Bijbelgedeelte
Psalm 42
18
Herziene Statenvertaling
1
1
Voor de koorleider, een onderwijzing van de zonen van Korach.
2
6
Zoals een hert schreeuwt naar de waterstromen, zo schreeuwt mijn ziel tot U, o God!
3
Mijn ziel dorst naar God, naar de levende God. Wanneer zal ik binnengaan om voor Gods aangezicht te verschijnen?
4
Mijn tranen zijn mij tot voedsel, dag en nacht, omdat zij de hele dag tegen mij zeggen: Waar is uw God?
5
1
Hieraan denk ik en ik stort mijn ziel in mij uit: hoe ik meeging in de stoet en met hen optrok naar Gods huis, onder luide vreugdezang en lof liederen : een feestvierende menigte.
6
3
Wat buigt u zich neer, mijn ziel, en bent u onrustig in mij? Hoop op God, want ik zal Hem weer loven voor de volkomen verlossing van Zijn aangezicht.
7
Mijn God, mijn ziel buigt zich neer in mij, daarom denk ik aan U vanuit het land van de Jordaan en het Hermongebergte, vanuit het laaggebergte.
8
Watervloed roept tot watervloed, terwijl Uw waterkolken bruisen; al Uw baren en Uw golven zijn over mij heen gegaan.
9
2
Maar de HEERE zal overdag Zijn goedertierenheid gebieden; 's nachts zal Zijn lied bij mij zijn, een gebed tot de God van mijn leven.
10
Ik zeg tegen God: Mijn rots, waarom vergeet U mij? Waarom ga ik in het zwart gehuld, door de onderdrukking van de vijand?
11
Met een doodsteek in mijn beenderen honen mijn tegenstanders mij, omdat zij de hele dag tegen mij zeggen: Waar is uw God?
12
3
Wat buigt u zich neer, mijn ziel, en wat bent u onrustig in mij? Hoop op God, want ik zal Hem weer loven; Hij is de volkomen verlossing van mijn aangezicht en mijn God. Vervolg van Psalm 42: Gebed om verlossing
Herziene Statenvertaling © Stichting HSV en Royal Jongbloed 2010-2017
21 Kruimels
Kaart - Psalm 42:5 - Maar De HEER Zal Uitkomst Geven
Kaart - Psalm 42:5 - Maar De HEER Zal Uitkomst Geven
Psalm 42:5
6095500242221
Christelijke enkele kaart aan de hand van Psalm 42:5 "Maar de HEER zal uitkomst geven, Hij, die 's daags Zijn gunst gebiedt; 'k Zal in dit vertrouwen leven, En dat melden in mijn lied; ik Zal Zijn lof zelfs in den nacht Zingen, daar ik Hem verwacht; En mijn hart, wat mij moog treffen, tot den God mijns levens heffen" gedrukt op duurzaam en stevig 300 grams papier met een matte look. Op de goed beschrijfbare achterkant van de kaart staat het logo van DagelijkseBroodkruimels en een kleine streepjescode. De achterkant is verder volledig blanco. Lekker veel schrijfruimte dus. Het papierformaat van de kaart is A6 (afmetingen 14,8 cm × 10,5 cm × 0,1 cm). De kaart wordt geleverd met een passende geribbelde kraft envelop met puntklep. De puntklep is voorzien van een gegomde strip die nat gemaakt moet worden om de envelop dicht te plakken. Tip: Kaarten zijn niet alleen leuk om te versturen, maar ook om thuis in je interieur te zetten. Het papier is stevig genoeg om de kaarten zonder hulpmiddelen tegen een wand of ander voorwerp te laten staan. Toch iets leuks kopen om kaarten mee neer te zetten of op te hangen? Bekijk dan onze [klemborden](/producten/klemborden) en [kaartenhouders](/producten/hangers-en-houders).
Psalmen beter begrijpen
Psalmen beter begrijpen
Het bestuderen van de Bijbel is dé manier om God beter te leren kennen. Ook dit tweede deel in de serie 'Bijbel beter begrijpen' wil daarbij helpen. In dit boekje geeft missionair predikant Niels de Jong zicht op de Psalmen - misschien wel het meest gelezen boek van het Oude Testament. Deze eerlijke en echte gebeden bieden herkenning in alle mogelijke situaties en leren ook om te groeien in gebed. Maar niet elke psalm is altijd even makkelijk mee te maken. 'Psalmen beter begrijpen' geeft beginnende bijbellezers meer inzicht in de diversiteit en diepgang van het bijbelboek. Het bevat Bijbelstudies over tien psalmen: 1, 10, 25, 27, 42/43, 51, 80, 115, 121 en 146. Samen vormen ze een dwarsdoorsnee van het psalmenboek en vanuit die specifieke psalmen wordt geprobeerd de link te leggen naar het leven van de lezer. In de kaders aan het eind van elk hoofdstuk worden verbanden gelegd vanuit de psalm naar de rest van de Bijbel en dan met name ook naar het Nieuwe Testament. De hoofdstukken eindigen met enkele leestips en een lied of gebed. Samen met de website www.bijbelbeterbegrijpen.nl vormt het een heldere handleiding bij de Psalmen, die door de vele gespreksvragen, verwerkingsopdrachten en links uitstekend te gebruiken is in groepsverband. Deze uitgave kwam tot stand in samenwerking met de IZB. Ds. Niels de Jong, missionair predikant van de IZB, is als pionier van de jonge gemeente Noorderlicht-Rotterdam dagelijks met deze vragen bezig. Hij schrijft dit boek voor iedereen die betrokken is bij (het leidinggeven aan) kerk en missionair werk.
Psalm 42:9
Psalm 42:9
Is het je ook al opgevallen, als je deze Psalm leest? De schrijver is intens verdrietig en hij verlangt enorm naar de aanwezigheid van God. "Mijn ziel,” vraagt hij zich af, “waarom ben je zo onrustig, je kunt toch hopen op God?” Ineens is die omslag d
Psalm 42:3
Psalm 42:3
Ken je ook die nachten, waarin het niet lukt om je gedachten stil te krijgen en te praten met God? Dat je woorden in de kamer blijven hangen? Of dat je geen woorden kunt vormen? Ja, ik ken die momenten (check de overdenking van afgelopen zondag). Toch w
Psalm 42:2
Psalm 42:2
De afgelopen jaren waren moeilijk. Mijn lichaam kreeg heftige klachten. Uiteindelijk bleek dat verborgen trauma’s gehoord wilden worden en zichtbaar werden in pijn en angst. Veel nachten (en dagen) waren gitzwart. Toch voelde ik dat, terwijl echt alle ze
Psalm 42:9
Psalm 42:9
Deze tekst heeft het iets liefelijks, vind je niet? Als een danklied van een gelovige die iedere dag weer Gods liefde ervaart en daar ‘s nachts dankbaar over zingt. Dát is toch het leven van ons echte gelovigen? Mijn leven niet. En als je de hele psalm
Psalm 42:2
Psalm 42:2
Zoals een hert schreeuwt naar de waterstromen, zo schreeuwt mijn ziel tot U, o God! Psalm‬ ‭42:2‬
Psalm 42:9
De Blik van God
De Blik van God
Weer begin ik mijn blog met een vraag die mij veel heeft bezig gehouden en die me iedere keer als ik er over nadenk weer ‘triggert’. Hoe zie ik eruit door de ogen van God? Met al mijn onvolkomenheden, fouten, verkeerde verlangens, openlijke of verborgen z
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels