Bijbellezen

47 Kruimels
Notitieboek bij de Bijbel
Notitieboek bij de Bijbel
Bijbellezen
9789464250947
Waar moet ik beginnen? Wat moet ik met dit Bijbelgedeelte? Wat wil God mij hiermee vertellen? Zomaar wat vragen die weleens boven komen tijdens het Bijbellezen. Je leest de woorden, maar je hart is er soms niet bij. In de drukte van de dag lukt het niet altijd de Bijbel open te slaan en geconcentreerd te lezen. Vaak gebeurt dit, omdat we simpelweg niet weten hoe we het moeten aanpakken. Dit notitieboek helpt je om tijdens het Bijbellezen dichter bij God en zijn Woord te komen. Door prikkelende vragen, tips en ruimte voor je eigen woorden en gedachten, kom je dichter bij de kern. Want als één boek het waard is om gelezen en geleefd te worden, is het wel de Bijbel; het boek waarin God spreekt.Laat je bemoedigen, leer van Gods Woord en bewaar het in je hart.
Thuis in het Woord
Thuis in het Woord
We vinden het allemaal belangrijk om Gods Woord te lezen en te bestuderen. Maar soms is het lastig om ergens te beginnen. Misschien vind je het moeilijk om de tijd ervoor te vinden, of zorgen frustraties uit het verleden ervoor dat je niet de motivatie hebt om te lezen in Gods Woord. Hoe kunnen we, als christelijke vrouwen, ons verlangen om de Bijbel te lezen voeden? Hoe kunnen we telkens opnieuw onze focus op God leggen? 'Thuis in het Woord' biedt je een duidelijke aanpak als het gaat om bijbellezen. Het wil je helpen om een spade dieper te gaan in je bijbelstudie, zodat je kennis over God vergroot wordt en je hart door het bestuderen van Gods Woord verandert. Elk hoofdstuk sluit af met een aantal gespreksvragen waardoor het boek ook geschikt is voor groepsbesprekingen, naast het persoonlijk gebruik.
Verwijsbijbel
Verwijsbijbel
De Verwijsbijbel verlaagt de drempel tot het lezen van de hele Bijbel door het Oude en het Nieuwe Testament op een bijzondere manier bij elkaar te brengen, waardoor de samenhang en de eenheid van beide Testamenten versterkt wordt. Dit gebeurt doordat teksten uit het Nieuwe Testament naast teksten uit het Oude Testament worden gezet. Daardoor is de uiteindelijke impact en vervulling van wat in het Oude Testament geopenbaard wordt te zien. Ook worden teksten die geciteerd worden uit het Oude of Nieuwe Testament, in blauw weergegeven. Op dezelfde manier worden teksten uit het Oude Testament weergegeven naast teksten uit het Nieuwe Testament, zodat de lezer de achtergrond en het fundament van de nieuwtestamentische teksten kan zien. In totaal bevat de Bijbel met verwijsteksten 1800 verbindingen tussen de beide testamenten. De Verwijsbijbel helpt bij het opdiepen van inzichten tijdens het dagelijks bijbellezen en bijbelstudie. Een Bijbel die zeer bruikbaar is aan tafel. Inzichten nodigen uit tot persoonlijk gesprek en overdenking. Deze editie is fraai gebonden in een onderscheidend omslag.
De infographic Bijbel
De infographic Bijbel
In 'De infographic Bijbel' van Karen Sawrey wordt de Bijbel getoond zoals je die nog nooit eerder hebt gezien: in infographics. In meer dan honderd illustraties wordt er inzicht gegeven in het Oude en Nieuwe Testament en komen eeuwenoude woorden tot leven. De schepping, de maten van de ark van Noach, de rijkdom van koning Salomo, de parabels van Jezus, de reizen van Paulus: alle bekende personen en verhalen komen aan bod. Dit is de Bijbel voor een nieuwe generatie.
HSV-Studiebijbel
HSV-Studiebijbel
De Studiebijbel bevat de complete tekst van de Herziene Statenvertaling, aangevuld met aantekeningen, inleidingen, kaartjes en artikelen. Een betrouwbaar, verstaanbaar en verdiepend hulpmiddel bij het lezen en bestuderen van de Bijbel. Onmisbaar bij het opdiepen van inzichten uit het Woord van God. Gebonden editie met hardcover en leeslinten.
Wie is wie  -   Wie is wie in de Bijbel
Wie is wie - Wie is wie in de Bijbel
Bijbellezen
9789401918145
‘Wie is wie in de Bijbel’ geeft een alfabetisch overzicht van alle Bijbelse figuren. Het is daarmee een handig naslagwerk voor professionals, studenten en geïnteresseerde leken. Waar komt de uitdrukking: ‘hij heeft Abraham gezien’ vandaan? Waarvan wordt iemand beschuldigd die ‘Farizeeër’ genoemd wordt? Wie zijn er afgebeeld op de schilderijen van Rembrandt? En wat is eigenlijk een Jobslijden? Een overzicht van Aäron tot de dochters van Zelafaed. ‘Wie is wie in de Bijbel’ maakt deel uit van de serie Wie is wie. Deze serie bestaat uit handzame naslagwerken met daarin een handig ABC, bedoeld voor professionals die snel iets op willen zoeken, studenten en scholieren en geïnteresseerde leken.
Rust en regelmaat bij God
Rust en regelmaat bij God
Veel vrouwen zouden graag meer en vaker in hun bijbel willen lezen. Maar ze verliezen hun motivatie, begrijpen niet goed wat ze lezen of vinden het moeilijk de verbinding met hun eigen leven te maken. Arenda Haasnoot is overtuigd van het belang van (dagelijks) bijbellezen. In dit boekje behandelt ze belemmeringen waar vrouwen tegenaan lopen, motiveert en geeft handige tips vanuit haar jarenlange ervaring als predikant en met de Alpha cursus. Rust – als je de bijbel leest, vind je rust bij God. Met uitwerkingen rond bijbelboeken om te gaan lezen. Regelmaat – zoek een manier om het vol te houden die bij jou past. Met tips rond o.a. leesroosters. Reinheid – de bijbel helpt je in een gezonde geestelijke levensstijl.
Zij Lacht Guide bijbellezen
Zij Lacht Guide bijbellezen
Bijbellezen
9789492831743
Bijbellezen is voor veel vrouwen vaker een 'moeten' of een worsteling, dan een vreugdevol verlangen. Deze Zij Lacht Guide helpt je om antwoorden te vinden op je vragen en om je verlangen naar Gods Woord te (her)vinden. Door de achtergrondinformatie per bijbelboek en de uitgebreide Q&A, is dit een gids die je er vaker bij pakt. In dit boek is het uitgangspunt dat de Bijbel Evangelie is, het Woord van de waarheid. Het boek is een zoektocht naar een antwoord op de vragen die hierboven zijn gesteld en je vindt er praktische handvatten om de Bijbel te lezen.
De Bijbel leven
De Bijbel leven
Raar eigenlijk. Het bestverkochte boek wordt vaak met de meeste tegenzin gelezen. De Bijbel als beleefdheidsboek: je leest het omdat het hoort. Maar waarom wordt er zo vaak een kloof ervaren tussen de wereld van de Bijbel en ons dagelijks leven? Stel dat er in de Bijbel van alles te zien en te horen is dat helemaal gaat over jouw hier en nu … Door dit dagboek loop je van Genesis tot Openbaring en krijg je van alles te zien. Zo raak je met ontspannen dankbaarheid en plezier thuis in de wondere wereld van de Bijbel. Over de auteur: Bert-Jan Mouw is predikant, getrouwd en vader van vier. In zijn (schrijf)werk geniet hij vooral van het leggen van verbinding van de Bijbel en het zo gewone dagelijkse leven. Eerder verscheen van zijn hand het boek Verderkijker. Hoe hoop je kijk op leven, lijden en liefhebben verrijkt.
Lees je Bijbel
Lees je Bijbel
Behoor jij ook tot die grote groep mensen die graag zou willen dat bijbellezen een goede gewoonte wordt waar je inspiratie uit haalt voor je dagelijks leven? Maar ben je nog steeds op zoek naar een manier die bij jou past? Dan is dit boek voor jou. In Lees je Bijbel gaat Corien Oranje met experts als Ben Tiggelaar en Michelle van Dusseldorp op zoek naar manieren die kunnen helpen de Bijbel echt te gaan lezen. Het resultaat is een verdiepend, inzichtgevend en praktisch boek, dat je helpt om je eigen drijfveren te ontdekken, het schuldgevoel van je af te schudden en opnieuw met de Bijbel aan de slag te gaan – op een manier die bij jou past. De illustraties van Marijke ten Cate brengen herkenbare situaties en frustraties op een grappige manier tot leven.
Een woord voor elke dag
Een woord voor elke dag
Bijbellezen
9789033834165
Bijbellezen is leuk. Of niet? Misschien vind je de Bijbel moeilijk. Of houd je niet van lezen. Je bent niet de enige. Daarom is dit dagboek gemaakt. Met korte spreuken uit de Bijbel. Zo word je wijs zonder lang te hoeven lezen. Er staan ook vrolijke strips in. En korte gedichten. Bijbellezen is leuk! Dit dagboek is bedoeld voor kinderen die liever geen lange stukken lezen. Daarom zijn de teksten kort en krachtig.
Psalmen lezen met je hart
Psalmen lezen met je hart
Bij God zijn. Het klinkt zo heerlijk: niets moeten, alleen vertoeven in Zijn aanwezigheid. Maar hoe doe je dat als je opgroeit in een samenleving waarin we niksen verleerd zijn, waar vooral gekeken wordt naar prestaties en opbrengsten? Stil zijn gaat niet vanzelf. Niet alleen in onze tijd moeten mensen zich erin oefenen, in het klooster deden ze dat ook al. Daar werd de methode Lectio Divina ontwikkeld. In een maatschappij waar alles snel moet, is het heerlijk om langzaam te leren lezen. In dit boek mag je daarmee oefenen. Pak je pen erbij en kauw op bijbelwoorden, schrijf erover en volg de vier stappen: lectio (lezen), meditatio (mediteren), oratio (bidden), en contemplatio (stilte). Over de auteur: Willemijn de Weerd schrijft en spreekt voor zowel kinderen, tieners als volwassenen. Het is haar verlangen om verbonden te zijn met God en tegelijkertijd vindt ze dat in het leven van alledag ook een flinke uitdaging.
Overschrijfbijbel Evangeliën
Overschrijfbijbel Evangeliën
De Overschrijfbijbel is een meditatieve en creatieve manier om de Bijbel te lezen. Deze nieuwe uitgave van de Bijbel brengt de eeuwenoude teksten nog dichterbij de lezer. De ervaring leert: door regelmatig een tekstgedeelte over te schrijven, krijgen de woorden opeens meer kracht en betekenis. Bekende zinnen en verhalen komen op een nieuwe manier tot leven. Deze serie bevat de uitgaven: Overschrijfbijbel Psalmen (ISBN 9789061732143) Overschrijfbijbel Spreuken en Prediker (ISBN 9789061732181) Overschrijfbijbel Evangeliën (ISBN 9789061732204) Allen in Willibrordvertaling.
Beknopt commentaar op het Nieuwe Testament deel 4
Beknopt commentaar op het Nieuwe Testament deel 4
Beknopt Commentaar deel 4 maakt de commentaarreeks op het Nieuwe Testament compleet. Dit vierde deel is leverbaar vanaf eind februari, maar nu al bestelbaar! Sinds jaar en dag is het voor de uitgevers van Uitgeverij Gideon een grote wens om een fundamentele bijdrage te leveren aan het verwoorden van een evangelische theologie. Een eerste aanzet daartoe was de oprichting van ons label Gideon Academic. Met het Beknopt Commentaar op het Nieuwe Testament zien we opnieuw een deel van onze wens in vervulling gaan. Prof. dr. Willem J. Ouweneel is de auteur. Zijn beknopte commentaar bestaat uit vier delen. Het grote voordeel van een beknopt commentaar is dat de lezer automatisch gericht wordt op de grote lijnen in de bijbelboeken, en in het Nieuwe Testament als geheel. Wil men meer op detailniveau naar de tekst kijken, dan doet de lezer er goed aan andere commentaren te raadplegen. Daarvoor worden in dit boek een aantal suggesties gedaan. Dit commentaar is gebaseerd op de Telosvertaling, maar uiteraard is dit boek evengoed te gebruiken naast andere bijbelvertalingen. In zijn Beknopt Commentaar volgt de auteur een helder patroon: eerst wordt, zo nodig, een schematische indeling van het bijbelboek gegeven, vervolgens wordt de uitleg gegeven in een eenvoudige, sterk puntsgewijze vorm. Deze aanpak biedt de lezer ook de prettige optie om het commentaar achter elkaar te lezen, als een uitgebreide parafrase van het betreffende bijbelboek. Dit vierde deel van de reeks handelt over de evangelieën van Mattheüs en Markus, en de brief aan de Hebreeën. De volledige indeling is als volgt: Deel 1 – De brieven van Paulus (najaar 2020) Deel 2 – De geschriften van Johannes, Jakobus, Petrus en Judas (voorjaar 2021) Deel 3 – Lukas en Handelingen (najaar 2021) Deel 4 – Mattheüs, Markus en Hebreeën (voorjaar 2022)
Samen luisteren in de stilte
Samen luisteren in de stilte
Lectio divina is een manier van bijbellezen die al sinds de vroegste monniken wordt beoefend en die gepaard gaat met stilte en meditatie. Het doel is om dichter bij het hart van God in zijn Woord te komen. Lectio divina kent vier stappen: lectio (lezen), meditatio (mediteren), oratio (bidden), en contemplatio (stilte). In dit boek wordt lectio divina eenvoudig uitgelegd en krijg je als lezer veel voorbeelden die kunnen inspireren om zelf aan de slag te gaan. Diverse auteurs dragen aan dit boek bij, onder wie de bekende predikant Jos Douma die al jaren bezig is om lectio divina in Nederland op de kaart te zetten, maar ook de veel gelezen monnik Anselm Grün, die schrijft welke plek dit bijbellezen in het klooster inneemt. Daarnaast zijn er bijdragen van auteur John Lapré, de Zweedse theoloog Peter Halldorf, monnik Thomas Quartier en radiopresentator en dominee Elsbeth Gruteke. Het boek kan in de veertigdagentijd helpen om met lectio divina en de bijbel op weg te gaan naar Pasen. Bij het boek wordt een digitale kaart beschikbaar gemaakt, waarop alle plaatsen van lectio divina in Nederland in beeld worden gebracht.
Hoofdstuk voor hoofdstuk door de Bijbel
Hoofdstuk voor hoofdstuk door de Bijbel
De Bijbel is het boek van God en is bedoeld om van begin tot eind te lezen, te begrijpen, te overdenken en toe te passen in je leven. Warren Wiersbe neemt je in dit boek mee dwars door de Bijbel. Hij vraagt je het Woord te lezen. Hij legt in eenvoudige, trefzekere bewoordingen uit wat er staat. Dit studieboek maakt het lezen in de Bijbel een stuk makkelijker: het helpt je bij het systematisch doorlezen van de Bijbel; het legt uit wat God in ieder hoofdstuk tegen je zegt; het maakt moeilijke Bijbelteksten begrijpelijker; het geeft je meer inzicht in de opbouw van de Bijbel. Over de auteur Warren W. Wiersbe Dr. Warren W. Wiersbe is een internationaal bekend Bijbelleraar en auteur van meer dan 160 boeken waaronder de dagboeken 365 Dagen groeien in het Woord en 365 Dagen leven in de Psalmen. Hij heeft als predikant veel gemeenten mogen dienen, onder andere de bekende Moody Church in Chicago.
Samenleren I
Samenleren I
Maak van de dagelijkse bijbellezing een waardevol gezinsmoment met ‘Samenleren’. Samenleren I van Wijnanda Hogendoorn geeft handreikingen om bijbellezen in het gezin vorm en inhoud te geven. Samen bijbellezen in het gezin is een belangrijk onderdeel van de geloofsopvoeding. In Samenleren biedt Wijnanda Hogendoorn handreikingen om bijbelleesmomenten tot waardevolle gezinsmomenten te maken. Het boek bevat creatieve handvatten om 25 weken lang iedere dag samen met de Bijbel bezig te zijn. Doordeweeks worden er korte momenten met enkele vragen en opdrachten aangeboden, voor de zondag is er een uitgebreidere verwerking beschikbaar. Samenleren 1 is het eerste deel van een tweeluik en met name bedoeld voor de periode van Advent en Kerst.
Kijken en luisteren naar Jezus
Kijken en luisteren naar Jezus
Bijbellezen met je hart. Zo kun je lectio divina omschrijven. Met heel je hart luisteren naar wat de Heer wil zeggen. En ook: naar Jezus kijken om zijn ogen liefdevol op jou gericht te zien. Na Samen luisteren in de stilte (waarvan de eerste druk binnen twee maanden was uitverkocht!) een nieuw boek met veertig lectio divina oefeningen, geschreven door diverse auteurs, zoals predikant Jos Douma, zr. Nadia Kroon, die kerkelijk werker in de Protestantse Kerk is én ingetreden in een klooster, predikant Robbert-Jan Perk en broeder Columba, een van de jongste monniken in ons land. Veertig keer klinkt de stem van Jezus om jou aan te spreken en aan te raken. Veertig keer ontdek je dat Jezus jou ziet en kent en je de weg wijst. Ter inspiratie staan in het boek ook enkele iconen van Jezus afgebeeld. Dit boek is niet alleen te gebruiken in de veertigdagentijd, maar het hele jaar door. Uitgave in samenwerking met Contemplatio Nederland.
Alles wordt nieuw
Alles wordt nieuw
Bijbellezen
9789463691468
Je vindt bijbellezen belangrijk, maar soms wil het niet zo lukken. De taal is misschien weinig uitnodigend of je begrijpt niet alles even goed. Dat geldt zeker voor het boek Openbaring. In modern Nederlands wordt opnieuw verteld wat Johannes heeft gezien en meegemaakt op Patmos. Het gaat over vreemde visioenen over verleden, heden en toekomst, die niet alleen van betekenis zijn voor de eerste lezers, maar ook voor ons vandaag. Age Romkes helpt ons de betekenis te achterhalen en dat levert een spannende leeservaring op. Dit boek kan gebruikt worden als dagboek, als leidraad voor bijbelstudie, voor samen lezen in het gezin of gewoon als leesboek. Ieder hoofdstuk wordt afgerond met een paar overdenkingsvragen. Tussendoor zijn er pagina’s met gespreksvragen opgenomen als hulp voor de bijbelkring. Drs. Age Romkes studeerde Theologie in Kampen en Apeldoorn en was docent aan bijbelschool De Wittenberg in Zeist en de Christelijke Hogeschool Ede. Alles wordt nieuw is het vervolg op Mijn jaren met Jezus, een bewerking van het evangelie en de brieven van Johannes
Mediteren met de Bijbel
Mediteren met de Bijbel
De bekende illustratrice Marijke ten Cate ontdekte hoe een stille, meditatieve omgang met de Bijbel een verdieping kan geven aan het bijbellezen. In dit boek laat ze zien hoe zij zelf werd geïnspireerd en geeft ze praktische aanwijzingen om zelf met een bijbeltekst, pen/penseel en papier aan de slag te gaan. Het boek bevat naast 40 bijbelteksten 10 platen met vrij werk, gemaakt na het lezen van een bijbeltekst, met daarbij een inleiding in lectio divina en veel praktisch materiaal. Marijke ten Cate laat hiermee zien dat deze creatieve manier van lectio divina iets is wat iedereen kan doen.
Gods Woord is één!
Gods Woord is één!
Vanuit de Hebreeuwse compositie de Bijbel lezen. Zoals God de Schepper is van hemel en aarde, is ook Zijn Woord één grote schepping. Dit boek wil de compositie en de schoonheid van Gods Woord laten zien. In ieder Bijbelgedeelte zijn het begin en het einde van belang. Die geven als het ware een kader aan, waarbinnen God iets duidelijk wil maken. Zoals Jezus zei: Ik ben de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde. In de opbouw van Gods Woord, draait het naast het begin en het einde, vooral om het centrum. Dat middelpunt geeft de centrale boodschap van God weer. Aan de hand van de Hebreeuwse compositie wordt u meegenomen langs de Wet, Profeten en Geschriften. Deze vormen een samenhang met de Evangeliën, Brieven en Openbaring. Zijn Woord is één, zoals God Zelf één is.
Vrouwen onderweg
Vrouwen onderweg
Bijbellezen
9789023905554
Hoewel de Bijbel wel is getypeerd als een 'mannenboek', spelen vrouwen in de Schrift, en zo in de heilsgeschiedenis, een grote rol. En uit de brieven van Paulus blijkt dat zij ook in de eerste christelijke gemeenten een duidelijke plaats hadden. Deze plaats van de vrouw in de Schrift is het thema van dit dagboek. Via een doordachte opzet wordt de vrouw in de Schrift op de voet gevolgd, vanaf Eva en de andere moeders van Israël tot de vrouw in de Openbaring van Johannes. Op die manier komen vele aspecten van het vrouw-zijn aan bod, waaronder alleen-zijn, moeder-zijn, het huwelijk, vrouw en werk en de vrouw in de gemeente. Vrouwen onderweg wil de hedendaagse christen-vrouw iedere dag een gedachte meegeven, tot steun, hulp, richtingwijzer of troost.
Hoopvolle verhalen voor jou - Philadelphia Bijbel
Hoopvolle verhalen voor jou - Philadelphia Bijbel
De Philadelphia Bijbel is een bundel van 77 geïllustreerde verhalen uit het Oude en het Nieuwe Testa- ment. De verhalen met korte zinnen en heldere taal zijn geschreven door theoloog René Grotenhuis. Ze stralen hoop en bemoediging uit en gaan over talentontwikkeling: belangrijke kernwaardes van Philadelphia, de drijvende kracht achter deze Bijbel. De illustraties zijn gemaakt door deelnemers van de dagbestedingsateliers van Philadelphia. Hoopvolle verhalen voor jou is een unieke Bijbel, geschikt voor iedereen die bijbelverhalen wil lezen in eenvoudige taal met daarbij passende kleurrijke tekenin- gen. Met de aankoop van deze Bijbel steunt u het werk van de Stichting Philiadelphia Zorg. Stichting Philadelphia Zorg ondersteunt mensen met een beperking met het leiden van hun eigen leven. Dat doen ze door zorg te bieden vanuit hun kernwaarden liefde, lef en meesterschap.
Beknopt commentaar op het Nieuwe Testament 3 De geschiedenis van Lukas
Beknopt commentaar op het Nieuwe Testament 3 De geschiedenis van Lukas
Sinds jaar en dag is het voor de uitgevers van Uitgeverij Gideon een grote wens om een fundamentele bijdrage te leveren aan het verwoorden van een evangelische theologie. Een eerste aanzet daartoe was de oprichting van ons label Gideon Academic. Met het Beknopt Commentaar op het Nieuwe Testament zien we opnieuw een deel van onze wens in vervulling gaan. Prof. dr. Willem J. Ouweneel is de auteur. Zijn beknopte commentaar zal bestaan uit vier delen. Het grote voordeel van een beknopt commentaar is dat de lezer automatisch gericht wordt op de grote lijnen in de bijbelboeken, en in het Nieuwe Testament als geheel. Wil men meer op detailniveau naar de tekst kijken, dan doet de lezer er goed aan andere commentaren te raadplegen. Daarvoor worden in dit boek een aantal suggesties gedaan. Dit commentaar is gebaseerd op de Telosvertaling, maar uiteraard is dit boek evengoed te gebruiken naast andere bijbelvertalingen. In zijn Beknopt Commentaar volgt de auteur een helder patroon: eerst wordt, zo nodig, een schematische indeling van het bijbelboek gegeven, vervolgens wordt de uitleg gegeven in een eenvoudige, sterk puntsgewijze vorm. Deze aanpak biedt de lezer ook de prettige optie om het commentaar achter elkaar te lezen, als een uitgebreide parafrase van het betreffende bijbelboek. Dit derde deel van de reeks handelt over de geschriften van Lukas (zijn evangelie, en zijn boek over de Handelingen van de apostelen). De volledige indeling is als volgt: Deel 1 – De brieven van Paulus (najaar 2020) Deel 2 – De geschriften van Johannes, Jakobus, Petrus en Judas (voorjaar 2021) Deel 3 – Lukas en Handelingen (najaar 2021) Deel 4 – Mattheüs, Markus en Hebreeën (voorjaar 2022)
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels