Praktisch & Toepasbaar

8 Kruimels
Kom tot bloei!
Kom tot bloei!
Wil jij je ontwikkelen? Doen wat in je hart leeft? En de talenten inzetten die God je gegeven heeft? Corinne Starreveld miste een boek dat niet over succes alleen ging, maar dat haar zou helpen de uitdagingen die een loopbaan geven, aan te gaan. Ze schreef een praktische en vrolijke gids met verhalen uit haar eigen werkende leven. Over je passie vinden, jezelf zijn en over een betekenisvolle carrière. Je leert over de verschillende seizoenen in je loopbaan. Corinne vertelt over stress, menstruatie, emoties, ambitie en meer. In het boek staan tests die je direct zelf kunt doen. Na het lezen van deze gids zit jij vol inspiratie voor jouw loopbaan!
Gewoon bidden
Gewoon bidden
Gebed is niet alles. Maar zonder gebed is alles niets. Kun je leren bidden? Kun je leren om God in het dagelijks leven meer tegen te komen? In twaalf korte hoofdstukken nodigt Johannes Hartl je uit om het thema 'gebed' vanaf een heel andere kant te benaderen. Hij laat zien dat bidden niet slechts theorie is, maar dat gebed juist met alle aspecten van je bestaan te maken heeft. Op een verhelderende manier duidt hij daarbij een aantal geestelijke mechanismen en reikt tal van praktische oefeningen aan die aan je leven van alledag een heel andere wending kunnen geven - wanneer je je overgeeft aan het avontuur om God in het hier en nu te ontmoeten.
Zoals Jezus
Zoals Jezus
Wat is het christelijke antwoord op de vraag hoe je zou moeten leven? In 'Zoals Jezus' komt Marien Kollenstaart uit bij een even simpel als uitdagend antwoord: leven zoals Jezus. Wat is het christelijke antwoord op de vraag hoe je zou moeten leven? Volgens de Tien Geboden, of toch alle wetten van Mozes? Alleen volgens Jezus’ samenvatting ervan, het Grote Gebod, of naar wat de Geest ons ingeeft? In 'Zoals Jezus' neemt Marien Kollenstaart je mee op zijn ontdekkingstocht door de Bijbel en komt hij uit bij een even simpel als uitdagend antwoord: leven zoals Jezus. Prikkelende en schurende vragen komen voorbij, zoals: waarom is de levensstijl van Jezus onze stip aan de horizon? Is het eigenlijk wel haalbaar om zoals de Zoon van God te zijn? En wat betekent het lijken op Jezus voor ons persoonlijk leven, de kerk en de samenleving? Kollenstaart maakt op toegankelijke en inspirerende wijze duidelijk dat het lijken op Hem verre van makkelijk is, maar meer dan de moeite waard. Dit boekgeeft je daarnaast tools in handen om je geloof in de praktijk te brengen en de verbinding te leggen tussen de zondag en de maandag. ‘Een mooi boek, om inspiratie op te doen en toegerust te worden. Zeker als je ervaart dat ‘worden zoals Jezus’ niet meevalt.’ (Andries Knevel) ‘Marien Kollenstaart benadrukt in dit prachtige boek dat je bent voorbestemd om gelijkvormig te worden aan Jezus. Hij is de bestemming waar God ons naartoe wil leiden.’ (Els van Dijk)
Houvast voor je relatie
Houvast voor je relatie
We leven in een tijd die veel eisen stelt aan relaties. Chapman schrijft over de uitdagingen die echtgenoten tegenkomen doordat zij langere tijd in een beperkte ruimte moeten samenleven tijdens COVID-19. Maar dit boek is ook relevant voor echtparen die na de pandemie aan de gezondheid van hun relatie willen werken. De gezamenlijke 'opsluiting' kan zorgen voor extra stress in een huwelijk en in iedere situatie (werkloosheid, ziekte of pensioen). Chapman geeft de 5 belangrijkste adviezen voor een krachtige liefde terwijl we dicht op elkaar leven, zodat we zowel psychologisch als ook emotioneel toch gezond kunnen blijven.
Durf te leven met de dag
Durf te leven met de dag
'Durf te leven met de dag' is een boek over levenslust en stervensmoed. Annemarie van Heijningen wil de lezers meer bewust maken van hun eigen sterfelijkheid en laten nadenken over de praktische zaken rond het overlijden. Dit doet ze op haar eigen specifieke manier: met diepgaande lichtvoetigheid. Annemarie heeft op een mooie manier haar eigen verhaal erin verwerkt. In een spannende week van wachten op een medisch onderzoek, stelt ze zichzelf – en daarmee ook de lezer – indringende vragen over leven en dood, om tot de slotsom te komen dat het je leven verrijkt wanneer je de dood onder ogen durft te zien. Prikkelend, praktisch en uitnodigend!
Doorleven
Doorleven
Doorleven – Omgaan met verlies en rouw Verlies, we maken het allemaal mee in het leven. Hoewel we bij rouw direct denken aan overlijden zijn er veel vormen van verlies die ook rouw met zich meebrengen: echtscheiding, verlies van werk of gezondheid, een familielid dat Alzheimer krijgt, het niet kunnen vinden van een partner of ongewenste kinderloosheid, abortus, een vriendschap die stukloopt of een kind dat het contact verbreekt, zijn zomaar een paar voorbeelden van ingrijpende verliezen die je bij je kunt dragen. Een verlies heeft impact op je psychische en lichamelijke gezondheid maar ook op je geestelijk leven. ‘Doorleven’ geeft zicht op verlies, inzicht in wat rouwen is en praktische handvatten hoe je met een verlies om kunt gaan. ‘Het gaat wel over’ of ‘je moet het een plekje geven’ zijn dooddoeners die in dit boek ontkracht worden. Een verlies blijft en dus zul je een manier moeten vinden om verder te gaan: dóórleven dus. Dat kan als je een verlies ook kunt doorléven. Op een praktische, persoonlijke en pastorale manier neemt Judith Stoker, psychosociaal therapeut, je mee door het landschap van rouw. Het boek is geschikt voor ieder die zelf of in zijn omgeving met verlies te maken heeft, maar zeker ook voor leidinggevenden, leerkrachten, verpleegkundigen, therapeuten en pastoraal werkers. Inclusief verwerkingsvragen voor persoonlijk gebruik of om in groepsverband te bespreken. Judith Stoker (1974) is getrouwd met Jan Willem en samen runnen zij ‘Gezinshuis De Vlerken’ waar ze kinderen met complexe problematiek een veilige plek bieden. Naast gezinshuisouder is Judith psychosociaal therapeut in haar eigen praktijk Voltooid Verleden Tijd. Ze heeft, mede door haar eigen traumatische verleden en ongewenste kinderloosheid, een groot hart voor mensen die in het leven vastlopen. In haar praktijk geeft ze relatietherapie en therapie bij allerlei psychische problemen. Ook begeleidt ze mensen die te maken hebben met verlies en rouw. Judith is een energieke, veelzijdige, enthousiaste, humoristische en gelovige vrouw die graag anderen inspireert. Eerder (2013) schreef ze een autobiografie ‘Tranen in mijn koffie’ en in 2016 verscheen ‘Adem in Adem uit’, een boek over leven in het ritme van Prediker 3. Daarnaast schrijft ze regelmatig blogs en spreekt ze tijdens verschillende gelegenheden.
Tijd om te groeien
Tijd om te groeien
Als je elke dag wandelt met God, leer je Hem steeds beter kennen. Je groeit in geloof en je geloof zal vrucht dragen. In dit boek vind je veertig bijbelstudies, opgebouwd vanuit de seizoenen. De studies lezen als een wandeling, waarbij elk seizoen rijke lessen biedt om te overdenken en toe te passen in je leven. Door praktische opdrachten word je aangemoedigd om ook echt te gaan wandelen. Je kunt starten bij het seizoen waarin je het boek hebt gekocht. De studies volgen de weg die God met zijn volk gaat vanuit Egypte naar het beloofde land, met aandacht voor de feesten die God instelt, Gods reddingsplan en Jezus' onderwijs. Op een uitneembare poster kun je je geloofsgroei door de studies heen vastleggen. Geschikt voor persoonlijk gebruik én kringgebruik.
Het Hebreeuwse Koninkrijk van God
Het Hebreeuwse Koninkrijk van God
Hoe moet je de Bijbel lezen, te beginnen bij Genesis? Stromingen als intelligent design en creationisme gaven Gertruud Bakker onbevredigende antwoorden. De schepping als tempel en blauwdruk voor ons leven. Wat hebben Ananias, Safira en het Koninkrijk van God met elkaar gemeen en waarom werden ze zo zwaar gestraft? Wat betekent het als we zien dat ‘de Tabernakel’ de blauwdruk voor ons leven is? Waarom is Genesis 1 het fundament voor ons geloofsleven en hoe kun je dit scheppingsverhaal anders lezen, zonder iets af te doen van Gods grootheid als Schepper van deze wereld? Gertruud Bakker is een schatgraver. Ze helpt je op weg om op een andere manier de Bijbel te lezen. Ze benadert de teksten met een Hebreeuwse bril op. Hebreeuws is een associatieve taal. Het verbindt de ene gedachte met de andere. Daarnaast is het een figuratieve taal met voor iedereen herkenbare beelden. Zo opent de auteur andere deuren en laat je zien dat de Bijbel een eenheid is die Gods Eenheid weerspiegelt. Laat je meenemen in haar zoektocht. Het kan het begin zijn om met een open blik en hart naar Bijbelse verhalen te kijken. De hoofdstukken worden afgesloten met vragen waardoor je het persoonlijk kunt gebruiken, maar het is ook geschikt voor bijbelstudiegroepen. Van Gertruud Bakker verschenen eerder ‘Dochters van Eva’ en ‘De Joodse Jezus’. Ook ontwierp ze een prachtige agenda voor 2021.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels