Paul Visser

Nog geen informatie beschikbaar.
5 Kruimels
De hemel dichterbij
De hemel dichterbij
'De hemel dichterbij' van Paul Visser is een meditatiebundel met 52 korte overdenkingen over het leven na dit leven. ‘De hemel dichterbij’ van Paul Visser is een meditatiebundel met 52 korte overdenkingen over het leven na dit leven. De auteur gaat in op vragen als: Is er herkenning in de hemel? Is er straks herinnering aan dit leven? Leven de doden nog met ons mee? Hoe ziet de hemel eruit? En wat is de hel? Wat is onze eindbestemming eigenlijk? Bij elke overdenking is een kort gebed opgenomen om voor jezelf, in de kring of tijdens de eredienst te bidden. Een heruitgave van een geliefde bundel die verschillende malen werd herdrukt.
Alleen samen
Alleen samen
Gezin & Relaties
9789023927365
Wij mensen zijn geschapen om samen te leven met God en met de ander: binnen huwelijk, gezin, gemeente, vriendschappen en samenleving. Leven is relatie. Relaties kunnen een bron van geluk zijn wanneer ze gedragen worden door liefde. In de praktijk is het echter nogal eens ingewikkelder dan het lijkt. Dit boekje zet in met de relatie die God met ons aangaat. In korte overdenkingen komen verschillende aspecten hiervan aan de orde. Daarnaast besteedt de auteur aandacht aan liefdesrelaties die tussen mensen ontstaan en aan relaties in het gezin, in de gemeente en in de samenleving. Op pastorale wijze staat hij stil bij zowel het begin van een relatie (partnerkeuze) als bij het einde van een relatie, als het tot een breuk komt of als een geliefde overlijdt. Dit pastoraal-meditatieve boek is bedoeld voor persoonlijke lezing en voor gebruik in het pastoraat.
Op het scherp van de snede
Op het scherp van de snede
Een boeiende studie over de manier waarop het bijbelboek Job inzicht kan geven in vragen rondom lijden. Gepijnigd geloof van Paul Visser en Johan Visser is een relevant bijbelstudieboek over het bijbelboek Job in relatie tot het lijden in de wereld. Waarom is er lijden? En wat heeft God ermee te maken? In het bijbelboek Job gaat het over deze vragen. Het is een rauw verhaal van een man die in korte tijd alles kwijtraakt. Paul en Johan Visser hielden een serie preken over dit aangrijpende verhaal. Daarin probeerden ze al zoekend en ontdekkend tot betere inzichten in het leven te komen en tot een beter verstaan van God. Hun gedachte is dat een dieper inzicht in het lijden ons helpt dit lijden met meer vertrouwen tegemoet te zien en te dragen.
Toen ongeloof nog heel gewoon was
Toen ongeloof nog heel gewoon was
Geloofsopbouw
9789043532877
Toen ongeloof nog heel gewoon was van Paul Visser bevat 25 meditaties op basis van de verhalen over Abraham. De parallellen tussen het leven van deze aartsvader en die van christenen in de 21e eeuw liggen voor het oprapen. In dit boek werkt de auteur de verhalen over Abraham uit. Dat doet hij steeds zo verrassend dat de verhalen heel dichtbij komen. Daarnaast geeft hij suggesties voor verdere Bijbellezing. Op die manier is dit boek een inspirerende hulp bij het gebruik van de Bijbel.
De hemel dichterbij
De hemel dichterbij
Eeuwigheid
Hemel
9789023925187
Gedrukt met grote letter De bijbel is eerlijk en realistisch, ook over de eindigheid van ons leven. Tegelijk weten we dat we op reis zijn naar onze eeuwige bestemming. Maar wat moeten we ons voorstellen bij een leven na dit leven? Wie de Bijbel goed leest, ontdekt dat er een tipje van de sluier wordt opgelicht. Dit kan hoop en verlangen aanwakkeren. Met het oog daarop wil dr. P.J Visser mensen aanmoedigen over de komende heerlijkheid na te denken. Hij behandelt onderwerpen als onderweg zijn, thuiskomen, herkenning in de hemel, meeleven vanuit de hemel en onze ontplooing op de nieuwe aarde. Ook komt het onderwerp ?hel? aan de orde. Bij elke overdenking is een kort gebed opgenomen, om voor jezelf, in de kring of tijdens de eredienst te bidden. _ Meditatief én informatief _ Eindelijk een boekje over de hemel! _ Uitstekend materiaal voor bijbel- of gesprekskring _ Nieuwe inzichten in een onbekend onderwerp
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels