Tycho Jansen

Nog geen informatie beschikbaar.
26 Kruimels
Dagboek DagelijkseBroodkruimels
Dagboek DagelijkseBroodkruimels
9789033802454
Dit dagboek bevat content van de website dagelijksebroodkruimels.nl. In het dagboek staan bijbelcitaten uit de Herziene Statenvertaling, gedichten, illustraties en diverse teksten. Het omslag is voorzien van een speciale coating in subtiel reliëf, voorzien van strakke titelindruk.
Amos 5:24
Vandaag, woensdag 4 april, herdenkt de wereld de moord op dr. Martin Luther King. De herdenking bepaalt ons bij de belangrijke vraag: wat is de erfenis van zijn strijd tegen discriminatie en sociale ongerechtigheid? En wat is mijn aandeel in die strijd?
Psalm 23:4
Psalm 23:4
40-dagen Rechters; Overdenking bij Goede Vrijdag en het bijbelboek Rechters; God verlatenheid Leestekst: Rechters 21:25 en Matteüs 27:45-50 Rond het middaguur viel er duisternis over het hele land, die drie uur aanhield. Aan het einde daarvan, in het ne
Richteren 17:1
40-dagen Rechters; Overdenking bij Rechters 17; Micha Leestekst: Rechters 17:1-13 Ze hebben elkaar, tijdens hun leven, nooit ontmoet; de naamgenoten Micha uit Efraïm en de profeet Micha uit Moreset in Juda. Tussen hun levens zaten ruim 3 eeuwen, meerder
Richteren 17:13
Richteren 17:13
40-dagen Rechters; Overdenking bij Rechters 17 Leestekst: Rechters 17:1-13 Cultuur en identiteit zijn in deze tijd belangrijke en veel besproken onderwerpen. Toch zijn beide begrippen buitengewoon moeilijk te definiëren. En vaak blijkt de algemene kenni
Richteren 9:7
40-dagen Rechters; Overdenking bij Rechters 9 en 10:1-5 Leestekst: Rechters 9:7-15 Het terugkerende patroon in het Bijbelboek Rechters is helder; zodra een Rechter sterft, vergeet het volk Israël de weldaden van God. Het volk gaat afgoden dienen en zuch
2 Korinthe 4:7
Gideon trekt ten strijde. En Gideon mag als rechter het volk Israël bevrijden van de onderdrukking! Toch gaat Gideon niet de strijd aan met een eigen strategie; en ook niet met indrukwekkend wapentuig. De strategie, die kwam van God. En de wapens, die bli
Richteren 6:11
De geschiedenis rond deze leidsman van het volk Israël kenmerkt zich door het tweezijdigheid! Het begint al bij de roeping van Gideon. De engel (boodschapper) komt niet met een mededeling, maar er ontstaat een gesprek, een dialoog, Rechters 6:11-18 En o
Psalm 25:15
Het uur der waarheid is aangebroken! Die nacht zei de HEER tegen Gideon: ‘Het is zover! Doe een aanval op hun kamp; ik geef het je in handen. (vers 9) Echter, in de aanloop naar dit moment had Gideon in opdracht van God zijn leger teruggebracht van 32
Psalm 139:16
Psalm 139:16
Net als het volk Israël was ook Gideon, voor hij als Rechter of Richter werd geroepen, zijn vertrouwen in God zo goed als kwijt. Toch was hij allesbehalve doof of onbereikbaar, toen God hem bij de Terebint (of oude eik) van zijn vader Joas aansprak. Er on
Richteren 6:1
In ieder van ons schuilt een Gideon of in de woorden van deze tijd: ‘je suis Gideon’  (ik ben Gideon). Maar dan niet zozeer de held; vooral de ongelovig en onzekere Gideon. Zonder enige twijfel is Gideon de bekendste rechter uit het bijbelboek Rechters.
Richteren 2:10
Ons leven op aarde heeft zo zijn schaduwkanten van pijn, verdriet, strijd, teleurstellingen en angst. We verliezen dierbaren met wie we juist nog zo graag verder wilde reizen door het leven. Of we ervaren de angst en onzekerheid omdat gezondheid wel vanze
Psalm 37:29
We lezen deze dagen van de veertigdagentijd de ‘trailer’ van het Bijbelboek Rechters. Net als voor een nieuwe bioscoopfilm wordt in deze trailer de belangrijkste verhaallijn getoond. De sfeer, de achtergronden en de hoofdrolspelers zijn bekend. En in deze
Exodus 3:4
Exodus 3:4
In dit gedeelte van het Bijbelboek Rechters krijgen we een doorkijkje naar de komende hoofdstukken. De rode draad in die hoofdstukken is de ontrouw van het volk Israël, die leidt tot onderdrukking, en de reactie van God, die een rechter zendt om het volk
Jozua 24:14
Hoe gevoelig ben ik voor afgoden, waarvan ik weet dat ze me van God verwijderen? Dit tweede gedeelte van het Bijbelboek Rechters is eigenlijk een tweede inleiding. Het gaat terug tot bijna letterlijk de tekst aan het slot van Jozua 24, de volksvergaderin
Richteren 2:1
Richteren 2:1
Naast de strijd is er in deze tekst ook sprake van hoogspanning. Gisteren bleek al hoe het volk van God de strijd ontweek, maar daardoor uiteindelijk alleen maar meer strijd veroorzaakte. Ons halfhartig geloof en onze zwak voor de makkelijkste weg te kiez
Richteren 2:2
Richteren 2:2
Gisteren lazen we over de strijd van Israël in het Beloofde Land. We lazen hoe het volk steeds minder volhardend was in de strijd. Soms gaf men het op, omdat de overmacht te groot leek. Soms koos Israël het Beloofde Land te delen, in plaats van het in bez
Mattheüs 28:20
Mattheüs 28:20
Vandaag slaan we het Bijbelboek Rechters open. Zoals al eerder genoemd begint het bijbelboek bij de dood van Jozua. Die dood en de verandering die daarna begon, wordt direct na dit gedeelte herhaald (in Rechters 2:6 en verder). Dat onderstreept hoe het st
Richteren 21:25
Morgen start de overdenking vanuit het eerste hoofdstuk van het Bijbelboek Rechters. Vandaag is het laatste deel van onze aanloop naar het Bijbelboek. De afgelopen dagen is al gebleken dat in de verhalen van de Rechters een voortdurende herhaling centraa
Drie Keer Lezen, Leren Door Het Woord
Drie Keer Lezen, Leren Door Het Woord
In deze veertigdagentijd overdenken, bezinnen en bidden we aan de hand van het Bijbelboek Rechters. Zoals het grootste deel van Gods Woord, zijn in dit boek drie perspectieven verwerkt; – de geschiedenis van God met zijn volk Israël, – de belofte en verw
Jozua 24:1
Jozua 24:1
Om de Bijbelstudie van deze veertigdagentijd goed te starten, nemen we vandaag een aanloopje. Vers 1 van hoofdstuk 1 van Rechters begint namelijk met een heel duidelijke breuklijn in de tijd; “Na de dood van Jozua” of nog duidelijker in de Herziene Staten
Kolossenzen 2:12
In de komende veertigdagentijd zal er dagelijks een korte overdenking worden gepubliceerd. De overdenkingen wandelen door het bijbelboek Rechters. Waarom 40 dagen Bijbelstudie? De veertigdagentijd is door de eeuwen heen voor talloze christenen een tijd
1 Korinthe 13:9
Een typische vraag voor een gelovige is: Hoe leer ik God kennen? Maar, een vraag die gelovigen en niet gelovigen verbindt, gaat daar vaak aan vooraf: De zoektocht naar het waarom en hoe! Hoe is het leven ontstaan? Wat is onze bestemming? En waarom is de w
De vrije wil en de belofte om te ontvangen!
De vrije wil en de belofte om te ontvangen!
Mooi, maar tegelijk ook een moeilijk te begrijpen belofte: bidt en u zal gegeven worden… Puur evangelie, maar niet het teken om gerust achterover te hangen. In één adem met de belofte klinkt midden in het evangelie, op de basis van het gehele oude testame
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels