Boek
Op het scherp van de snede
Paperback
144 pagina's
Nederlands
2022
9789043538527
Op het scherp van de snede

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Een boeiende studie over de manier waarop het bijbelboek Job inzicht kan geven in vragen rondom lijden.

Gepijnigd geloof van Paul Visser en Johan Visser is een relevant bijbelstudieboek over het bijbelboek Job in relatie tot het lijden in de wereld. Waarom is er lijden? En wat heeft God ermee te maken? In het bijbelboek Job gaat het over deze vragen. Het is een rauw verhaal van een man die in korte tijd alles kwijtraakt. Paul en Johan Visser hielden een serie preken over dit aangrijpende verhaal. Daarin probeerden ze al zoekend en ontdekkend tot betere inzichten in het leven te komen en tot een beter verstaan van God. Hun gedachte is dat een dieper inzicht in het lijden ons helpt dit lijden met meer vertrouwen tegemoet te zien en te dragen.

ISBN
9789043538527
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
144 pagina's
Gewicht
216 g
Afmetingen
21,5 cm × 13,9 cm × 1,4 cm

Meer zoals dit

De zaaier, de koning en de erfgenaam
De zaaier, de koning en de erfgenaam
Bijbelstudie
9789043536509
Prikkelende en verrassende bijbelstudies over de gelijkenissen van Jezus. De zaaier, de koning en de erfgenaam door Bart van Nes is een bijbelstudieboek over de gelijkenissen, dat zowel zelfstandig als in groepen te lezen is. De verhalen van Jezus prikkelen onze verbeelding, wekken ons verlangen op en ontregelen onze verwachting. Deze ervaringen heeft de auteur met het lezen van de gelijkenissen die Jezus vertelde. In dit boek deelt hij deze ervaringen. Hij legt de gelijkenissen uit die te vinden zijn in het Evangelie van Matteüs. Iedere gelijkenis zegt iets over het Koninkrijk van God, samen vormen ze een prachtig beeld van waar het om gaat in dit Koninkrijk. Een prikkelende en verrassende kijk op de gelijkenissen. Geschikt voor persoonlijke lezing maar ook voor samen lezen in kringen.
Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Niemand is als hij
Niemand is als hij
Een persoonlijk bijbelstudieboek van Henk Binnendijk over het verhaal van Job, dat troost en vertrouwen biedt. In het bijbelstudieboek ‘Niemand is als hij’ denkt Henk Binnendijk na over het verhaal van Job, waar hij persoonlijk troost in vindt. Een verdrietige gebeurtenis bracht Henk Binnendijk ertoe troost te zoeken in de Bijbel. Algauw kwam hij uit bij het boek Job. Job is een man die veel geleden heeft. Zijn bezit verloren, zijn kinderen dood, een vrouw die niet naast hem staat, vrienden die hem veroordelen, een lichaam dat doodziek is en een God die afwezig is. En toch blijft hij standvastig in zijn geloof. Henk Binnendijk merkte dat dit bijbelboek hem nu veel meer aansprak dan voor die tijd. En hij ontdekte dat het geloof van Job weer vertrouwen en perspectief geeft voor de toekomst. Na elk hoofdstuk staan er vragen voor een bijbelstudiegroep en voor persoonlijk gebruik.
De gewonde God
De gewonde God
Een diepgaande, maar ook toegankelijke en pastorale verkenning van de betekenis van Jezus’ kruisiging. In De gewonde God gaat de bekende Anglicaanse theoloog Samuel Wells in zijn karakteristieke en heldere stijl in op de betekenis van Jezus’ kruisiging. Dit centrale verhaal van het christendom verkent Wells op een pastorale en theologische manier aan de hand van achttien beelden en motieven uit het Oude Testament, de Brieven en de Evangeliën. Zo laat hij zien hoe God tot het uiterste gaat om in Christus met ons te zijn. Bij dit boek is een leesplan met vragen en gebeden beschikbaar, wat het ideaal maakt voor een bijbelkring of persoonlijke overdenking binnen én buiten de veertigdagentijd.
De dag met God
De dag met God
Gebed
Stille tijd
9789043534406
De dag met God, samengesteld door Mirjam van der Vegt, is een bundel met gebeden uit alle eeuwen. Gebeden van onder andere Augustinus, Teresa van Avila, Keltische monniken, Juliana van Norwich, Kierkegaard, Bonhoeffer, Rikko Voorberg, Jurjen ten Brinke en Mirjam van der Vegt worden afgewisseld met ademgebeden uit de Bijbel. Zo kun je je verbonden weten met alle heiligen. Want wanneer eigen woorden tekortschieten, bidden anderen met en voor jou. De gebeden zijn geschikt voor de stille tijd of om een vergadering of maaltijd mee te openen. Met ruimte om eigen gebeden op te schrijven. 'Deze woorden nemen me mee in het gebed van alle eeuwen. Diep, rijk en verstillend.' - Edward, deelnemer retraite
Koester je hart
Koester je hart
Stille tijd
9789043534413
Koester je hart. 40 stiltetips voor je leven van Mirjam van der Vegt is een stilteboek dat de lezer meeneemt op weg naar de stilte. Deze tocht heeft een bijzondere eindbestemming: de rust die God belooft te midden van alle omstandigheden. Met levendige voorbeelden, anekdotes en spreuken word je aangemoedigd uit je jachtige bestaan te stappen en op adem te komen. Veertig praktische helpen je daarbij op weg: van benedictijns ‘piekeren’ tot Lectio Divina. Van de eerdere uitgave werden vele duizenden exemplaren verkocht. Loop langzamer, word stiller: het leven heeft al zo veel in zich, voordat wij er iets van ‘maken’.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels