Tongentaal

2 Kruimels
Reporter van Gods Geest
Reporter van Gods Geest
REPORTER van Gods Geest, JOHN SHERRILL. Sinds de eerste Pinksterdag maakt het 'spreken in tongen' nog altijd de tongen los. Onder inspiratie van de Heilige Geest spraken de discipelen van Jezus een taal die ze zelf niet kenden, maar die door omstanders werd verstaan. Verbazing alom. Verbazing ook bij journalist john Sherrill, toen hij erachter kwam dat er nu nóg christenen zijn die 'in tongen' spreken. Duizenden, misschien wel miljoenen. En ze beweren dat het een teken is van de vervulling met de Heilige Geest. Sherrill was sceptisch, bestudeerde de Bijbel, sprak met predikanten en professoren, interviewde mensen die 'in tongen' konden spreken en maakte geluidsopnamen van 'tongen'. Dit alles om erachter te komen of het verschijnsel Bijbels was. Wat hem meeviel, was dat de 'tongensprekers' zo nuchter waren. Geen spoor van extase of dwang bij het spreken 'in tongen'. De 'tong' was voor hen een gebedstaal. Door hun blijdschap en levende geloof - alsof ze God en Christus persoonlijk kenden - kreeg Sherrill zelfs de neiging zijn journalistieke afstandelijkheid te laten varen.
Spreken in tongen
Spreken in tongen
Spreken in tongen. Wat is dat eigenlijk? Is het een eenmalige gebeurtenis? Was dit alleen voor het begin, na het ontstaan van de gemeente? In deze tijd spreekt een groot aantal christenen in tongen. Wat is de bedoeling daarvan? Dit boek geeft veel antwoorden. Wouter van Leeuwen is opgegroeid met het rooms-katholieke geloof. Na het kopen en gaan lezen van een Bijbel leerde hij het evangelie kennen en is op zijn 24e tot persoonlijk geloof in de Here Jezus gekomen. Hij is verder gegroeid in het geloof, getrouwd, vader en opa geworden. Momenteel is hij actief deelnemer van een evangelische gemeente in zijn woonplaats. Spreken in tongen, wat is dat? Wat zegt de Bijbel er allemaal over? Er heerst nogal wat onbekendheid en verwarring over dit onderwerp, terwijl het toch zo duidelijk genoemd en uitgebreid besproken wordt in de Bijbel. In dit boek word je meegenomen op een reis langs alle Bijbelteksten die met het spreken in tongen te maken hebben. Voors en tegens worden besproken. Afhankelijk in hoeverre dit onderwerp voor jou bekend is, geeft dit bekende, vernieuwende en verrassende inzichten. Het spreken in tongen blijkt Geestelijke communicatie te zijn tussen God en Zijn kinderen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels