Boek
Herademen met de Psalmen
Hardcover
192 pagina's
Nederlands
2022
9789023928751
Herademen met de Psalmen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Opnieuw een inspirerende uitgave in de Stiltelijn.
Dit boek biedt veertig stiltemeditaties bij veertig psalmen. Door creatieve verwerkingsvormen komen de woorden uit de Bijbel heel dicht bij je eigen leven.

Dit boek neemt de lezer mee op een verstillende tocht langs de Psalmen. Laat je inspireren en troosten door deze eeuwenoude liederen in de vorm van veertig stiltemeditaties volgens methodes uit de kloostertraditie. Ga met David en andere Bijbelse dichters
op pelgrimage door dor en droog land richting bloeiende oases.
Bij elke meditatie zijn reflectievragen en groepsopdrachten opgenomen. Daarom is deze uitgave uitermate geschikt om individueel of in een groep gedurende de veertigdagentijd of tijdens een kringjaar te bespreken.

Mirjam van der Vegt is schrijver, spreker en trainer. Eerder verschenen van haar hand veelgeprezen romans (Schaduwvlucht, De laatste patiënt, De zomer van de vreemdeling) en het stilteboek Koester je hart met het bijbehorende werkboek Stille momenten. Recent verscheen het Stiltedagboek en een boek over omgaan met angstgevoelens.

Mirjam is te boeken voor lezingen en (individuele) trainingen rondom stilte via www.mirjamvandervegt.nl.

ISBN
9789023928751
Taal
Nederlands
Bindwijze
Hardcover
Druk
1
Aantal pagina's
192 pagina's
Gewicht
390 g
Afmetingen
21,7 cm × 15,3 cm × 2,2 cm

Meer zoals dit

Lucht in je gezin
Lucht in je gezin
Tot rust komen in het tumult van je gezin? Dat kan! Stiltetrainer Mirjam van der Vegt laat in dit praktische, eerlijke en humoristische boek zien dat stilte en kinderen geen onmogelijke combinatie is. Het gezin is bij uitstek de plek waar je de innerlijke rust leert beoefenen. Samen op ontdekkingstocht, ontspannen, Gods kracht beleven, groeien en delen. Ouder en kind leren van elkaar. Met unieke samenwerking met een tekentherapeut.
Veertigdagentijd
Veertigdagentijd
De Duitse theoloog Dietrich Bonhoeffer spreekt met zijn krachtige teksten nog steeds heel veel mensen aan, ook al is het meer dan 70 jaar geleden dat hij de dood vond. Dit niet-jaargebonden meditatieve dagboek bevat voor iedere dag een tekst van Bonhoeffer en een prachtige fullcolour foto. Het dagboek is te gebruiken in de 40dagentijd t/m Pasen. Het is geschikt voor individueel gebruik in de stille tijd of voor gebruik in een gespreksgroep of een samenkomst. Een prachtig cadeau om te geven of te krijgen in de Veertigdagentijd.
Een Man Naar Gods Hart - Jim George
Een Man Naar Gods Hart - Jim George
Wil je een leven leiden tot eer en verheerlijking van God? In Een Man naar Gods hart laat Jim George je aan de hand van Gods Woord zien hoe ook jij een leven tot eer van God kunt ontwikkelen. Aan de orde komen: Je huwelijk – wat betekent het je vrouw lief te hebben, haar te leiden en te beschermen Je kinderen – hoe voed je ze op en vorm je hun hart Je werk – ontwikkel integriteit en ijver op de plaats waar je werkt De kerk – ontdek hoe en waar God je het beste kan gebruiken Je getuigenis – getuig van Christus in woord en daad Over de auteur Jim George Jim George is afgestudeerd aan Talbot School of Theology. Gedurende 25 jaar heeft hij verschillende pastorale taken vervuld en gedoceerd aan The Master’s Seminary. Hij en zijn vrouw, Elizabeth, zijn meer dan vijfenveertig jaar getrouwd en ze hebben kinderen en kleinkinderen. In onze webshop vind je diverse boeken van Jim en Elizabeth George.
Kruistocht
Kruistocht
Tim Keller behandelt in dit nieuwe boek in zijn eigen, aansprekende stijl het verhaal van het leven van Jezus Christus. Hij laat daarbij niet alleen de weg naar eeuwig leven zien, maar ook de geschiedenis en het doel van onze wereld. Het verhaal van Jezus is in de loop van de geschiedenis al op honderden verschillende manieren verteld. Moet daar nog wel iets aan toegevoegd worden? Keller schrijft in zijn inleiding hierover: In deze schijnbaar eindeloze stroom van woorden en ideeën over Jezus leg ik nu voorzichtig ook dit boek. Het is een uitvoerige overdenking van het historische christelijke uitgangspunt dat het leven, de dood en de opstanding van Jezus het centrale gebeuren in de geschiedenis van mens en kosmos vormen en tegelijk het voornaamste ordeningsprincipe van ons eigen leven. Anders gezegd: het helderste inzicht in het verhaal over de wereld - en hoe wij daarin passen - krijg je door het verhaal over Jezus rechtstreeks en nauwkeurig in het oog te vatten. Mijn streven is hier om aan zijn woorden en daden te laten zien hoe prachtig zijn leven zin geeft aan het onze. Net als in zijn andere aansprekende boeken spreekt Keller zowel de zoekers als de gelovigen aan. Hij geeft in 'Kruistocht'een nieuw perspectief op het leven van Jezus Christus in een verhaal dat elke lezer zal bijblijven.
De dag met God
De dag met God
Gebed
Stille tijd
9789043534406
De dag met God, samengesteld door Mirjam van der Vegt, is een bundel met gebeden uit alle eeuwen. Gebeden van onder andere Augustinus, Teresa van Avila, Keltische monniken, Juliana van Norwich, Kierkegaard, Bonhoeffer, Rikko Voorberg, Jurjen ten Brinke en Mirjam van der Vegt worden afgewisseld met ademgebeden uit de Bijbel. Zo kun je je verbonden weten met alle heiligen. Want wanneer eigen woorden tekortschieten, bidden anderen met en voor jou. De gebeden zijn geschikt voor de stille tijd of om een vergadering of maaltijd mee te openen. Met ruimte om eigen gebeden op te schrijven. 'Deze woorden nemen me mee in het gebed van alle eeuwen. Diep, rijk en verstillend.' - Edward, deelnemer retraite
Moeders met hoop
Moeders met hoop
Moeder, wat heb je een bijzondere plek in deze wereld. Wat ben je een kostbare persoon. Je bent een mysterieuze aanwezigheid in het bestaan van je kind. Eerst als beschermengel, later als een stille kracht op de achtergrond – maar altijd in liefde verbonden. Je kind is kostbaar voor je. Je wilt in hem of haar geloven. Zeker weten dat het een goede toekomst krijgt. Dat geloof mag je verankeren in de Here God. Hij heeft meer geloof in jou en je kind dan je zelf kunt opbrengen. Willem de Vink heeft al veel boeken geschreven. Dit boekje is speciaal voor moeders samengesteld. Het laat je zien dat er altijd meer liefde beschikbaar is. Meer geloof ook. En meer hoop voor de toekomst. Na een korte uitleg volgen 31 meditaties om die hoop te verdiepen. Moeders met hoop zijn de krachtigste vrouwen ter wereld! Met 31 meditaties over hoop.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels