Scholten Uitgeverij

Nog geen informatie beschikbaar.
161 Kruimels
Gezegend is zij
Gezegend is zij
Gezegend is zij is een boek voor jonge vrouwen die in het dagelijks leven keuzes willen maken voor Jezus, maar zich soms afvragen: 'Hoe dan?' 'Laat niemand u minachten vanwege uw jeugdige leeftijd, maar wees een voorbeeld voor de gelovigen in woord, in wandel, in liefde, in geest, in geloof en in reinheid.' - 1 Timotheüs 4:12 Met deze tekst als drijfveer behandelt Jolien allerlei thema's die spelen in het leven van jonge vrouwen die voor God willen gaan. Jolien beantwoordt jouw vragen over jongens en seksualiteit, vertelt over haar struggles met social media en het volgen van je roeping en deelt haar gedachten over een persoonlijke relatie met Jezus. In ieder hoofdstuk motiveert ze waarom jij gezegend bent als je kiest voor Hem. Jolien (22) studeerde Human Resource Management en wil mensen graag helpen om hun talenten te benutten en het beste in hen naar boven te halen. Naast schrijven fotografeert ze graag - al meerder bruiloften werden door haar camera vastgelegd. Ook denkt ze graag mee over de PR & Communicatie voor o.a. een christelijke boekwinkel.
Verder met God 1 -   Wandel gerust
Verder met God 1 - Wandel gerust
Wandelen is een bijzonder geschenk van God om bewust te leren leven vanuit je hart. Ga op pad in mooie, zelfgekozen natuurgebieden en ontdek hoe je samen met God kan leven vanuit Zijn vrede; onbezorgd en onbevreesd. Doorwandel vele waardevolle lessen in Gods schepping en ontdek hoe Hij tot jou spreekt. Dit boekje staat vol aansluitende creatieve, praktische (natuur)opdrachten en Bijbelse lessen om toe te passen tijdens je wandelingen en in je dagelijks leven. Eline Lindeboom is getrouwd is en moeder van drie kinderen. Na jarenlang basisschoolleerkracht te zijn geweest en pastoraal hulpverlener, houdt zij zich nu voornamelijk bezig met spreken, schrijven en haar praktijk voor natuur- en wandelcoaching.
Woorden van Gods liefde voor jou!
Woorden van Gods liefde voor jou!
9789492959805
'De liefde die Ik jou wil geven, brengt de kleur aan in je leven.’ God spreekt persoonlijk tot je in Zijn taal van liefde. Zijn woorden zijn altijd positief, bemoedigend en vertroostend. Ans heeft dat in haar leven, met alle ups en downs, ontdekt. De teksten die ze leest in de Bijbel en in haar hart ontvangt, geeft ze graag door. Daarom begon ze vijf jaar geleden met de Facebookpagina ‘Woorden van Gods liefde’, waarop ze dagelijks een inspirerende en bemoedigende tekst of gedicht met een passende foto plaatst. Na haar eerste bloemlezing uit deze teksten heeft ze opnieuw een selectie van de mooiste foto’s, gedichten en overdenkingen samengesteld. Woorden van Gods trouw en toewijding, die je hart raken en laten zien hoe oneindig Zijn liefde is... voor jou! Met haar doorleefde en liefdevolle woorden hoopt de auteur andere mensen te bemoedigen en hun geloof op te bouwen. Hoe mooi is het als je een tekst kunt lezen waarin Hij rechtstreeks tot je spreekt: ‘De liefde die Ik jou wil geven, brengt de kleur aan in je leven.’
Blijf niet te lang weg
Blijf niet te lang weg
Mantelzorg
Dementie
9789492959300
Ervaringen met liefdevolle (mantel)zorg voor mensen met dementie. Dit boek gaat over liefdevolle (mantel)zorg bij dementie. De moeder van Ira Stam, een van de schrijvers, is het middelpunt. In 2014 werd bij haar vasculaire dementie geconstateerd. In een dagboek vertelt Ira over haar ervaringen met de mantelzorg voor haar moeder. Ook een medewerker van het zorgcentrum waar haar moeder verblijft, vertelt over haar ervaringen met de zorg voor haar. De dagboekverhalen worden ingeleid door een essay over leven en omgaan met dementie. Dementie raakt ons allemaal. Maar over dementie is nog te weinig kennis en daardoor veel onbegrip. Het schrikbeeld en de negatieve beeldvorming overheersen. Mensen met dementie lijken hun menselijke waardigheid te hebben verloren. In dit boek delen drie vrouwen die betrokken zijn bij mensen met dementie hun kennis en ervaringen. Ze bespreken mantelzorg en dementie op een positieve en liefdevolle manier. Zo willen ze mantelzorgers, familieleden,partners, vrienden, kerkfamilie, medewerkers in de zorg en vrijwilligers steunen en inspireren tot liefdevolle zorg vanuit begrip voor de mens met dementie en respect voor diens menselijke waardigheid.
Vreugde voor verdriet
Vreugde voor verdriet
Rouwen om een geliefde naast met dementie Bij de ziekte dementie raken de hersenen in verval. Het proces eindigt met het uitvallen van steeds meer hersenfuncties. De meeste mensen met dementie bereiken dit eindstadium echter niet, doordat ze overlijden aan andere ouderdomsziektes. Dementie verandert ook iemands persoonlijkheid en/of gedrag. Naasten van iemand met dementie gaan als gevolg van deze persoonlijkheids- of gedragsverandering van hun geliefde door een rouwproces. In Vreugde voor verdriet vertelt de auteur over haar rouwproces om haar moeder met dementie. Ze schrijft over verlies, omgaan met verlies, lijden, overgave, verdriet, gemis en aanvaarding. Haar vertrekpunt is de vreugde van en haar geloof in God. God geeft vreugdeolie in plaats van een rouwgewaad. In het tweede deel van het boek zijn indrukwekkende verhalen te lezen van andere mensen die een geliefde hadden of nog hebben met dementie. Zij rouwen ook om het verlies van hun geliefde als gevolg van de persoonlijkheids- of gedragsverandering. Elk verhaal is uniek en laat hun kwetsbaarheid zien, maar ook hoe hun geloof in God hen kracht, moed en troost geeft.
Een vrouw uit één stuk
Een vrouw uit één stuk
9789079859443
Het boek Een vrouw uit één stuk is een prachtig verhaal van een vrouw die na jaren therapieën en medicijnen opeen wonderlijke wijze door God wordt genezen van DIS (meervoudige persoonlijkheidsstoornis). “Ze moest er maar mee leren leven”. Antidepressiva en andere dempende medicatie zouden voor de rest van haar leven nodig zijn. Toen liet God haar een andere weg zien. Een weg van bevrijding, aan de hand van Jezus. Wat voor de wereld onmogelijk is, is voor Hem mogelijk. Het boek bemoedigt je en wijst je de richting van totale genezing en diepe innerlijke heling. Margreeth Mooibroek heeft een passie voor Jezus. Ze kent Hem en weet dat Hij doet wat Hij zegt. Dit is al lang de basis voor haar leven en voor de manier waarop ze nu anderen tot hulp wil zijn. Dat dit ook anders is geweest beschrijft ze in haar boek: "Ik weet het allemaal niet meer. De afgelopen weken waren zo zwaar. Ik voel me bitter. Schuldig tot er niets meer van mij over is. Ik kan er niet meer tegen vechten. Ik doe toch niets goed. Ik kan niets. Ik vecht om lief te zijn, maar dat is een moeten. Van binnen is het een chaos en vanuit die chaos kan ik niet leven en ook niet geven. Iedereen en alles in mij is te veel. Het is een gevoel alsof ik in een donkere put vol afval zit en niets kan. Alles wat ik probeer gaat verkeerd, ook al zegt iedereen het tegenovergestelde." "TOEN LIET GOD HAAR EEN ANDERE WEG ZIEN. EEN WEG VAN BEVRIJDING, AAN DE HAND VAN JEZUS."
Dochters van Eva
Dochters van Eva
Het is een verdieping voor de vrouw, een boek om in te lezen, uit te leren en samen te bespreken. Dit boek is een uitnodiging aan moeders, maar ook vaders om van Gods woord werk te maken. ‘Dochters van Eva’ gaat over de taak van de vrouw binnen de bijbelse context. Gertruud Bakker is geïnteresseerd in de joodse geschriften, zoals Talmoed en Midrasj. Ze probeert vanuit de Hebreeuwse grondtekst de belangrijke rol van de vrouw binnen het huwelijk, gezin en de samenleving te doorgronden. Dit boek kijkt verder dan de algemene kennis over de vrouw binnen het christelijke denken. Wat is Gods bedoeling met het opvoeden van kinderen? Wat zegt de bijbel ons vanuit het Hebreeuws over vrouwen als Ruth, Esther, Maria en andere sterke vrouwen? Spreuken 31, een lofrede op de vrouw, wordt uitvoerig onder de loep genomen en doorgetrokken naar de praktische invulling voor de vrouw vandaag de dag. Het is een verdieping voor de vrouw, een boek om in te lezen, uit te leren en samen te bespreken. Dit boek is een uitnodiging aan moeders, maar ook vaders om van Gods woord werk te maken. Kinderen te onderwijzen uit Zijn woord en er tijd en ruimte voor te maken, zodat er een stevige basis onder hun leven wordt gelegd.
De Tijdlijn
De Tijdlijn
9789492959744
De Tijdlijn is een boeiende ontdekkingstocht door de bijbelse toekomstvoorspellingen en visioenen. De reis begint met de vraag van de leerlingen aan Jezus: ‘Wat is het teken van Uw komst en van de voleinding van de wereld?’ In Zijn antwoord zal je een lijn in de tijd ontdekken. Dezelfde lijn zie je ook terug wanneer je stapsgewijs de visioenen en openbaringen van de profeten Daniël en Johannes doorloopt. Je gaat ontdekken wie God werkelijk is en hoe engelen functioneren. Je bent getuige van een oorlog tussen verschillende spirituele krachten waarbij je ontdekt wat de invloed is van de geestelijke wereld op de mens, de natuur en de wereldpolitiek. De Tijdlijn legt de symboliek op een begrijpelijke manier uit en daagt je uit om je eigen opgedane kennis, interpretaties en vragen over dit onderwerp te parkeren tot en met de laatste bladzijde. Je zult ontdekken dat veel onduidelijkheden worden opgelost wanneer langzaam maar zeker alle stukjes van de puzzel over de eindtijd passend op hun plaats vallen.
U (maar zo) alleen!
U (maar zo) alleen!
“Het gaat over een zware, schijnbaar uitzichtloze periode in mijn leven, maar het gaat niet om mij. Dit boek gaat over Gods betrokkenheid bij ieder van ons. Hij biedt maatwerk. U (maar zo) ALLEEN! is een uniek boek. Geschreven en doorleefd door Meinsje Wijma (1976), getrouwd en moeder van een dochter en een zoon. Ze heeft een PTSS (Post Traumatische Stress Stoornis) waar ze meer en meer heling in mocht ontvangen. Haar indrukwekkende schilderijen, geschilderd in doorwaakte nachten, weerspiegelen diepe gevoelens. De haast filosofische vragen over lijden zijn invoelbaar en zal voor lezers die te maken hebben met iedere vorm van lijden herkenbaar zijn. Rauw, rouwend, verwond en verwonderd schrijft ze over hoop en wanhoop. Zelf zegt ze over haar boek: “Het gaat over een zware, schijnbaar uitzichtloze periode in mijn leven, maar het gaat niet om mij. Dit boek gaat over Gods betrokkenheid bij ieder van ons. Hij biedt maatwerk. Dag aan dag draagt Hij ons. U (maar zo) ALLEEN! biedt die troost.
Volg mij
Volg mij
Geloof
9789079859818
Volg mij is een mooi doorkijkje in de Bijbel, met name geschreven voor jongeren, die wat meer willen weten over de Bijbel en geloven. Misschien heb je je altijd al afgevraagd waar die christenen nou in geloven. Misschien is je interesse gewekt, omdat je mensen in je vriendenkring hebt, die naar een kerk gaan. Of je bent verliefd geworden op die gelovige kanjer van je. In al die gevallen kan dit boekje je een eindje op weg helpen. Op een toegankelijke wijze wordt uit de doeken gedaan waar de Bijbel over gaat. En wat mensen geloven die de Bijbel lezen. Welke consequenties heeft geloven voor christenen in hun dagelijks leven? ‘Volg mij’ is een mooi doorkijkje in de Bijbel, met name geschreven voor jongeren, die wat meer willen weten over de Bijbel en geloven. Arie de Ruiter
Leven in het licht van de wederkomst
Leven in het licht van de wederkomst
Wederkomst
Eindtijd
9789083154695
Hebben we oog voor de dingen die God aan het doen is in deze tijd? En zijn we voorbereid op de wederkomst van Jezus? De Bijbel laat zien dat de laatste fase van de eindtijd veel zal vragen van de mensheid, maar ook van Gods kinderen. Hoe kunnen we als gelovigen leven, maar ook standhouden in die tijd, zonder te worden lamgelegd door angst of paniek? In dit boek neemt emeritus predikant Dick Langhenkel je mee in een dieptestudie naar deze vragen. Op een warme, bemoedigende manier gaat hij in op de aanwijzingen die Jezus zelf gaf voor deze tijd. Tegelijkertijd houdt hij de lezer een spiegel voor: Jezus' woorden kunnen namelijk betekenen dat we moeten overschakelen naar een geheel andere instelling en levensstijl. Kortom, een boek dat om praktische navolging vraagt! Vervolg en verdieping van Dick Langhenkels succesvolle boek 'Leven wij in de dagen van Noach?' dat in 2020 verscheen.
Kerk vol kracht
Kerk vol kracht
Het boek ‘Kerk vol kracht’ bevat zeven lessen voor de kerk van nu vanuit het verhaal van Jozua. Zijn leven begon met een eenvoudig hartsverlangen naar God. Hij leerde de aanwezigheid van God te waarderen en werd daardoor gepositioneerd voor een leven vol krachtige overwinningen. Verlang jij naar een krachtige beweging van Gods Geest in deze tijd? Veel christenen verlangen naar een kerk vol kracht. Een kerk waar God zichtbaar aan het werk is tot zegen voor de wereld. Als de kerk weer volstroomt met Gods kracht, zal de wereld zien Wie Jezus is. Er bestaat geen tien stappen naar een krachtige kerk-recept. God geeft in Zijn Woord wel principes die haalbaar zijn voor iedere kerk en voor iedere gelovige. In dit boek deelt Ardjan de Boo vanuit het verhaal van Jozua belangrijke principes, die je zullen helpen om je geloofsleven te verrijken en nieuw leven in te blazen. Je ontdekt hoe je net als Jozua dynamische geloofsavonturen met God kunt beleven en wat leven onder de zegen van God volgens de Bijbel betekent. Het verhaal van Jozua bevat veel geloofslessen. We ontdekken hoe door grenzeloze gehoorzaamheid aan God onmogelijkheden in mogelijkheden veranderen. We worden uitgedaagd om na te denken over mentorschap en mentaliteit. Maar bovenal wordt ons verlangen om met God samen te werken aangewakkerd. Als de gemeente van Christus gaat samenwerken met God, zal niets onmogelijk blijken. De wereld wacht op een kerk vol kracht. Een kerk met maar één boodschap: God is goed!
Jozef, een messiaanse geschiedenis
Jozef, een messiaanse geschiedenis
Hoe komt het dat het verhaal van Jozef ons zo aanspreekt? De een wordt geïnspireerd door de persoon van Jozef, een voorbeeld van bijzondere vroomheid. De ander wordt meegenomen door de spanning van de geschiedenis en de onverwachte afloop; weer een ander wordt geraakt door de onzichtbare hand van God in zijn leven. De christelijke traditie heeft in de Jozefsgeschiedenis altijd een verwijzing gezien naar Jezus, de Messias, die door Zijn lijden verhoogd werd. De schrijver, ds. Henk Poot, sluit in Jozef, een messiaanse geschiedenis daarbij aan, maar voegt er gelijk een andere aan toe. Het bijzondere van dit boek is het feit dat er naast de christelijke bronnen ook gebruik gemaakt wordt van Joodse bronnen, waardoor een extra dimensie van de geschiedenis wordt blootgelegd. Vanuit deze fascinerende benadering onderzoekt de schrijver de geschiedenis van Jozef. In zijn zoektocht komt hij tot de ontdekking dat het idee van een lijdende Messias helemaal niet vreemd is aan de Joodse traditie. Maar hij laat ook zien dat beide stemmen, de Joodse en de christelijke, het profetische perspectief van dit gedeelte van de Torah verrijken. Ds. Henk Poot is emerituspredikant binnen de PKN en als theoloog verbonden aan Christenen voor Israël. Hij schreef diverse boeken, waarin hij duidelijk maakt dat we niet alleen het Oude Testament, maar ook het nieuwe Testament vaak met andere - Joodse - ogen moeten lezen. Hij geeft regelmatig seminars over de boodschap die hij in zijn boeken uitdraagt.
God heeft ons gezien
God heeft ons gezien
Toen Klaus-Dieter en Martina elkaar 40 jaar geleden op de school in Duitsland leerden kennen, stelden zij tot hun verrassing vast, dat zij hetzelfde levensdoel hadden. Zij wilden in hun leven als arts het menselijk leed trachten te verminderen in de zgn. derdewereldlanden. In 1991 zag het echtpaar John met eigen ogen de trieste levensomstandigheden van de Quechua-indianen in de bergen van Zuid-Peru. Deze indrukken motiveerden hen om een modern zendingsziekenhuis te stichten in de buurt van Machu Picchu. De naam van dit ziekenhuis betekent in de taal van de nakomelingen van de Inka's 'Diospi Suyana': wij vertrouwen op God. De familie John heeft drie volwassen kinderen - Natalie en Dominik hebben eveneens een medische loopbaan gekozen. Terwijl zijn vrouw Martina het personeelsteam van meer dan 250 medewerkers leidt, reist Dr. Klaus John wel zes maanden van het jaar de wereld rond en vertelt van Godswonderen die in de geschiedenis van Diospi Suyana gebeurd zijn. Over dit ziekenhuis, dat op de grens van het menselijk onmogelijke is gebouwd, werd informatie gegeven door meer dan 450 uitzendingen en persberichten. Door tal van onverklaarbare gebeurtenissen heeft deze geschiedenis al miljoenen mensen gefascineerd. Het boek "God heeft ons gezien" is eerder verschenen in 6 verschillende talen. Hiervan zijn ruim 80.000 boeken van verkocht. Klaus-Dieter zal in oktober dit jaar 14 dagen in Nederland zijn. Hij spreekt dan in verschillende kerken op scholen en ziekenhuizen. Ook zal hij bij verschillende mediaprogramma's zijn verhaal doen over de wonderen die God vandaag nog steeds doet.
Vreemde vogels
Vreemde vogels
Natuur
Leven
9789083321851
‘Vreemde vogels’ is een boek dat niet alleen de natuur, maar vooral de ervaringen met een aantal bijzondere mensen beschrijft die Sjaak in zijn loopbaan als boswachter heeft ontmoet. Veelal mensen met een heel eigen levenswijze, die in de loop van de tijd met hun verhaal in de mist dreigen te verdwijnen. Niet alleen hun verhalen legde de auteur vast, ook schetste hij hen letterlijk in hun eigen omgeving. Zijn tekeningen zijn verwerkt in dit boek, de beelden zeggen meer dan duizend woorden. Ga mee met de boswachter en geniet van de prachtige natuur, zijn avonturen, de verwondering over de schepping en de schitterende illustraties. Sjaak van Dijk werd geboren op de Veluwe en koos voor een opleiding aan de Bosbouwtechnische School in Apeldoorn. Hij begon op zeventienjarige leeftijd zijn loopbaan bij Staatsbosbeheer. Van Terschelling tot de Belgische grens leerde hij niet alleen de verschillende natuurgebieden te ervaren, maar ook de daarbij behorende streekeigenschappen en mentaliteit van de bewoners. Hij ging op 1 september 2023 met vervroegd pensioen.
Levensgroei
Levensgroei
9789083171739
God wil levensgroei aan je geven. Niet stilstaan, maar elke dag Gods leven inademen en veranderen door het zijn bij Hem. Openstaan voor Gods liefde en Zijn woorden. Hij kent jou en jij bent zo kostbaar voor Hem. God wil betrokken zijn bij jou en vul je met LEVEN! In Levensgroei staan voor elke week vijf korte stukjes om Gods woorden aan jou door te geven. Het begint met de herfst, het onstuimige seizoen waarin de natuur verandert. Het tweede deel neemt je mee naar de winter, een tijd van verstilling en rust. Levensgroei inspireert je wil om vernieuwd en verfrist te worden in het leven met God, opent je ogen voor Zijn aanwezigheid en wakkert je hartsverlangen aan om Gods liefde te proeven. Levensgroei is het vervolg op Levenskracht, waarin de lente en zomer centraal staan. Wilma Oosterhuis geniet ervan met woorden een boodschap over te brengen. Ze is betrokken bij het werk van Aglow International in Nederland. Daarnaast maakt ze deel uit van het sprekersteam van de Evangelische Open Thuis Gemeente in Drachten. Haar grote passie is het leven wat ze van God heeft ontvangen door te geven aan anderen. Dat doet ze door te spreken in bijeenkomsten, via digitale media en door haar boeken.
Equip
Equip
De belangrijkste factor die de komst van Gods Koninkrijk op aarde beperkt is een tekort aan discipelen. Ga de uitdaging van discipelschap aan! Dit boek bestaat uit 52 korte lessen, bedoeld om mensen van deze generatie toe te rusten als discipelen voor Gods Koninkrijk. De hoofdstukken zijn zo ingedeeld dat het tevens kan worden gebruikt voor een wekelijkse studie van een jaar. Ik bid dat God dit boek gebruikt als een middel om 'voor de Heere een toegerust volk gereed te maken'(Lukas 1:17).
Waarom is Jezus Jood
Waarom is Jezus Jood
Wanneer je naar schilderijen kijkt waarop Jezus is afgebeeld, ziet Hij er vaak meer uit als een Griekse Apollo dan als Jood. Waaróm is Jezus Jood? Of is dit slechts een bijkomende toevalligheid? Had Hij voor Zijn verzoenende en verlossende werk niet net zo goed een Chinees, Nederlander, Afrikaan of Zuid-Amerikaan kunnen zijn? Vanuit een diepe liefde voor Israël én voor de kerk neemt Ds. Willem Glashouwer je mee op een zoektocht naar het antwoord op deze prikkelende vraag. Ontdek hoe de christenheid zichzelf eeuwenlang beschouwde als het nieuwe Israël en hoe dat ons geloof beïnvloedde. Het draaide niet om het aardse, maar om het hemelse Jeruzalem. Ook het christelijke beeld van de Messias werd erdoor ingekleurd. Pas toen in 1948 de staat Israël ontstond en de Joden begonnen terug te keren naar het land dat God hen beloofd had, kwamen er nieuwe inzichten. De Allerhoogste heeft kennelijk nog steeds een diepe band met dit volk, dit land en dit aardse Jeruzalem? Ds. Willem J.J. Glashouwer is emerituspredikant binnen de Nederlands Hervormde kerk, President van Christians for Israel International en Honorary President of the European Coalition for Israel. Hij publiceerde diverse boeken over Israël en de eindtijd, waarvan sommige in vele talen zijn vertaald. En ook een dagboek op het boek Openbaring: 'Zie Hij komt'.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels