Het leven van Paulus was niet makkelijk, hij leefde onder grote druk en toch zegt hij: Ik ben in staat om alles te doen en ik kan alles aan door Christus omdat HIJ mij de Kracht geeft. Wat een getuigenis! Het vraagt om een keuze en een houding om onze blik op Jezus te richten en niet op de omstandigheden. Niet altijd makkelijk en soms kan het je moedeloos maken als de situatie uitzichtloos lijkt, een antwoord onduidelijk is en de oplossing uitblijft. Paulus reikt ons in de brief aan de gelovigen in Filippi de volgende les aan: Wij mogen weten en geloven dat God van ons houdt om wie we zijn. Wij leven op deze aarde, maar zijn burgers van een stad in de Hemel. Van daaruit verwachten wij Jezus, onze Heiland en Verlosser. Er komt een dag dat alles nieuw zal zijn en we mogen wonen bij de Vader. We zullen Hem ontmoeten van Aangezicht tot aangezicht omdat we Zijn kinderen zijn. Dat is onze hoop, onze verwachting en ons toekomstperspectief. Hier mogen we naar kijken als het leven soms moeilijk en pijnlijk is.

Paulus laat ons zien dat echte blijdschap alleen bij Jezus te vinden is. Hij ziet blijdschap als een zekerheid door het stille vertrouwen dat God ons onvoorwaardelijk liefheeft. Jezus heeft de weg gebaand door Zelf de Weg naar de Vader te worden. In Hem maakt God ons volmaakt rechtvaardig. Zijn Liefde is niet te verdienen, maar ontvangen wij vanuit Zijn Genade. Laat dit onze blijdschap en onze vreugde zijn. Echte blijdschap is dus niet afhankelijk van de omstandigheden, maar het is een vrucht van de Heilige Geest binnenin ons hart. Die vrucht mag groeien en zal bloeien als we leven in het vertrouwen dat Jezus elke situatie in Zijn Hand heeft en dat we in Zijn Naam elke moeilijkheid zullen overwinnen. Laten wij samen met Paulus elkaar aanmoedigen: Wees blij IN de Heer, verheug je IN Hem. Aan onze God en Vader komt de eer toe tot in alle eeuwigheid. Amen.

Vormgever
84
posts
Nog geen informatie beschikbaar.
Auteur
2
producten
·
16
posts
Nog geen informatie beschikbaar.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels