Marianne van der Veen - van Belle

Nog geen informatie beschikbaar.
30 Kruimels
Psalm 62:6
Psalm 62:6
Ik hou van die twee-gesprekjes die David heeft met zichzelf. Het laat me denken aan m’n psycholoog die mij mijn angsten laat verwoorden waar het bang voor is. En dan mag ik liefdevol tegen die angsten terug praten, want vanuit die liefde verdwijnt de angs
Hooglied 1:2
Hooglied 1:2
Als we aan tafel lezen uit Hooglied, wordt er gegniffeld. Staat dit echt in de Bijbel? Hoe mooi de tekst vandaag ook klinkt, het gaat hier toch echt om de seksuele liefde. Dit Bijbelboek laat zoveel zien van Gods goedkeuring voor de menselijke seksualite
Psalm 42:3
Psalm 42:3
Ken je ook die nachten, waarin het niet lukt om je gedachten stil te krijgen en te praten met God? Dat je woorden in de kamer blijven hangen? Of dat je geen woorden kunt vormen? Ja, ik ken die momenten (check de overdenking van afgelopen zondag). Toch w
Daniël 2:22
Daniël 2:22
Fascinerend, dit verhaal van Daniël en Nebukadnessar. Twee personen die op het toneel verschijnen: aan de ene kant die grote, machtige koning van het enorme koninkrijk Babel. Aan de andere kant de eenvoudige, oprechte Israëliet Daniël in ballingschap in B
Psalm 116:1
Psalm 116:1
Op welke momenten praat jij met God? Als mij iets dwars zit, stuur ik vaak direct een appje naar iemand. Pas als ik in de rust ben gekomen, dan zou het kunnen dat ik het ook met God bespreek. Of helemaal niet. Ken je dat? Lees nog eens even de Bijbeltek
Psalm 105:4
Psalm 105:4
Weet je dat hier iets heel moois, intiems verborgen ligt in deze tekst? In de originele Hebreeuwse tekst staat hier: “zoek naar Jahweh, en Zijn kracht. Zoek steeds Zijn gezicht.” JHWH, de naam waarmee God zichzelf bekend heeft gemaakt aan Zijn volk. De
Efeze 6:10
Efeze 6:10
Hoe bereid jij je voor op een spannende afspraak? Ik trek kleding aan, waar ik me zekerder in voel. Een appje naar een vriend. Een kop koffie om helder te zijn. Druk bezig met voorbereidingen en ineens is het tijd om te gaan. O ja… ik wilde nog bidden… K
Mattheüs 22:32
Mattheüs 22:32
Dood. Of leven. Aan welke kant van de lijn sta jij? Halloweendecoratie lijkt soms zo onschuldig. Zoetigheden verpakt in doodse figuren, vruchten van het land in afschrikwekkende figuren gesneden. In een wereld die steeds donkerder wordt, wordt het steeds
Spreuken 12:16
Spreuken 12:16
De tekst van vandaag is geen gemakkelijke tekst.. Soms helpt het om dan een vertaling ernaast te leggen, ter verduidelijking. In dit geval sprak mij de NBV21 aan: Een dwaas toont onmiddellijk zijn woede, wie verstandig is, zwijgt als hij beledigd wordt.
Spreuken 18:2
Spreuken 18:2
Misschien ben ik de enige, maar mij lijkt vertellen wat je op je hart hebt (of: 'het blootgeven van je hart') niet per definitie dwaas. Wat wordt hier bedoeld? De HSV studiebijbel geeft uitleg. Daar wordt deze tekst verbonden met 17:28: 'een dwaas die z
Prediker 5:9
Prediker 5:9
Gisteren hadden we het over werken. De schrijver van Prediker wees ons erop dat 'zwoegen' vluchtig is, het najagen van wind. Vandaag, een hoofdstuk verder, wijst hij ons erop dat ook geld en inkomsten vluchtig zijn. Als je geld en overvloed liefhebt,
Galaten 5:13
Galaten 5:13
De tekst van vandaag sluit naadloos aan bij de tekst en overdenking van gisteren. Want wat betekend 'vrijheid' voor jou? Vrijheid om zelf keuzes te kunnen maken? Totale afwezigheid van wetten en regels? Alle middelen om te doen en laten wat je wilt? Ona
Kolossenzen 3:5
Kolossenzen 3:5
Boven deze tekst staat in de Bijbel het kopje 'de oude en de nieuwe mens'. Vandaag willen we inzoomen op die 'oude mens'. Om iets meer context te geven, lezen we ook vers 6 en 7: Dood dan uw leden die op de aarde zijn: ontucht, onreinheid,hartstocht,
Johannes 12:32
Johannes 12:32
Jezus’ verhoging was nodig om ons Thuis te brengen. De verhoging aan het kruis én de verhoging aan de rechterhand van de Vader. Aan het kruis werd de scheiding tussen God en mensen teniet gedaan, in de hemel maakte Hij een plaats voor ons gereed. Wij kún
Filippenzen 2:7
Filippenzen 2:7
Achter in de kofferbak van mijn auto ligt een thuiskomer. Een reservewiel. Als ik mijn eigen band beschadig, door eigen schuld of door omstandigheden waar ik niets aan kan doen, kan ik dankzij deze thuiskomer toch thuis komen. Die thuiskomer is vaak ni
Johannes 14:2
Johannes 14:2
We laten ons vaak verleiden om de waan van de dag meer ruimte te geven in ons hoofd dan de dingen die er echt toe doen. Die echt belangrijk zijn. Onze omstandigheden slokken onze aandacht op en aan het eind van de dag is de koek op. Weg energie. We ploffe
Jeremia 6:16
Jeremia 6:16
Misschien geldt dit wel voor jou vandaag. Sta jij op een kruispunt in je leven en vraag je jezelf af welke weg je moet kiezen. Vind je het lastig om de juiste keuze te maken. Daarin ben je niet alleen. Ook vandaag niet. Met jou lezen nog duizenden andere
Genesis 12:4
Genesis 12:4
Abraham heeft geen idee waar hij naartoe moet, maar hij is gehoorzaam aan wat God van hem vraagt. Kanaän wordt hier niet genoemd door God, het enige dat duidelijk wordt is dat hij moet gaan.. Abraham wordt geroepen om in beweging te komen. Hij aanvaardt
Genesis 12:3
Genesis 12:3
Na de prachtige zegen die God aan Abraham belooft, spreekt Hij nu harde woorden. Woorden die gericht zijn aan het adres van diegenen die Abraham zullen bespotten. Tegenwoordig voelen we al snel ongemak bij zulke woorden van God. God is toch een God van l
Genesis 12:2
Genesis 12:2
Gods bedoeling met de zegen die Hij Abraham geeft is vele malen groter dan Abraham op dat moment kan beseffen. God noemt hem een bron van zegen; de zegen die God hem geeft zal als bron fungeren voor duizenden en duizenden mannen en vrouwen. Deze bron zal
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels