Reinier Sonneveld

Nog geen informatie beschikbaar.
11 Kruimels
Liedjesbijbel 1 -   Liedjesbijbel Nr. 1
Liedjesbijbel 1 - Liedjesbijbel Nr. 1
9789055605590
Twaalf jaar lang elke maand een bijbelverhaal én een nieuw lied; dat is de 'Liedjesbijbel'! Met de 'Liedjesbijbel' willen we met woord, lied en beeld de bijbelverhalen meegeven aan een nieuwe generatie. Maandelijks zal er een liedje over een bijbelverhaal uitkomen. Eén keer per jaar verschijnt er een boek met minimaal 12 geïllustreerde bijbelverhalen, bijbehorende liedjes en voorleesfilmpjes. In meer dan 150 maandafleveringen zullen zowel bekende als minder bekende delen uit de Bijbel worden behandeld, wat leidt tot een complete verzameling bijbelverhalen met liedjes! Het boek bevat originele bijbelverhalen, verrassende en toegankelijke liedteksten, moderne en speelse illustraties, extra's voor het onderlinge gesprek binnen gezin, school of kinderclub en een verwijzing naar een online platform met onder andere lied- en voorleesfilmpjes.
Het voordeel van de twijfel
Het voordeel van de twijfel
Iedereen die gelooft twijfelt ook wel eens. Reinier en Corjan ook. Zij gingen samen dieper graven naar hoe dat nou komt. Waar komt die twijfel vandaan? Kun je er ook wat aan doen? En moet dat eigenlijk wel? Met veel sprekende verhalen van jongeren en herkenbare voorbeelden geven Reinier en Corjan je meer inzicht in jezelf en in God. Twijfel is niet iets om van te schrikken. Het hoort gewoon bij geloven en kan zelfs je geloof verder helpen. Vragen die aan de orde komen: Waarom is de kerk saai? Is de Bijbel wel waar? Waarom staat God al die ellende toe? Bestaat God eigenlijk wel? Reinier Sonneveld publiceerde vorig jaar het succesvolle De stilte van God. Voor deze jongereneditie werkte hij samen met Corjan Matsinger (Youth for Christ), die al veel voor en over jongeren publiceerde.
De stilte van God
De stilte van God
Iedere gelovige kent het: je ervaart een periode God niet. Ook veel mensen in de Bijbel, onder wie Jezus, en latere grote gelovigen, zoals Moeder Teresa, beschrijven die ervaring van God missen. Het is alsof er een 'lege stoel' staat op aarde en we wachten op God. Met pastorale bewogenheid en een filosofische inslag beschrijft Reinier Sonneveld deze ervaringen van geloofstwijfel. Waar komen ze vandaan? Zijn het vruchtbare ervaringen of juist de dood in de pot? Hoe kun je ermee omgaan? Na zijn succesvolle 'Jutten' (waarmee hij de Publieksprijs voor het beste christelijke boek won) en 'Het goede leven', nu een nieuw boek van Reinier Sonneveld. Altijd weer persoonlijk, zoekend, verrassend. Een boek om niet meer te stoppen met lezen ... Maar ook om samen te bespreken. Met het oog daarop bevat het materiaal voor kringen en groepen.
Het goede leven
Het goede leven
Over gloeiende wangen, lekker eten, baken in de zon, mooie auto;s, klussen aan je huis, schoffelen in de tuin... en God.
Liedjesbijbel nr. 2
Liedjesbijbel nr. 2
9789055606061
In deze tweede Liedjesbijbel zijn 13 liedjes en verhalen verzameld; van Jozef tot de reis van Israël door de woestijn. Daarnaast zijn er veel extra’s om samen te doen en over door te praten. Bijbelliedjes en bijbelverhalen voor een nieuwe generatie, dat is de Liedjesbijbel! In 'Dromen over later' volg je de spannende reizen van Jozef naar Egypte, en van Mozes met zijn volk terug naar het beloofde land. De verhalen zijn interactief en speels, met telkens een nieuw, verrassend lied erbij. Daarnaast zijn er nog allerlei extra’s: gesprekspunten, opdrachtjes en weetjes. Niet alleen op het online platform Liedjesbijbel.nl, maar ook op Youtube en Spotify zijn de liedjes en verhalen verzameld. Met eigentijdse muziek en helder taalgebruik is de Liedjesbijbel geschikt voor het hele gezin, ook als kinderen en ouders minder bekend zijn met de Bijbel.
Het lied van de vlinder
Het lied van de vlinder
9789460050558
Iedereen heeft lief en wordt bemind. Iedereen heeft liefdes verloren. Maar wanneer vliegt de liefde weg? En kun je haar dan nog vangen? Hoe ver ga je daarvoor? Van de ene op de andere dag is de vrouw van de bejaarde Jan plotseling spoorloos verdwenen, en resteren alleen nog de herinneringen aan haar. Tot hij op een dag opeens, uit het niets, hun liedje hoort - een lied dat alleen zij beiden kenden. De bron van het liedje zet Jan op een spoor, wat het begin is van een zoektocht vol barricades en onverwachte wendingen, in de hoop steeds dichter bij zijn verdwenen vrouw te komen. De schitterende beeldroman 'Het lied van de vlinder', het literaire debuut van Reinier Sonneveld en Heina Dokter, is een ode aan de liefde. Een ideaal troost- en cadeauboek!
Reli detox
Reli detox
Ervaar jij druk vanuit een religieuze leider om iets te vinden of te doen? Voel jij stress bij religieuze rituelen en woorden? Is iemand met religieuze argumenten over jouw grenzen gegaan? Religieuze manipulatie komt regelmatig voor. Reli Detox beschrijft hoe dat werkt en hoe mensen vast komen in de strikken van een religieuze leider of groep. Ook wordt duidelijk hoe je mensen kunt bijstaan die gemanipuleerd worden en hoe je zelf er los van kunt komen. Reinier Sonneveld publiceerde diverse boeken over religieuze vernieuwing. Als coach heeft hij veel mensen begeleid die angsten en onvrijheid hebben ervaren bij religieuze woorden, rituelen, leiders en groepen.
Het vergeten evangelie
Het vergeten evangelie
Evangelie
9789463690034
'Jezus is als een lont. Net als je denkt dat hij verdwenen is, begint het vuurwerk.' Dit is een typerende zin uit het nieuwste boek van Reinier Sonneveld. Daarin zoekt hij op zijn bekende grondige én toegankelijke manier naar de betekenis van het Bijbelse begrip evangelie. Wat bedoelde Jezus toen hij zei dat hij Gods rijk kwam stichten? Wat bedoelden zijn leerlingen hiermee? Hoe kan zoiets gruwelijks als een kruisiging de wereld redden? Gaandeweg ontwikkelt Sonneveld een vernieuwende en relevante visie voor hedendaagse gelovigen, die diep wortelt in de Bijbel en de vroegste christelijke denkers. Sonneveld zet dit Bijbelse evangelie kritisch af tegen de alternatieve evangeliën die tegenwoordig worden geboden: die van de politiek, van de religies en van de technologie. Tot slot bespreekt hij diverse argumenten waarom het Bijbelse evangelie overtuigend is en hoe het in de dagelijkse praktijk relevant is.
De hoogvlieger
De hoogvlieger
9789460050718
Een voortrazende thriller, vol plotwendingen en commentaar op de huidige tijd. Hoeveel offeren we op voor onze overtuigingen? En hoe vinden we nog verbinding in een verdeelde wereld? Een bizar incident boven het Vaticaan. Een wereldwijde kettingreactie van aanslagen. Een jonge leerkracht loopt het plein van het Vaticaan op. Een paar minuten later is hij het slachtoffer van een spectaculaire aanslag en ziet de halve wereld live zijn gruwelijke doodsstrijd. Kait durft al vijf jaar zijn flatje niet uit. Hij ziet de beelden en weet dat hij nog één dag heeft om zijn dochtertje te redden. Maar vindt hij haar, voordat anderen hém vinden? Dounya is Kaits thuiszorgmedewerker. Ze besluit hem te helpen in zijn gevaarlijke zoektocht door een wereld die razendsnel uiteenvalt in een kettingreactie van aanslagen. 'De hoogvlieger' is een voortrazende thriller, vol plotwendingen en commentaar op de huidige tijd. Hoeveel offeren we op voor onze overtuigingen? En hoe vinden we nog verbinding in een verdeelde wereld?
Waar is God in de crisis
Waar is God in de crisis
Crisis
9789463690973
Pak een willekeurig zelfhulpboek en lees eruit voor aan de Jezus aan het kruis. Of aan iemand op de IC met corona. Alle adviezen zijn belachelijk geworden. Bij een echte crisis heb je niets aan 'positief denken' of een of andere tegeltjeswijsheid. Reinier Sonneveld schreef Waar is God in de crisis? toen de lockdown vanwege corona enkele weken gaande was. Op het scherp van de snede geeft hij door hoe gelovigen vroeger reageerden op de crisissen in hun leven. De antwoorden die ze vonden én niet vonden. Dat doet hij naar aanleiding van de zeven kruiswoorden: de paar zinnen die Jezus sprak toen hij zelf op het dieptepunt van zijn leven was. Het resultaat is bemoedigend, verrassend en diepzinnig. Reinier Sonneveld publiceerde diverse boeken, waaronder 'De stilte van God' en 'Het vergeten evangelie'. Voor kinderen werkt hij aan de Liedjesbijbel. Als coach begeleidt hij professionals en leidinggevenden.
Liedjesbijbel 3 - Liedjesbijbel no. 3
Liedjesbijbel 3 - Liedjesbijbel no. 3
In 'Heibel in de Bijbel' volg je de aankomst van het Joodse volk in het beloofde land, hun ruzies met de mensen die er al woonden en de avonturen van de rechters van Israël. De Liedjesbijbel is het enige hedendaagse bijbeliedjesconcept in Nederland, gemaakt door zeer ervaren auteurs, muzikanten en ontwerpers. In het derde deel, 'Heibel in de Bijbel', volg je de aankomst van het Joodse volk in het beloofde land, hun ruzies met de mensen die er al woonden en de avonturen van de rechters van Israël. De verhalen zijn interactief en speels, met telkens een nieuw, verrassend lied erbij. Daarnaast zijn er nog allerlei extra’s: gesprekspunten, opdrachtjes en weetjes. Met eigentijdse muziek en helder taalgebruik is de Liedjesbijbel geschikt voor het hele gezin, ook als kinderen en ouders minder bekend zijn met de Bijbel.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels