Boom

Nog geen informatie beschikbaar.
18 Kruimels
Dienend-leiderschap
Dienend-leiderschap
Een verdiepende opvolger van Echte leiders dienen De situatie is in veel organisaties niet om over naar huis te schrijven, de talloze theorieën en boeken over leiderschap ten spijt. Burn-outs, slechte samenwerking, vervelende vergaderingen, ongemakkelijke feedbackgesprekken, veel verloop, hoog verzuim en maar weinig plezier. Wat gaat er mis en hoe kan het beter? In Dienend-leiderschap ontdek je bladzijde voor bladzijde de inzichten waarmee je snel, simpel en gericht je persoonlijk en dienend-leiderschap verbetert. Dienend-leiderschap is een manier van zijn die het fundament legt voor gezonde organisaties, relaties en mensen. Het boek is de langverwachte opvolger van Echte leiders dienen en biedt zowel leiders als medewerkers een boeiend perspectief. Dr. Inge Nuijten inspireert ambitieuze leiders om bewuster te leiden waardoor ze met meer energie en minder tijd hun eigen leven en dat van hun medewerkers leuker kunnen maken. Vanuit het Institute for Servant Leadership en Redpoint Company geeft zij advies, training en coaching op het gebied van dienend-leiderschap, vitaliteit en prestatiepsychologie. Inge is gepromoveerd op dienend-leiderschap en schreef eerder de bestseller Echte leiders dienen.
Traag versnellen
Traag versnellen
Bij veranderprocessen denken we vaak dat we snelheid maken door te gaan hollen. Niet dus. Dit boek geeft een volstrekt andere boodschap over vernieuwing: wie niet kan vertragen, kan ook niet versnellen. Bij veranderprocessen is er een fundamentele spanning: met ons hoofd zijn we in de toekomst, maar met ons gedrag zijn we in het verleden. Hollend naar de toekomst repeteren we onbewust routines uit het verleden. Zo ontstaat een kloof tussen wat we nastreven en waartoe we echt in staat zijn. Door onbesuisd te gaan hollen, produceren we onbedoelde traagheid. Op de automatische piloot zien we niet wat we doen. We moeten wakker zijn. Lerend en reflecterend bijdragen aan krachtige positieve beweging In Traag versnellen laat Arend Ardon de waarde zien van bewuste vertraging. Om te luisteren naar wat ons echt aan het hart gaat en zo energie vrij te maken voor onstuitbare beweging. Om stil te staan bij de routines die ons steevast afleiden van wat we echt willen. En om een omgeving te creëren die ons helpt ons verlangen echt in praktijk te brengen. Met concrete handvatten en inspirerende praktijkvoorbeelden laat Arend zien hoe je dit aanpakt. Dit boek is voor iedereen die vanuit persoonlijk leiderschap lerend en reflecterend wil bijdragen aan krachtige positieve beweging. Wie niet kan vertragen, kan ook niet versnellen.
Authentiek leiderschap
Authentiek leiderschap
Je bent een succesvol leider. Je hebt veel eindverantwoordelijkheden. Je oefent je functie al jarenlang met veel plezier uit. Maar toch voel je dat er meer plezier uit je werk te halen valt. Iets houdt dat tegen en je krijgt geen grip op wat daarvan de oorzaak is. Je zoekt verbetering, maar je zit vast in een patroon. Dan is voor jou Authentiek leiderschap het aangewezen boek! Zevenschillenmodel De basis van deze uitgave is het in de praktijk getoetste zevenschillenmodel, waarbij elke schil je als lezer dichter bij je kern brengt. Stapsgewijs ontdek je jouw antwoorden op essentiële vragen als: wat wil je bereiken in het leven, wat zijn jouw normen en waarden, waar sta je voor, wat is jouw missie en hoe maak je die waar? Je leert hoe je als authentiek leider anderen inspireert en zelf gelukkiger wordt. De opdrachten en cases helpen je daarbij. Zelfcoachingsconcept Authentiek leiderschap is een soms confronterend boek dat je als leidinggevende, coach, adviseur of docent zal inspireren tot het creëren van een omgeving waarin prestaties en geluk elkaar positief beïnvloeden. Het boek werkt in combinatie met de bijbehorende cd en de website www.authenthiekleiderschap.nl als een ‘zelfcoachingsconcept’. De cd bevat de opdrachten uit het boek en hun uitwerking, de belangrijkste vaardigheden voor Authentiek leiderschap en interactieve cases. Ook zijn er korte samenvattingen en een steeds verschillende stelling van de dag. Voor wie? Authentiek leiderschap is bedoeld voor leiders en beïnvloeders met veel verantwoordelijkheid die meer plezier en succes uit hun werk willen halen.
Het Zwitsers zakmes van de leider
Het Zwitsers zakmes van de leider
In ‘Het Zwitsers zakmes van de leider’ word je geïnspireerd en uitgedaagd om je eigen pad op het gebied van leiderschapsontwikkeling te volgen en anderen hierin mee te nemen. Werken aan leiderschap met positieve impact op jezelf en op je omgeving. De titel van dit boek verwijst naar het zakmes van de grootvader van Gabriël Anthonio - een geweldige coach voor jong en oud. Gabriël Anthonio (1963) is voorzitter raad van bestuur van Verslavingszorg Noord Nederland. Naast zijn bestuurswerk is hij lector aan de NHL-Stenden Hogeschool en bijzonder hoogleraar aan de Rijksuniversiteit in Groningen op het gebied van leiderschap, organisatieontwikkeling en duurzaamheid. Hij is begonnen als randgroepjongerenwerker in de crisisopvang en op straat, vervolgens heeft hij verschillende directiefuncties bekleed zoals in een jeugdgevangenis, een tbs-kliniek en in de jeugdzorg. Kenmerkend voor zijn loopbaan is dat hij organisaties die in een crisis verkeren, er bovenop weet te krijgen. Anthonio brengt leiderschapsontwikkeling in de praktijk en neemt anderen erin mee. Gabriël Anthonio is een graag geziene spreker op seminars, congressen en in organisaties, waar hij zijn gedachtegoed, de theorie en de praktijk, uitdraagt. Hij spreekt niet alleen bestuurders en managers aan, maar ook de medewerkers op de werkvloer.
Zelfverzekerd spreken
Zelfverzekerd spreken
Management
Spreken
9789024452828
Wil jij moeiteloos kunnen presenteren en zelfverzekerd leren spreken? Wil je ontspannen en authentiek op het podium staan? Met dit boek heb je hét recept in handen voor succesvol spreken en presenteren in het openbaar. Spreken in het openbaar is een van de grootste angsten van veel professionals. Maar dat is nergens voor nodig, vinden Gijs Nillessen en Jonas van der Vlugt. Ze stonden zelf jarenlang op het podium, respectievelijk als stand-upcomedian en dj en runnen nu samen trainingsbureau 360talk voor de ontwikkeling van softskills. Samen hebben ze dankzij hun unieke methode al talloze mensen laten stralen op het podium. En die methode, het resultaat van jarenlange kennis en ervaring, delen ze nu met jou in dit handzame doe-boek. Door de opdrachten in het boek te maken, bereid je concreet jouw presentatie voor! Nillessen en Van der Vlugt brengen de essentie van spreken in het openbaar terug tot vier essentiële stappen: authenticiteit, je punt, storytelling en strategie. Of je nu één keer per jaar spreekt of dagelijks voor een groep mensen staat, deze methode schept rust in je hoofd, geeft houvast en maakt je meteen een betere en zelfverzekerde spreker. Je presentatie heeft pas impact als je niet verstopt wie je bent, maar jezelf laat zien. Durf jij het aan? Gijs Nillessen begon ooit als stand-upcomedian maar is inmiddels een veelgevraagd dagvoorzitter en presentator. Jonas van der Vlugt heeft jarenlange ervaring als radio-dj en als sprekerscoach. Samen richtten ze 360talk op, een bureau gespecialiseerd in softskilltrainingen.
Cyberrisico als kans
Cyberrisico als kans
Hoe groot zijn de risico's van cybercrime nu echt en wat kun je ertegen doen zonder je organisatie vast te zetten? En vooral: wanneer doe je genoeg? Cyberrisico als kans geeft mensen die geen techneut zijn en het niet willen worden heldere antwoorden. Het legt uit dat de risico's omgezet kunnen worden in kansen, dat cyberrisicomanagement innovatie kan bevorderen, je meer waarde kan halen uit data en je mensen kan bevrijden en motiveren. In vrijwel elke strategie voor groei en waardecreatie speelt digitale technologie een dominante rol. Organisaties worstelen echter met wat Van Rijsewijk het 'digitale dilemma' noemt: wat digitale technologie zo waardevol maakt, open en verbonden, maakt het ook kwetsbaar voor aanvallen van buitenaf. Wie dit boek leest, zal in staat zijn goed onderbouwde besluiten te nemen over de juiste strategie, aanpak en middelen om cyberrisico's effectief te beheersen. Hoe je met vertrouwen open, verbonden en dus kwetsbaar kan zijn door weerbaarheid voor cyberrisico's. Het uiteindelijke doel is om het vertrouwen in de digitale wereld te herstellen en de angst voor onzekerheid terug te dringen. Roel van Rijsewijk is Senior Fellow bij het Centre for the Edge van Deloitte, dat inhoudelijke perspectieven op groei ontwikkelt voor het informatietijdperk. Hij heeft meer dan vijftien jaar ervaring in het adviseren van technologiegedreven organisaties op het gebied van risicomanagement en informatiebeveiliging.
Succesvol coachen
Succesvol coachen
Van dit standaardwerk werden wereldwijd al ruim één miljoen exemplaren verkocht. Deze vijfde, herziene editie toont de volwassenwording van het coachvak. Verplichte kost voor organisaties die goed willen presteren. Coachen is een vaardigheid die een grote mate van begrip en praktijkervaring vereist. Succesvol coachenbeschrijft wat coaching echt is, waar en wanneer het kan worden ingezet en door wie. Het volgt het bekende GROW-model, dat het proces en de praktijk van coaching verduidelijkt. De principes van coaching worden duidelijk uitgelegd en geïllustreerd met voorbeelden van topprestaties uit het zakenleven en de sport. Deze vijfde editie van dit standaardwerk is het resultaat van jarenlange coachervaring en de verkenning van trends op het gebied van menselijke attitudes, overtuigingen en gedrag. Het weerspiegelt de vooruitgang van deze kennis en de volwassenwording van het coachvak.
Het Communicatie Model compact
Het Communicatie Model compact
Het Communicatie Model compact biedt je een complete en overzichtelijke aanpak waarin visie, strategie en uitvoering samenkomen. Dit handzame boekje verbindt organisatievraagstukken aan communicatievragen en combineert strategie met een doelgerichte aanpak. Het resultaat: een alomvattende aanpak met zowel aandacht voor visie als voor analyse, strategie, positionering, creatief concept en contentstrategie. Het Communicatie Model bestaat uit drie blokken: Analyse, Strategie en Aanpak die als fundering dienen voor 12 bouwstenen. Als je deze 12 bouwstenen uitwerkt, creëer je een zeer solide basis en een scherpe focus waarmee je direct aan de slag kan. Zo is voor iedereen duidelijk waar communicatie voor staat en gaat. Het Communicatie Model is het resultaat van jarenlange praktijkervaring en nauwe samenwerking met studenten, docenten en professionals die hun eigen waardevolle inzichten met Wil hebben gedeeld. Voor een geslaagde communicatie is het van belang dat organisatiestrategie, communicatiestrategie en acties aan elkaar worden gekoppeld. Met Het Communicatie Model is deze aanpak voor iedereen binnen handbereik. Wil Michels is bestsellerauteur van het Handboek Communicatie, Communicatiestrategie en Fanstrategie. Als geen ander is hij in staat om complexe zaken helder te maken. Wil geeft elke week lezingen en workshops over communicatiestrategie, fanstrategie en creatief denken. No-nonsense, humor en een verrassende output kenmerken zijn aanpak.
Strategie = Executie
Strategie = Executie
'Strategie = Executie' is door de Axiom Business Book Awards bekroond met een gouden medaille in de Business Theory categorie en stond op de shortlist voor 'Managementboek van het Jaar 2017' Strategie = Executie. Sneller verbeteren, vernieuwen én innoveren in een nieuwe tijd Organisaties staan midden in het nieuwe normaal, waarin volatiliteit troef is. Organisaties verstoren zelf of worden verstoord. Continuïteit is geen vanzelfsprekendheid meer. In deze tijd geldt maar één wet: STRATEGIE = EXECUTIE. 'Strategie = Executie' is het laatste competitieve voordeel. Een strategie is net zo briljant als haar executie. Strategie-executie moet zowel exploitatie van het bestaande businessmodel als innovatie mogelijk maken. Het is een evenwichtskunst waarin harde kaders even belangrijk zijn als zacht verandermanagement. En het is net zo relevant voor professionals van gevestigde organisaties als voor ondernemers bij snelgroeiende startups. Maar hoe doe je dat? 'Strategie = Executie' geeft een eigentijds antwoord en is 80% how-to: - Je krijgt overzicht: 6 succesfactoren, 4 versnellers en 16 bouwstenen. - Je raakt geïnspireerd: 16 casussen en meer dan 50 innovaties ter inspiratie. - Je kunt direct aan de slag: 5 uitgewerkte aanpakken. STRATEGIE = EXECUTIE is de nr. 1 opdracht voor leidinggevenden, professionals en ondernemers. Jacques Pijl en zijn onderzoeksteam interviewden 60 bestuurders, professionals en ondernemers over de belangrijkste vraag: wat maakt of kraakt excellente strategie-executie en innovatie? Daarnaast analyseerden zij meer dan 60 casussen en 300 relevante boeken en artikelen. 'Een schat aan goed gefundeerde inzichten en adviezen. - Ben Tiggelaar, gedragswetenschapper, schrijver, spreker en adviseur 'Het is niet alleen meer de uitdaging de beste strategie te hebben, maar deze juist ook snel en krachtig uit te voeren. Een echte must-read voor besturend Nederland.' - Feike Sijbesma, CEO en voorzitter van de raad van bestuur Koninklijke DSM 'Het begrip innovatie en hoe je innovatie organiseert wordt grondig gedemystificeerd in dit boek. En zeer praktisch gemaakt.' - Jacques van den Broek, CEO Randstad 'Dit boek verbindt op unieke wijze denken en doen. Een must-read voor wie de toekomst liever in eigen hand houdt.' - Henk Hagoort, voorzitter College van Bestuur Hogeschool Windesheim, voormalig voorzitter Raad van Bestuur NPO 'De tijd nemen voor strategie en reflectie is belangrijk. Maar het blijft papierwerk als het niet met dezelfde intensiteit wordt omgezet in praktisch handelen. Dit boek geeft inzicht hoe dat kan, in een vloeiend proces.' - Ben Verwaayen, voormalig CEO Alcatel-Lucent en British Telecom, commissaris AkzoNobel, investeerder bij Keen Ventures Over de auteur Jacques Pijl (1968) werkt al ruim twintig jaar intensief samen met bestuurders en teams van toonaangevende organisaties om kritische vraagstukken van strategie-executie en innovatie op te lossen. Hij begeleidt grootschalige transformaties en chirurgische interventies in de private en de (semi-)publieke sector. Jacques is directeur van adviesbureau Turner, thoughtleader en veelgevraagd spreker over strategie-executie en innovatie. Eerder schreef hij de bestseller Het nieuwe normaal. Inhoudsopgave: Voorwoord, door Ben Tiggelaar 1. Inleiding: Slagkracht, wendbaarheid en snelheid in strategie-executie worden steeds belangrijker 2. Een moderne visie op strategie-executie: zes succesfactoren 3 Het STRATEGIE = EXECUTIE-model. Strategie-executie is ook een proces 4 Versneller 1: KIES 4.1 BOUWSTEEN 1: AMBIEER 4.2 BOUWSTEEN 2: SELECTEER 4.3 BOUWSTEEN 3: APPELLEER 4.4 BOUWSTEEN 4: ACTIVEER 5 Versneller 2: INITIEER 5.1 BOUWSTEEN 5: MUST HAVE 5.2 BOUWSTEEN 6: DOORBRAAK 5.3 BOUWSTEEN 7: EXCELLENTE START 5.4 BOUWSTEEN 8: PSYCHOLOGISCHE CHECK-IN 6 Versneller 3: OOGST 6.1 BOUWSTEEN 9: BATEN 6.2 BOUWSTEEN 10: ONTWIKKEL DOOR 6.3 BOUWSTEEN 11: SCHAKEL OP 6.4 BOUWSTEEN 12: SLA BRUG 7 Versneller 4: BORG 7.1 BOUWSTEEN 13: STUUR BIJ 7.2 BOUWSTEEN 14: OPEN ARCHITECTUUR 7.3 BOUWSTEEN 15: LEER 7.4 BOUWSTEEN 16: DE EXTRA MIJL 8 Programma- en projectmatig werken is een noodzakelijke voorwaarde 9 Falen 10 Nawoord BIJLAGEN
De kracht van het piramideprincipe
De kracht van het piramideprincipe
Schrijven
Management
9789024439201
Dé methode voor doelgericht schrijven. We lezen steeds vluchtiger en selectiever door de overvloed aan informatie die op ons afkomt. Wil je als schrijver effect hebben met je tekst, dan moet je daarop inspelen. Het piramideprincipe is daarvoor een handige methode. Hiermee ga je bij het schrijven uit van de voorkennis en informatiebehoefte van de lezer rond het onderwerp, en niet van je eigen kennis en denkproces. Zo kom je tot een beknopte en scanbare tekst waarbij de kernboodschap voorop staat. De kracht van het piramideprincipe laat je zien hoe je in vier stappen naar een doelgerichte tekst werkt. De methode in het boek is gebaseerd op het Pyramid Principle dat de Amerikaanse consultant Barbara Minto voor McKinsey ontwikkelde. De auteurs kiezen voor een pragmatische benadering van het piramideprincipe. De praktische tips en praktijkvoorbeelden helpen je de methode direct in je werk toe te passen. Het resultaat: je bereikt in minder tijd meer effect met je teksten. Dit boek is bedoeld voor iedereen die overstap wil maken van informatie spuien naar lezergericht schrijven. Of je nu beleidsmedewerker, adviseur, consultant of onderzoeker bent. In deze derde herziene editie zijn onderwerpen als het MECE-principe en het gericht inzetten van bijlagen en links verdiept en geactualiseerd. Dat geldt ook voor de tips en voorbeelden. Marita van Rijssen en Eline Janssen geven al ruim 25 jaar schrijftrainingen. Ze helpen adviseurs en andere professionals om sneller beknopte en overtuigende teksten te schrijven, zoals adviezen, besluitvormingsteksten, e-mails, webteksten en offertes. Hun opdrachtgevers zijn divers: van ICT-bedrijven, banken, verzekeraars en woningcorporaties tot universiteiten, ministeries, gemeenten en de Nationale Politie. Janssen en Van Rijssen werken samen onder de vlag Piramideschrijven.nl. Geweldig boek. Heeft mij enorm geholpen bij het schrijven van blogs en mijn eigen boek.’ Mirjam Hubregtse, managing director trainingsbureau Room to Grow ‘Wie moeite heeft met de opbouw van een document of het schrijven van een beleidsvoorstel, krijgt in dit boek een duidelijke aanpak aangereikt. De kracht van het piramideprincipe is zeer overzichtelijk opgebouwd en daarom goed leesbaar.’ Peter de Roode op managementboek.nl
Algoritmisering, wen er maar aan!
Algoritmisering, wen er maar aan!
Organisaties hebben jarenlang veel tijd en geld geïnvesteerd in de digitalisering van processen, wat ze vooral veel data opleverde. Maar toegevoegde waarde voor een klant, of een verschuiving binnen een businessmodel ontstaat pas als deze data op vernieuwende wijze worden ingezet. Data dus niet als bijproduct, maar als nieuw product, of als nieuwe service. Dit kan door het gebruik van algoritmen. Algoritmen zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven, maar we lijken weinig van ze te weten. Toegespitst op verschillende branches beschrijft Jim Stolze op verhelderende wijze hoe algoritmen werken, welke impact ze hebben en welke kansen of bedreigingen ze met zich meebrengen. Wat betekent algoritmisering bijvoorbeeld voor een organisatie? Hoe combineer je menselijke intelligentie met machine learning? Wat zijn de gevolgen voor de arbeidsmarkt? En waar ligt de grens eigenlijk? In hoeverre zorgt algoritmisering voor maatschappelijke onrust? En wat betekent dit voor ethiek, privacy, moraliteit en uiteindelijk: leiderschap?
Schaamteloos delegeren
Schaamteloos delegeren
'Ik kan het zelf beter.' - 'Ik kan het sneller.' - 'En ze doen het toch niet zoals ik het wil.' Klinkt bekend? Delegeren is misschien wel de belangrijkste vaardigheid die moderne leiders, directeuren, managers en ondernemers nodig hebben. Maar er wordt nog veel mee geworsteld. Dat moet anders, want delegeren helpt om tijd vrij te maken. Tijd om te werken aan de groei van je impact, omzet en werkplezier. Bovendien helpt het om je team te professionaliseren. Wie schaamteloos gaat delegeren kan zijn eigen werktijd ook nog eens dramatisch inperken, goed voor de broodnodige balans tussen werk en privéleven. Schaamteloos delegeren is geen droge kost, maar een heerlijk leesbaar managementboek voor op kantoor, in bed of aan het strand. Bestsellerauteur Taco Oosterkamp geeft veel praktische tips, maar legt ook uit welke methodes en concepten erachter zitten. En hij vertelt met smaak verhalen van zijn klanten en zichzelf. De gratis online training bij dit boek geeft het laatste zetje om ook zelf schaamteloos te gaan delegeren! Taco Oosterkamp Als Business Thinker inspireerde Taco Oosterkamp de afgelopen jaren duizenden ondernemers, directeuren en managers met zijn seminars, trainingen en artikelen. Hij coachte tientallen moderne leiders in binnen- en buitenland en keek mee in de cockpit van snelgroeiende bedrijven. Taco maakte zelf ongeveer alle fouten die je maar kunt verzinnen en deelt de lessen uit die fiasco's graag met jou. Hij is vaste columnist van Management Team, werkt met de ideeën van experts in binnen- en buitenland en schrijft een tweewekelijkse inspiratiemail die door duizenden leiders wordt gelezen.
De oplossingenmachine
De oplossingenmachine
We kennen allemaal het belang van intrinsieke motivatie en het geven van ruimte en vertrouwen. Maar in de praktijk ontstaan er toch steeds weer regels, een gevoel van moeten of zelfs wantrouwen. Hoe komt dat toch? Wouter Hart en Thom Verheggen zijn een belangrijke oorzaak op het spoor: de oplossingenmachine. Die zit in ieder van ons, is overal aanwezig en doet verborgen of duidelijk zichtbaar haar werk. De oplossingenmachine zet spannende vraagstukken om in kant-en-klare oplossingen. Dat lijkt verschrikkelijk aantrekkelijk, maar leidt vaak onbedoeld precies tot wat we eigenlijk níet willen. Zo pak je met iedere oplossing die je geeft, ergens ook iets van een ander af. Ontdek hoe jij als Afpakker, Oppakker, Brave Hendrik of Calimero zelf die oplossingenmachine voedt, maar ook kunt stopzetten. Lees over de kracht van vragen, het vinden van haakjes en de kunst van niet te veel, maar wél genoeg. Een boek vol kleine verhalen en de lessen die daarin schuilgaan over verantwoordelijkheid geven en nemen. Over moeten en willen. Op ons werk en thuis.
Leren coachen
Leren coachen
Deze zevende editie is geheel geactualiseerd, biedt meer praktische oefeningen en een betere aansluiting op de praktijk. Leren coachen biedt een basis voor verdere ontwikkeling als coach. De coach is een begeleider die niet alleen het leren stimuleert, maar ook zijn expertise aanwendt om het leerproces op gang te brengen. Het sturen en stimuleren van leren vraagt om deskundigheid en zorgvuldigheid. Aan de hand van een model worden de vijf fasen van het coachingsproces beschreven: contract, onderzoek, doelen en acties formuleren, uitvoeren en evalueren en afsluiten. Het model structureert dit proces en geeft houvast bij het methodisch werken. Ook gaan de auteurs in op de relatie coach-coachee. Deze is een van de belangrijke succesfactoren voor een geslaagd coachingstraject. Daarnaast besteden ze aandacht aan hoe de coach kan omgaan met feedback, confrontatie en weerstand en aan hoe de coach zijn handelen kan verantwoorden. Leren coachen is bestemd voor mensen die zich de methodiek van het coachen eigen willen maken: leidinggevenden, personeelsmanagers, opleiders en mensen die collega’s (in mensgerichte beroepen) willen coachen. Het boek is ook geschikt voor externe coaches en kan eveneens worden gebruikt in studies en opleidingen. Marinka van Beek is medegrondlegger van de Opleiding tot Coach en de leergang Teamcoach van Hogeschool Windesheim in Zwolle. Zij werkt als zelfstandig coach voor individuen, teams en organisaties. Ineke Tijmes studeerde Duitse Taal- en Letterkunde en volgde de voortgezette opleidingen Vormingswerk, Management en de Supervisorenopleiding. Zij heeft veel ervaring als manager, trainster, docent, (leer)supervisor en coach.
Klanten zijn eigenlijk net mensen
Klanten zijn eigenlijk net mensen
Iedereen heeft klanten; de één binnen de eigen organisatie, de ander daarbuiten. Wij bestaan bij de gratie van onze klanten, want uiteindelijk betalen zij ons salaris, de volgende vakantie of de nieuwe auto. Tenminste, als ze tevreden zijn… Klanten zijn eigenlijk nét mensen! laat zien wat er zoal mis kan gaan in het contact met de klant, hoe u dit kunt voorkomen en hoe het óók kan. Met zijn scherpzinnige, humoristische columns houdt Jos Burgers u een spiegel voor. Wie zijn klanten denkt te kunnen verleiden met fraaie kleurenbrochures en dure woorden zal versteld staan van de 100 eyeopeners in dit boek. U zult voortaan op een andere manier naar klanten kijken! Klanten zijn eigenlijk nét mensen: ze willen aandacht en respect, en het gevoel dat ze u kunnen vertrouwen. Wie zijn klantgerichtheid wil verbeteren levert daarom niet alleen een product of dienst, maar vervult ook díé wensen van de klant – en niet alleen om nieuwe klanten binnen te halen. Want bedenk: wie nooit meer een klant kwijtraakt, krijgt het vanzelf heel erg druk! Jos Burgers (1951) helpt als zelfstandig marketingadviseur organisaties bij het versterken van hun marktpositie en het verbeteren van hun klantgerichtheid. Hij is bestseller- auteur op het gebied van marketing en relatiemanagement, en veelgevraagd spreker op seminars en congressen.
Iedereen risicoleider
Iedereen risicoleider
We werken tegenwoordig aan tal van complexe vraagstukken in een dynamische, meerduidige en onzekere wereld. Een wereld met volop risico’s én volop kansen. Dit is een niet meer te negeren realiteit. Hoe daarmee om te gaan? Om desondanks waardevolle doelen te realiseren, te innoveren, maatschappelijke waarde te creëren? In elk geval niet met meer van het gebruikelijke risicomanagement. Wat helpt wel? Het ontwikkelen van risicoleiderschap in je organisatie, of je nou leidinggevende of een vakinhoudelijke professional bent. Dit boek start met een compacte, concrete introductie in het waarom, wat en hoe van de nog nieuwe benadering van risicoleiderschap. Het hart van het boek wordt gevormd door het leren ontwikkelen en organiseren van risicoleiderschap. Hiervoor worden de meest recente inzichten uit de neurowetenschappen en de psychologie benut, omdat omgaan met onzekerheden alles te maken heeft met ons brein en onze emoties. Na het lezen van dit boek ben je in staat om ERG anders om te gaan met onzekerheden, risico’s én kansen die doelen in de meest brede zin van het woord beïnvloeden. Namelijk Expliciet, Realistisch en Gestructureerd. Dit helpt je persoonlijk én de organisatie waarin of waarvoor je werkt. Zo kun je samen met anderen een essentiële bijdrage leveren aan het realiseren van ambitieuze doelen, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid, veiligheid, winstgevendheid of welzijn. Dr. ir. Martin Th. van Staveren MBA studeerde technische aardwetenschappen en bedrijfskunde. Hij promoveerde op het implementeren van risicomanagement in organisaties. Met zijn bureau VSRM helpt hij organisaties risicogestuurd te werken. Van Staveren is ook kerndocent in de masteropleidingen Risicomanagement en Public Management, Universiteit Twente.
Werk heeft het gebouw verlaten
Werk heeft het gebouw verlaten
Jitske Kramer schreef Werk heeft het gebouw verlaten tijdens de tweede lockdown in oktober 2020. Over hoe corona ons in een collectieve cultuurshock stortte en wat de impact hiervan is op ons werkende leven. Werkritmes liggen al maanden volledig overhoop, we worden geconfronteerd met onzekerheid, crisisbeslissingen en de noodzaak tot aanpassen en veranderen. Het thuiswerken kreeg een vlucht, wat vraagt om meer dan houtje-touwtje-online-kantoortje spelen. Hoe pas je jouw organisatiecultuur hierop aan? Hoe geef je leiding op afstand? Wat kun je nu doen om er op de lange termijn beter uit te komen? Hoe behoud je de trots op de organisatie en de verbinding met je team, ook als je elkaar weken en soms maanden alleen digitaal kunt zien? Is dit een crisis of een transformatie? En welke nieuwe rituelen zijn nu nodig? Met kennis vanuit de antropologie, ervaringen in organisaties en inspiratie uit de vele reizen die Jitske maakte, biedt zij houvast voor deze vreemde tijd. Een inspirerend boek boordevol waardevolle perspectieven en concrete antwoorden op vragen van nu. Jitske Kramer is corporate antropoloog en reist de wereld over om te leren van traditionele healers, leiders, verrassende innovators en willekeurige voorbijgangers. In deze tijden van corona reist zij vooral virtueel en struint zij dagelijks het internet af op zoek naar verhalen en patronen. Ze is keynote spreker en auteur van o.a. Deep Democracy, Jam Cultures, Voodoo en coauteur van De Corporate Tribe en Building Tribes. Een schot in de roos. Door de rake observaties van Jitske en haar praktische adviezen. Maar ook omdat zij haar lezers heeft betrokken bij het schrijfproces en ze ook uitgebreid aan het woord laat. – Ben Tiggelaar, schrijver en gedragswetenschapper Jitske stelt de juiste vragen. Ze geeft praktische handvatten om in deze lastige tijd met een positieve blik vooruit te kijken. – Typhoon/Glenn de Randamie, rapper/zanger, spreker en ondernemer Met veel bewondering heb ik dit nieuwe boek van Jitske gelezen. Een prachtige combinatie van antropologische duiding en praktische handvatten. Persoonlijk, waarderend en hoopvol. – Arend Ardon, The Change Studio Ik dacht altijd: grote veranderingen betekenen onzekerheid en stress. Door dit boek weet ik dat grote veranderingen ook kansen betekent, een nieuwe blik, durf en poëzie zelfs. – Dolf Jansen, cabaretier, columnist, liedjesschrijver, presentator en marathonloper Jitske Kramer is zo iemand van wie je gewoon alles moet lezen. – Joris Luyendijk, journalist en schrijver van o.a. Het zijn net mensen en Dit kan niet waar zijn
De one minute mentor
De one minute mentor
De ultieme gids voor het realiseren van ijzersterke mentorrelaties. Hoewel de meeste mensen een positief beeld hebben bij mentoring, weet bijna niemand hoe het precies werkt en waar je überhaupt een mentor vandaan haalt. Daar komt nog bij dat veel potentiële mentors denken dat ze er geen tijd voor hebben of de vaardigheden missen. Managementgoeroe Ken Blanchard en voormalig directeur van Twitter Díaz-Ortiz reiken je met dit boek een systematische benadering aan voor een generatie-overbruggende vorm van mentoring. Aan de hand van de voor Blanchard zo typerende parabels leggen de auteurs uit waarom het tot stand brengen van doeltreffende communicatie en relaties tussen generaties onderling een geweldige kans kan zijn voor zowel bedrijven als individuen. Dit boek onthult waarom mentoring hét geheime ingrediënt is voor zowel persoonlijk als zakelijk succes. Ken Blanchard is Chief Spiritual Officer van zijn Ken Blanchard Companies, bestsellerauteur en veelgevraagd spreker. Claire Díaz-Ortiz stond mede aan de wieg van Twitter.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels