Ark Media

Nog geen informatie beschikbaar.
340 Kruimels
Een zegenwens voor jou
Een zegenwens voor jou
Zegen
Bemoedigen
9789033802751
Een zegenwens voor jou is een fris, eigentijds cadeauboek dat je openslaat en open láát. De verrassende quotes, gedichten en korte overdenkingen zijn stuk voor stuk echte woordschatten en vormen een prachtig samenspel met de full colour afbeeldingen. Het boek is opgebouwd rondom zes bijbelse thema’s: Schitter in Zijn licht, aan Zijn voeten, kind van God, kom tot Mij, vieren en glansrijk. De teksten en beelden nodigen uit om er langere tijd over na te denken en de Bijbel erbij open te slaan. Zo worden de woorden écht van betekenis voor je leven. Een prachtig vormgegeven cadeauboek om eindeloos doorheen te struinen! Een zegenwens voor jou is een uitgave in samenwerking met DagelijkseBroodkruimels.
Ja zeggen tegen God
Ja zeggen tegen God
Met korte, bemoedigende overdenkingen en inspirerende bijbelteksten helpt Max Lucado je op weg om aan de slag te gaan met je geloof. In dit prachtig vormgegeven boek met overdenkingen van Max Lucado staat het geloof centraal en komen er onderwerpen aan de orde zoals het leven van een christen, de liefde van God en zijn plan met je leven. 'Ja zeggen tegen God' is daarom ook uitermate geschikt om weg te geven bij zowel belijdenis als volwassendoop.
Nice
Nice
9789033834226
Dit dagboek voor bruggers bestaat uit overzichtelijke en korte teksten, aangevuld met quotes. Er staat onder elk dagboekstukje een verwijzing, zodat er een bijpassend bijbelgedeelte op te zoeken is in de eigen favoriete bijbel. Geschreven vanuit de leefwereld van jonge tieners: vanuit herkenbare vragen of thema’s wordt een link gelegd met de Bijbel. Veel basisscholen geven hun leerlingen bij het afscheid van groep 8 een bijbel mee. Lang niet alle kinderen weten daar even goed raad mee. Dit dagboek stimuleert kinderen om vanuit voor hen herkenbare invalshoeken de Bijbel te gaan lezen en te begrijpen en is dus heel geschikt om cadeau te geven aan het eind van groep 8, als op zichzelf staand cadeau of juist samen met een bijbel.
Geliefd en gedoopt
Geliefd en gedoopt
Dopen
9789033835711
De doop van je zoon of dochter is iets om te vieren. Wat een rijkdom als je mag weten dat God jouw kind als het zijne beschouwt.De tekeningen en teksten in dit boekje drukken Gods koesterende en beschermende liefde op een prachtige manier uit. Een heerlijk boekje om samen met je kind door te bladeren, en om uit voor te lezen. Met versjes en teksten waarmee je je kind Gods zegen kunt meegeven. Corien Oranje is schrijver en theoloog. Ze heeft tientallen kinderboeken op haar naam staan. De trendy zwart-witillustraties zijn van Marieke ten Berge. Samen met Corien maakte ze ook Geliefd en opgedragen (ISBN 9789033835728) en het kijk- en ontdekboek Neushoorn en narwal (ISBN 9789085433750).
Dagboek DagelijkseBroodkruimels
Dagboek DagelijkseBroodkruimels
9789033802454
Dit dagboek bevat content van de website dagelijksebroodkruimels.nl. In het dagboek staan bijbelcitaten uit de Herziene Statenvertaling, gedichten, illustraties en diverse teksten. Het omslag is voorzien van een speciale coating in subtiel reliëf, voorzien van strakke titelindruk.
Oerbrood
Oerbrood
‘OERBROOD is geschreven om jou te helpen in je keuze voor een leven zonder schijn. Daar is volgens ons meer voor nodig dan het simpelweg regelmatig bezoeken van een kerkdienst of het aangesloten zijn bij een kerkelijke gemeente. Het is ons verlangen dat dit boek je helpt te groeien in geloof én als persoon, waardoor jij een leven leeft dat geloof handen en voeten geeft. Een leven dat Jezus bekendmaakt.’ OERBROOD raakt de grote thema’s van ieder mensenleven aan: van vergeving tot loslaten en van vechten voor je gelijk tot het leven in vreugde. Geest, ziel en lichaam worden betrokken in het proces van groei dwars door deze thema’s heen. Groei in geloof én als persoon. OERBROOD bevat zestien hoofdstukken die je stuk voor stuk aan het denken zetten, die soms schuren, maar altijd als doel hebben jou op te bouwen. De 3 letters OER staan voor: O: Opschrijven & Observeren E: Erkennen & Eerlijk zijn R: Repeteren & Reflecteren
Noach en de supergrote boot
Noach en de supergrote boot
Ark van Noach
9789033835643
Dit prachtig geïllustreerde prentenboek vertelt het bekende verhaal van Noach en zijn ark. Dit boek weet zich tussen alle andere Noachboeken te onderscheiden door het verhaal in zijn compleetheid te vertellen. De schrijver vertelt het verhaal van Noach vanuit Gods grote scheppingsverhaal. De vrolijke illustraties en de humoristische vertelstijl zal kinderen van 3-6 jaar aanspreken. Om samen te lezen.
Reflect  -   Committed
Reflect - Committed
Geloofsopbouw
9789033835636
Dit dagboek helpt jongeren om elke dag met Jezus Christus te leven en daarin te groeien. In Committed komen o.a. de volgende onderwerpen aan bod: ouders, de geestelijke wereld, seks, discriminatie, de eindtijd. De onderwerpen sluiten aan bij de methodeboeken Geloof en Liefde, maar het dagboek is ook goed los te lezen. Met de tienerwerkmethode Reflect worden tieners uitgedaagd om zelf na te denken over de Bijbel, en om in hun eigen leven te weerspiegelen wat ze van Jezus ontdekken. Vanuit het Nieuwe Testament maken ze kennis met het leven dat Jezus voor hen heeft, leren ze hoe ze een levende relatie met God kunnen onderhouden en worden ze aangespoord om alledaagse keuzes te maken die passen bij een leven met Hem. www.reflectjeugdwerk.nl Uitgaven van Reflect: Handleiding HERSTEL (ISBN 9789033834356) Handleiding AVONTUUR (ISBN 9789033834349) Handleiding LEVEN (ISBN 9789033834196) Handleiding KRACHT (ISBN 9789033834202) Handleiding GELOOF (ISBN 9789033835650) Handleiding LIEFDE (ISBN 9789033835667) Dagboek REFLECTIONS (ISBN 9789033835865) Dagboek COMMITTED (ISBN 9789033835636)
Samen onderweg naar Pasen
Samen onderweg naar Pasen
In dit gezinsdagboek volg je samen 40 dagen lang de levensweg van Jezus. Elke week bevat een uitgebreid gezinsmoment en zes kortere stukjes met vragen, bijbelteksten, weetjes en creatieve opdrachten voor kinderen in de bassisschoolleeftijd. Ook is er voor elke week een puzzelstuk, waarop een deel van de lijdensweg te zien is. In de loop van de weken zullen er letterlijk en figuurlijk steeds meer puzzelstukjes op hun plek vallen. De verwijzingen in het Oude Testament komen ook aan bod. Zodat kinderen voor het eerst of opnieuw de bijbelse lijnen ontdekken die naar Gods reddingsplan voor de wereld leiden. Dit boek verschijnt in samenwerking met de HGJB. Rondom dit boek ontwikkelde de HGJB materiaal voor clubs en kerken. Gezin, club en kerk kunnen op die manier tegelijk met hetzelfde project aan de slag. Met de QR-code in het boek download je de paasviering, het spel ’30 seconds’ en een paasquiz. Een leuk en leerzaam gezinsdag voor de Veertigdagentijd. Omdat er voor elke dag een stukje geschreven is, kun je het beste op woensdag 9 maart starten om precies aan te sluiten bij Pasen.
Onwankelbare hoop
Onwankelbare hoop
Beloften
Hoop
9789033801716
De Bijbel staat vol met beloften van God. In 'Onwankelbare hoop' deelt Max Lucado een aantal van deze beloften die hem door de jaren heen hebben bemoedigd. Hij laat zien hoe we ons leven op Gods beloften kunnen bouwen en hoe ze ons houvast bieden te midden van onze dagelijkse beslommeringen. Als het stormt in ons leven, zijn Gods beloften als een licht aan de horizon: ze wijzen de weg en bieden ons onwankelbare hoop.
Peuterdagboek
Peuterdagboek
9789033835957
Dit Peuterdagboek helpt jonge kinderen en hun ouders om een moment te hebben met God. Voor elke dag is er een vraag die past bij de leefwereld van de peuter en een gesprekje op gang kan brengen, een Bijbeltekst, een kort stukje uitleg en een eenvoudig gebed. Dit dagboek is thematisch opgezet en elk thema begint met een lied dat de hele week gezongen kan worden. Twaalf thema’s worden behandeld, onder andere: Ik voel, Ik vier feest, Buiten, Samen, Ik ga slapen. Een qr-code verwijst bij elk thema steeds naar een speciaal voor dit dagboek opgenomen liedje. De sfeervolle illustraties van Marieke ten Berge nodigen je peuter uit om te kijken, alles aan te wijzen en te benoemen. Dit Peuterdagboek is geschikt voor kinderen in de leeftijd 2-4 jaar.
Jij bent geliefd
Jij bent geliefd
Liefde
Bemoedigen
9789033802553
God houdt van jou. Persoonlijk. Krachtig. Gepassioneerd. Hij houdt van je met een liefde die nooit faalt. En zijn liefde – als je die binnenlaat – kan je vullen en je achterlaten met een kostbare liefde die het waard is te worden uitgedeeld. In Jij bent geliefd schrijft Max Lucado over liefde aan de hand van 1 Korintiërs 13. Daarbij gaat het over liefde als levensveranderende houding. De liefde die vriendschappen en huwelijken redt en die Gods hand in ons leven zichtbaar maakt. ‘Het geheim van liefhebben’, zegt Lucado, ‘is een geliefd leven leiden. Vanuit Gods diepe, kostbare liefde voor ons kunnen wij liefde uitdelen aan de mensen om ons heen.’ Een mooi vormgegeven cadeauboek met inspirerende quotes, bijbelteksten en korte gedachten van Max Lucado.
Ik kies vandaag
Ik kies vandaag
Een prachtig vormgegeven boek met overdenkingen van Max Lucado. Met onderwerpen als kiezen om als christen te leven, de kracht van de Bijbel, Gods plan met jouw leven en Gods beloften voor jou. Waardevol om te krijgen of te geven bij zowel belijdenis als volwassendoop. Inspiratie voor na deze bijzondere dag waarop je een keuze maakte. Max Lucado is voorganger in Oak Hills Church in Texas (Amerika). Hij is getrouwd en heeft 3 dochters. Lucado heeft 75 boeken op zijn naam staan, waaronder vele bestsellers in diverse landen.
God is altijd bij mij
God is altijd bij mij
Psalm 139:5
9789033835919
Dit dagboekje (150 dagen) is voor kinderen van ongeveer 6-8 jaar. Vanuit het gewone alledaagse leven is er elke keer een inkijkje naar een bijbelgedeelte of een geloofsthema. Bij elke dag staat een vraag waardoor ouders of andere opvoeders een gesprekje kunnen aangaan met het kind. Heel geschikt om elke avond uit voor te lezen of te gebruiken aan tafel. De opzet van dit dagboekje is uniek: het gaat niet uit van de voor veel kinderen bekende bijbelverhalen, maar is juist geschreven vanuit vragen van kinderen en geloofsthema’s.
Voor kleine kanjers  -   God houdt van jou
Voor kleine kanjers - God houdt van jou
Gods Liefde
9789033833021
Dit vrolijke kartonboek stimuleert de zintuigen. Met stofjes om te voelen en luikjes om te openen! Voor peuters niets leukers om te doen. De lieve tekst op rijm laat kinderen zien dat God houdt van dieren en mensen, hoe klein ze ook zijn. Een leuk cadeautje bij geboorte, doop of opdragen.
One god one plan one life
One god one plan one life
9789033800771
Eindelijk een dagboek voor jongeren vanaf 15 jaar van Max Lucado! Pakkende stukjes, korte zinnen en een heldere boodschap. Wat Lucado doet voor volwassenen en kinderen, kan hij ook voor jongeren. Het leven voor jongeren is lang niet altijd makkelijk. Lucado wil hen aansporen om leiding, troost en bemoediging voor hun leven te zoeken in de Bijbel. Dat doet hij op aansprekende, laagdrempelige wijze met overdenkingen over vertrouwen, gehoorzaamheid maar ook wijsheid, pesten, alcohol en zelfbeeld. Elke dag is hetzelfde opgebouwd; een bijbeltekst, een korte inspirerende overdenking die de nadruk legt op vertrouwen en de plannen die God voor de lezer heeft. Met handig leeslint. One God One Plan One Life helpt tieners bij het omgaan met de verleidingen, stress en keuzes die horen bij hun levensfase door te focussen op een van de basisdingen in het leven: hun relatie met God. Aantrekkelijk uitgevoerd met binnenwerk in 2 kleuren, leeslint en hardcover in handzaam formaat.
Reflect  -   Reflections
Reflect - Reflections
Discipelschap
9789033835865
Dit dagboek helpt jongeren om elke dag met Jezus Christus te leven en daarin te groeien. De dagboekstukjes worden afgewisseld met getuigenissen van jongeren. Ook is er schrijfruimte, zodat de jongeren hun eigen 'reflections' kunnen opschrijven. De onderwerpen sluiten aan bij het materiaal 'Reflect', maar het dagboek is ook los goed te lezen. Met Reflect worden tieners uitgedaagd om zelf na te denken over de Bijbel en om in hun eigen leven te weerspiegelen wat ze van Jezus zien. Vanuit het Nieuwe Testament maken ze kennis met het leven dat Jezus voor hen heeft, leren ze hoe ze een levende relatie met God kunnen onderhouden en worden ze aangespoord om alledaagse keuzes te maken die passen bij een leven met Hem. Uitgaven van Reflect: Handleiding HERSTEL (ISBN 9789033834356) Handleiding AVONTUUR (ISBN 9789033834349) Handleiding LEVEN (ISBN 9789033834196) Handleiding KRACHT (ISBN 9789033834202) Handleiding GELOOF (ISBN 9789033835650) Handleiding LIEFDE (ISBN 9789033835667) Dagboek REFLECTIONS (ISBN 9789033835865) Dagboek COMMITTED (ISBN 9789033835636)
Briefjes in je broodtrommel
Briefjes in je broodtrommel
Als kind vond Anna de Swart regelmatig bemoedigende briefjes van haar moeder in haar broodtrommel. Nu zet Anna zelf haar gedachten op papier om anderen te bemoedigen. In dit boekje neemt ze je mee langs de vier seizoenen. Haar versjes gaan over allerlei facetten van het leven. Daarnaast daagt ze je in korte overdenkingen uit tot bezinning en onthaasting, tot luisteren, Bijbellezen en doen. Dit boek is voor jou als je samen met God door het leven reist, maar ook als je het pad naar Hem graag wilt terugvinden. Anna: ‘Mijn geloof in God gaat als een rode draad door mijn leven, en dus ook door de versjes heen. Soms expliciet, vaak ook impliciet. Ik bid dat ze je mogen bemoedigen en inspireren.' Anna de Swart is meertalig opgegroeid. Ze heeft een grote passie voor taal en boeken. Ze houdt ook erg van de stilte, liefst in combinatie met de natuur.
Leiderschapslessen uit de Bijbel
Leiderschapslessen uit de Bijbel
Sommige nieuwe wijsheden uit de leiderschaps- en managementliteratuur zijn ook in de Bijbel te vinden, ontdekte Arjan Zantingh. Hij besloot de Bijbel in te duiken met een leiderschapsbril op en ontdekte de ene na de andere tijdloze les in de levens van leiders uit het Oude en het Nieuwe Testament. Welke gewoonte maakte Nehemia tot zo’n grote leider? Wat leert Mozes ons over omgaan met kritiek? Wat kunnen we leren van vrouwen als Abigaïl en koningin Esther, en welk principe maakte Petrus tot iemand op wie je kon bouwen? Ontdek samen met Arjan de waarheid, de kracht en de relevantie van de Bijbel voor leiders in deze tijd. En leer hoe je die kunt toepassen in de kerk, je werk en de maatschappij. Arjan Zantingh (1972) is voorganger van De Stadskerk in Groningen. Hij is een nuchtere noorderling met een bevlogen hart.
Gods liefde elke dag
Gods liefde elke dag
Ze zijn opbouwend en bemoedigend, praktisch en relevant - geen wonder dat Max Lucado's overdenkingen zo geliefd zijn. In dit 365-dagen-dagboek vind je bijbeloverdenkingen en gebeden die je elke dag aanmoedigen om te leven uit Gods liefde. In een prachtige gebonden uitgave met praktisch leeslint. Max Lucado is voorganger in Oak Hills Church in Texas (Amerika). Hij is getrouwd en heeft drie dochters. Lucado heeft 75 boeken op zijn naam staan, waaronder vele bestsellers in diverse landen. In Nederland is Max Lucado vooral bekend om zijn waardevolle boodschap in het prentenboek 'Niemand is zoals jij'.
In de palm van Gods hand
In de palm van Gods hand
Gods Liefde
9789033802621
Het grote nieuws van de Bijbel is niet dat jij van God houdt, maar dat Hij van jou houdt; niet dat jij God kunt kennen, maar dat Hij jou al kent! Hij heeft jouw naam in de palm van zijn hand gegrift. Weinig bijbelboeken zijn zo geliefd als de psalmen. Ze spreken van verwondering, hoop, troost, blijdschap en kracht; ze bieden woorden voor moeilijke en mooie dagen. Max Lucado schreef korte overdenkingen bij deze prachtige bijbelteksten. Een mooi vormgegeven cadeauboek voor elke gelegenheid.
Gods beloften voor jou
Gods beloften voor jou
De Bijbel staat vol met beloften van God waar je je aan vast mag houden. Max Lucado selecteerde meer dan tachtig bijbelteksten met beloften en schreef er korte overdenkingen bij. Een klein niet-elke-dagboekje dat uitnodigt om weg te geven.
Yeaaah! Brugklaspower
Yeaaah! Brugklaspower
Pesten
9789033835742
Zit jij in groep 8 en wil je alles weten over De Brugklas? Of zit je al in de brugklas en kun je wel wat Overlevingstips gebruiken? Dan is dit hét boek dat je nodig hebt! Met: - Do's en Don'ts - Leuke afscheidsliedjes en raps - Ervaringen van (ex-)brugklassers - Wat verandert er in je brein? - Brugklasquiz - Bijbelrooster - informatie over o.a. cyberpesten en sexting En heel veel leuke cartoons van Willeke Brouwer!
Spiegels, smileys en stille tijd met God
Spiegels, smileys en stille tijd met God
Stille tijd
9789033833052
Spiegels, smileys en stille tijd met God. Dagboek voor meiden. Een 365 dagendagboek bij de Bijbel voor meiden vanaf 11 jaar. Voor elke dag van het jaar is er een bijbeltekst met een kort, prikkelende stukje om te lezen. Met herkenbare thema's voor de doelgroep zoals liefde, jaloezie, keuzes maken, vriendinnen, eenzaamheid en vergeving. Dit bijbels dagboek biedt aan jonge meiden die opgroeien in een drukke wereld, een dagelijks moment van rust vinden bij God en helpt hen bij het leren luisteren naar zijn stem. Het dagboek valt op door de verzorgde uitvoering: een stevig karton-omslag en hippe typografie met een ovale stans in de cover en afgeronde hoeken. Hierdoor is het niet alleen een inhoudelijk goed product maar ook nog eens leuk om cadeau te geven of te krijgen!
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels