Boek
Jezus
Paperback
416 pagina's
Nederlands
2024
9789043534109
Jezus

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

In zijn boek Jezus maakt Henk Bakker met behulp van de laatste inzichten een reconstructie van Jezus’ leven. Er is in het Nederlands taalgebied al bijna twintig jaar geen studie meer verschenen over Jezus, en dat terwijl er in die periode veel nieuwe ontdekkingen zijn gedaan. Henk Bakker maakt de balans op en beschrijft het leven van Jezus op een vertellende, dramatische en zelfs provocerende manier. Meeliftend op uitkomsten van recent onderzoek beschrijft Bakker Jezus’ leven opnieuw. Hij laat zien wie Jezus geweest moet zijn en dat dit niet overeenkomt met wat veel kerken ervan gemaakt hebben.

ISBN
9789043534109
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
416 pagina's
Gewicht
628 g
Afmetingen
22,9 cm × 14,9 cm × 3,6 cm
Thema's

Meer zoals dit

Jezus leven
Jezus leven
Henk Stoorvogel neemt je in Jezus leven mee naar het hart van Jezus. De belichaming van het goede, een mens uit één stuk, een man met een missie: Jezus maakte het allemaal waar. Maar hoe zag een gewone werkdag voor Jezus eruit? Wat was er nou echt zo bijzonder aan Hem, dat duizenden mensen Hem volgden? Henk Stoorvogel is nieuwsgierig en slaagt erin een nieuw licht op het leven van Jezus te werpen, door het stellen van kinderlijk creatieve vragen. Maar Jezus Leven gaat nog verder. Het is een oproep tot het leven van een 'Jezus Leven'. Hoe kunnen wij vandaag de dag vorm en inhoud geven aan de navolging van Jezus Christus? Met Henk Stoorvogel gaan we op zoek naar het hart van Jezus en de manier waarop we dat in ons eigen leven kunnen toepassen. Henk Stoorvogel heeft zich jarenlang voorbereid op het schrijven van een boek over Jezus' leven. Hij deed ervaring op met het uitdiepen van Bijbelse karakters in de Bijbelstudieserie 'Onderweg met...' en is al jaren voorganger van de Vrije Evangelisatie Zwolle. Stoorvogels vaardigheden als student van Bijbelse figuren en zijn liefde voor Jezus komen samen in Jezus Leven, dat ook uitermate geschikt is voor Bijbelstudie- en gespreksgroepen.
Het Christus mysterie
Het Christus mysterie
Richard Rohr komt in het radicaal theologische boek ‘Het Christus mysterie’ met een voor westerse christenen prikkelende stelling over de naam Jezus Christus. De betekenis van het woord Christus is niet (zoals velen denken) de achternaam of eretitel van Jezus, maar een aanduiding die veel universeler en verstrekkender is dan slechts horend bij de man uit Nazaret. Voor wie deze fundamentele waarheid ontdekt, wordt het christelijk geloof veel meer dan de belijdenis dat Jezus God is. Je leert zien dat God zijn hele schepping doordringt en overal om ons heen aanwezig is. Hij is te ontmoeten in iedereen die je tegenkomt. De franciscaan Richard Rohr verbindt de kloosterspiritualiteit en mystiek met grote thema’s. Eerder schreef hij ‘De goddelijke dans’. ‘Rohr ziet Christus overal, en niet alleen in mensen.’ – Bono
Ik wil Jezus volgen!
Ik wil Jezus volgen!
‘Ik wil Jezus volgen’ van Laurina de Visser is een inspirerend dagboek voor jonge mensen die Jezus willen volgen. Niets is belangrijker dan bij jonge christenen aankomen met échte verhalen. In dit dagboek staat elke maand één persoon uit de Bijbel centraal, zoals Ester, Job, Jezus en Paulus. Daarbij worden ook de lessen besproken die deze bijbelfiguren moesten leren door dingen die ze ongewild meemaakten, maar ook door de fouten die ze begingen. De Bijbel gaat over mensen van vlees en bloed, die soms bewonderenswaardige dingen deden, maar niet perfect waren. Door de praktische lessen en persoonlijke getuigenissen van tieners komen de bijbelfiguren dichtbij en leer je hoe je Jezus kunt volgen. Eerder schreef Laurina de Visser het dagboek ‘#Bestofmyday’.
Mijn armen om je heen
Mijn armen om je heen
Bemoedigen
9789043536639
‘Mijn armen om je heen’ door André F. Troost is een bundel met gedichten, vrije verzen en liedteksten voor moeilijke en lichte periodes. De verzen zijn grotendeels geschreven in een heftige tijd, waarin corona dreigend dichterbij kwam. Al zou geen mens je meer omarmen, al sta je eenzaam bij een graf, laat Mij jouw koude hart verwarmen, Ik ben jouw steun, jouw stok, jouw staf! Ik laat je niet ten onder gaan, Ik ben niet weg, maar opgestaan! De meeste gedichten zijn zingbaar op door de auteur aangegeven bekende melodieën.
Mosterdzaad
Mosterdzaad
9789029728577
Vlak na de afschaffing van de slavernij begint een jonge lerares een zoektocht naar twee kleine meisjes die zijn verkocht. ‘Mosterdzaad’ van Laila Ibrahim (bekend van ‘De eerste krokus’) schetst een aangrijpend beeld van de dramatische nasleep van de slavernij. Ohio, 1868. Samen met haar dochter keert voormalig slavin Mattie na jaren terug naar de plantage waar zij ooit vandaan vluchtte. Ze is geschokt als ze ziet hoe weinig er op de plantage is veranderd sinds de afschaffing van de slavernij: de vroegere slaven leven nog steeds onder erbarmelijke omstandigheden. Mattie probeert haar achtergebleven familie over te halen mee te gaan naar een betere plek. Maar eerst moeten de dochtertjes van haar nicht worden teruggevonden, die vlak voor de afschaffing van de slavernij zijn verkocht. ‘Mosterdzaad’ is het vervolg op ‘De eerste krokus’ maar kan ook los gelezen worden. ‘Zelden pakt een boek me zo dat ik het in één dag uitlees, maar dat is Laila Ibrahim gelukt. Vijf sterren!’ – Lezersreactie op hebban.nl over ‘De eerste krokus’
FRNZ4EVER  -   De voetballende ballerina
FRNZ4EVER - De voetballende ballerina
‘De voetballende ballerina’ van Henriët Koornberg-Spronk is het eerste deel in de sportieve kinderboekenreeks ‘Frnz4ever’. ‘De voetballende ballerina’ van Henriët Koornberg-Spronk is het eerste deel in de sportieve kinderboekenreeks ‘Frnz4ever’. Marit zit in groep 7 en zit al sinds haar zesde op ballet, haar moeder is daar heel trots op. Carlijn, Esmée en Fabio zijn haar beste vrienden, er wordt heel wat afgeappt in hun appgroep Frnz4ever. Op een dag geeft Marit zich per ongeluk op voor het schoolvoetbaltoernooi, en gaat ze stiekem trainen. Maar hoe zal haar moeder reageren op haar voetbalavontuur? Kan ze wel een voetballende ballerina zijn? Een humoristische nieuwe serie over sporten voor jongens en meiden, met in deel 2 het verhaal van Fabio, de klimmende wielrenner.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels