Boek
Kostbaar bloed
Hardcover
128 pagina's
Nederlands
2024
9789464250886
Kostbaar bloed

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

In dit veertigdagenboek op weg naar Pasen staan de verhalen die heenwijzen naar of direct gaan over het kostbaar bloed van Jezus centraal. Zijn bloed dat vergoten is tot een volkomen verzoening van al onze zonden. Vanuit het Oude Testament is daar de offerdienst die op zoveel manieren heenwijst naar de komst van Jezus. In het Nieuwe Testament gaat het om het volmaakte Offer: Jezus’ verzoenend sterven voor onze zonden, ziekten en zorgen, uitlopend in Zijn opstanding. Door Zijn bloed kan Hij ons vergeven en genezen. Dat deed Hij niet omdat wij dat verdienen, maar uit genade. Hij voor mij: Amazing Grace! Over de auteur: Nieske Selles neemt je mee op reis door de hele Bijbel heen waarbij de rode raad de betekenis van de offerdienst is, en het volmaakte Offer van Gods Zoon. Ze schrijft, spreekt en denkt mee over verschillende thema’s. Eerder schreef ze voor Sestra Maar ik vertrouw op U, Geboren Glorie, Vul mij opnieuw en (Ver)wonderen. Zie voor meer informatie www.nieskeselles.nl

ISBN
9789464250886
Taal
Nederlands
Bindwijze
Hardcover
Uitgeverij
Druk
1
Aantal pagina's
128 pagina's

Meer zoals dit

Kom en zie
Kom en zie
Al eeuwenlang is de tijd rondom Pasen een tijd van bezinning. Dit veertigdagenboek helpt je hierbij en geeft woorden van verstilling, verscherping en vertroosting, om zo in deze veertigdagentijd je ogen te richten op Jezus. Het zien op Jezus doen we door te kijken door de ogen van de gelovige van vroeger en nu. Wat zagen zij van Jezus en wat zegt ons dat? Deze veertig dagen ga je op weg en kijk je naar Jezus door middel van overdenkingen, gedichten, vragen en opdrachten. Zo leer je in deze dagen zien wat het betekent dat Christus ons lief heeft gehad tot in de dood. Eén ding is zeker: we zullen nooit uitgekeken raken. Een prachtig cadeau voor jezelf of die ander in de 40dagentijd.
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw is geschreven voor gelovige vrouwen die zich willen verdiepen in het werk en de Persoon van de Heilige Geest. Dat de Geest niet los gezien kan worden van de Vader en de Zoon is door het hele boek heen duidelijk, maar de nadruk ligt op de Heilige Geest. Lijnen over de vervulling en bekrachtiging met de Heilige Geest, praktische lessen over de vrucht van de Geest en de geestelijke gaven die Hij geeft worden op eenvoudige, bijbelgetrouwe wijze dicht bij je hart gebracht. De gespreksvragen kunnen gebruikt worden voor persoonlijke overdenking, maar zijn ook geschikt voor gebruik in vrouwenkringen en bijbelstudiegroepen.
Geboren Glorie
Geboren Glorie
Advent
Kerst
9789464250145
Geboren Glorie is geschreven voor gelovige vrouwen die verlangen naar groei in hun kennis van en relatie met Jezus Christus. Dit boek helpt hen de rode draad te ontdekken vanuit het Oude Testament naar het Nieuwe Testament, met betrekking tot de Menswording van Jezus, die tegelijk God is. Centraal staat (de voorzegging van) Zijn komst op aarde, Zijn geboorte en het grote reddingsplan van God met deze wereld. Het boek eindigt in een heenwijzing naar Zijn tweede komst, wanneer Hij terugkomt op de wolken. Geboren Glorie bevat overdenkingen met korte schrijfopdrachten voor 28 dagen, om te gebruiken tijdens de adventsperiode. Ook zeer geschikt om samen met je partner te lezen!
Vrouwen in beeld
Vrouwen in beeld
Kleding: voor de ene vrouw een noodzakelijk kwaad, voor de ander een bron van vreugde. Een keuze maken, daar ontkomt niemand aan. Hoe maak je die keuze? Wat zegt de Bijbel over kleding en hoe ga je om met schoonheidsidealen, gebrokenheid en imperfectie? Hoe kunnen we, gemaakt naar Gods beeld, Hem weerspiegelen in deze wereld en hoe kan genadegoudlijm de scherven van ons bestaan schoonheid en heelheid brengen? De prachtige portretten van bekende en minder bekende vrouwen in dit boek, onder andere Marlies van der Staaij en Christine Stam, vertellen wie zij zijn, welke kleuren hen flatteren, hoe zij op grond van de Bijbel keuzes maken in kleding, maar ook hoe ze omgaan met imperfectie en hoe ze de gebrokenheid van het leven ervaren. De interviews met deze vrouwen zijn te beluisteren als podcast en worden uitgezonden als serie radioprogramma’s bij de Reformatorische Omroep. Een praktisch en bezinnend boek over kleding en schoonheid in gebrokenheid. Met vragen om als vrouwengroep in gesprek te gaan.
Powervrouwen  -   Leef je roeping
Powervrouwen - Leef je roeping
Dit boek beschrijft aan de hand van een luchtige metafoor de 5 fases in je leven waar je als mens voortdurend doorheen gaat als het gaat om het maken van keuzes. Het bevat praktische handvatten om achter Gods roeping met je leven te komen, belemmeringen te overwinnen en je leven zó te organiseren dat er daadwerkelijk tijd en ruimte is voor het leven van deze roeping. Gods onvoorwaardelijke liefde biedt, in combinatie met jouw uniek-zijn, het onwankelbare fundament voor dit krachtige leven. Een aanrader wanneer je op zoek bent naar je roeping, vanuit een basis van rust en balans.
Waarom kwam Jezus naar deze aarde?
Waarom kwam Jezus naar deze aarde?
Miljoenen mensen zijn ieder jaar druk bezig met de voorbereidingen voor één dag: 25 december, kerstdag. De meesten hebben er weleens van gehoord dat met Kerst de geboorte van Jezus Christus wordt gevierd, maar hebben er geen idee van waarom deze gebeurtenis zo belangrijk is. Dit boekje maakt dat duidelijk en beantwoordt vragen als: •Wie was Jezus? •Weten we eigenlijk wel wanneer Hij werd geboren? •Had Zijn geboorte een speciaal doel? •Wat onderscheidt Hem van alle andere mensen die op aarde hebben geleefd? In dit levendige boekje ontdoet John Blanchard het kerstverhaal van de mythes en vertelt hij wat de echte geschiedenis van Kerst is. De krachtige waarheid die door de eeuwen heen ontelbare levens heeft veranderd.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels