Dagboek
Ik bid de Psalmen
Paperback
176 pagina's
Nederlands
2023
9789033835766
Ik bid de Psalmen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Een kindergebed voor elke dag en elke situatie, geïnspireerd door de veelzijdigheid van de Psalmen. Bij elke Psalm uit de Bijbel is er een vraag om te bespreken, een kort stukje uitleg en een eenvoudig gebed dat past bij de leefwereld van het kind. De Psalmen helpen kinderen om veelzijdig te leren bidden. God bedanken, je blijdschap uiten, vertellen dat je je eenzaam voelt, vragen om hulp, het verdriet van de wereld benoemen... al die aspecten vind je in de Psalmen en in dit gebedendagboek. Een waardevol hulpmiddel voor een afwisselende en intieme communicatie tussen kinderen en God. Voor kinderen van ongeveer 8-12 jaar.

ISBN
9789033835766
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Druk
1
Aantal pagina's
176 pagina's
Gewicht
247 g
Afmetingen
20,9 cm × 14 cm × 1,6 cm

Meer zoals dit

Duik in de Bijbel!
Duik in de Bijbel!
Dit dagboek is voor alle ouders die graag willen dat hun kinderen God leren kennen en met Hem gaan leven. Over wie gaat het in de Bijbel? Hoe ontdek je met elkaar wat God door al deze verhalen heen te vertellen heeft? Samen met je kinderen leer je de weg te vinden in de Bijbel en hoor je steeds weer de boodschap van Gods ongelooflijke trouw en liefde. Duik in de Bijbel! is zo geschreven dat ouders en kinderen samen de hele Bijbel doorlezen, zodat de grote lijn van Gods verhaal duidelijk wordt. De bijbelteksten worden helder uitgelegd, met een praktische toepassing of een doe-opdracht. De auteurs Janneke Burger, Hans Mijnders, Nieske Selles en Willemijn de Weerd zijn allen bekende schrijvers en sprekers rond kinderen, gezinnen en geloofsopvoeding. Ze weerspiegelen een brede doelgroep.
Peuterdagboek
Peuterdagboek
9789033835957
Dit Peuterdagboek helpt jonge kinderen en hun ouders om een moment te hebben met God. Voor elke dag is er een vraag die past bij de leefwereld van de peuter en een gesprekje op gang kan brengen, een Bijbeltekst, een kort stukje uitleg en een eenvoudig gebed. Dit dagboek is thematisch opgezet en elk thema begint met een lied dat de hele week gezongen kan worden. Twaalf thema’s worden behandeld, onder andere: Ik voel, Ik vier feest, Buiten, Samen, Ik ga slapen. Een qr-code verwijst bij elk thema steeds naar een speciaal voor dit dagboek opgenomen liedje. De sfeervolle illustraties van Marieke ten Berge nodigen je peuter uit om te kijken, alles aan te wijzen en te benoemen. Dit Peuterdagboek is geschikt voor kinderen in de leeftijd 2-4 jaar.
Gewoon leven met God
Gewoon leven met God
Bijbelstudie
9789492831859
Dit dagboek voor vrouwen neemt je mee in het dagelijks leven van acht bijbelse personen. Gewone vrouwen en mannen die, net als wij, lachen, huilen, groeien, worstelen en loslaten. Door te ontdekken welke weg God met hen gaat, zul je steeds meer van God in je eigen leven zien. Je trekt steeds vijf dagen op met een bijbels persoon en elke dag is weer anders: je doet een bijbelstudie, je mediteert bij een sprekende afbeelding, je ontdekt een nieuw ritueel, je rust in stilte of leest een column uit het dagelijks leven van de auteurs. Daarnaast is er input voor groepsgesprekken, zodat het boek geschikt is voor persoonlijk gebruik én voor gesprekken met andere vrouwen. Door deze variatie is er altijd wel een vorm die jou aanspreekt.
Nice
Nice
9789033834226
Dit dagboek voor bruggers bestaat uit overzichtelijke en korte teksten, aangevuld met quotes. Er staat onder elk dagboekstukje een verwijzing, zodat er een bijpassend bijbelgedeelte op te zoeken is in de eigen favoriete bijbel. Geschreven vanuit de leefwereld van jonge tieners: vanuit herkenbare vragen of thema’s wordt een link gelegd met de Bijbel. Veel basisscholen geven hun leerlingen bij het afscheid van groep 8 een bijbel mee. Lang niet alle kinderen weten daar even goed raad mee. Dit dagboek stimuleert kinderen om vanuit voor hen herkenbare invalshoeken de Bijbel te gaan lezen en te begrijpen en is dus heel geschikt om cadeau te geven aan het eind van groep 8, als op zichzelf staand cadeau of juist samen met een bijbel.
God is altijd bij mij
God is altijd bij mij
Psalm 139:5
9789033835919
Dit dagboekje (150 dagen) is voor kinderen van ongeveer 6-8 jaar. Vanuit het gewone alledaagse leven is er elke keer een inkijkje naar een bijbelgedeelte of een geloofsthema. Bij elke dag staat een vraag waardoor ouders of andere opvoeders een gesprekje kunnen aangaan met het kind. Heel geschikt om elke avond uit voor te lezen of te gebruiken aan tafel. De opzet van dit dagboekje is uniek: het gaat niet uit van de voor veel kinderen bekende bijbelverhalen, maar is juist geschreven vanuit vragen van kinderen en geloofsthema’s.
Spiegels, smileys en stille tijd met God
Spiegels, smileys en stille tijd met God
Stille tijd
9789033833052
Spiegels, smileys en stille tijd met God. Dagboek voor meiden. Een 365 dagendagboek bij de Bijbel voor meiden vanaf 11 jaar. Voor elke dag van het jaar is er een bijbeltekst met een kort, prikkelende stukje om te lezen. Met herkenbare thema's voor de doelgroep zoals liefde, jaloezie, keuzes maken, vriendinnen, eenzaamheid en vergeving. Dit bijbels dagboek biedt aan jonge meiden die opgroeien in een drukke wereld, een dagelijks moment van rust vinden bij God en helpt hen bij het leren luisteren naar zijn stem. Het dagboek valt op door de verzorgde uitvoering: een stevig karton-omslag en hippe typografie met een ovale stans in de cover en afgeronde hoeken. Hierdoor is het niet alleen een inhoudelijk goed product maar ook nog eens leuk om cadeau te geven of te krijgen!
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels