De wet

5 Kruimels
Dansen met de wet
Dansen met de wet
Vraag een groep christenen welke associaties de Wet bij hen oproept, en de antwoorden lopen flink uiteen. Voor de één is de Wet de oordelende tegenhanger van de genade, voor de ander is het een spiegel voor onze zondige aard. Natuurlijk ontkennen we het belang van regels niet, maar wat we concreet met de Wet aanmoeten, is de vraag. Schrijft Paulus niet dat de Wet verleden tijd is en dat wij nu onder de genade staan? Heeft Jezus de Wet niet vervuld? In Dansen met de Wet slaat auteur Karel van der Plas een andere weg in. In zeven heldere hoofdstukken wordt de relatie tussen de Wet en diverse bijbelse personen en thema’s onder de loep genomen. Wat leert de Bijbel nu echt? Wat betekent ‘vervuld’ eigenlijk in de Hebreeuwse context? En staat genade wel echt tegenover de Wet of bedoelde Paulus iets heel anders? Dansen met de Wet is een verrassende oproep tot optimisme en vreugde over de Wet. Karel van der Plas (1997) is getrouwd met Ilse en vader van drie kinderen. Hij is enthousiast en creatief, houdt van tijd doorbrengen met zijn gezin en leest graag verdiepende boeken rondom bijbelse thema’s en theologie. In het dagelijks leven is Karel werkzaam als grafisch vormgever bij een ontwerpbureau.
De bergrede
De bergrede
De wet
9789029723374
De Bergrede: grondwet van het Koninkrijk der Hemelen. 'Ik geloof met mijn hele hart dat God de Bijbel heeft gegeven aan gewone mensen', schrijft Henk Binnendijk in zijn voorwoord bij 'De Bergrede'. Daarom, zo zegt hij, wil hij met dit boek op de achtergrond blijven en de Bijbel op de voorgrond plaatsen. Want naast de gave van zijn Zoon is de Bijbel het grootste geschenk van God aan de mensen. Henk Binnendijk weet met zijn bondige schrijfstijl de Bijbelse waarheden te verduidelijken voor een groot publiek. 'De Bergrede' is een handzame leidraad voor Bijbellezers - beginnend of (ver)gevorderd.
Leer mij Uw weg
Leer mij Uw weg
De wet
9789088972249
De basis van dit boekje wordt gevormd door de Tien Geboden. Door de Wet van God voor de eenentwintigste eeuw vorm te geven, wil de schrijver een bijdrage leveren aan het christen-zijn van jongeren en jongvolwassenen. Elk hoofdstuk begint met een stukje fictie, gelieerd aan het navolgende gebod. De geboden worden uitgewerkt in twee delen: Wat het gebod inhoudt en vervolgens hoe het gebod in het dagelijkse leven handen en voeten krijgt. Aan het eind van elk hoofdstuk staan een aantal vragen over het voorgaande. Deze kunnen helpen bij gebruik op de club, in het gezin of bij persoonlijk gebruik.
Hoe lief heb ik uw wet!
Hoe lief heb ik uw wet!
Psalm 119
De wet
9789087188184
Hoe leef je vandaag de dag, in een seculiere maatschappij, als Bijbelgetrouw christen? En hoe lever je van daaruit een bijdrage aan goed burgerschap? Vanuit een geweldige liefde tot Gods Wet wijst Psalm 119 de weg. De psalm is een kunstwerk dat je wil meenemen om met vaste tred Gods weg door het leven te bewandelen. De Bijbelstudies, geschreven bij elk van de 22 strofen van de psalm, zijn hedendaags en toegankelijk voor jongeren en ouderen, voor christenen en niet-christenen. Ze beogen het gesprek te bevorderen over een goed en dienstbaar leven. Ze zijn daarom geschikt voor persoonlijk gebruik, Bijbelkringen en voor het christelijke burgerschapsonderwijs.
Navolging
Navolging
Bonhoeffer betoogt in 'Navolging' dat de navolging van Christus de bevrijding van mensen betekent. Bevrijding van alle menselijke instellingen en geboden, van al wat drukt en belast, van al wat zorg en gewetensbezwaren veroorzaakt. Het gebod van Jezus is hard voor wie er zich tegen verzet maar zacht voor wie er zich gewillig aan overgeeft. Navolging heeft dan ook niets te maken met krachtprestaties van de ziel. Dat is er dikwijls van gemaakt in een christendom waarin de genade een leerstuk was geworden, het geloof een systeem en het menselijk gedrag een kwestie was van gebod op gebod en regel op regel. Jezus vraag niet het onmogelijke of onmenselijke: zijn gebod wil nooit leven vernietigen maar leven bewaren, sterken, genezen. Navolging is een vreugde.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels