiden, is er veel pijn en verdriet, maar ook veel onzekerheid. Wat moet er allemaal geregeld worden? Hoe moet je verder met je leven? Hoe kun je de kinderen hier het beste doorheen helpen? Maar ook: wat betekent God in dit alles? Dit boek wil vrouwen helpen in de verwerking van een echtscheiding. Je krijgt alle praktische informatie die je nodig hebt over verlies en rouw, omgaan met de kinderen, je ex en schoonfamilie, en ook juridische thema's als mediation, ouderschapsplan en financiën. Door middel van verwerkings- en bezinningsvragen wil het boek daarnaast een dagboek voor je zijn waarin je jouw ervaringen van je af kunt schrijven.
De uitdaging van de liefde
De uitdaging van de liefde
Scheiden
Partner
9789060676059
Als ze trouwen, beloven jonge mensen elkaar onvoorwaardelijk lief te hebben. Helaas zijn er veel relaties die op een ontgoocheling uitlopen. ‘Ik hou niet meer van je,’ zegt één van de partners en het huwelijk ligt in puin. Alle romantische gevoelens zijn weg. Is zo’n huwelijk nog te redden? Waarschijnlijk wel. Lees daarvoor De uitdaging van de liefde. • Het is een stappenplan van 40 dagen. • Een van de partners kan ermee beginnen. • De eerste stap is gemakkelijk: ‘Zeg vandaag niets negatiefs tegen je man of vrouw.’ • Elke volgende stap vraagt iets meer van je. • Doe het om het hart van je partner terug te winnen. • Je wil is bepalend. Niet je gevoel. • Houd het 40 dagen vol (of iets langer). • Je zult er nooit spijt van hebben. De uitdaging van de liefde geeft elk huwelijk een nieuwe kans. Ook jouw huwelijk. Hoe dit in de praktijk kan werken, wordt duidelijk in de roman Fireproof (ook bij Gideon).
Zorg voor elkaar 6 -   Herstel na overspel
Zorg voor elkaar 6 - Herstel na overspel
Overspel berokkent enorme schade in een huwelijk. De uniciteit van de huwelijksband is gebroken en het vertrouwen is ernstig beschadigd. Is er een weg terug? En zo ja, wat vraagt dit van beide partners? Zeker is dat het geen eenvoudige weg is. Deze uitgave geef praktische handreikingen voor de christelijke gemeente en het pastoraat. Want helaas komen situaties met overspel steeds meer voor, ook binnen kerkelijke gemeenten. Er is evenwel herstel mogelijk. Niet in eigen kracht, maar in kracht van God, bij Wie alle dingen mogelijk zijn. Daarbij is een belangrijke rol weggelegd voor professionele hulpverlening.
De zeven zussen 4 -   Parel
De zeven zussen 4 - Parel
In Parel, het vierde deel van de Zeven zussen-serie van Lucinda Riley, reist CeCe via de prachtige stranden van het Thaise Krabi naar de ruwe vlaktes van Australië om haar verleden te ontrafelen. Parel, het vierde deel in de Zeven zussen-serie van Lucinda Riley, gaat over CeCe, die altijd het gevoel heeft gehad dat ze nergens echt bij hoorde. De dood van haar vader is een keerpunt in haar leven. Nu haar zusje Star, met wie ze altijd heel close was, een nieuw leven opbouwt met haar geliefde, voelt ze zich helemaal alleen. Wanhopig verlaat CeCe Londen in een poging haar verleden te ontrafelen. De enige aanwijzing die ze heeft is een zwart-witfoto en de naam van een vrouw die honderd jaar eerder in Australië leefde. Via de prachtige stranden van het Thaise Krabi reist CeCe naar de ruwe vlaktes van Australië. Zal ze daar in de wildernis eindelijk haar geluk vinden? Parel is het vierde deel uit de achtdelige bestsellerserie over liefde, verlies en de zoektocht naar wie je werkelijk bent. ‘Een verslavende serie. Een zoektocht naar liefde en identiteit vol exotische locaties, glamour en mystiek. Heerlijk!’ – Margriet ‘Leest als een trein.’ – Libelle
Romeinen
Romeinen
Paulus legt in Romeinen een geweldig geloofsfundament. Michael Eaton heeft over de hele wereld al duizenden mensen hierbij geholpen. De 16 hoofdstukken zijn verdeeld in 77 korte studies. Romeinen wordt door velen gezien als het belangrijkste boek van Paulus. In deze Brief brengt de apostel alles wat de Bijbel ons wil vertellen tot een geweldige climax. Hoe kunnen wij rechtvaardig zijn tegenover God? Door Gods genade! Er is in Jezus geen veroordeling; niets kan ons scheiden van Gods liefde. Paulus beschouwt deze zekerheid als de kracht van het Evangelie. Hij zet in deze indrukwekkende Brief uiteen dat dit het fundament van het geloof is, waarop we ons leven mogen inrichten. Zo gaan we de kracht van het Evangelie ervaren. Daarom zou elke christen Romeinen in zijn geheel moeten lezen, herlezen en blijven lezen. Dit studieboek Michael Eaton neemt je vers voor vers mee door het Bijbelboek Romeinen. De 16 hoofdstukken die de Brief telt zijn verdeeld in 77 korte studies. De inhoud richt zich op de geïnteresseerde Bijbellezer, groepen Bijbellezers, studenten en predikers. Verwerkingsvragen Voor serieuze lezers en gespreksgroepen is deze uitgave verrijkt met vragen bij alle 77 studies (gratis verkrijgbaar via de webshop van The Grace Factory).

Boeken Sociaal & Samenleving

Als je geïnteresseerd bent in de samenleving en de sociale aspecten ervan, dan hebben wij een uitgebreide collectie boeken voor je. Onze boeken bieden inzichten en analyses van de belangrijkste ontwikkelingen in de samenleving en helpen je om de wereld om je heen beter te begrijpen. Onze collectie bevat boeken over een breed scala aan onderwerpen, waaronder politiek, economie, cultuur en religie. Zo kun je bij ons terecht voor boeken over democratie en mensenrechten, maar ook voor boeken over klimaatverandering en duurzaamheid. Onze boeken zijn geschreven door gerenommeerde auteurs en experts op het gebied van de sociale wetenschappen en de samenleving. Hierdoor ben je verzekerd van betrouwbare en actuele informatie die je helpt om de wereld om je heen beter te begrijpen. Kortom, als je geïnteresseerd bent in de samenleving en de sociale aspecten ervan, dan vind je bij ons een uitgebreide collectie boeken. Onze boeken bieden inzichten en analyses van de belangrijkste ontwikkelingen in de samenleving en helpen je om de wereld om je heen beter te begrijpen. Bestel vandaag nog en ontdek de vele mogelijkheden van onze collectie boeken over de samenleving en het sociale leven.

Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels