Boek
Onvoorstelbaar
Paperback
89 pagina's
Nederlands
2023
9789023924876
Onvoorstelbaar

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Bekende gelijkenissen van Jezus, die opnieuw gaan spreken tegen de achtergrond van de cultuur van Jezus tijd.

De gelijkenissen van Jezus zijn uit het leven gegrepen, maar wel het leven in zíjn tijd. Wanneer je iets van de context gaat ontdekken, komen ook deze verhalen opnieuw tot leven. Wat Jezus te bieden heeft, is onvoorstelbaar. De gelijkenissen spreken van adembenemende liefde. Dat vraagt om een respons. Toch zijn er velen die de liefde van Jezus naast zich neerleggen. Ook dat is onvoorstelbaar. Wie de liefde van Jezus echt heeft geproefd kan toch eigenlijk niet anders dan Hem volgen. Dit boek biedt een ontdekkingstocht naar de diepte van Gods genade en een uitnodiging om de kracht daarvan te gaan ervaren. Het boek is voorzien van gespreksvragen, die het nog beter geschikt maken voor lezing op een bijbelkring.

\* Een inspirerend boek voor bijbelstudie en persoonlijke lezing

Dr. Bernhard Reitsma
Bernhard Reitsma is bijzonder hoogleraar aan de VU, met als leeropdracht de kerk in de context van de islam. Daarnaast is hij als projectleider kerk en islam en docent missiologie verbonden aan de CHE. Reitsma woonde en werkte meerdere jaren in Libanon, waar hij de cultuur van het Midden-Oosten leerde kennen.

ISBN
9789023924876
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Druk
1
Aantal pagina's
89 pagina's
Gewicht
144 g
Afmetingen
21,6 cm × 13,7 cm × 1 cm

Meer zoals dit

Romeinen
Romeinen
Paulus legt in Romeinen een geweldig geloofsfundament. Michael Eaton heeft over de hele wereld al duizenden mensen hierbij geholpen. De 16 hoofdstukken zijn verdeeld in 77 korte studies. Romeinen wordt door velen gezien als het belangrijkste boek van Paulus. In deze Brief brengt de apostel alles wat de Bijbel ons wil vertellen tot een geweldige climax. Hoe kunnen wij rechtvaardig zijn tegenover God? Door Gods genade! Er is in Jezus geen veroordeling; niets kan ons scheiden van Gods liefde. Paulus beschouwt deze zekerheid als de kracht van het Evangelie. Hij zet in deze indrukwekkende Brief uiteen dat dit het fundament van het geloof is, waarop we ons leven mogen inrichten. Zo gaan we de kracht van het Evangelie ervaren. Daarom zou elke christen Romeinen in zijn geheel moeten lezen, herlezen en blijven lezen. Dit studieboek Michael Eaton neemt je vers voor vers mee door het Bijbelboek Romeinen. De 16 hoofdstukken die de Brief telt zijn verdeeld in 77 korte studies. De inhoud richt zich op de geïnteresseerde Bijbellezer, groepen Bijbellezers, studenten en predikers. Verwerkingsvragen Voor serieuze lezers en gespreksgroepen is deze uitgave verrijkt met vragen bij alle 77 studies (gratis verkrijgbaar via de webshop van The Grace Factory).
Bevrijd van je zelf
Bevrijd van je zelf
Wat zijn de kenmerken van een hart dat radicaal veranderd is door de genade van God? Dit is een van de vragen die de apostel Paulus stelt in zijn brief aan de gemeente van Korinte. Hij bedoelt geen oppervlakkige uiterlijke verandering, maar een diepgewortelde, levensveranderende ommekeer die vanbinnen plaatsvindt. In een tijd waarin het pleasen van mensen, je ego opblazen en je cv oppoetsen dé manier is om het 'te maken', roept Paulus ons op om werkelijk rust te vinden in gezegende zelfvergetelheid. In dit boekje Bevrijd van jezelf laat Tim Keller zien dat Bijbelse nederigheid betekent dat we ermee kunnen stoppen elke ervaring en elk gesprek op onszelf te betrekken en ons zo kunnen bevrijden van zelfveroordeling. Werkelijk Bijbels-nederig is hij die niet zichzelf haat of zichzelf liefheeft, maar zichzelf vergeet! Keller op z'n best - kort en bondig
Genadeloos goed
Genadeloos goed
Genade
9789463691529
Het kan zomaar. Alles goed doen maar toch fout zitten. Veel bezitten en niets hebben. Trouw gehoorzamen en toch je plicht verzuimen. Altijd thuis en toch vervreemd zijn. Verwelkomd worden en niet naar binnen willen. In God geloven maar God niet geloven. De theorie van genade kennen we allemaal: God heeft ons zo lief, dat Hij ons in Christus onze zonden vergeeft. Maar wat doet dat met je? Hoe kan je van deze genade leren leven? Die vraag is Arie de Rover het vaakst gesteld bij zijn lezingen. Want je leven verandert pas, als die genade dagelijkse praktijk voor je wordt. In Genadeloos goed vertelt Arie hoe je uit genade kunt leven en wat je ervan weerhoudt om dat te doen. En dat blijken nou juist de dingen te zijn waarvan je altijd dacht dat ze goed zijn: je opvoeding, je carrière, je geld, het streven naar geluk – zelfs je eigen geloof kan je in de weg zitten. Arie laat zien hoe je met al die ‘goede dingen’ op een gezonde manier om kunt gaan, zodat je leert hoe je de fantastische genade van God écht kunt beleven en uitleven. Genadeloos goed is een vervolg op Leven na de genadeklap, maar kan ook los daarvan worden gelezen.
Duizendmaal dank
Duizendmaal dank
Liefde
Genade
9789051944341
Aangrijpend en heel bijzonder geschreven: Ann Voskamps weg naar dankbaarheid. Zoals de meeste lezers snakt Ann Voskamp ernaar haar leven goed te leven. 'Hoe vinden we vreugde,' zo vroeg ze zich af, 'te midden van tijdsdruk, geldgebrek, en alles wat elke dag weer misloopt? Hoe ziet een dankbaar leven er eigenlijk uit als de dagen zich aaneenrijgen en alles donker is? Wat heeft God ons vandaag te bieden? Deze ontroerend eerlijke en zeer praktische gids voor een vreugdevol leven nodigt je uit om Gods geschenken om je heen te zien. Door dank te zeggen voor het leven dat ze had, vond Ann Voskamp het leven dat ze altijd al had gezocht. Ann Voskamp en haar man hebben een boerderij in Ontario, waar zes kinderen worden opgevoed tussen de maïsvelden, de kriebels en krabbels van hun moeder, en de worstelingen en dankbare lofzangen van een gewoon en dus bijzonder gezin. \*\* Het verhaal van Ann Voskamp begint niet met 'Er was eens...', en eindigt niet met 'en ze leefden nog lang en gelukkig'. Het leven van Ann Voskamp begint met drama. Haar eerste herinnering is de dood van haar zus, die voor haar huis werd aangereden door een vrachtwagen - Ann en haar moeder zagen het gebeuren. Haar moeder wordt daarna opgenomen in een psychiatrisch centrum, haar vader is het contact met God definitief kwijt. Als volwassene maakte Ann de dood van twee neefjes - twee kinderen van de broer van haar man - van dichtbij mee. Ondanks alle ellende bleef ze geloven dat in God vreugde is, en dat in het midden van het verdrietige leven er duizenden momenten zijn om voor te danken. In 'Duizendmaal dank' is Ann op zoek naar de zin van het leven en omarmt ze de manier waarop Jezus in het leven stond, met name hoe hij zijn laatste uren op aarde doorbracht. In de uren voor zijn kruisiging brak hij het brood en dankte ervoor. In dit hartverscheurende boek worden de lezers meegenomen in die verwondering en wordt zichtbaar gemaakt hoe dankzegging vreugde kan brengen. In een prachtige, poëtische stijl - die ook in de Nederlandse vertaling overeind is gebleven - geeft Voskamp antwoord op fundamentele vragen. Ann - haar echtgenoot is van Nederlandse afkomst - besloot haar dankpunten op te schrijven. Eén voor één, tot ze er duizend had. En ook toen stopte ze niet. Het veranderde haar kijk op het leven en bracht haar rust - met vallen en opstaan.
Leven na de genadeklap
Leven na de genadeklap
Genade
9789058816993
Genadeklap. Gek woord eigenlijk. Volgens Arie de Rover heeft genade alles met een snoeiharde klap te maken. Als je echt gaat begrijpen wat genade inhoudt, dan geeft dat je leven een draai van 180 graden. Dan krijg je de genadeklap. Geen ingehouden corrigerende tik, ook geen 'klap van de molen' zodat je een beetje wappie wordt, maar een mokerslag die je leven omgooit. met Wilfred Hermans)
Vrouwen in beeld
Vrouwen in beeld
Kleding: voor de ene vrouw een noodzakelijk kwaad, voor de ander een bron van vreugde. Een keuze maken, daar ontkomt niemand aan. Hoe maak je die keuze? Wat zegt de Bijbel over kleding en hoe ga je om met schoonheidsidealen, gebrokenheid en imperfectie? Hoe kunnen we, gemaakt naar Gods beeld, Hem weerspiegelen in deze wereld en hoe kan genadegoudlijm de scherven van ons bestaan schoonheid en heelheid brengen? De prachtige portretten van bekende en minder bekende vrouwen in dit boek, onder andere Marlies van der Staaij en Christine Stam, vertellen wie zij zijn, welke kleuren hen flatteren, hoe zij op grond van de Bijbel keuzes maken in kleding, maar ook hoe ze omgaan met imperfectie en hoe ze de gebrokenheid van het leven ervaren. De interviews met deze vrouwen zijn te beluisteren als podcast en worden uitgezonden als serie radioprogramma’s bij de Reformatorische Omroep. Een praktisch en bezinnend boek over kleding en schoonheid in gebrokenheid. Met vragen om als vrouwengroep in gesprek te gaan.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels