Financiën & Boekhouding

8 Kruimels
Sander en de brug
Sander en de brug
In de tv-serie Sander en de kloof stelt Sander Schimmelpenninck de ongelijkheid aan de kaak. In dit boek beantwoordt hij de vraag die hij daarna uit alle hoeken kreeg: wat kunnen we eraan doen? In de tv-serie Sander en de kloof stelt Sander Schimmelpenninck de ongelijkheid in Nederland aan de kaak. In dit boek beantwoordt hij de vraag die hij daarna uit alle hoeken kreeg: wat kunnen we eraan doen? Sander Schimmelpenninck (1984) is journalist, presentator en oprichter van Tonny Media. Hij was hoofdredacteur van Quote, is presentator van De Zelfspodcast en columnist van de Volkskrant. Reacties: 'Sander Schimmelpenninck laat erg goed en begrijpelijk zien hoe we de welvaart beter kunnen verdelen. Ik hoop dat iedere politicus, CEO en vermogend mens dit op het bureau krijgt.' -Tim Hofman 'Onverschrokken agendeert Sander Schimmelpenninck de grote vraagstukken van deze tijd én hij komt met nieuwe oplossingen. Realistisch, creatief en sociaal: zo moet een pamflet zijn.' -Mathieu Segers 'Je moet impopulaire standpunten durven innemen om vooruitgang te boeken. Een interessant en gedurfd pamflet.' -Klaas Dijkhoff 'Een vurig pleidooi voor gelijkheid in kansen. Maar vooral voor een samenleving die samenleeft.' -Tim 'S Jongers
Het beleggersbrein
Het beleggersbrein
Denk je een beter dan gemiddeld gevoel voor humor te hebben? Ga je meteen uit eten met de opbrengst van een winnend kraslot? Heb je vliegangst? Heb je liever één miljoen euro dan één cent die zijn waarde dertig dagen lang verdubbelt? Als je ergens volmondig ja op antwoordt, is de kans groot dat je een denkfout maakt. Geen paniek, in de meeste gevallen zijn deze foutjes onschuldig. Maar wanneer je financiële beslissingen neemt, ben je er maar beter uiterst waakzaam voor. Onschuldig ogende denkfouten kunnen in je portemonnee immers een spoor van vernieling achterlaten. Het beleggersbrein laat je kennismaken met de meest voorkomende denkfouten en toont hoe je erdoor verrast kunt worden. En belangrijk: hoe je ze kunt voorkomen. Bij sommige denkfouten is bewustwording voldoende om ze te vermijden. Bij andere volstaan de eenvoudige tips en technieken uit dit boek.
Financieel vrij
Financieel vrij
Toen Janneke van den Brink na een reorganisatie ineens op straat stond, voelde dat stiekem als een cadeautje. Het was namelijk hét moment om het roer om te gooien. Haar doel? Voorgoed stoppen met werken en binnen twee jaar financieel onafhankelijk zijn. In Financieel vrij vertelt ze hoe dat gelukt is en deelt ze haar zoektocht naar zingeving. Op een laagdrempelige manier laat ze zien hoe je je moneymindset verandert, welke beleggingsvormen er zijn en hoe je grip krijgt op je geldzaken, zodat ook jij aan de slag kunt gaan. Je werk is niet je leven. Kruip achter je bureau vandaan, pak de controle terug en laat geld voor jou werken in plaats van andersom! ‘Met Jannekes sterke no-nonsensemindset spoort ze mensen aan om concrete stappen te zetten om binnen korte tijd passieve inkomsten te genereren door slimme beleggingen.’ Suzanne van Duijn, vrijemeid.nl ‘Dankzij Janneke komt financiële vrijheid steeds dichterbij. Ze zit boordevol financiële knowhow, leert je een nieuwe mindset aan en geeft je vele inzichten.’ Nathalie Robberse en Luca Knegtering, TEN Women ‘Janneke is een echte powervrouw, die voor financiële vrijheid heeft gezorgd! Ze inspireert en leert anderen op verschillende manieren hetzelfde te doen. Aanrader!’ Martijn van den Berg, beleggingsexpert
Een hogere prijs is pure winst
Een hogere prijs is pure winst
EEN HOGERE PRIJS IS PURE WINST U kunt uw winst natuurlijk verhogen door meer af te zetten. Of door uw kosten te verlagen. Maar de snelste weg naar meer winst is wellicht het verhogen van uw prijzen. De prijs is namelijk het enige marketinginstru-ment dat direct geld opbrengt. Succesvolle ondernemingen zoals Albert Heijn, Shell, de Bijenkorf, Unilever en F. van Lanschot Bankiers hanteren vaak een relatief hoog prijs-niveau. Hogere prijzen dragen bij aan een goed rendement. In die zin is een hogere prijs pure winst. Winst die u in staat stelt te blijven investeren in de kwaliteit en de toekomst van uw onderneming. Dit is het eerste boek dat een antwoord geeft op de vraag 'Hoe verhoog ik met succes mijn prijzen, met als doel het behalen van meer winst?' En dat is opvallend in een tijd waarin vrij-wel elke ondernemer met toenemende prijsdruk wordt geconfronteerd. Als u de goedkoopste aanbieder in uw branche wilt zijn, is dit duidelijk geen boek voor u. Wel als u aan prijsdruk wilt ontkomen en het prijswapen zo weinig mogelijk wilt inzetten. In het eerste deel van dit boek worden de factoren behandeld die prijsdruk veroorzaken. In het tweede deel gaan we systematisch en stapsgewijs op weg naar hogere prijzen. Een hogere prijs is pure winst is geschreven door Jos Burgers, auteur van onder andere de bestseller 'Relatiebeheer als groeistrategie'. Het vlot leesbare boek bevat veel voorbeel-den en illustraties, en is geschreven vanuit zijn ervaring als marketingadvi-seur. Als vorm van service is in dit boek een workshop opgenomen die de lezer, na een grondige analyse van de eigen situatie, in acht stappen mee-neemt op weg naar hogere prijzen.
Het geheim van disruptie
Het geheim van disruptie
‘Het geheim van disruptie’ van Menno Lanting bevat de kernboodschap uit zijn bestseller ‘De disruptieparadox’: de vier paradoxen van disruptie. ‘Het geheim van disruptie’ van Menno Lanting is een integrale uitgave van de kernboodschap uit zijn meest recente bestseller ‘De disruptieparadox’: de vier paradoxen van disruptie. Lanting legt in dat boek de aard van disruptie bloot en laat zien hoe organisaties ermee om kunnen gaan. Disruptie ontstaat op het kruispunt van verschillende vakgebieden, dankzij de combinatie van nieuwe technologieën vanuit schijnbare tegenstellingen, zoals snel versus langzaam en exploitatie versus exploratie. Wie leert omgaan met de paradoxen van disruptie heeft de beste kans om de positie van zijn organisatie te versterken en echt te vernieuwen.
Profit first
Profit first
Hoe zou het zijn als winst niet langer een restje is dat aan het eind van het jaar hopelijk overblijft? Als het in plaats daarvan een bedrag is dat je bij iedere euro die binnenkomt veiligstelt? Zodat je meer winst maakt, meer overhoudt, meer kunt investeren, meer inzicht hebt, betere keuzes kunt maken en meer rust ervaart? Met dit boek geven Mike Michalowicz en Femke Hogema je de tools om dit zelf te realiseren. Profit First is een financieel systeem dat de financiële wereld volledig op zijn kop zet. Het veegt de internationale formule Omzet - Kosten = Winst van tafel. In plaats daarvan krijgt winst een prominente plek: Omzet - Winst = Kosten. Dit boek laat zien dat iedere ondernemer vanaf de allereerste dag een financieel succesvol bedrijf kan runnen, door te focussen op winst. Profit First. Begin er vandaag nog mee! 'Profit First is een praktisch en waardevol boek om je winstgevendheid direct te vergroten. Een must voor iedere ambitieuze ondernemer.' - Laura Babeliowsky, auteur van Het geheim van € 100.000 per jaar. 'Rarely is a translated book as good as the original. Only in the most remarkable situations does a book get even better. That is the case with this book.' - Mike Michalowicz
De route naar 100.000 euro per jaar
De route naar 100.000 euro per jaar
Financiën
Beleggen
9789021587981
Hoe kun je als zzp’er je inkomen vergroten? Suzanne van Duijn ging je voor en legt in De route naar 100.000 euro per jaar uit hoe zij door persoonlijke groei aanzienlijk meer ging verdienen. Suzanne van Duijn werkte 3 jaar de longen uit haar lijf als freelancer voor een inkomen onder modaal toen in 2019 de maat vol was. Het moest anders. In 2020 verdiepte ze zich in de psychologie van geld, nam een businesscoach in de arm en interviewde meer dan 20 ervaringsdeskundigen die ruim een ton per jaar verdienen. In De route naar een ton per jaar deelt ze hoe ze die inzichten in de praktijk bracht en haar inkomsten verdrievoudigde. Belangrijkste les: om je inkomen te laten groeien, moet je eerst zelf groeien.
Groter groeien
Groter groeien
Kees de Jong beschrijft in 'Groter groeien' zijn ervaringen met ondernemerschap, zijn worstelingen, fouten en oplossingen. Een van zijn conclusies: als u als ondernemer maar blijft leren en aan uzelf blijft werken, kunt u alle situaties de baas. Veel ondernemers worstelen met dezelfde dilemma's: op het gebied van hun leiderschap, de omgang met medewerkers, de strategie van het bedrijf, de financiën enzovoort. Als uw bedrijf hard groeit, komt daar nog eens bij dat u voortdurend van rol moet veranderen in de verschillende fasen van de ontwikkeling van uw onderneming. "De tragiek van de groeiondernemer: de persoonlijke kracht ontpopt zich een fase later als de zwakte van het bedrijf. De Jong laat zien hoe je een bedrijf bouwt dat toch groter wordt dan jijzelf." - Martin Schuurman, ondernemer JIP/MKB Brandstof
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels