Religie

Religie is menselijke bekwaamheid in plaats van goddelijke genade. Het vleselijke verheffen boven het geestelijke. Simpel gezegd: de Heilige Geest heeft niet de leiding in de kerk, maar de mens. Het klinkt misschien hard en raar, maar religie is van de satan. Religie is een gebrek aan geloof (vertrouwen op God) en is een gevolg van onze trots.

De uitwerking van religie zal op verschillende gebieden tot uiting komen: (links krijgt voorrang boven rechts)

theologie boven openbaring intellectueel onderwijs boven karaktervorming psychologie boven onderscheiding programma boven leiding van de Heilige Geest welsprekendheid boven natuurlijke kracht redeneren boven wandel in geloof wetten boven liefde

De bijbel zegt in Galaten 3 het volgende over religie:

Galaten, u hebt uw verstand verloren! Wie heeft u in zijn ban gekregen? Ik heb u Jezus Christus toch openlijk en duidelijk als de gekruisigde bekendgemaakt? Ik wil maar één ding van u weten: hebt u de Geest ontvangen door de wet na te leven of door te luisteren en te geloven? Bent u werkelijk zo dwaas weer op uw eigen kracht te vertrouwen, en niet langer op de Geest? Is alles wat u hebt meegemaakt dan voor niets geweest? Dat kan toch niet! Geeft God u de Geest en goddelijke krachten omdat u de wet naleeft? Of geeft hij ze omdat u naar hem luistert en op hem vertrouwt? Van Abraham wordt gezegd: ‘Hij vertrouwde op God, en dat werd hem als een daad van gerechtigheid toegerekend.’ U ziet dus dat zij die geloven kinderen van Abraham zijn. Nu heeft de Schrift voorzien dat God ook andere volken door geloof zou aannemen en daarom aan Abraham verkondigd: ‘In jou zullen alle volken gezegend worden.’ En dus wordt iedereen die gelooft samen met Abraham, de gelovige, gezegend. Maar iedereen die op de wet vertrouwt is vervloekt, want er staat geschreven: ‘Vervloekt is eenieder die niet alles doet wat het boek van de wet bepaalt.’ Galaten 3:1-10

228 Kruimels
Sterk geloof
Sterk geloof
Het nieuwste dagboek van Bobby Schuller. Ontwikkel door het lezen van dit dagboek een sterk geloof! Lees driehonderdvijfenzestig dagen lang bemoedigingen uit het Woord van God die je zullen helpen om meer van Gods grootheid te begrijpen. Je leert om elke dag vol vertrouwen te wandelen in actief en sterk geloof. Het soort geloof dat de wereld ten goede verandert. Omdat jij een geliefd kind bent van de almachtige Koning van de hemel, kun je elke dag je leven bouwen op Hem.
Ruth, een wonderlijke reis met God
Ruth, een wonderlijke reis met God
Ruth is een prachtig boek in de Bijbel met een ‘vrouwelijke vreemdeling’ in de hoofdrol. Het is Ruth die midden in een crisis ervoor kiest met de God van Israël op weg te gaan. Op die weg wordt ze een sleutelfiguur voor haar rouwende schoonmoeder Naomi, maar ook voor de rijke boer Boaz. In dit bijbelstudieboek reis je met haar mee en ontdek je hoe God haar een plek geeft in Zijn verhaal van redding! 'Ruth, een wonderlijke reis met God' is onderdeel van een bijbelstudieserie van uitgeverij Groen speciaal voor vrouwen. In elk boek staan verschillende bijbelstudies die gebruikt kunnen worden voor persoonlijke stille tijd of in een bijbelstudiegroep. De bijbelstudieboeken bieden handvatten om zelf de Bijbel te onderzoeken. De bijbelteksten komen uit de Herziene Statenvertaling en ze worden in zijn geheel afgedrukt in de boeken, met schrijfruimte rondom. Zo kun je onderstrepen, markeren en opmerkingen noteren over het bijbelgedeelte. Ook bevat elk boek achtergrondinformatie over de bijbelgedeelten en vragen met schrijfruimte om de bijbelstudie toe te passen in jouw leven. Iedere bijbelstudie wordt afgesloten met een toepasselijke quote, diverse liedsuggesties en een aantal gebedspunten.
Ik wil Jezus volgen!
Ik wil Jezus volgen!
‘Ik wil Jezus volgen’ van Laurina de Visser is een inspirerend dagboek voor jonge mensen die Jezus willen volgen. Niets is belangrijker dan bij jonge christenen aankomen met échte verhalen. In dit dagboek staat elke maand één persoon uit de Bijbel centraal, zoals Ester, Job, Jezus en Paulus. Daarbij worden ook de lessen besproken die deze bijbelfiguren moesten leren door dingen die ze ongewild meemaakten, maar ook door de fouten die ze begingen. De Bijbel gaat over mensen van vlees en bloed, die soms bewonderenswaardige dingen deden, maar niet perfect waren. Door de praktische lessen en persoonlijke getuigenissen van tieners komen de bijbelfiguren dichtbij en leer je hoe je Jezus kunt volgen. Eerder schreef Laurina de Visser het dagboek ‘#Bestofmyday’.
Vrouwenbijbel
Vrouwenbijbel
Christendom
Religie
9789065395214
De Vrouwenbijbel brengt bekende en minder bekende Bijbelse vrouwen voor het voetlicht en nodigt vrouwen van vandaag uit bewust te leven in afhankelijkheid van God. De vele extra’s gaan vooral in op de relatie die God met ons heeft en onze onderlinge relaties. Er is ruimte voor emoties, eerbied, blijdschap en waardering. • Verbinding tussen Bijbel en dagelijks leven • Aandacht voor bijbelse vrouwen • Eye-openers over je relatie met God • Eye-openers over je relatie met anderen • Extra’s: thema’s, inleidingen, meditaties, biografieën, encyclopedie 'Hoe waardevol is het, juist in een tijd waarin we van alles moeten, waarin veel dingen snel en vluchtig zijn, dat een Bijbeluitgave je helpt om even stil te staan bij wat je leest, de link naar je eigen leven te leggen, en door de Bijbeltekst heen je focus op God te richten.' – Hanneke Schaap-Jonker, hoofdredacteur HSV Vrouwenbijbel
Briefjes in je broodtrommel
Briefjes in je broodtrommel
Als kind vond Anna de Swart regelmatig bemoedigende briefjes van haar moeder in haar broodtrommel. Nu zet Anna zelf haar gedachten op papier om anderen te bemoedigen. In dit boekje neemt ze je mee langs de vier seizoenen. Haar versjes gaan over allerlei facetten van het leven. Daarnaast daagt ze je in korte overdenkingen uit tot bezinning en onthaasting, tot luisteren, Bijbellezen en doen. Dit boek is voor jou als je samen met God door het leven reist, maar ook als je het pad naar Hem graag wilt terugvinden. Anna: ‘Mijn geloof in God gaat als een rode draad door mijn leven, en dus ook door de versjes heen. Soms expliciet, vaak ook impliciet. Ik bid dat ze je mogen bemoedigen en inspireren.' Anna de Swart is meertalig opgegroeid. Ze heeft een grote passie voor taal en boeken. Ze houdt ook erg van de stilte, liefst in combinatie met de natuur.
TU-Bezinningsreeks 26 - Mens worden
TU-Bezinningsreeks 26 - Mens worden
Wat hebben theologie en pedagogiek met elkaar te maken? De moderne pedagogiek ziet zichzelf vaak als een bevrijding van de door kerk en geloof bepaalde ruimte. Tegelijk bestaat er geen enkele pedagogische visie die niet gestempeld is door een bredere visie op de mens of op het leven. Theologie en pedagogiek zijn veel meer met elkaar verstrengeld dan we vaak denken. Ze kunnen niet zonder elkaar. Dit boek wil het gesprek tussen theologie en pedagogiek weer openen. De auteurs laten zien dat juist de verbinding van die twee een vruchtbare ruimte oplevert om te spreken over de mens, over vorming en over onderwijs. Mens zijn en mens worden is een kostbaar geheim dat gekoesterd moet worden, juist in een tijd van maakbaarheid en meetbaarheid.
Bouwen aan het Koninkrijk
Bouwen aan het Koninkrijk
Bouw mee aan het Koninkrijk van God! God is Heer over alles. Zijn Koninkrijk komt, zoals in de hemel, zo ook op aarde. Maar hoe komt dat Koninkrijk op aarde? En welke rol speel jij daarbij? Samuël Visser daagt je uit om jouw plek in de samenleving te ontdekken en die in te nemen, zodat Zijn Koninkrijk daar zichtbaar wordt. De samenleving wacht op jou met al je talenten en kwaliteiten! Wij zijn geroepen als ambassadeurs van Zijn Koninkrijk, in een wereld in verwarring. Samen mogen we de Koning vertegenwoordigen binnen het bedrijfsleven, onderwijs of één van de andere invloedsferen in deze maatschappij, zodat Zijn Koninkrijk doorbreekt en deze aarde een mooiere plek wordt om op te leven. Bouw je mee? ‘Dit boek is écht een aanrader als je meer in je bestemming wilt gaan leven’ – Hans Maat, directeur Evangelisch werkverband PKN ‘Wij hopen dat je de hartstochtelijke oproep van Samuël waardeert om in jouw werk de plek in te nemen die je van God gekregen hebt’ – Siebe en Volke Slagter, oprichters van Towncrier, een profetisch initiatief voor transformatie OVER DE AUTEUR Samuël Visser is getrouwd met Hope en vader van vijf kinderen. Samuël en Hope hebben jaren gewerkt op het snijvlak van zending en ontwikkelingswerk, o.a. in Oeganda en Nepal. Momenteel woont het gezin weer in Nederland en werkt Samuël als managementconsultant en coach. Samuël heeft een grote passie voor de doorbraak van Gods Koninkrijk op aarde, op alle terreinen van het leven.
Stromen van liefde
Stromen van liefde
Gun jezelf een moment op de dag om te bezinnen en je ziel te verfrissen met deze korte en krachtige overdenkingen uit de klassieke werken van Charles Spurgeon. Elke dag bestaat uit drie elementen: een bijbeltekst, een overdenking en een gebed. Stromen van liefde is een mooi uitgevoerd, hardcover dagboek met 180 stukjes. De overdenkingen bieden wijsheid en bemoediging voor het leven van alle dag.
Vergeven
Vergeven
Vergeven op een betekenisvolle manier is een van de moeilijkste opdrachten voor een mens. Maar als je het nalaat, zullen rancune en wrok je van binnenuit opeten. Er zijn maar weinig mensen die de middelen en de tools hebben om anderen helemaal te vergeven en door te gaan met hun leven. Vergeving is een essentiële vaardigheid, een morele noodzaak en een religieus geloof dat direct tot de kern komt van wat het betekent om mens te zijn. In 'Vergeven' laat Tim Keller aan de lezer zien waarom het zo belangrijk is en hoe je kunt vergeven. Hij legt in detail de stappen uit die je moet zetten om door te kunnen met je leven, zonder gerechtigheid of je menselijkheid tekort te doen.
Schoolbijbel met psalmen (niet-ritmisch)
Schoolbijbel met psalmen (niet-ritmisch)
Christendom
Religie
9789065391285
Schoolbijbel in Statenvertaling, met psalmen en 12 gezangen (niet-ritmisch) in zwarte kunstleren omslag. Formaat: 11x17 cm.
Bijbel met Psalmen (ritmisch)
Bijbel met Psalmen (ritmisch)
Christendom
Religie
9789065392527
De psalmen in het handzame microformaat van de Statenvertaling hebben een nieuwe lay-out gekregen. Het zetsel is in dit kleine formaat met de psalmberijming van 1773 en 12 gezangen nog beter leesbaar geworden. Uiteraard blijft de niet-ritmische variant ook leverbaar. Statenvertaling met Psalmen, 12 gezangen en formulieren. Kunstleren zwarte band, goudtitel en kleursnede. Ritmisch.
Christelijke Klassiekers - Onversneden Christendom
Christelijke Klassiekers - Onversneden Christendom
Christendom
Religie
9789043539708
Een klassieker in een nieuw jasje: C.S. Lewis over de kern van het christelijk geloof. In ‘Onversneden christendom’ legt C.S. Lewis uit wat het hart is van het christelijk geloof. Een klassieker! Er is geen schrijver die zo helder en warm kan uitleggen wat het betekent om christen te zijn als C.S. Lewis. Hij blijft niet steken in een abstracte theologische uiteenzetting, maar maakt het Bijbelse verhaal op een persoonlijke manier tot een prachtig geschenk. Lewis blijft bij de kern van het geloof en hij verliest zich niet in details en morele kwesties. Wie toe is aan een verfrissing en verdieping van zijn of haar geloofsleven kan nog steeds het best bij C.S. Lewis terecht.
Bijbel met psalmen
Bijbel met psalmen
Christendom
Religie
9789065391407
Luxe Bijbel in Statenvertaling met psalmen & 12 gezangen (berijming 1773, niet-ritmisch) en formulieren. Het stijlvolle omslag is gemaakt van zwart leer met goudfolie. De bijbel is 12x18 cm, voorzien van goudsnee, rits en duimgrepen en wordt geleverd in beschermende blauwe koker.
Onderweg met Petrus
Onderweg met Petrus
'Onderweg met...' is een serie praktische boeken van Henk Stoorvogel met Bijbelstudies over Jozef, Mozes, Jozua, Simson, de Samaritaan, Paulus en Petrus. Alle delen bevatten een twintigtal Bijbelstudies. Dat maakt ze heel geschikt als Bijbelstudiemateriaal voor gespreksgroepen. Elk hoofdstuk bevat een gespreksvraag en een kort gebed ter afsluiting. Als geen andere schrijver weet Henk Stoorvogel de Bijbelse boodschap dicht bij de lezer te brengen: alsof je er zelf bij bent! Henk Stoorvogel is voorganger, oprichter van de mannenbeweging De 4e Musketier en auteur van verschillende boeken waaronder 'Geboren om te vliegen', 'Knock Out' en zijn lijfboek 'Jezus leven'.
Onderweg met Simson
Onderweg met Simson
'Onderweg met...' is een serie praktische boeken van Henk Stoorvogel met Bijbelstudies over Jozef, Mozes, Jozua, Simson, de Samaritaan, Paulus en Petrus. Alle delen bevatten een twintigtal Bijbelstudies. Dat maakt ze heel geschikt als Bijbelstudiemateriaal voor gespreksgroepen. Elk hoofdstuk bevat een gespreksvraag en een kort gebed ter afsluiting. Als geen andere schrijver weet Henk Stoorvogel de Bijbelse boodschap dicht bij de lezer te brengen: alsof je er zelf bij bent! Henk Stoorvogel is voorganger, oprichter van de mannenbeweging De 4e Musketier en auteur van verschillende boeken waaronder 'Geboren om te vliegen', 'Knock Out' en zijn lijfboek 'Jezus leven'.
Hoop in de storm
Hoop in de storm
Anton Burger leerde van bekeerde gangleider Nicky Cruz om zijn leven in dienst van God te stellen. Net als Michiel de Ruiter verlangde Antons jongenshart naar de zee. Hij trok op avontuur met de Logos, het zendingsschip van Operatie Mobilisatie, waar hij als kok de wereldzeeën bevoer en getuige was van prachtige wonderen van Gods liefde. Als gevolg van zware rugklachten moest hij zijn varend leven vaarwel zeggen. Hij verruilde het schip voor diverse functies in de zorg, trouwde met Heidy en werd vader van drie kinderen en twee pleegkinderen. Hij richtte ‘Werkgroep Hulp Roemenië’ op en reisde 27 jaar lang naar het straatarme land, waar hij voor vele mensen tot steun en bemoediging was. Tot groot verdriet kwam er een abrupt einde aan Antons werkzame leven. Aan zijn chronische rugklachten, veroorzaakt door de ziekte van Bechterew, werd een zware diagnose toegevoegd: Multiple Sclerose (MS). Ondanks zijn ziekte en het afschuwelijke verlies van hun zoon Mattijs, bleef Anton een bemoediger bij uitstek, nu door middel van boeken, zoals het Bemoedigingsdagboek ‘Spiegelen’ en nu met deze autobiografie. ‘Hoop in de storm’ is niet alleen een levensverhaal. Het is ook een steun in de rug voor iedereen die met vallen en opstaan God en de naaste wil dienen. Daarnaast besteedt Anton in de appendix ruim aandacht aan het invulling geven aan een leven met een chronische ziekte.
Je bent het al!
Je bent het al!
Stop met worden Worden wie je bent – dat klinkt vast bekend. Veel christenen zien zichzelf als ‘werk in uitvoering’ en zijn voortdurend op zoek naar Gods plan voor hun leven. Maar is dit wel wat Hij van je vraagt? Dit boek daagt je uit om deze én andere overtuigingen eens scherp onder de loep te nemen. Want wat geloof jij allemaal over jezelf én over God? Wat is waarheid en wat zijn leugens? Gabriëlle vertelt over haar bijzondere genezing en hoe angst haar leven beheerste vanwege haar godsbeeld. Aan de hand van sprekende voorbeelden uit de Bijbel en de dagelijkse praktijk laat ze zien wat er gebeurt als je Gods waarheid over jouw identiteit gaat omarmen.
Bijbel
Bijbel
Christendom
Religie
9789061731689
De vertrouwde Willibrordvertaling 1995 in een standaarduitvoering met een licht herziene tekst en in een nieuw ontwerp van Geert de Koning. Formaat: 14x21,5 cm
Ignatius van Loyola
Ignatius van Loyola
Een levensgids vol inspirerende lessen voor het spirituele pad. Ignatius van Loyola, samengesteld door Nikolaas Sintobin, is een inspirerend geschenkboek over de levenswijsheden van Ignatius van Loyola. Dit boek dient als levensgids die mensen richting geeft op het spirituele pad. Ignatius was een meester in het schrijven van pakkende quotes. Denk bijvoorbeeld aan: ‘Het vuur waarmee je anderen wilt doen ontvlammen, moet thuis worden aangestoken.’ De mystieke teksten van Ignatius helpen bij het mediteren of bij het schrijven van een preek, speech of kaartje. De samenstelling, biografische inleiding en introductie in Ignatius’ levensfilosofie zijn bij Nicolaas Sintobin in goede handen.
Krachtiger dan je denkt
Krachtiger dan je denkt
De opstandingskracht waarmee Jezus opstond uit de dood is in jou! Hoe zou de Kerk eruit zien als we dagelijks uit die opstandingskracht zouden leven? Beseffen we eigenlijk wel hoe overweldigend groot de kracht is die God ons geeft? Walfried Giltjes heeft passie voor een krachtige kerk. Als voorganger en spreker merkt hij dat christenen vaak juist geloven dat zij zwak zijn en maar weinig kracht bezitten. Walfried legt uit wat krachtige mensen zijn maar ook wat krachtige mensen niet zijn. Hij doet dat aan de hand van voorbeelden uit de Bijbel én uit zijn eigen leven. Een krachtige kerk bestaat niet uit krachtpatsers of superhelden die geen zwakte kennen, maar uit mannen en vrouwen die knielend hun leven overgeven aan Jezus. Een krachtige kerk is hongerig en nieuwsgierig naar het leven in volheid waar Jezus voor gekomen is. Verlang je naar een krachtig en betekenisvol leven? Dan is dit boek voor jou! Doelgroepen Christenen die tot hun bestemming willen komen Christenen op zoek naar kracht en levensvreugde Hongerige gelovigen Topics Eerlijke en open ontdekkingsreis Uitdagend en geloofsopbouwend Hoopvol OVER DE AUTEUR Walfried Giltjes (1977) is voorganger van ‘Shelter-Haarlem’, een evangelische gemeente in Haarlem. Walfried heeft passie voor een kerk die hongerig is naar meer van God. Hij is getrouwd met Maria en zij hebben drie kinderen in de tienerleeftijd. Walfried is graag buiten en houdt zich in zijn vrije tijd bezig met wandelen, zeilen en lekker eten.
Kanselserie 5 -   Pasen
Kanselserie 5 - Pasen
Maria Magdalena weent bij een leeg graf over een missende Bruidegom. Naar haar bevatting zal Hij nooit terugkomen. Ze heeft Hem door de dood verloren en denkt dat ze nooit de bruid van haar geliefde Bruidegom zal worden. Toch kan ze Hem niet missen. Het was liefde die de vrouwen voortdreef toen ze op weg gingen naar een leeg graf. De een werd daar verder geleid dan de ander. Maar allen bezaten, wat eenieder nodig heeft: de liefde! Preek 1 De bruid van Christus in haar gemis En Maria stond buiten bij het graf, wenende (Johannes 20:11a). Preek 2 Het Paasfeest en de liefde Om het graf te bezien (Mattheüs 28:1b).
Toen de muziek stopte
Toen de muziek stopte
Invoelend geschreven roman over moeder zijn van een meervoudig gehandicapt kind Het leven van Marjon is als een prachtig muziekstuk: ze is intens gelukkig met haar man Michiel, haar peuterzoontje Bart én een nieuwe zwangerschap. Daarnaast is er haar passie voor vioolspelen. Een carrière als eerste violist ligt in het verschiet. Maar van de ene op de andere dag stopt de muziek. Door de vroeggeboorte van Eva staat Marjons perfecte leventje volledig op zijn kop. Dag en nacht worden beheerst door het zorgen voor de kwetsbare Eva. Marjon kan moeilijk accepteren dat haar dochter zich zo anders ontwikkelt dan de meeste kinderen. Ook vindt ze het lastig dat mensen uit haar omgeving niet begrijpen wat het met zich meebrengt om moeder te zijn van een kind met een ernstige meervoudige beperking. Terwijl Marjon zich stort op de zorg voor haar lieve meisje, voert ze nog een andere, diepere strijd ...
Levenswijs
Levenswijs
Met Levenswijs heb je dus geen eenvoudig boek in handen. Het zijn immers gedachten over het Bijbelboek Prediker, het ‘heilige’ dus. Maar schrik niet terug, want je zult al lezend merken dat Salomo een man van de praktijk was. In het boek Prediker vind je vier sleutelbegrippen. Het leven onder de zon, ijdelheid, de grote gave van God of het genieten en het vrezen van God. Deze begrippen vind je uitgewerkt in dit boek, met een concrete toespitsing naar jouw leven van vandaag. Opdat je levenswijs je weg mag gaan, wijs gemaakt door het Woord.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels