Boek
Schijnend licht
Paperback
280 pagina's
Nederlands
2022
9789087188450
Schijnend licht

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Historisch verhaal over het leven en huwelijk van Jonathan Edwards

‘De zendeling was zo vurig aan het bidden, dat zelfs zijn hoofd meebewoog. Een giftige slang kwam onhoorbaar dichterbij. Drie keer liet hij het vijandige geratel horen en richtte zich op om toe te stoten. Toen zakte zijn kop op de grond en gleed hij weg. De dorpsbewoners hadden zoiets nog nooit meegemaakt. Plotseling ging een deur open. Een deur waarop de zendeling jarenlang had gebeukt’. Zulke verhalen kenmerken dit boek over de Amerikaanse predikant Jonathan Edwards (1703-1758) en zijn gezin. Na de Grote Opwekking in Northampton krijgt hij de opdracht te gaan werken onder indianen in het afgelegen (en geestelijk duistere) Stockbridge. Zijn vrouw Sarah is hem daarbij tot grote steun. Met haar had hij een ongewoon, maar ook mooi huwelijk. Het echtpaar hield steeds de grote opdracht voor ogen: de verkondiging van het Evangelie.

ISBN
9789087188450
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
280 pagina's
Gewicht
313 g
Afmetingen
21,2 cm × 13,8 cm × 2 cm

Meer zoals dit

Zwerfster voor God
Zwerfster voor God
Met nauwelijks bij haar leeftijd passende energie reisde zij de wereld rond. Zij heeft in meer dan zestig landen en in de meest uiteenlopende situaties over de liefde van God en de opstandingskracht van Jezus Christus verteld. Zij was al over de vijftig, toen zij haar missie begon. Omdat ze een schuilplaats bood aan de Joden, kwam ze tijdens de Tweede Wereldoorlog in een concentratiekamp terecht. Ze beloofde de Heer de rest van haar bestaan in zijn dienst te stellen, als ze het kamp zou overleven. Ze hield zich aan die belofte en werd een "Zwerfster voor God". In meer dan zestig landen heeft ze mensen verteld over de liefde van God en de opstandingskracht van Jezus Christus. Dit boek geeft een indruk van de bijzondere taak die God haar had gegeven. Zij vertelt over mensen in uiteenlopende situaties, wier leven veranderde door de lessen uit de Bijbel ter harte te nemen. Op haar reizen bracht zij troost, hoop en nieuw perspectief in het leven van duizenden. Op een dag ontmoette zij haar voormalig kampbewaker, die om vergeving vroeg. De Heer gaf haar de kracht hem vergevend de hand te reiken. "Zwerfster voor God" is een vervolg op de bestseller "De Schuilplaats".
Niet ik, maar Christus
Niet ik, maar Christus
Evangelisatie
9789060671948
Corrie ten Boom is in haar leven voor miljoenen mensen tot grote zegen geweest. Zij bracht het evangelie van Jezus Christus aan massa’s mensen in stadions, zalen en kerken. Maar niet alleen daar, zij had ook een woord voor de eenzamen in gevangenissen en ziekenhuizen.Via Trans World Radio kon zij de boodschap van Gods reddende liefde brengen aan de ‘onbereikbaren’. Een kleine dertig van haar inspirerende toespraken zijn in deze bundel opgenomen.
Het kruis in de asfaltjungle
Het kruis in de asfaltjungle
In het midden van de 20e eeuw verliet een jonge predikant zijn rustige gemeente op het Amerikaanse platteland. Zijn naam: David Wilkerson. Hij wist dat God hem riep naar de achterbuurten van New York, waar jeugdbendes de dienst uitmaakten. De meeste mensen dachten dat hij zijn verstand verloren had, maar Wilkerson geloofde in Gods leiding. Hij vertelde drugsverslaafden, prostituees en jonge gangsters dat God hen liefhad. Zijn leven liep vaak gevaar, maar hij hield vol. Inmiddels heeft het mede door hem opgerichte Global Teen Challenge in meer dan 125 landen opvangcentra voor drugs- en alcoholverslaafden en de afkickcijfers zijn indrukwekkend. De Nederlandse tak Teen Challenge Nederland heeft een Life Center in Heerhugowaard, jongerencentra in zeven plaatsen verspreid over het hele land en een kringloopwinkel, eveneens in Heerhugowaard.
Viva de kerk!
Viva de kerk!
Hoop voor de kerk, dat is wat we nodig hebben! In 'Viva de Kerk' onderzoekt Henk Stoorvogel hoe de kerk van Jezus Christus in de komende vijftien jaar aan impact kan winnen om het evangelie met kracht uit te dragen, juist in deze snel veranderende 21e eeuw. Hij kiest hiervoor een inspirerend voorbeeld: de eerste kerk in Antiochië. Naast de kerk van Jeruzalem groeide de kerk van Antiochië snel uit tot invloedrijk centrum van woordverkondiging en missionaire kiemkracht. Henk Stoorvogel bestudeerde deze kerk en kwam tot tien kenmerken die kerken helpen om vitaal te blijven en hun missie concreet te maken. Bij dit boek is materiaal voor gespreksgroepen gemaakt, zodat men in de gemeente of kerkgemeenschap samen op zoek kan naar Gods bedoeling voor de lokale kerk.
Zo is God
Zo is God
In deze introductie van het christelijk geloof neemt D.A. Carson de lezer mee door het grote verhaal van de Bijbel om hem te helpen begrijpen wat hij gelooft en waarom hij dat gelooft. De meeste mensen - zelfs de meeste christenen - weten eigenlijk niet hoe de Bijbel in elkaar zit en hoe je ermee omgaat. Hoe kunnen ze het verhaal van God - en onze plek daarin - begrijpen als ze helemaal niet vertrouwd zijn met dat verhaal? In deze introductie van het christelijk geloof neemt D.A. Carson de lezer mee door het grote verhaal van de Bijbel om hem te helpen begrijpen wat hij gelooft en waarom hij dat gelooft. 'Dit is in veel opzichten een uniek en belangrijk werk. Het kan door kerken gebruikt worden voor evangelisatiedoeleinden, omdat het de leer over God zo helder uiteenzet. En tegelijk doet het wat de catechismussen van de kerken van de Reformatie ook deden: het zet voor christenen op een rijtje wat de fundamenten zijn van hun geloof en hoe hun leven eruit ziet op grond van de Bijbel. Zorg er hoe dan ook voor dat je dit boek in handen krijgt!' Tim Keller, predikant van Redeemer Presbyterian Church in New York.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels