Boek
Bijna-elke-dagboek voor zorgverleners
Paperback
216 pagina's
Nederlands
2019
9789023958277
Bijna-elke-dagboek voor zorgverleners

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Het Bijna-elke-dagboek voor zorgverleners onder redactie van Rolf Robbe is een bijbels dagboek voor werkers in de zorg. Zij hebben hart voor mensen, staan klaar om te helpen en laten daarmee bij uitstek iets zien van Gods liefde voor mensen. Dit Bijna-elke-dagboek wil verpleegkundigen, thuiszorgers en mantelzorgers inspireren bij hun werk. Het biedt voor elke week 5 overdenkingen, 40 weken lang. De auteurs zoeken in de Bijbel naar Gods liefde en zorg voor zijn schepping en zijn mensen. Ze laten zich inspireren door bijbelverhalen over mensen die liefde en zorg geven aan anderen en werpen bijbels licht op het werk in de zorg en op een aantal actuele thema’s, zoals eenzaamheid en omgaan met lijden en verlies.

Het dagboek staat onder redactie van de reeksredacteur Rolf Robbe. De andere auteurs, Sija-lize Blijleven, Carla Breedveld en Jan Piet Vlasblom, zijn allen werkzaam in de zorg.

ISBN
9789023958277
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
216 pagina's
Gewicht
244 g
Afmetingen
15 cm × 15 cm × 1,9 cm
Thema's

Meer zoals dit

Planten uit de Bijbel
Planten uit de Bijbel
‘Planten uit de Bijbel’ is een prachtig full-color cadeauboek voor iedereen met groene vingers. De bomen in het paradijs, Ruth die graan oogst, de specerijen van Salomo, Zacheüs in de boom: de Bijbel staat vol met planten, bomen en bloemen. In Israël leefde de bevolking dicht bij de natuur, wat blijkt uit vele Bijbelteksten. In dit boek worden 50 Bijbelse planten getekend en toegelicht, wat een nieuwe blik geeft op God en zijn schepping. Met achterin meer informatie om zelf Bijbelse planten in de tuin te zetten en een Joodse oogstkalender.
Ja zeggen en ja doen
Ja zeggen en ja doen
Nadat belijdeniscatechisanten ‘ja’ hebben gezegd op de vraag of ze Jezus willen volgen, moeten ze verder. Hoe geven ze vorm aan een leven dichtbij Jezus? De Bijbel staat vol met verhalen over mensen die door God geroepen worden. In dit 101 dagenboek Ja zeggen en ja doen lezen en leren we van mensen die reageren op God’s oproep om hem te volgen. Hoe komen mensen tot hun keus? En hoe beïnvloedt die keus hun leven? Waar lopen ze tegen aan? Wat helpt en wat hindert het volgen van God? En waar leidt het toe? De overdenkingen en de vragen ervoor en erna dagen de lezer uit hierover na te denken.
Eeuwenoude stilte hier en nu
Eeuwenoude stilte hier en nu
Een prachtig uitgevoerd boek vol rust en bezinning! ‘Eeuwenoude stilte hier en nu’ is een prachtig geïllustreerd salontafelboek van Mirjam van der Vegt over de zoektocht naar rust. Van der Vegt neemt je mee op een reis van hoofd naar hart, aan de hand van de vier treden van de stilte. Herademen, struikelen, beminnen en uitreiken: rust vinden gaat in verschillende fases. Naast prachtige teksten en quotes staan er veel beelden in het boek die je uitnodigen om op adem te komen. Deze beelden zijn gemaakt door verschillende fotografen en kunstenaars, zoals Sjaak Verboom, Jopie Huisman, Lianne Polinder en Martijn Duifhuizen. In hun kunstwerken en foto’s van natuur en architectuur staat verstilling centraal. Zo kom je al kijkend tot rust.
Woorden van Jezus
Woorden van Jezus
9789043537391
Een bijbels dagboek waarin Jezus aan het woord is! ‘Woorden van Jezus’ is een bijbels dagboek van Rolf Robbe waarin de dingen die Jezus zegt centraal staan. Vroeger sprak God op allerlei manieren tegen onze voorouders, via de profeten. Maar nu Gods nieuwe tijd begonnen is, heeft hij tegen ons gesproken via zijn Zoon, staat er in Hebreeën 1. En deze Zoon Jezus spreekt over genade en vrede. In dit dagboek staan de woorden van Jezus centraal. Alles was Jezus zei, en nog tegen ons zegt in de Bijbel, komt voort uit oneindige liefde voor de mens en de grote wijsheid van God. Het dagboek volgt Jezus vanaf zijn jeugd tot het kruis en overdenkt de woorden die Hij op aarde sprak. De vragen voor en na de overdenkingen zetten aan tot nadenken.
Niet te geloven
Niet te geloven
Schepping
9789059991170
Onderzoek de wonderen van het universum samen met je Schepper. God is onvoorstelbaar creatief, oneindig groot en toch zo dichtbij dat Hij al jouw gedachten kent, zelfs voordat jij ze gedacht hebt. Daarnaast is God altijd trouw en vol liefde. In de Bijbel staat dat je aan de schepping kunt zien hoe machtig God is. In dit dagboek neemt Louie Giglio 100 voorbeelden uit de schepping - over de ruimte, de aarde, de dieren en ons lichaam - om jou te leren hoe bijzonder de God is die jij dient. Geniet en leer ervan! (En vergeet vooral niet de leuke weetjes aan anderen te vertellen!) Misschien heb je nog nooit gehoord van schrijver Louie Giglio (google hem maar eens!), maar ken je wel het lied Onbeschrijfelijk (Opwekking 719) of het lied De Koning in zijn pracht (Opwekking 661). Beide liederen zijn door Chris Tomlin, een goede vriend van Louie, geschreven. Louie verwondert zich elke dag over de pracht van Gods schepping en wil jou daar graag meer over leren.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels