Annelies De Graaff

Nog geen informatie beschikbaar.
18 Kruimels
Als een deur sluit
Als een deur sluit
Stress & Burn-out
9789083204734
Annelies de Graaff is leerkracht in het basisonderwijs en dit werk doet zij met veel plezier. Tot de dag aanbreekt dat zij om gezondheidsredenen haar werk moet neerleggen. Zij valt in een diep gat en staat voor de vraag: wie ben ik zonder mijn werk en hoe kan mijn leven betekenisvol blijven? In dit boek neemt Annelies de lezer mee tijdens de zoektocht naar zichzelf en hoe deze gebeurtenis een plek in haar leven krijgt. Het is een weg die ze samen met haar hemelse Vader inslaat en stap voor stap ervaart zij: je bent niet wat je doet, maar je mag zijn wie je bent: geliefd door de Vader. Deze ontdekking zet haar leven in een nieuw en ander perspectief.
Als het leven pijn doet
Als het leven pijn doet
Dood
Pijn
Rouw
Partner
9789079859450
Als het leven pijn doet is het eerste boek van de schrijfster met het thema Rouwverwerking na het overlijden van een (geliefd) persoon en biedt een kijkje in het leven van een jonge weduwe. Annelies neemt je mee op haar levensreis dwars door een rouwproces vol vragen en beschrijft de strijd tussen loslaten en vertrouwen. Zij maakt de keuze om aan de hand van Jezus haar weg te vervolgen na de dood van haar echtgenoot. Met vallen en opstaan komt zij tot de ontdekking “mijn tranen zijn veilig in Zijn hand”. In Zijn kracht weet ze haar leven een nieuwe inhoud te geven en langzaam ontstaat het zicht op een hoopvolle toekomst. Annelies de Graaff is getrouwd en werkzaam als leerkracht in het basisonderws. Haar jeugd wordt getekend door de vraag: 'Wie ben ik?' Tijdens deze zoektocht ontmoet ze niet alleen haar biologische vader maar ook haar Hemelse Vader. Het geluk lacht haar toe tot het moment dat haar echtgenoot vrij plotseling overlijdt en zij achterblijft met twee jonge kinderen. Hoe Annelies omgaat met dit grote verlies en welke vragen er ontstaan, beschrijft zij in dit boek 'Als het leven pijn doet'. Het is een boek over rouwverwerking en beschrijft de strijd tussen loslaten en vertrouwen, dwars door alle 'waaromvragen' heen. Met vallen en opstaan, gaat zij door dit rouwproces heen en met de kracht van God weet ze haar leven een nieuwe inhoud te geven. Stap voor stap ontstaat het zicht op een hoopvolle toekomst. 'Als de dood je leven binnen glijdt, is het wel definitief, maar het betekent niet het einde.'
Psalm 68:20
Psalm 68:20
Sommige mensen beseffen niet dat zij redding en een Redder nodig hebben als het hen voor de wind gaat en leven vanuit hun eigen kracht en succes. Anderen weten niet waar ze hun redding vandaan moeten halen als ze (diep) in de problemen zijn geraakt of hee
Filippenzen 4:4
Filippenzen 4:4
Toen ik de Bijbeltekst voor deze dag las, moest ik denken aan een lied dat ik leerde in mijn jeugd: Blij, blij, mijn hartje is zo blij, want Jezus is een Vriend van mij. Daarom is mijn jonge hartje altijd blij. Iedereen streeft er naar om gelukkig zijn,
Psalm 33:18
Psalm 33:18
In de geschiedenis van het volk Israël kunnen we zien dat het hen goed gaat als ze op God vertrouwen en gehoorzaam zijn aan Zijn Woord. De Bijbel leert ons dat God trouw is aan Zijn Woord en dat Hij Zijn Beloftes nooit onvervuld zal laten. Deze zekerheid
Filippenzen 4:20
Filippenzen 4:20
Het leven van Paulus was niet makkelijk, hij leefde onder grote druk en toch zegt hij: Ik ben in staat om alles te doen en ik kan alles aan door Christus omdat HIJ mij de Kracht geeft. Wat een getuigenis! Het vraagt om een keuze en een houding om onze bli
Numeri 23:19
Numeri 23:19
In het verleden droeg ik een masker van perfectie. Hier achter verborg ik mijn onzekerheid en zat de angst om afgewezen te worden. Ik deed mij sterker voor dan ik was, liep op mijn tenen totdat de rek eruit was en het elastiek knapte. Als je ontdekt wie j
Psalm 97:1
Psalm 97:1
hele land zijn er feestelijke activiteiten. Hoe zou het zijn als we Koningsdag vieren voor Koning Jezus? Als Hij terugkomt voor het grote Bruiloftsfeest? Wij zijn uitgenodigd, onze toegang tot Hem is vrij, omdat wij zijn gekocht en betaald door Zijn Blo
Lukas 21:19
Lukas 21:19
In dit Bijbelgedeelte vertelt Jezus wat de mensheid te wachten staat voor Hij wederkomt: oorlogen, natuurrampen, epidemieën, volken die tegen elkaar in opstand komen……. Het lijkt wel de dag van vandaag en het kan je angstig maken als je ziet dat de werel
Johannes 20:21
Johannes 20:21
Als Maria bij het graf van Jezus komt, ziet zij dat de steen is weggerold en het graf is leeg. Zij is verblind door haar tranen en als zij Jezus ontmoet, herkent zij Hem niet. Tot Jezus haar naam noemt. Dat verandert haar verdriet in vreugde. Deze bijzon
Johannes 15:11
Johannes 15:11
Wat zegt Jezus dan, wat bedoelt Hij met DIT: Zoals de Vader Mij heeft liefgehad, heb ook Ik u liefgehad, blijf in Mijn Liefde, neem mijn geboden in acht dan blijf je in Mijn Liefde. De vreugde die Jezus vond in zijn relatie met God de Vader gaf Hem krach
Mattheüs 13:45, Mattheüs 13:46
Mattheüs 13:45, Mattheüs 13:46
Door het vertellen van gelijkenissen wil Jezus ons laten zien Wie de Vader is zodat wij gaan luisteren naar Zijn Woord. Hij spoort ons aan op zoek te gaan naar Gods Waarheid. Jezus laat zien dat Gods Koninkrijk de plek is waar de Vader regeert en Hij Zel
Hebreeën 5:9
Hebreeën 5:9
Jezus, Zoon van God koos ervoor om God de Vader gehoorzaam te zijn. Deze gehoorzaamheid leidde tot Zijn lijden en Zijn dood en bracht ons eeuwig Leven. Als ik dit tot mij door laat dringen, kan ik alleen maar stil worden. Wat een Liefde laat Jezus ons zi
Mattheüs 14:27
Mattheüs 14:27
Jezus wandelt over het water, wat zal dit een bijzondere ervaring zijn geweest voor Zijn discipelen. Middenin de nacht, harde wind en hoge golven. Vanuit het donker komt Jezus langszij, maar de discipelen herkennen Hem niet en schreeuwen het uit van angs
Johannes 12:46
Johannes 12:46
Ik ben een Licht, in de wereld gekomen opdat ieder die in Mij gelooft, niet in de duisternis blijft.(Johannes 12 vers 46) Ik ben het Licht der wereld, als je Mij volgt, zal je beslist niet in de duisternis wandelen, maar je zult het Licht van het Leven he
2 Korinthe 1:4, 2 Korinthe 1:3
2 Korinthe 1:4, 2 Korinthe 1:3
Door Jezus mogen wij God onze Vader noemen. Wij zijn kinderen van de Allerhoogste God, Die Zich over ons ontfermt, ons troost en ons moed geeft. Op jonge leeftijd werd ik weduwe en bleef ik achter met twee jonge kinderen. Heel wat tranen heb ik laten vlo
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels