Boek
Blijven dromen
Paperback
96 pagina's
Nederlands
2023
9789065395368
Blijven dromen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Als bekende tv-persoonlijkheden en doorgewinterde kerkgangers toeren Andries Knevel en Leo Fijen door het land met hun lezingen. Ze spreken met jong en oud over de toekomst van kerk en geloof en komen talrijke vernieuwende initiatieven tegen. Juist aan de basis, bij vrijwilligers, bij groepen als studentenverenigingen en waar men oog heeft voor elkaar, daar vinden zij geloof. In deze briefwisseling lees je hoe beide mannen – de een katholiek, de ander protestant – nadenken over een hoopvolle toekomst voor de kerk. De briefschrijvers vertellen elkaar openhartig over hoe zij blijven volhouden en hoe de bijbel hen daarbij inspireert. ‘Wanhoop niet broeder Andries, genade is er voor veel meer mensen dan de statistieken suggereren. En om die kostbare genade gaat het. In mijn hart, in jouw hart.’ Andries Knevel (1952) is theoloog, schrijver, radio- en televisiepresentator en regelmatig ook voorganger. Hij was jarenlang actief als presentator en programmadirecteur bij de Evangelische Omroep. Momenteel verzorgt hij voor Groot Nieuws Radio het programma Een Goede Zondag. Leo Fijen (1955) is historicus, auteur en journalist. Hij was hoofdredacteur journalistiek en levensbeschouwing bij KRONCRV. Momenteel is hij directeur van Uitgeverij Adveniat en presentator van het KRO-programma Geloofsgesprek, iedere zondagochtend, voorafgaand aan de eucharistieviering.

ISBN
9789065395368
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Druk
1
Aantal pagina's
96 pagina's
Gewicht
122 g
Afmetingen
19 cm × 13 cm × 1 cm

Meer zoals dit

De engel en het kind
De engel en het kind
Israël
Kerst
Engelen
9789065394767
Het is de tijd van de Romeinse overheersing. De joden hebben het zwaar. Het leven is gevaarlijk en donker. Onder elkaar spreken de joden over een Kind dat hen zal redden. Er bestaan voorspellingen over dat Kind. Onbegrijpelijke voorspellingen. Er zijn geleerden die de teksten kennen, maar die het niet met elkaar eens zijn. Er gebeuren vreemde dingen. Een engel bezoekt de aarde en heeft een boodschap. Twee vrouwen raken onverwacht zwanger. Een man krijgt twee dromen die zijn leven veranderen. Is dit de tijd van het Kind? Willeke Brouwer: "In de Bijbel staan prachtige, spannende en meeslepende verhalen over moedige mensen, koningen, strijders, en hun levens vol gevaren, redding, intriges, liefdes, ruzies, hoop en vertrouwen. In kinderbijbels worden die verhalen wat afgezwakt verteld, zodat kinderen het niet al te spannend vinden. De boodschap is vaak het belangrijkst: als je God volgt komt alles goed. Wat als je wel de spanning, de strijd en de twijfels laat zien? En de hitte van de woestijn? De koude nachten in de tenten? Hoe wist Abraham dat God tot hem sprak? Wat doe je als er een engel voor je neus staat? Welke route liepen Jozef en Maria naar Betlehem? Hoe gevaarlijk was het als je zei dat je Jezus volgde? Met die vragen in mijn achterhoofd ben ik gaan schrijven en tekenen, uit diep respect voor de Bijbel. Het werd een boeiende tocht. Ik nodig je uit om mee te gaan."
Liefdevol met de vijf liefdestalen
Liefdevol met de vijf liefdestalen
Dit prachtig vormgegeven geschenkboek vormt een kennismaking met de vijf talen van de liefde: positieve woorden, tijd en aandacht, cadeaus, dienstbaarheid en lichamelijke aanraking. Wat is jouw liefdestaal, en die van je partner? En hoe leer je de taal van die ander spreken? Ontdek het in dit mooie kijk- en bladerboek. Zeer geschikt als huwelijkscadeau!
De liefdestalen van God
De liefdestalen van God
Gods Liefde
9789492831156
God houdt van mensen. En toch lijkt het wel of sommige mensen niet door die Goddelijke liefde bereikt worden. Het doel van dit boek is mensen dichter bij God te brengen, zodat ze zijn grenzeloze liefde kunnen verstaan. Want Hij communiceert op zijn eigen Goddelijke wijze in alle talen die voor ons verstaanbaar kunnen zijn. 'De liefdestalen van God' is een herziene uitgave van 'De taal van Gods liefde'. Het boek bevat een nieuw hoofdstuk en is geheel herzien en up-to-date gemaakt.
Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Zie, hij komt!
Zie, hij komt!
Eindtijd
9789088971730
Wist je dat het laatste bijbelboek 405 verzen bevat? In 365 dagen kun je met dit dagboek dus een goede duik nemen in dit laatste boek van de Bijbel. Ds. Willem J.J. Glashouwer helpt je daarbij, en maakt Openbaring op eenvoudige wijze toegankelijk. Elk vers wordt besproken met een toelichting, tekstverwijzingen en verklarende opmerkingen, zodat je zelf verder kan doordringen in de bijzondere boodschap die dit bijbelboek bevat. Vaak is 'De Openbaring van Jezus Christus aan Johannes' aanleiding geweest tot allerlei fantastische speculaties en sektarische voorspellingen. Maar dit troostboek voor de Gemeente van Jezus Christus krijgt in de tijd waarin wij leven, nu het Joodse volk naar Israël terugkeert, voor velen een nieuwe betekenis. Totdat Hij komt.
Het Christus mysterie
Het Christus mysterie
Richard Rohr komt in het radicaal theologische boek ‘Het Christus mysterie’ met een voor westerse christenen prikkelende stelling over de naam Jezus Christus. De betekenis van het woord Christus is niet (zoals velen denken) de achternaam of eretitel van Jezus, maar een aanduiding die veel universeler en verstrekkender is dan slechts horend bij de man uit Nazaret. Voor wie deze fundamentele waarheid ontdekt, wordt het christelijk geloof veel meer dan de belijdenis dat Jezus God is. Je leert zien dat God zijn hele schepping doordringt en overal om ons heen aanwezig is. Hij is te ontmoeten in iedereen die je tegenkomt. De franciscaan Richard Rohr verbindt de kloosterspiritualiteit en mystiek met grote thema’s. Eerder schreef hij ‘De goddelijke dans’. ‘Rohr ziet Christus overal, en niet alleen in mensen.’ – Bono
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels