Bijbelgedeelte
Romeinen 12
27
Herziene Statenvertaling
1
Ik roep u er dan toe op, broeders, door de ontfermingen van God, om uw lichamen aan God te wijden als een levend offer, heilig en voor God welbehaaglijk: dat is uw redelijke godsdienst.
2
2
En word niet aan deze wereld gelijkvormig, maar word veranderd door de vernieuwing van uw gezindheid om te kunnen onderscheiden wat de goede, welbehaaglijke en volmaakte wil van God is.
3
Want door de genade die mij gegeven is, zeg ik ieder onder u niet hoger te denken dan hij moet denken, maar laat hij denken in bescheidenheid, naar de mate van geloof zoals God die aan ieder heeft toebedeeld.
4
Want zoals wij in één lichaam vele leden hebben en de leden niet alle dezelfde functie hebben,
5
zo zijn wij, hoewel velen, één lichaam in Christus, maar ieder afzonderlijk leden van elkaar.
6
En nu hebben wij genadegaven, onderscheiden naar de genade die ons is gegeven:
7
hetzij profetie, naar de mate van het geloof; hetzij dienstbetoon, in het dienen; hetzij wie onderwijst, in het onderwijzen;
8
hetzij wie bemoedigt, in het bemoedigen; wie uitdeelt, in oprechtheid; wie leiding geeft, met inzet; wie zich over anderen ontfermt, met blijmoedigheid. Onderlinge liefde
9
2
Laat de liefde ongeveinsd zijn. Heb een afkeer van het kwade en houd vast aan het goede.
10
4
Heb elkaar hartelijk lief met broederlijke liefde. Ga elkaar voor in eerbetoon.
11
2
Wees niet traag wat uw inzet betreft. Wees vurig van geest. Dien de Heere.
12
8
Verblijd u in de hoop. Wees geduldig in de verdrukking. Volhard in het gebed.
13
Wees deelgenoot in de noden van de heiligen. Leg u toe op de gastvrijheid.
14
1
Zegen wie u vervolgen. Zegen hen en vervloek hen niet.
15
1
Verblijd u met hen die blij zijn, en huil met hen die huilen.
16
1
Wees eensgezind onder elkaar. Streef niet naar de hoge dingen, maar houd u bij de nederige. Wees niet wijs in eigen oog .
17
Vergeld niemand kwaad met kwaad. Wees bedacht op wat goed is voor alle mensen.
18
Leef, zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, in vrede met alle mensen.
19
Wreek uzelf niet, geliefden, maar laat ruimte voor de toorn, want er staat geschreven: Mij komt de wraak toe , Ik zal het vergelden, zegt de Heere.
20
Als dan uw vijand honger heeft, geef hem te eten, als hij dorst heeft, geef hem te drinken, want door dat te doen, zult u vurige kolen op zijn hoofd hopen.
21
4
Word niet overwonnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede. De overheid als dienares van God
Herziene Statenvertaling © Stichting HSV en Royal Jongbloed 2010-2017
29 Kruimels
Koffie - Romeinen 12:11 - Vurig
Koffie - Romeinen 12:11 - Vurig
Romeinen 12:11
6095500394302
Krachtige espressoblend (250 gram koffiebonen) met body, balans en een knipoog naar Romeinen 12:11: "Laat uw enthousiasme niet bekoelen, maar laat u aanvuren door de Geest en dien de Heer." Deze koninklijke koffie is speciaal voor ons gebrand door Brandstof; Een lokale, kleinschalige koffiebranderij op Goeree-Overflakkee die zich richt op eerlijke handel, goede kwaliteit koffie en duurzaam ondernemen.
Kaart - Romeinen 12:10 - Omdat Je Soms Wat Extra Liefde Nodig Hebt
Kaart - Romeinen 12:10 - Omdat Je Soms Wat Extra Liefde Nodig Hebt
Christelijke enkele kaart aan de hand van Romeinen 12:10 "Omdat Je Soms Wat Extra Liefde Nodig Hebt." gedrukt op duurzaam en stevig 300 grams papier met een matte look. Op de goed beschrijfbare achterkant van de kaart staat het logo van DagelijkseBroodkruimels en een kleine streepjescode. De achterkant is verder volledig blanco. Lekker veel schrijfruimte dus. Het papierformaat van de kaart is A6 (afmetingen 14,8 cm × 10,5 cm × 0,1 cm). De kaart wordt geleverd met een passende geribbelde kraft envelop met puntklep. De puntklep is voorzien van een gegomde strip die nat gemaakt moet worden om de envelop dicht te plakken. Tip: Kaarten zijn niet alleen leuk om te versturen, maar ook om thuis in je interieur te zetten. Het papier is stevig genoeg om de kaarten zonder hulpmiddelen tegen een wand of ander voorwerp te laten staan. Toch iets leuks kopen om kaarten mee neer te zetten of op te hangen? Bekijk dan onze [klemborden](/producten/klemborden) en [kaartenhouders](/producten/hangers-en-houders).
Romeinen 8-16 - gespreksgids
Romeinen 8-16 - gespreksgids
Hoe leidt het evangelie van Jezus Christus tot veranderingen in je dagelijkse leven? Dat is de vraag die Paulus centraal stelt in de tweede helft van zijn belangrijke brief aan de Romeinen. Middenin Romeinen 8-16 staat deze sleuteltekst: 'Broeders en zusters, met een beroep op Gods barmhartigheid vraag ik u om uzelf als een levend, heilig en God welgevallig offer in zijn dienst te stellen.' (Rom. 12:1) Paulus wil aan de kerk van Rome in de eerste eeuw, én aan ons, laten zien wat het betekent om te leven vanuit het besef van Gods grote daden voor zijn volk: hoe zijn genade vormgeeft aan alles wat christenen zijn en hoe ze leven. Deze zeven Bijbelstudies laten zien hoe het evangelie het verschil maakt, niet alleen voor het eeuwige leven, maar ook voor onze hedendaagse prioriteiten en vooruitzichten, onze houding en onze daden.
Romeinen 12:12
Romeinen 12:12
Toen Jezus Zijn discipelen er voor het eerst op uit stuurde, zorgde Hij ervoor dat er momenten waren dat ze samen naar hun voortgang keken. Lees maar na in de evangeliën. Ze kwamen bij Hem terug en kregen feedback. Momenten van evaluatie bieden de gel
Romeinen 12:2
Romeinen 12:2
“En wordt niet aan deze wereld gelijkvormig, maar wordt veranderd door de vernieuwing van uw gezindheid om te kunnen onderscheiden wat de goede, welbehaaglijke en volmaakte wil van God is.” - Paulus Bij jouw ontwikkeling in je geloof hoort ook een andere
Romeinen 12:12
Romeinen 12:12
Wat is jouw voornemen dit jaar? “Doe het compleet anders. Wordt niet zoals de wereld, maar wordt veranderd door een vernieuwing in je denken, je bewustzijn, je mentaliteit. Om te kunnen onderscheiden wat de goede en volmaakte wil van God is. Voor jou. Vo
Romeinen 12:11
Romeinen 12:11
Romeinen 12:21
Romeinen 12:21
Het is soms moeilijk als je wordt gekwetst door de woorden of de houding van een ander, zeker als het iemand betreft die mij heel dierbaar is. Dit doet iets met je. Er ontstaat boosheid, verontwaardiging of verdriet in mijn hart. Of de gedachte vult mijn
Romeinen 12:11
Romeinen 12:11
Je kunt enthousiast aan een taak beginnen en gaandeweg wordt je gedrevenheid minder. Het vuurtje dooft en je bent geneigd op te geven. Mij overkomt het weleens en dan zoek ik naar argumenten om het acceptabel te laten zijn. Achteraf neem ik het mijzelf kw
Romeinen 12:12
Romeinen 12:12
Heb jij weleens de moed opgegeven om voor iets of iemand te bidden omdat je gebed niet verhoord werd?   In mijn eigen leven heb ik gezien dat onverhoorde gebeden Gods manier kan zijn om Zijn wil uit te werken in mij. Soms heeft Hij een oplossing gegeven d
Romeinen 12:2
Romeinen 12:2
“Wat gebeurt er als we deze kribbe het hele jaar door in de kerk laten staan? Mensen gaan zich er aan stoten, storen en hij verdwijnt langzaam uit beeld.” Ineens schiet het voorstel van onze Zwitserse voorganger in Davos, Matthias weer in mijn gedachten.
Romeinen 12:16
Romeinen 12:16
Zet uzelf aan tot bescheidenheid. Romeinen 12:16 (NBV)
Romeinen 12:12
Romeinen 12:12
Bid onophoudelijk. Dat klinkt lang he? Als ik met mijn lieftallige puberkinderen aan het bidden ben dan hoor ik als het een keer lang duurt, lees vijf minuten, wat geschuif onder de tafel, meestal gevolgd door een kuchje en wanneer ik dan nog niet stop k
Romeinen 12:10
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels