Gertruud Bakker

Nog geen informatie beschikbaar.
3 Kruimels
Dochters van Eva
Dochters van Eva
Het is een verdieping voor de vrouw, een boek om in te lezen, uit te leren en samen te bespreken. Dit boek is een uitnodiging aan moeders, maar ook vaders om van Gods woord werk te maken. ‘Dochters van Eva’ gaat over de taak van de vrouw binnen de bijbelse context. Gertruud Bakker is geïnteresseerd in de joodse geschriften, zoals Talmoed en Midrasj. Ze probeert vanuit de Hebreeuwse grondtekst de belangrijke rol van de vrouw binnen het huwelijk, gezin en de samenleving te doorgronden. Dit boek kijkt verder dan de algemene kennis over de vrouw binnen het christelijke denken. Wat is Gods bedoeling met het opvoeden van kinderen? Wat zegt de bijbel ons vanuit het Hebreeuws over vrouwen als Ruth, Esther, Maria en andere sterke vrouwen? Spreuken 31, een lofrede op de vrouw, wordt uitvoerig onder de loep genomen en doorgetrokken naar de praktische invulling voor de vrouw vandaag de dag. Het is een verdieping voor de vrouw, een boek om in te lezen, uit te leren en samen te bespreken. Dit boek is een uitnodiging aan moeders, maar ook vaders om van Gods woord werk te maken. Kinderen te onderwijzen uit Zijn woord en er tijd en ruimte voor te maken, zodat er een stevige basis onder hun leven wordt gelegd.
De Joodse jezus
De Joodse jezus
Onze ogen worden geopend voor de joodse context van Jezus. Heeft u zich nooit afgevraagd waarom we naar de bergen moeten kijken of daar onze hulp vandaan komt zoals Psalm 123 ons vertelt? Is Jezus echt ruw tegen de Syro-Fenicische vrouw? Wat gebeurde er nu werkelijk aan het kruis? Dit boek benadert deze en andere verhalen met een andere, een Hebreeuwse bril op. Daardoor krijgen ze een nieuwe dimensie. Parels komen boven en zelfs Zacheüs, de tollenaar, heeft een nieuw jasje aan. Door te kijken naar de Hebreeuwse context laat de auteur een ander licht schijnen op de verhalen uit de bijbel. Waarbij ze zeker niet wil zeggen dat ze de waarheid in pacht heeft. Het kan een aanvang zijn om met een open oog en een kritische blik naar de woorden van Jezus te kijken. Het boek verfrist je geloofsleven en maakt het rijker. De verhalen worden afgesloten met vragen waardoor het geschikt is voor bijbelstudiegroepen of persoonlijke studie. De joodse Jezus leest als een spannend boek. Laat u verrassen!
Het Hebreeuwse Koninkrijk van God
Het Hebreeuwse Koninkrijk van God
Hoe moet je de Bijbel lezen, te beginnen bij Genesis? Stromingen als intelligent design en creationisme gaven Gertruud Bakker onbevredigende antwoorden. De schepping als tempel en blauwdruk voor ons leven. Wat hebben Ananias, Safira en het Koninkrijk van God met elkaar gemeen en waarom werden ze zo zwaar gestraft? Wat betekent het als we zien dat ‘de Tabernakel’ de blauwdruk voor ons leven is? Waarom is Genesis 1 het fundament voor ons geloofsleven en hoe kun je dit scheppingsverhaal anders lezen, zonder iets af te doen van Gods grootheid als Schepper van deze wereld? Gertruud Bakker is een schatgraver. Ze helpt je op weg om op een andere manier de Bijbel te lezen. Ze benadert de teksten met een Hebreeuwse bril op. Hebreeuws is een associatieve taal. Het verbindt de ene gedachte met de andere. Daarnaast is het een figuratieve taal met voor iedereen herkenbare beelden. Zo opent de auteur andere deuren en laat je zien dat de Bijbel een eenheid is die Gods Eenheid weerspiegelt. Laat je meenemen in haar zoektocht. Het kan het begin zijn om met een open blik en hart naar Bijbelse verhalen te kijken. De hoofdstukken worden afgesloten met vragen waardoor je het persoonlijk kunt gebruiken, maar het is ook geschikt voor bijbelstudiegroepen. Van Gertruud Bakker verschenen eerder ‘Dochters van Eva’ en ‘De Joodse Jezus’. Ook ontwierp ze een prachtige agenda voor 2021.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels