De Vader

16 Kruimels
Rivier in je hart
Rivier in je hart
Toen Ingrid Wilts voor het eerst naar Oeganda ging om te helpen in dit door oorlog en armoede getroffen land, raakte ze bewogen door de nood die ze zag. Ze zette zich helemaal in om het leven van straatkinderen te verbeteren. De problemen die ze tegenkwam werden zo heftig, dat ze uiteindelijk niets meer te geven had. Pas toen ze ontdekte dat God haar Vader is en ze leerde Zijn liefde in haar hart binnen te laten, veranderde alles. Pas toen ze ontdekte dat God haar Vader is en ze leerde Zijn liefde in haar hart binnen te laten, veranderde alles. Toen Ingrid Wilts voor het eerst naar Oeganda ging om te helpen in dit door oorlog en door de nood die ze zag. Ze zette zich helemaal in om het leven van straatkinderen te verbeteren. De problemen die ze tegen niets meer te geven had. Pas toen ze ontdekte dat God haar Vader is en ze leerde Zijn liefde in haar hart binnen te laten, veranderde alles. Overal en in elke situatie of jouw plek nu in Afrika is of ergens anders op deze wereld wil God die rivier van Zijn liefde laten stromen. Een rivier machtiger dan de Nijl en sterker dan al het kwaad. Laat dit boek je helpen die rivier ook in jouw hart te laten ontspringen. 'We kunnen God niet altijd begrijpen, maar wel altijd vertrouwen. Hij koos ervoor om in ons hart te wonen - niet in ons hoofd. God verlangt ernaar onze volmaakte Vader te zijn, zodat wij heel eenvoudig Zijn kinderen kunnen zijn. Zijn liefde is altijd groter en beter dan wij denken; nooit droog te staan!' > Ingrid
Leven in Gods tegenwoordigheid
Leven in Gods tegenwoordigheid
Wat is er mooier dan leven in Gods tegenwoordigheid? Dit boek van Theo Visser wakkert mijn verlangen aan om Gods tegenwoordigheid opnieuw te willen ontdekken. Theo is in dit boek een inspirerende gids, vol van Gods woord en Gods Geest, vol van vurig verlangen.’ Jos Douma, predikant Plantagekerk Zwolle (GkV), auteur en docent spiritualiteit Wat is er mooier dan leven in Gods tegenwoordigheid? De Heer Jezus zegt in Johannes 17:3: ‘En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die U gezonden hebt.’ God kennen zoals je de mensen kent die dicht bij je staan. Leven in zijn nabijheid. Niet alleen straks in de eeuwigheid, maar ook nu al op aarde. De Heilige Geest wil je leiden naar een steeds diepere omgang met de Vader, zodat je leert leven in Jezus en een stralende christen zult zijn die Hem reflecteert. Dat maakt alles anders. Nieuw. Dan zal de vrucht van de Geest prachtig kunnen uitbotten in jouw leven en zul je de gaven van zijn Geest in beweging zien komen in je bestaan. Je zult Thuis zijn, nu al, bij Hem.
De weg van de Vader
De weg van de Vader
De Vader
9789033803086
In dit boek schrijft de bekende christelijke artiest Michael W. Smith over zijn vader Paul Smith en hoe deze een diepgaande invloed had op zijn leven. Paul Smith was door de jaren heen een bekend gezicht bij de concerten van zijn zoon. Een vriendelijke en vrolijke man die vanaf het begin van het artiestenleven van zijn zoon tot aan zijn eigen dood in 2015 Michaels grootste fan was. Door het leven en de lens van die aardse vader geeft Michael een bijzonder mooi getuigenis over onze Vader in de hemel die door iedereen kan worden benaderd en ervaren. Michael vertelt hoe zijn vader hem inspireerde en aanmoedigde met behulp van bijbelse principes. Nu geeft Michael dezelfde boodschap door via verhalen, getuigenissen en liedteksten. Door het delen van de erfenis van zijn vader wil hij de lezers laten ontdekken dat los van wie onze aardse ouders in ons leven zijn geweest, onze Abba Vader ons nooit in de steek zal laten. Een toegankelijk en bemoedigend boek over Vaderliefde.
Kracht Om Te Groeien - John Wimber
Kracht Om Te Groeien - John Wimber
John Wimber is zó bekend door de wonderbaarlijke verschijnselen die zijn prediking en gebeden begeleiden, dat velen hem zien als een wonderdoener. En hij heeft inderdaad stelling genomen tegen één van de meest verlammende dwalingen in het westerse christendom: het diepe wantrouwen tegen het bovennatuurlijke. Hoewel er vaak genezingen plaatsvinden in de samenkomsten die hij leidt, is hij geen gebedsgenezer. Hij predikt dat God bereid is en bij machte om onze ziekten te genezen als we Hem vertrouwen en als we ons openstellen voor de Heilige Geest. Maar Wimber beperkt zich daar niet toe. Hij verbaasde zijn, soms enthousiaste, aanhangers door het zwaartepunt van zijn onderwijs te verleggen naar gebed en heiligheid. En nu komt hij voor de dag met dit boek over het groeien naar geestelijke volwassenheid. Het boek vloeit voort uit zijn diepe bezorgdheid over de oppervlakkigheid en afkalving van het christendom in de westerse wereld. Kracht om te groeien geeft christenen vastigheid in hun ontwikkeling. Die vastigheid vinden ze in de hoofdpunten van dit boek: Het horen van Gods stem, het geloven van Zijn Woord, het zoeken van de Vader, de onderwerping aan Christus, het opnemen van je kruis, de afhankelijkheid van de Heilige Geest en de vervulling van de Grote Opdracht.
De uitnodiging
De uitnodiging
Een boek vol zingevingsvragen dat je opnieuw laat nadenken over wat Gods liefde nu werkelijk inhoudt. Deze luxe jubileumuitgave van W. Paul Young’s ‘De uitnodiging’ is uitgebreid met een persoonlijke terugblik van de auteur. In een wereld waar religie steeds minder betekenis lijkt te krijgen, worstelt ‘De uitnodiging’ met de tijdloze vraag: waar is God in deze wereld vol onbeschrijflijke pijn en verdriet? De antwoorden die hoofdpersoon Mack krijgt, zullen je verbazen en wellicht net zo veranderen als ze hem hebben gedaan. W. Paul Young schreef ‘De uitnodiging’ oorspronkelijk als kerstgeschenk voor zijn kinderen, maar het werd voor meer dan 20 miljoen mensen ter wereld een van de schokkendste en tegelijk meest liefdevolle boeken over God die zij zouden lezen. ‘Het is een boek dat ik iedereen die ik ken aanraad. Het daagt je uit om alles waarvan je dacht dat het een zekerheid was, opnieuw te bekijken.’ – Sylvana Simons
Gods Vaderhart
Gods Vaderhart
De Vader
Vaderhart
9789083355030
Wie is God? Voor de één een spiritueel wezen, voor de ander een Oppermachtige, die neerkijkt op ons aards bestaan; voor weer een ander is het een van de godsbeelden die de wereldreligies ons aanbieden. Wie is God? Kun je God echt leren kennen? Persoonlijk? Relationeel? Vanuit de geschiedenis in de Bijbel nemen Henk Rothuizen en Peter Hofland ons mee naar de God, zoals Jezus Hem openbaart en hoe wij Zijn Vaderhart en liefde kunnen ontdekken. Zij zien God als basis van alles. Die boodschap van Jezus was en is revolutionair en staat dicht bij de mensen. Net zoals de prachtige illustraties van Peter Hofland in pop-art stijl, wat ook revolutionair is en dicht bij de mensen staat.
Mijn geliefde kind
Mijn geliefde kind
De Vader
9789058111210
God spreekt voortdurend tegen zijn kinderen. Dikwijls echter worden we zo in beslag genomen door de omstandigheden, dat we vergeten te luisteren naar wat Hij ons wil zeggen. Toen Colin Urquhart een aantal jaren geleden dit boek schreef met 164 korte stukje, werd het leven van talrijke lezers op een diepe manier aangeraakt. Velen kwamen tijdens het lezen tot het besef dat de Vader wel degelijk rechtstreeks tot hen sprak en dat het oog van de Vader op hen persoonlijk is. Hij had al die tijd niet gezwegen; zij hadden Zijn stem gewoonweg niet herkend. Lees hoe de Vader Zijn kinderen op een liefdevolle wijze bemoedigt en ervaar hoe Hij tot u spreekt.
Zo Zoon, zo Vader
Zo Zoon, zo Vader
'Zo Zoon, zo Vader' van Bradley Jersak gaat terug naar het hart van het evangelie. Er bestaan veel verkeerde godsbeelden die Bradley Jersak in dit boek radicaal afwijst. Stel je een God voor die in alles overeenkomt met Jezus zoals we die in de Bijbel leren kennen. Wat als zijn liefde nog overvloediger, zijn lijden nog krachtiger en zijn evangelie nog mooier is dan we ons durven voor te stellen? Wat als God op Jezus lijkt? 'Verzoeningstheologie zoals ik nog nooit eerder tegengekomen ben. Fantastisch!' - Eugene H. Peterson 'Theologisch integer en vol hartelijke compassie creëert Brad Jersak ruimte voor Jezus. Een verfrissende en heldere ademtocht.' - W. Paul Young
Oratio  -   Ontmoeting
Oratio - Ontmoeting
Christendom
De Vader
9789491110498
In de optiek van de Middelnederlandse auteur Jan van Ruusbroec (1293-1381) komt de werkelijkheid tot vervulling bij een echte ontmoeting van de mens als mens met God als God. Zo verschijnt dan de religieuze dimensie in het menselijk bestaan als een relatie – en de mooiste gestalte daarvan is wat Ruusbroec minne noemt, dat wil zeggen: een relatie die in wezen liefde is, en die de totale mens betreft, in al diens dimensies, tot in het “zijn”. Meer nog, in dit (door en door christelijk) perspectief verschijnt de mens zelf als fundamenteel relationeel. Immers, de oorsprong van het “zijn” van de mens is God, die in zichzelf relatie is, Vader, Zoon en Heilige Geest. Van die altijd aanwezige en scheppende oergrond draagt de mens de sporen in de eigen grond. Die relatie, en de ontmoeting die er het brandpunt van is, vormen het hoofdthema van de christelijke mystieke literatuur en van talloze artistieke expressies. Rob Faesen SJ is hoogleraar aan de KU Leuven en aan de Universiteit van Tilburg (Franciscus-Xaverius Leerstoel). Zijn onderzoek richt zich voornamelijk op de geschiedenis van de Middelnederlandse mystieke literatuur.
Jezus en zijn vader
Jezus en zijn vader
Trevor Galpin is directeur van het Fatherheartworld netwerk, teamleider en een wereldwijde ambassadeur van Fatherheart Ministries. Samen met zijn vrouw Linda is hij deel van het team. Trevor is auteur van drie boeken. Jezus en Zijn Vader is het eerste boek van hem dat in het Nederlands verschijnt. Jezus heeft nooit een boek geschreven, toch hebben zijn woorden impact gehad op de gehele wereld. Hij vertelde dat zijn taak was om de Vader te openbaren en dat deed hij door met mensen over Vader te spreken. Heel gewone mensen, Zijn familie, Zijn vrienden, mensen die eerst niet geloofden in Hem en in gesprekken met de mensen die hij ontmoette. In deze gesprekken introduceerde hij aan onze wereld met geloof en kracht de grootste waarheid, de waarheid der waarheden, dat de Almachtige God onze Vader is. Hij openbaart dat God ook ónze Vader is, die wil dat we Hem leren kennen en dezelfde relatie met Hem hebben zoals Jezus heeft. Tot op de dag van vandaag gaat Jezus door met het bekendmaken van Zijn Vader aan ons. Ik heb mijn best gedaan de openbaring die deze mensen via Jezus over de Vader hadden gekregen te beschrijven en te onderzoeken. De heilige Geest heeft deze hele openbaring samengebracht in de evangeliën die we in het Nieuwe Testament hebben.
Het Vaderhart van God
Het Vaderhart van God
Wie is God eigenlijk? Hoe is zijn karakter? De schrijver van dit boekje 'Het Vaderhart van God' neemt u mee op een ontdekkingsreis naar God als uw Vader. Vaak blijkt ons beeld van God verwrongen te zijn door de relatie met onze ouders en ervaringen uit ons verleden. De schrijver laat u aspecten van God zien die u een vollediger vaderbeeld kunnen geven. Hij moedigt u aan stappen tot genezing te ondernemen en een verantwoordelijke houding ten opzichte van God en medemens te ontwikkelen. Wie is Floyd McClung Floyd McClung is een van de leiders van Jeugd met een Opdracht. Hij heeft jarenlang met zijn gezin in de rosse buurt van Amsterdam gewoond en daar onder drugsverslaafden en prostituées gewerkt. Hij is van grote betekenis voor Nederlandse christenen geweest. Floyd McClung staat nu aan het hoofd van het All Nations Institute in de Amerikaanse staat Colorado. Daar worden mensen opgeleid om gemeenten te stichten onder volken die het minst in aanraking zijn gekomen met het evangelie.
Bij Vader Op Schoot
Ik wilde dat ik op uw schoot mocht klimmen want ik ben angstig en ook ongerust mijn schuld bestaat uit donkere lange schimmen die ik misschien wel koester onbewust Ik wil al zolang heel de waarheid weten maar heel de waarheid lijkt te veel voor mij steed
Vader
Vader ik zwijg…maar voor u ben ik open Vader ik lach…maar u ziet mijn verdriet Vader ik twijfel…maar u liet mij dopen Vader ik kreeg….al verdiende ik niet Vader ik bid….want bij U kan ik praten Vader ik klaag…maar u prikt daardoor heen Vader ik zing….maar
Het onstuimige verlangen van God... naar jou
Het onstuimige verlangen van God... naar jou
Ons bootje dobberde lusteloos op het water. Maar plotseling pakten donkere wolken zich samen en daalde de temperatuur. De zee begon te kolken. Woest beukten de golven tegen de boorden van het schip. Toen sloeg de echte storm toe, met windstoten van bijna tweehonderd kilometer per uur. Uit alle macht klampten we ons vast aan de metalen handgrepen en aan ons leven. We waren overgeleverd aan de onstuimige, majestueuze macht van de natuur. Net zo onstuimig en majestueus is Gods intense verlangen naar jou. In zijn liefde laat Hij Zich door niets weerhouden. Geen risico is Hem te groot om jouw hart te veroveren. Hij weet dat jij alleen tot je bestemming komt in een liefdevolle relatie met Hem. Zijn overweldigende liefde is betrouwbaar. En altijd teder. Brennan Manning was ooit gehuwd. Was ooit katholiek priester. En alcoholist. Letterlijk in de goot werd hij gegrepen door de onstuimige liefde van zijn Vader.
Het hart van een zoon
Het hart van een zoon
James Jordan bracht zijn jonge jaren door als professionele jager in de heuvels van Nieuw-Zeeland.Totdat hij een ontmoeting kreeg met de liefde van de Vader. Het veranderde zijn leven totaal en bracht hem op de weg van een profetische bediening. In 1997 richtte hij samen met zijn vrouw Denise Fatherheart Ministries International op. James reist nu de wereld over, spreekt op vaderhartscholen, seminars en conferenties. Maar het meest voelt hij zich thuis in de bossen en bergen van Nieuw-Zeeland om te klimmen, jagen en paragliden. James en Denise hebben twee volwassen kinderen en wonen in het prachtige Taupo in het midden van het Noordereiland. "Augustinus zei: 'Als het geschreven Woord van de Bijbel in één woord zou kunnen worden samengevat en maar één stem zou zijn - dan zou deze stem krachtiger dan het bulderen van de zee uitroepen: De Vader heeft je lief. Ontdek waar het evangelie uiteindelijk over gaat. De profetische openbaring van zoonschap gaat de wereld over als een krachtige golf in de oceaan. Het herstelt de plaats van de liefde van de Vader in ons leven als christen. De Vader houdt van je, en of je nu een man of vrouw bent, je bent Zijn zoon - en je mag leven in de onophoudelijke ervaring van Zijn liefde die in je hart wordt "uitgegoten". Dat je de liefde van de Vader mag ervaren zoals Jezus die ervaarde. Jezus kwam naar de aarde zodat wij die liefde mogen ontvangen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels