Boek
Bijbelse Dagkalender 2024
Paperback
232 pagina's
Nederlands
2023
9789043539470
Bijbelse Dagkalender 2024

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Een populair dagboek met elke dag een overdenking en lied.

De belangstelling voor de ‘Bijbelse Dagkalender’ is onverminderd groot. Al meer dan vijfenzeventig jaar bieden veel diaconieën, kerkelijke commissies en zorginstellingen het aan als geschenk met Kerst of met de jaarwisseling. Achttien protestantse predikanten bieden bemoedigende dagoverdenkingen voor stille tijd of aan tafel. Daarnaast bevat de ‘Bijbelse Dagkalender’ mooie gebeden voor verschillende momenten.

ISBN
9789043539470
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
232 pagina's
Gewicht
295 g
Afmetingen
21,5 cm × 14 cm × 1,4 cm

Meer zoals dit

Kleurboek bij de Bijbel
Kleurboek bij de Bijbel
9789043535687
Een bijzonder kleurboek waarin de mooiste bijbelteksten worden gecombineerd met 30 prachtige platen om in te kleuren! Pak je kleurpotloden of pennen en ga aan de slag met dit bijzondere ‘Kleurboek bij de Bijbel’, waarin de mooiste bijbelteksten worden gecombineerd met prachtige kleurplaten. Elke plaat bevat bijzondere goudkleurige details. Het kleurboek neemt je mee door de Bijbel heen, rondom deze thema’s: onze wereld, onze God, Gods lessen en ons antwoord. Neem de tijd om een passage te lezen, laat je inspireren en ga aan de slag met je kleurpotloden of pennen. Een prachtig cadeauboek om uren in te kleuren.
Jezus leven
Jezus leven
Henk Stoorvogel neemt je in Jezus leven mee naar het hart van Jezus. De belichaming van het goede, een mens uit één stuk, een man met een missie: Jezus maakte het allemaal waar. Maar hoe zag een gewone werkdag voor Jezus eruit? Wat was er nou echt zo bijzonder aan Hem, dat duizenden mensen Hem volgden? Henk Stoorvogel is nieuwsgierig en slaagt erin een nieuw licht op het leven van Jezus te werpen, door het stellen van kinderlijk creatieve vragen. Maar Jezus Leven gaat nog verder. Het is een oproep tot het leven van een 'Jezus Leven'. Hoe kunnen wij vandaag de dag vorm en inhoud geven aan de navolging van Jezus Christus? Met Henk Stoorvogel gaan we op zoek naar het hart van Jezus en de manier waarop we dat in ons eigen leven kunnen toepassen. Henk Stoorvogel heeft zich jarenlang voorbereid op het schrijven van een boek over Jezus' leven. Hij deed ervaring op met het uitdiepen van Bijbelse karakters in de Bijbelstudieserie 'Onderweg met...' en is al jaren voorganger van de Vrije Evangelisatie Zwolle. Stoorvogels vaardigheden als student van Bijbelse figuren en zijn liefde voor Jezus komen samen in Jezus Leven, dat ook uitermate geschikt is voor Bijbelstudie- en gespreksgroepen.
De uitnodiging
De uitnodiging
Een boek vol zingevingsvragen dat je opnieuw laat nadenken over wat Gods liefde nu werkelijk inhoudt. Deze luxe jubileumuitgave van W. Paul Young’s ‘De uitnodiging’ is uitgebreid met een persoonlijke terugblik van de auteur. In een wereld waar religie steeds minder betekenis lijkt te krijgen, worstelt ‘De uitnodiging’ met de tijdloze vraag: waar is God in deze wereld vol onbeschrijflijke pijn en verdriet? De antwoorden die hoofdpersoon Mack krijgt, zullen je verbazen en wellicht net zo veranderen als ze hem hebben gedaan. W. Paul Young schreef ‘De uitnodiging’ oorspronkelijk als kerstgeschenk voor zijn kinderen, maar het werd voor meer dan 20 miljoen mensen ter wereld een van de schokkendste en tegelijk meest liefdevolle boeken over God die zij zouden lezen. ‘Het is een boek dat ik iedereen die ik ken aanraad. Het daagt je uit om alles waarvan je dacht dat het een zekerheid was, opnieuw te bekijken.’ – Sylvana Simons
Dansen in de regen
Dansen in de regen
‘Dansen in de regen’ van Marianne Grandia gaat over vreugde vinden in God. Wie kent ze niet? Die zware regenbuien en levensstormen die je ontmoedigen, misschien zelfs wel verlammen, waardoor je hoofd, hart en voeten niet langer naar dansen staan. Zeker in zulke weersomstandigheden lijkt de Bijbelse opdracht om je te allen tijde te verblijden onmogelijk. Of toch niet? In ‘Dansen in de regen’ gaat Marianne Grandia op zoek naar het antwoord op deze vraag, en schrijft ze in haar warme en toegankelijke stijl over vreugde en verdriet, maar ook over keuzes maken en onze handen openen voor het geschenk dat God ons geven wil. Daarnaast moedigt ze de lezers aan tot danspassen als ‘Leef bij de dag’, ‘Eet taart’, ‘Leer de Bijbel’ en ‘Zoek de zegen in de regen’. ‘Dansen in de regen betekent niet de regen en de stormen bagatelliseren of negeren. Dansen in de regen betekent dat we ons natte gezicht opheffen naar de God die vreugde is, vreugde geeft en vreugde verlangt, dat we ons door Hem laten vullen en ons in Hem verheugen.’ – Marianne Grandia
Gebeden voor lichte en donkere dagen
Gebeden voor lichte en donkere dagen
Aanbidding
9789043534758
In dit gebedenboek vind je bronnen van bemoediging voor je tocht door het leven. De gebeden zijn vindbaar op thema: aanbidding, angst, bezorgdheid, dankbaarheid, naderende dood, onrecht, stilte, twijfel, verwachting, vreugde, wanhoop, ziekte enz. Het hele leven komt zo aan bod, met zijn zonnige momenten en schaduwkanten. 200 gebeden zijn speciaal voor dit boek geschreven. De rest werd gekozen uit de christelijke traditie. De selectie van de gebeden vond plaats met het oog op de lezer van deze tijd; ze zijn authentiek, veelkleurig, toepasbaar en inspirerend! Met gebeden van Alla Avilova, Jan de Bas, Erik Borgman, Marga Haas, Theo van den Heuvel, Agnes Hoffschulte, Eline Hoogenboom, Samuel Lee, Huub Oosterhuis, Werner Pieterse, Marleen Schoonderwoerd, Stefan Paas, Rik Torfs, Philip Troost, Elly Zuiderveld e.v.a.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels