Geloofsopbouw

241 Kruimels
Jouw leugens, Gods waarheid
Jouw leugens, Gods waarheid
Welke leugens geloof jij? En hoe hebben die leugens jouw beeld van God, jezelf en de wereld vervormd? In Jouw leugens, Gods waarheid worden leugens ontkracht door bijbelse waarheden. Zo leert de lezer haar denken te vernieuwen aan de hand van het Woord van God. Een lange tijd heeft de auteur zelf ook veel leugens leven geloofd. Onbewust had dit grote invloed op hoe ze naar God, zichzelf en de wereld om haar heen keek. Des te meer ze zich verdiepte in de Bijbel, des te meer leugens ze begon te herkennen en des te sterker de waarheid de overhand nam in haar leven. Het resultaat: vreugde, rust en vertrouwen. Een praktisch boekje dat de lezeres helpt om het principe van het vernieuwen van je denken te oefenen. Er worden 60 leugens besproken die je als vrouw zou kunnen geloven. Tegenover elke leugen staat een waarheid vanuit de Bijbel. Ook is er ruimte om zelf je persoonlijke leugens en Gods waarheid daarover toe te voegen. Romely Hannah is een christelijke content maker op social media. Hier deelt ze haar haar zoektocht naar wat het inhoudt om Jezus te volgen als 23-jarige vrouw.
1 minuut dagboek
1 minuut dagboek
In dit 1-minuut dagboek van Zij Lacht staan 100 overdenkingen voor elk moment. De overdenkingen zijn kort; je bent er slechts één minuut mee bezig. De thema’s in het dagboek zijn actueel, uit het leven van alledag en sluiten aan op de onderwerpen uit het Zij Lacht gebedenboek. Het dagboek is niet bedoeld als vervanging van je tijd met God, maar als een waardevolle aanvulling voor de momenten tussendoor. Het dagboekje leent zich ook uitstekend om mee te nemen tijdens een weekend weg of op vakantie. Formaat: 12x15 cm
HSV Vrouwendagboek
HSV Vrouwendagboek
Het HSV Vrouwendagboek is een jaardagboek dat geschreven is door vrouwen, voor vrouwen. Het thema van het dagboek is reizen. In een jaar tijd reis je door de Bijbel met verschillende (groepen) personen mee. Het Oude en het Nieuwe Testament komen aan bod. De focus van het dagboek ligt op verdiepend bijbellezen in de Herziene Statenvertaling en vandaaruit lijnen trekken naar het dagelijkse leven van de vrouw. De opzet van een dag is als volgt: leesvraag, bijbellezing, meditatie, toepassingsvraag. Het dagboek is geschreven door verschillende vrouwen met verschillende kerkelijke achtergronden. Onder andere schreven mee: Eline van Vreeswijk, Elma Nobel, Rieke den Hertog, Fianne de With, Henrike Dankers, Annemarie van Eijsden, Marianne Buitink, Eunice Hoekman, Alide Snitselaar, Liesbeth van Binsbergen, Maria van der Galiën, Eefje van de Werfhorst, Rina Molenaar, Annemieke Jansen en Esther Bosker.
Sterk geloof
Sterk geloof
Het nieuwste dagboek van Bobby Schuller. Ontwikkel door het lezen van dit dagboek een sterk geloof! Lees driehonderdvijfenzestig dagen lang bemoedigingen uit het Woord van God die je zullen helpen om meer van Gods grootheid te begrijpen. Je leert om elke dag vol vertrouwen te wandelen in actief en sterk geloof. Het soort geloof dat de wereld ten goede verandert. Omdat jij een geliefd kind bent van de almachtige Koning van de hemel, kun je elke dag je leven bouwen op Hem.
Reflect  -   Committed
Reflect - Committed
Geloofsopbouw
9789033835636
Dit dagboek helpt jongeren om elke dag met Jezus Christus te leven en daarin te groeien. In Committed komen o.a. de volgende onderwerpen aan bod: ouders, de geestelijke wereld, seks, discriminatie, de eindtijd. De onderwerpen sluiten aan bij de methodeboeken Geloof en Liefde, maar het dagboek is ook goed los te lezen. Met de tienerwerkmethode Reflect worden tieners uitgedaagd om zelf na te denken over de Bijbel, en om in hun eigen leven te weerspiegelen wat ze van Jezus ontdekken. Vanuit het Nieuwe Testament maken ze kennis met het leven dat Jezus voor hen heeft, leren ze hoe ze een levende relatie met God kunnen onderhouden en worden ze aangespoord om alledaagse keuzes te maken die passen bij een leven met Hem. www.reflectjeugdwerk.nl Uitgaven van Reflect: Handleiding HERSTEL (ISBN 9789033834356) Handleiding AVONTUUR (ISBN 9789033834349) Handleiding LEVEN (ISBN 9789033834196) Handleiding KRACHT (ISBN 9789033834202) Handleiding GELOOF (ISBN 9789033835650) Handleiding LIEFDE (ISBN 9789033835667) Dagboek REFLECTIONS (ISBN 9789033835865) Dagboek COMMITTED (ISBN 9789033835636)
Ik wil Jezus volgen!
Ik wil Jezus volgen!
‘Ik wil Jezus volgen’ van Laurina de Visser is een inspirerend dagboek voor jonge mensen die Jezus willen volgen. Niets is belangrijker dan bij jonge christenen aankomen met échte verhalen. In dit dagboek staat elke maand één persoon uit de Bijbel centraal, zoals Ester, Job, Jezus en Paulus. Daarbij worden ook de lessen besproken die deze bijbelfiguren moesten leren door dingen die ze ongewild meemaakten, maar ook door de fouten die ze begingen. De Bijbel gaat over mensen van vlees en bloed, die soms bewonderenswaardige dingen deden, maar niet perfect waren. Door de praktische lessen en persoonlijke getuigenissen van tieners komen de bijbelfiguren dichtbij en leer je hoe je Jezus kunt volgen. Eerder schreef Laurina de Visser het dagboek ‘#Bestofmyday’.
Wegbereider
Wegbereider
In wegbereider vertelt Ann Voskamp over haar worstelingen, maar ook over hoe de Wegbereider altijd een weg zal banen naar Hem.
Gewoon papa 2 - Gewoon papa
Gewoon papa 2 - Gewoon papa
Gewoon papa is hét magazine over aardse papa's en hun hemelse Vader. Uniek in zijn soort. Vol boeiende interviews met bekende en minder bekende vaders, diepgaande Bijbelstudies en herkenbare verhalen. Een magazine dat zonder poespas de lezer weet te raken met actuele thema's die mannen belangrijk vinden. Ideaal voor wie misschien niet van lezen houdt, maar wel op zoek is naar diepgang. Na het succesvolle eerste nummer van 'Gewoon papa' verschijnt dit najaar de tweede editie. Het thema 'Ingewikkeld' is een verwijzing naar het Kerstkind dat in doeken gewikkeld werd. Aan de ene kant zo'n eenvoudig verhaal, aan de andere kant een groot mysterie. Een machtige God die mens werd. Je moet het kunnen omarmen en in doeken van geloof wikkelen om dit geheim te kunnen begrijpen. In dit nummer gaan we in gesprek met drie bekende mannen over wat dit voor hen persoonlijk betekent. Daarnaast vind je natuurlijk weer enkele rake columns, een vraagbaak voor al je opvoedingsvragen en nog veel meer. Een magazine vol diepgang en inspiratie!
Stromen van liefde
Stromen van liefde
Gun jezelf een moment op de dag om te bezinnen en je ziel te verfrissen met deze korte en krachtige overdenkingen uit de klassieke werken van Charles Spurgeon. Elke dag bestaat uit drie elementen: een bijbeltekst, een overdenking en een gebed. Stromen van liefde is een mooi uitgevoerd, hardcover dagboek met 180 stukjes. De overdenkingen bieden wijsheid en bemoediging voor het leven van alle dag.
Vergeven
Vergeven
Vergeven op een betekenisvolle manier is een van de moeilijkste opdrachten voor een mens. Maar als je het nalaat, zullen rancune en wrok je van binnenuit opeten. Er zijn maar weinig mensen die de middelen en de tools hebben om anderen helemaal te vergeven en door te gaan met hun leven. Vergeving is een essentiële vaardigheid, een morele noodzaak en een religieus geloof dat direct tot de kern komt van wat het betekent om mens te zijn. In 'Vergeven' laat Tim Keller aan de lezer zien waarom het zo belangrijk is en hoe je kunt vergeven. Hij legt in detail de stappen uit die je moet zetten om door te kunnen met je leven, zonder gerechtigheid of je menselijkheid tekort te doen.
Gods beloften voor jou
Gods beloften voor jou
De Bijbel staat vol met beloften van God waar je je aan vast mag houden. Max Lucado selecteerde meer dan tachtig bijbelteksten met beloften en schreef er korte overdenkingen bij. Een klein niet-elke-dagboekje dat uitnodigt om weg te geven.
Ja zeggen en ja doen
Ja zeggen en ja doen
Nadat belijdeniscatechisanten ‘ja’ hebben gezegd op de vraag of ze Jezus willen volgen, moeten ze verder. Hoe geven ze vorm aan een leven dichtbij Jezus? De Bijbel staat vol met verhalen over mensen die door God geroepen worden. In dit 101 dagenboek Ja zeggen en ja doen lezen en leren we van mensen die reageren op God’s oproep om hem te volgen. Hoe komen mensen tot hun keus? En hoe beïnvloedt die keus hun leven? Waar lopen ze tegen aan? Wat helpt en wat hindert het volgen van God? En waar leidt het toe? De overdenkingen en de vragen ervoor en erna dagen de lezer uit hierover na te denken.
Jij bent de mooiste
Jij bent de mooiste
Het lijkt alsof alles en iedereen tegelijk je aandacht vraagt, en of je voortdurend moet kiezen. Soms zou je de tijd willen hebben om even stil te staan, een blik in de spiegel te werpen en van een afstandje naar jezelf te kijken: wie ben ik en wie wil ik worden? Jij bent de mooiste! is een bijbels dagboek voor jonge meiden over onderwerpen uit hun dagelijks leven, zoals uiterlijk&innerlijk, eerlijkheid, seksualiteit, vriendinnen, leven voor God, liefde, vakantie. Aan dit boek schreven mee: Brigitte Wolthuis, Corien Oranje, Ineke Zuidhof, Jeanette Molema, Karlan van Ieperen, Maaike Ymkje de Jong, Mariska Vos, Marlies Medema, Miranda Tollenaar en Theanne Boer.
Iedere dag nieuw
Iedere dag nieuw
Voor Corrie ten Boom was iedere dag een nieuw geschenk van haar hemelse Vader. Dat komt tot uiting in de overdenkingen en gebeden die zij voor een heel jaar heeft opgeschreven, in haar kenmerkende, eenvoudige stijl. Zij kon God vertrouwen en dienen in een concentratiekamp van de nazi's ? en de jaren die daarop volgden. Dit rotsvaste vertrouwen draagt zij aan u over, terwijl u elke dag een stukje van haar leest. En ze laat u ontdekken hoe heerlijk het is om de grote liefde van Jezus, de Zoon van God, te beantwoorden. Corrie ten Boom (1892-1983) heeft gevangen gezeten in Ravensbruck (Duitsland), omdat zij en haar familie Joodse onderduikers in huis hadden genomen. Nadat zij op tweeenvijftigjarige leeftijd werd vrijgelaten, reisde zij de hele wereld over en schreef een tiental boeken, waaronder haar beroemde levensverhaal 'De Schuilplaats'. En overal liet ze horen dat Jezus Christus overwinnaar is.
Hier is rust
Hier is rust
Waarschijnlijk zie je haar regelmatig. Als je in een etalage gluurt, als je in de spiegel kijkt terwijl je in de lift staat, of een flinke uitschieter met je mascara maakt op de vroege ochtend. De vrouw die naast studie of werk zich verantwoordelijk voelt. Die betrokken is op haar omgeving en ook nog zus, christen, dochter, collega, partner, vriendin is, of die juist verlangt naar een relatie, een gezin of een eigen droom. Die multi-vrouw, dat ben jij. Joline Zuidema-Blankesteijn schreef dit boek speciaal voor vrouwen die ondanks de drukte van het dagelijks leven weer, of meer, op God willen richten. De onderwerpen in dit boek liggen dicht bij Joline zelf en ook bij vrouwen die ze tegenkomt. Het zijn thema’s die door ieders leven verweven zijn, die een ieder gevormd hebben, maar waarin ook nieuwe keuzes gemaakt kunnen worden. Dit boek brengt je dichter (terug) bij de bron. De intentie van dit boek is het geven van energie hoop dat dat het bijdraagt aan de gezondheid van het geloofsleven: aan rust, stilte, opmerkzaamheid, ruimte voor meditatie en gebed.
Free
Free
Geloofsopbouw
9789033803505
Het boek Free is gebaseerd op een succesvolle prekenserie, waarin verhalen uit de Bijbel worden toegesneden op vragen die bij jongeren spelen, maar die ook de niet-meer-zo-jongeren zullen herkennen. Wie dit boek leest, krijgt het gevoel dat hij Shelton hoort spreken; de tekst is doorspekt met Engelse termen en ander jongerenjargon. Aan de hand van bijbelse voorbeelden en illustraties uit zijn eigen leven en dat van anderen, legt Shelton uit hoe je vrij kunt worden van onder andere angst, onzekerheid, negativiteit en honger naar Insta(nt) succes. Vrij om te vergeven, om het verleden achter je te laten en om te aanbidden. Vrij om in beweging te komen en om jezelf te zijn. Lezers worden uitgenodigd stappen te zetten op de weg van de vrijheid, hand in hand met God. Shelton Telesford (32) is voorganger van de jonge gemeente Chapel Avenue in Almere-Poort. Hij is een enthousiast spreker, die mensen wil bereiken met de boodschap van Gods goedheid. Hij is bekend als spreker van de BEAM-kerkdiensten, Opwekking, en de EO-Jongerendag van 2022. Sheltons hart voor jongeren komt ook tot uiting in zijn werk bij Youth for Christ. Shelton is getrouwd met zijn high school sweetheart Vernice. Samen hebben ze twee zoontjes.
Keuzes
Keuzes
Bewust en onbewust maken wij de hele dag door keuzes. Keuzes met betrekking tot wat we doen en laten, hoe we ons uiten en hoe we met anderen omgaan. Je kunt rustig stellen dat ons leven grotendeels wordt gevormd door de keuzes die wij maken. Anders gezegd…. Waar jij nu bent, wat jij nu doet, hoe je leven er nu uitziet…. Al die grote dingen hangen samen met keuzes die jij eens hebt gemaakt. Maar belangrijker nog: vandaag kun je keuzes maken die je leven, toekomst en omgeving positief beïnvloeden. Als je het gevoel hebt dat je bent vastgelopen, heb je zelfs nog meer te kiezen dan je denkt. Je bent niet bedoeld als speelbal van de omstandigheden; God heeft je autoriteit gegeven om een actieve rol te spelen en, in partnerschap met God, je bestemming te vervullen. Hoe meer je je bewust wordt van de invloed van jouw keuzes, hoe meer je hier op een positieve manier gebruik van kunt maken. Dit boek zou je kunnen zien als een dagboek voor 37 dagen. Een dagboek dat je helpt om het belangrijke thema keuzes goed in het vizier te krijgen. Het sluit ook goed aan bij Hannekes vorige boek, Gods stem horen. Want, horen heeft alleen zin als je er ook naar handelt. Om die reden heeft Hanneke ernaar gestreefd om dicht bij de praktijk van het dagelijks leven te blijven. De vragen aan het einde van elk hoofdstuk kunnen je helpen om de inhoud op je eigen situatie toe te passen en het boek eventueel samen met anderen te lezen.
Bijna-elke-dagboek voor moeders
Bijna-elke-dagboek voor moeders
Als moeder leid je een intensief bestaan. Je bent manager van je gezin, daarnaast investeer je in je studie of werk, ben je partner, vrijwilliger, dochter, vriendin. Dit boek helpt om daar een goede balans in te vinden. Vanuit de overtuiging dat goed leven begint met goed luisteren. Naar jezelf, naar anderen en vooral ook naar God. Daarom in dit dagboek korte overdenkingen vanuit de Bijbel, praktisch en doordacht, en toegespitst op het leven als moeder vandaag. De auteurs zijn zussen van elkaar, traden al eerder samen op bij koffieochtenden en andere vrouwenbijeenkomsten en schreven nu ook samen dit dagboek: Gerie-Anne van den Brink-Blankesteijn (1966) is moeder van drie kinderen, volgde een HBO-studie theologie en is werkzaam als lerares godsdienst. Als eindredacteur verzorgde ze de uitgave van twee eerder verschenen dagboeken voor vrouwen 'Vrouwen onderweg' en 'Vrouwen tussen uitersten'. José van Eijnsbergen-Blankesteijn (1970) is moeder van twee kinderen en is werkzaam als maatschappelijk werker. Christa Knoester-Blankesteijn (1982) is moeder van een zoon en werkt als leerkracht in het basisonderwijs.
Welkom in de strijd
Welkom in de strijd
Dit boek is geschreven voor jongeren die in waarheid belijdenis van het geloof hebben afgelegd. Je staat aan het begin van de weg en de Boze is erop uit je te laten struikelen. Hoe blijf je staande te midden van alle gevaren? Bovendien leef je in een tijd waarin de wereld weinig van God wil weten. Dat maakt het geloven best moeilijk en ingewikkeld. Je voelt jezelf soms zwak en kwetsbaar. De Heere heeft echter de geestelijke wapenrusting gegeven waardoor je staande mag en zult blijven. Je hoeft geen sterke christen te zijn in jezelf. De Heere wil dat je krachtig wordt in Hem en in de sterkte van Zijn macht. Zo krijg je de opdracht de geestelijke wapenrusting werkelijk aan te doen. Op begrijpelijke en praktische wijze legt de schrijver de noodzaak en de betekenis van de verschillende onderdelen van de wapenrusting uit. Ook heel waardevol voor hen die langer geleden belijdenis van hun geloof aflegden.
Samen leven uit genade
Samen leven uit genade
Geloofsopbouw
9789033802348
'Samen leven uit genade' is een praktisch gezinsdagboek van Max Lucado voor ouder en kind samen. Elk van de honderd dagboekteksten biedt een tekst voor ouders en een tekst voor kinderen over hetzelfde onderwerp. Zo kunnen ze elk hun eigen tekst lezen en er daarna samen over praten en bidden. Ook worden bij elk onderwerp vragen gesteld om verder over na te denken en te bespreken. De teksten in dit gezinsdagboek vormen een selectie uit eerdere dagboeken van Lucado. De teksten voor ouders komen uit 'Leven uit genade' en die voor kinderen uit 'Elke dag een nieuw begin', maar nu dus in deze unieke combinatie, waar talloze lezers al vaak om hebben gevraagd. Op deze manier kan je als volwassene samen met kinderen tussen ca. 8-11 jaar gebruikmaken van dit dagboek. Ga samen tijdens het avondeten of voor het slapengaan aan de slag met leven uit genade!
Wees een geschenk
Wees een geschenk
Van gebrokenheid naar overvloed Ann Voskamp maakte diepe indruk met haar boeken Duizendmaal dank en Gebroken leven. In Wees een geschenk combineert ze haar prachtige foto’s met sprankelende en diep-rakende teksten over de gebrokenheid in ons leven, die door Gods genade tot overvloedige vreugde kan leiden – door de weg van het geven. Omdat Christus de grote Gever is, kunnen wij uitdelen van wat we van Hem ontvangen, gewoon, elke dag, in onze directe omgeving. Het boek bevat een lijst met geeftips die ons een brede glimlach op het gezicht toveren, en daarna (als we ermee aan de slag gaan) ook de mensen om ons heen: wees een geschenk! Over Gebroken leven: “Rijk. Schurend. Intens kwetsbaar.” (Philip Yancey) “Verbluffend fris.” (Eugene Peterson) “Ann Voskamps woordkunst en haar tere gevoel voor mensenharten zijn uniek.” (Max Lucado)
Onderweg met Petrus
Onderweg met Petrus
'Onderweg met...' is een serie praktische boeken van Henk Stoorvogel met Bijbelstudies over Jozef, Mozes, Jozua, Simson, de Samaritaan, Paulus en Petrus. Alle delen bevatten een twintigtal Bijbelstudies. Dat maakt ze heel geschikt als Bijbelstudiemateriaal voor gespreksgroepen. Elk hoofdstuk bevat een gespreksvraag en een kort gebed ter afsluiting. Als geen andere schrijver weet Henk Stoorvogel de Bijbelse boodschap dicht bij de lezer te brengen: alsof je er zelf bij bent! Henk Stoorvogel is voorganger, oprichter van de mannenbeweging De 4e Musketier en auteur van verschillende boeken waaronder 'Geboren om te vliegen', 'Knock Out' en zijn lijfboek 'Jezus leven'.
Onderweg met Simson
Onderweg met Simson
'Onderweg met...' is een serie praktische boeken van Henk Stoorvogel met Bijbelstudies over Jozef, Mozes, Jozua, Simson, de Samaritaan, Paulus en Petrus. Alle delen bevatten een twintigtal Bijbelstudies. Dat maakt ze heel geschikt als Bijbelstudiemateriaal voor gespreksgroepen. Elk hoofdstuk bevat een gespreksvraag en een kort gebed ter afsluiting. Als geen andere schrijver weet Henk Stoorvogel de Bijbelse boodschap dicht bij de lezer te brengen: alsof je er zelf bij bent! Henk Stoorvogel is voorganger, oprichter van de mannenbeweging De 4e Musketier en auteur van verschillende boeken waaronder 'Geboren om te vliegen', 'Knock Out' en zijn lijfboek 'Jezus leven'.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels