Boek
Christelijke Klassiekers - Navolging
Paperback
256 pagina's
Nederlands
2023
9789043539685
Christelijke Klassiekers - Navolging

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Een klassieker in een nieuw jasje: Bonhoeffer over de navolging van Christus.

Bonhoeffer betoogt in 'Navolging' dat de navolging van Christus de bevrijding van mensen betekent. Bevrijding van alle menselijke instellingen en geboden, van al wat drukt en belast, van al wat zorg en gewetensbezwaren veroorzaakt. Het gebod van Jezus is hard voor wie er zich tegen verzet maar zacht voor wie er zich gewillig aan overgeeft. Navolging heeft dan ook niets te maken met krachtprestaties van de ziel. Dat is er dikwijls van gemaakt in een christendom waarin de genade een leerstuk was geworden, het geloof een systeem en het menselijk gedrag een kwestie was van gebod op gebod en regel op regel. Jezus vraag niet het onmogelijke of onmenselijke: zijn gebod wil nooit leven vernietigen maar leven bewaren, sterken, genezen. Navolging is een vreugde.

ISBN
9789043539685
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
7
Aantal pagina's
256 pagina's
Gewicht
360 g
Afmetingen
21 cm × 13,5 cm × 2,5 cm

Meer zoals dit

Jezus leven
Jezus leven
Henk Stoorvogel neemt je in Jezus leven mee naar het hart van Jezus. De belichaming van het goede, een mens uit één stuk, een man met een missie: Jezus maakte het allemaal waar. Maar hoe zag een gewone werkdag voor Jezus eruit? Wat was er nou echt zo bijzonder aan Hem, dat duizenden mensen Hem volgden? Henk Stoorvogel is nieuwsgierig en slaagt erin een nieuw licht op het leven van Jezus te werpen, door het stellen van kinderlijk creatieve vragen. Maar Jezus Leven gaat nog verder. Het is een oproep tot het leven van een 'Jezus Leven'. Hoe kunnen wij vandaag de dag vorm en inhoud geven aan de navolging van Jezus Christus? Met Henk Stoorvogel gaan we op zoek naar het hart van Jezus en de manier waarop we dat in ons eigen leven kunnen toepassen. Henk Stoorvogel heeft zich jarenlang voorbereid op het schrijven van een boek over Jezus' leven. Hij deed ervaring op met het uitdiepen van Bijbelse karakters in de Bijbelstudieserie 'Onderweg met...' en is al jaren voorganger van de Vrije Evangelisatie Zwolle. Stoorvogels vaardigheden als student van Bijbelse figuren en zijn liefde voor Jezus komen samen in Jezus Leven, dat ook uitermate geschikt is voor Bijbelstudie- en gespreksgroepen.
Ik kan veranderen
Ik kan veranderen
Ieder mens verbaast zich weleens over zijn eigen gedrag, gedachten en gevoelens. Waarom reageer ik zo op die situatie? Waarom voel ik mij neerslachtig? Michelle van Dusseldorp neemt de lezer mee op een zoektocht naar verborgen motieven, weggestopte emoties en onbewuste drijfveren. Daarbij betrekt ze wat Paulus beschrijft in Romeinen 7: ‘Ik ellendig mens! Wat ik verlang te doen laat ik na, wat ik wil vermijden, dat doe ik!’ Ze laat zien hoe je door zelfinzicht, zelfaanvaarding en het toepassen van christelijke principes kunt komen tot innerlijke genezing en geestelijke volwassenheid. Het boek is praktisch opgebouwd in elf stappen en is bedoeld voor iedereen die het gevoel heeft innerlijk vast te lopen. Een handboek waar je je hele leven wat aan hebt!
Paradijs Stad
Paradijs Stad
Alles wat we doen, heeft waarde voor God. Dit boek helpt je om te begrijpen waarom jij op aarde bent en wat dat betekent voor de rest van je leven. Waarom bestaan we? Wat betekent het om mens te zijn? Je hebt vast weleens iemand horen zeggen: het gaat erom wie je bent, niet om wat je doet. Echt? Waar staat dat in de Bijbel? Want de Bijbel leert ons vanaf de allereerste bladzijde dat de mens bedoeld is om over de aarde te heersen, de ongekende mogelijkheden van de aarde te ontdekken en een samenleving te creëren. Paradijs Stad is een theologisch onderbouwd, praktisch en ontnuchterend boek. Het gaat over meer voldoening en plezier halen uit je dagelijks leven, uit je werk en uit je vrije tijd. Alles wat we doen, heeft waarde voor God. Dit boek helpt je om te begrijpen waarom jij hier op aarde bent en wat dat betekent voor de rest van je leven.
De uitnodiging
De uitnodiging
Een boek vol zingevingsvragen dat je opnieuw laat nadenken over wat Gods liefde nu werkelijk inhoudt. Deze luxe jubileumuitgave van W. Paul Young’s ‘De uitnodiging’ is uitgebreid met een persoonlijke terugblik van de auteur. In een wereld waar religie steeds minder betekenis lijkt te krijgen, worstelt ‘De uitnodiging’ met de tijdloze vraag: waar is God in deze wereld vol onbeschrijflijke pijn en verdriet? De antwoorden die hoofdpersoon Mack krijgt, zullen je verbazen en wellicht net zo veranderen als ze hem hebben gedaan. W. Paul Young schreef ‘De uitnodiging’ oorspronkelijk als kerstgeschenk voor zijn kinderen, maar het werd voor meer dan 20 miljoen mensen ter wereld een van de schokkendste en tegelijk meest liefdevolle boeken over God die zij zouden lezen. ‘Het is een boek dat ik iedereen die ik ken aanraad. Het daagt je uit om alles waarvan je dacht dat het een zekerheid was, opnieuw te bekijken.’ – Sylvana Simons
Dansen in de regen
Dansen in de regen
‘Dansen in de regen’ van Marianne Grandia gaat over vreugde vinden in God. Wie kent ze niet? Die zware regenbuien en levensstormen die je ontmoedigen, misschien zelfs wel verlammen, waardoor je hoofd, hart en voeten niet langer naar dansen staan. Zeker in zulke weersomstandigheden lijkt de Bijbelse opdracht om je te allen tijde te verblijden onmogelijk. Of toch niet? In ‘Dansen in de regen’ gaat Marianne Grandia op zoek naar het antwoord op deze vraag, en schrijft ze in haar warme en toegankelijke stijl over vreugde en verdriet, maar ook over keuzes maken en onze handen openen voor het geschenk dat God ons geven wil. Daarnaast moedigt ze de lezers aan tot danspassen als ‘Leef bij de dag’, ‘Eet taart’, ‘Leer de Bijbel’ en ‘Zoek de zegen in de regen’. ‘Dansen in de regen betekent niet de regen en de stormen bagatelliseren of negeren. Dansen in de regen betekent dat we ons natte gezicht opheffen naar de God die vreugde is, vreugde geeft en vreugde verlangt, dat we ons door Hem laten vullen en ons in Hem verheugen.’ – Marianne Grandia
De retraite
De retraite
In ‘De retraite’ stelt Kees Postma het voorgangerschap aan de kaak, met zelfspot en humor met een scherp randje. David, een vermoeide voorganger, verbaast zich regelmatig over de christelijke cultuur, de kerk en alles wat daarbij hoort. Voortdurend speelt de volgende vraag door zijn hoofd: ‘Should I stay or should I go?’ Ten einde raad besluit hij een retraite te gaan volgen in Ierland, samen met andere opgebrande herders uit verschillende denominaties. Diepe geestelijke lessen en knotsgekke situaties wisselen elkaar af. In dit boek wordt duidelijk dat een herder ook maar een schaap is, en dat om jezelf kunnen lachen even helend kan zijn als een gereformeerde drietrapsraket vanaf de preekstoel. ‘Hilarisch en pijnlijk herkenbaar. Geniet van dit kostelijke boek en wees lief voor uw voorgangers en predikanten.’ - Henk Stoorvogel ‘Heerlijke humor met diepgang. Humor die spiegelt en stimuleert! Een grote aanrader.’ - Rob Favier ‘Voor elke zich (te) serieus nemende predikant, voorganger, geestelijk leider, missionaris, kerkplanter, aanbiddingsleider die wil groeien in genade is dit verhaal een waardevolle spiegel.’ - Arie de Rover
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels