Elisabeth Elliot

Nog geen informatie beschikbaar.
9 Kruimels
Met vreugde vrouw zijn
Met vreugde vrouw zijn
Zingeving
Identiteit
9789087182410
Wat betekent het om vrouw te zijn? Wanneer ervaar je als vrouw echt vreugde? In dit boek helpt de bekende schrijfster Elisabeth Elliot je om over deze vragen na te denken. God heeft je als vrouw gemaakt. En Hij heeft een doel met het leven van elke vrouw in haar eigen unieke levensweg; getrouwd, single of weduwe. De alledaagse voorbeelden en praktische adviezen maken dit een bijzonder boek. Elliots onderwijs is geworteld in de Schrift en in haar persoonlijke ervaring.
Eenzaamheid
Eenzaamheid
Eenzaamheid
9789087189655
een huwelijk, of je bent single in een omgeving vol stellen en gezinnen. Er zijn verschillende manieren om met eenzaamheid om te gaan. We kunnen erin berusten, zelfmedelijden hebben, afleiding of een oplossing zoeken. Elisabeth Elliot wijst in dit boek op de weg van het geloof, die eenzaamheid als een geschenk aanvaardt als Gods wil voor dit moment. Volgens Elliot, die uit eigen ervaring wist wat het was om eenzaam te zijn, moeten we eenzaamheid niet alleen accepteren, maar mogen we deze ook aan God aanbieden zodat Hij er grote dingen mee kan doen. Als we onszelf aan God hebben gegeven, kunnen we onze tijd, ons werk, onze gebeden, en ook ons lijden en onze eenzaamheid aan Hem offeren. Eenzaamheid is een wildernis. Maar als we het als een geschenk uit Gods hand aanvaarden en met dankzegging weer aan Hem offeren, kan het een weg zijn die leidt naar heiligheid, heerlijkheid en God Zelf.
Rein leven voor Gods aangezicht
Rein leven voor Gods aangezicht
9789088972973
In dit boek gaat Elisabeth Elliot op een pastorale en persoonlijke wijze in op de strijd die het kan kosten om in de verkeringstijd en als alleenstaande rein te leven voor Gods aangezicht. Ze doet dit aan de hand van haar eigen ervaringen als ongehuwde vrouw en jonge weduwe. Door haar grote inlevingsvermogen is een levensecht boek ontstaan, waarbij ze zowel oog heeft voor de strijd die gevoerd wordt, als voor de overwinning die mogelijk is door het geloof in Christus Jezus. ‘Het liefdesleven van een christen is een belangrijk gevechtsterrein. Daar wordt als nergens elders beslist wie God is: de wereld, het eigen ik en de duivel, of Christus onze Heere.’
De hand van de Wever
De hand van de Wever
9789087183677
Iedereen krijgt vroeg of laat met lijden te maken. De waaromvraag is eeuwenoud en blijft vaak onbeantwoord. Elisabeth Elliot geeft Gods boodschap in de Bijbel door om ons te bemoedigen, zowel geestelijk als heel praktisch. Ook als alles om ons heen instort, blijft God Dezelfde. Dat geeft houvast. God weeft ons leven en Hij weeft er vreugde en verdriet in. Ook het lijden komt van Hem, laten we het aanvaarden, dankbaar zijn en het teruggeven aan Hem, om door het kruis te eindigen in Zijn heerlijkheid
Stilte in mijn hart
Stilte in mijn hart
Rust
Dagelijks leven
9789088972706
Waar moet je heen als je de drukte en het rumoer van het leven van alledag even wilt ontvluchten? Elisabeth Elliot, veelgevraagd spreekster en schrijfster van een groot aantal bestsellers, geeft daarop een eenvoudig antwoord: kom tot rust in de armen van onze almachtige, liefdevolle hemelse Vader. Stilte in mijn hart is samengesteld uit de hoofdartikelen die Elisabeth Elliot regelmatig schreef voor haar nieuwsbrief. 'Ze gaan voornamelijk over het leren kennen van God', zegt de schrijfster. 'Niets is in de verste verte zo belangrijk in het leven. Het is de reden van ons bestaan.' Ontdek samen met Elisabeth het geheim van een diepere vrede in de wandel met God.
Man zijn
Man zijn
9789087185787
In een wereld waarin de traditionele rol van mannen en vrouwen ter discussie staat, herinnert Elizabeth Elliot mannen eraan dat de seksen niet gelijk of inwisselbaar zijn. Man zijn onderstreept de heerlijkheid en het doel van echte mannelijkheid. Met Christus als Voorbeeld laat Elliot zien wat de rol van een man is in romantische en andersoortige relaties. Dit boek, dat ze schreef als persoonlijke raad aan haar neef, helpt mannen hun mannelijkheid op een positieve manier te definiëren. Het moedigt mannen aan om sterk te staan in hun unieke, door God gegeven rol. Elisabeth Elliot (1926-2015) was een wereldwijd bekende auteur en spreker. Ze verrichtte elf jaar zendingswerk in Ecuador, Zuid-Amerika, en keerde daarna terug naar de Verenigde Staten. Ze heeft meer dan twintig boeken geschreven, waarvan eerder bij De Banier verschenen: Met vreugde vrouw zijn (2019) en De hand van de Wever (2020).
De hand van de Wever
De hand van de Wever
Iedereen krijgt vroeg of laat met lijden te maken. De waaromvraag is eeuwenoud en blijft vaak onbeantwoord. Elisabeth Elliot geeft Gods boodschap in de Bijbel door om ons te bemoedigen, zowel geestelijk als heel praktisch. Ook als alles om ons heen instort, blijft God Dezelfde. Dat geeft houvast. God weeft ons leven en Hij weeft er vreugde en verdriet in. Ook het lijden komt van Hem, laten we het aanvaarden, dankbaar zijn en het teruggeven aan Hem, om door het kruis te eindigen in Zijn heerlijkheid.
Vijf kruisen in de jungle
Vijf kruisen in de jungle
Hun verhaal schokte de wereld. In de herfst van 1956 besloten vijf jonge zendelingen om contact te leggen met de Auca-stam, die diep in het ondoordringbare oerwoud van Ecuador woonde. Bijna 300 jaar eerder was de eerste toenaderingspoging mislukt, toen de zendeling door de Auca’s met speren vermoord was. Met hulp van Mission Aviation Fellowship werd nu een nieuwe poging voorbereid om hen te bereiken. Slechts enkele maanden later heeft Elisabeth Elliot in ‘Through Gates of Splendor’ de afloop van ‘Operation Auca’ beschreven, waarbij haar echtgenoot Jim, Nate Saint, Roger Yuoderian, Ed McCully en Pete Fleming de dood vonden. Dit indrukwekkende boek heeft in de afgelopen decennia al honderdduizenden mensen geïnspireerd en wordt nu opnieuw uitgegeven! Elisabeth Elliot (1926-2015) was een wereldwijd bekende auteur en spreker. Haar eerste echtgenoot, Jim Elliot, werd in 1956 gedood tijdens een poging om missionair contact te leggen met de Auca van oostelijk Ecuador. Ze bracht later twee jaar als zendeling door onder de stamleden die haar man vermoordden. Ze heeft meer dan twintig boeken geschreven.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels