Sestra

Nog geen informatie beschikbaar.
140 Kruimels
Jouw leugens, Gods waarheid
Jouw leugens, Gods waarheid
Welke leugens geloof jij? En hoe hebben die leugens jouw beeld van God, jezelf en de wereld vervormd? In Jouw leugens, Gods waarheid worden leugens ontkracht door bijbelse waarheden. Zo leert de lezer haar denken te vernieuwen aan de hand van het Woord van God. Een lange tijd heeft de auteur zelf ook veel leugens leven geloofd. Onbewust had dit grote invloed op hoe ze naar God, zichzelf en de wereld om haar heen keek. Des te meer ze zich verdiepte in de Bijbel, des te meer leugens ze begon te herkennen en des te sterker de waarheid de overhand nam in haar leven. Het resultaat: vreugde, rust en vertrouwen. Een praktisch boekje dat de lezeres helpt om het principe van het vernieuwen van je denken te oefenen. Er worden 60 leugens besproken die je als vrouw zou kunnen geloven. Tegenover elke leugen staat een waarheid vanuit de Bijbel. Ook is er ruimte om zelf je persoonlijke leugens en Gods waarheid daarover toe te voegen. Romely Hannah is een christelijke content maker op social media. Hier deelt ze haar haar zoektocht naar wat het inhoudt om Jezus te volgen als 23-jarige vrouw.
Zij Lacht dagboek
Zij Lacht dagboek
9789492831736
Dagelijks publiceert Zij Lacht een overdenking bij een bijbeltekst op de website. Meer dan 25.000 vrouwen lezen deze toegankelijke overdenkingen en worden zo elke dag aangevuurd om met God te leven. Zij Lacht heeft nu 300 overdenkingen uitgezocht om in een offline dagboek te publiceren. De overdenkingen zijn kort en eigentijds en daardoor geschikt om overal te lezen. Elke overdenking wordt afgesloten met een 'aan de slag', zodat de lezer wordt uitgedaagd de boodschap mee te nemen haar leven in.
Notitieboek bij de Bijbel
Notitieboek bij de Bijbel
Bijbellezen
9789464250947
Waar moet ik beginnen? Wat moet ik met dit Bijbelgedeelte? Wat wil God mij hiermee vertellen? Zomaar wat vragen die weleens boven komen tijdens het Bijbellezen. Je leest de woorden, maar je hart is er soms niet bij. In de drukte van de dag lukt het niet altijd de Bijbel open te slaan en geconcentreerd te lezen. Vaak gebeurt dit, omdat we simpelweg niet weten hoe we het moeten aanpakken. Dit notitieboek helpt je om tijdens het Bijbellezen dichter bij God en zijn Woord te komen. Door prikkelende vragen, tips en ruimte voor je eigen woorden en gedachten, kom je dichter bij de kern. Want als één boek het waard is om gelezen en geleefd te worden, is het wel de Bijbel; het boek waarin God spreekt.Laat je bemoedigen, leer van Gods Woord en bewaar het in je hart.
1 minuut dagboek
1 minuut dagboek
In dit 1-minuut dagboek van Zij Lacht staan 100 overdenkingen voor elk moment. De overdenkingen zijn kort; je bent er slechts één minuut mee bezig. De thema’s in het dagboek zijn actueel, uit het leven van alledag en sluiten aan op de onderwerpen uit het Zij Lacht gebedenboek. Het dagboek is niet bedoeld als vervanging van je tijd met God, maar als een waardevolle aanvulling voor de momenten tussendoor. Het dagboekje leent zich ook uitstekend om mee te nemen tijdens een weekend weg of op vakantie. Formaat: 12x15 cm
Zij Lacht gebedenboek
Zij Lacht gebedenboek
Gebed
9789464250350
In het Zij Lacht gebedenboek staan prachtige, uitgeschreven gebeden die raken. De onderwerpen van de gebeden zijn heel uiteenlopend, van een mooi ochtend- en avondgebed tot gebeden met specifieke thema’s als onrust, overgave, verdriet, perfectionisme en het leven van alledag. Het gebedenboek is 12 x 15 cm, waardoor het ook gemakkelijk in een (hand)tas past zodat je het gedurende de dag regelmatig kunt pakken.
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw is geschreven voor gelovige vrouwen die zich willen verdiepen in het werk en de Persoon van de Heilige Geest. Dat de Geest niet los gezien kan worden van de Vader en de Zoon is door het hele boek heen duidelijk, maar de nadruk ligt op de Heilige Geest. Lijnen over de vervulling en bekrachtiging met de Heilige Geest, praktische lessen over de vrucht van de Geest en de geestelijke gaven die Hij geeft worden op eenvoudige, bijbelgetrouwe wijze dicht bij je hart gebracht. De gespreksvragen kunnen gebruikt worden voor persoonlijke overdenking, maar zijn ook geschikt voor gebruik in vrouwenkringen en bijbelstudiegroepen.
Houd vol
Houd vol
Het leven is soms vol angst, zorgen en twijfels. Dat herken je wellicht, want bijna niemand ontkomt eraan. Maar hoe houd je het leven vol als je ermee te maken krijgt? Waar vind je de kracht en moed daarvoor? In de Bijbel! Want daarin staan talloze zekerheden die je kunnen helpen als je bang bent, je zorgen maakt en twijfelt. Beloften die je vertrouwen, moed en kracht geven. In dit dagboek zijn honderd bijbelteksten uitgewerkt in bemoedigende overdenkingen, beelden en quotes, die je eraan herinneren en doen ontdekken: God is groter dan je angst, zorgen en twijfels, en Hij is met je en wil je helpen. Houd vol!
Maar ik vertrouw op U
Maar ik vertrouw op U
Maar ik vertrouw op U is geschreven voor gelovige vrouwen die te maken hebben met de gebrokenheid van het leven. Aan de hand van verschillende thema's wordt de lezer uitgenodigd om met haar eigen verhaal in te stappen tijdens het lezen en verwerken. Thema's die onder andere aan bod komen zijn: 'De angel van de angst', 'Loslaten', 'Stil staan bij verlies', 'Verdriet en vrede', 'Vertrouwen'. Het Woord van God is uitgangspunt, waarbij de auteur ook haar persoonlijke ervaringen deelt. Aan het eind van elk hoofdstuk wordt de lezer gevraagd om, aan de hand van een aantal vragen, een brief aan God te schrijven. Deze verwerking helpt om de onderwerpen te verbinden aan haar eigen leven.
Notitieboek bij de preek
Notitieboek bij de preek
9789492831941
Veel vrouwen zullen het wel herkennen: je gedachten dwalen af tijdens de preek, je kunt je niet concentreren of je baalt dat je die ene mooie uitspraak bent vergeten. Dit persoonlijke notitieboek is een ideaal hulpmiddel voor (jonge) vrouwen die graag luisteren naar Gods Woord en dit in hun hart willen bewaren. Het is een mooi vormgegeven, full colour boek met veel ruimte voor aantekeningen, maar ook met mooie quotes en lijstjes om in te vullen. Gebruik het tijdens de kerkdiensten, fysiek of online, om je gedachten en aantekeningen op te schrijven en om ze later nog eens terug te lezen.
Ben ik genoeg?
Ben ik genoeg?
Onzekerheid
9789464250428
Jonge vrouwen van deze tijd worstelen voortdurend met de vraag of ze wel genoeg zijn voor deze (online) wereld: mooi genoeg, slim genoeg, aantrekkelijk genoeg, gelovig genoeg, kortom – gewoon genoeg. Het is een onophoudelijke reeks van vragen en twijfels, getriggerd door het perfecte plaatje en verwachtingen van anderen. Als jonge vrouw heeft Grace Valentine zelf de druk gevoeld om te voldoen aan de eisen van de maatschappij. Maar ze heeft er genoeg van. Met een innemende combinatie van eerlijkheid en humor, gebruikt Grace haar verhaal om ons met de leugens te confronteren die de wereld ons elke dag vertelt. Leugens zoals: • Je bent mooi omdat een jongen je dat verteld heeft • Liefde moet je verdienen • Je moet je verleden vergeten • Je zult nooit genoeg zijn Dit boek trekt een duidelijke grens. Het laat ons zien dat we nooit goed genoeg zullen zijn voor deze wereld omdat we niet voor deze wereld gemaakt zijn. In plaats daarvan herinnert Grace ons eraan dat we door Iemand geschapen zijn voor iets beters. We mogen kiezen voor Hem die ons gekozen heeft, voor Degene die zegt: ‘Jij bent genoeg voor Mij, Mijn kind. Kom zoals je bent.' Grace Valentine is een populaire Amerikaanse schrijfster en blogger die de Enough Movement heeft opgericht. Het is haar missie is om mensen te helpen die hebben geworsteld zoals zij heeft gedaan, om hun waarde te vinden in Iemand die het echt waard is om te volgen.
Zij Lacht notitieboek
Zij Lacht notitieboek
Spreuken 31:25
9789464250473
Het Zij Lacht notitieboek is een stijlvol en stevig notitieboek. Op de voorkant van het linnen notitieboek staat de bekende Zij Lacht-tekst uit Spreuken 31:25: ‘Kracht en glorie zijn haar kleding en zij lacht de komende dag toe.’ Het notitieboek bevat eenvoudige lijnen in het binnenwerk, zonder opsmuk, waardoor het boekje gebruikt kan worden voor stille tijd, zelfreflectie, in de kerk of op je werk. Formaat: 13x19 cm
Je bent waardevol
Je bent waardevol
Je bent waardevol, want God zelf heeft jou bedacht! Het grootste gebod dat Jezus ons gaf was God lief te hebben boven alles en je naaste als jezelf. Maar vooral het 'als jezelf' blijkt voor veel vrouwen in de praktijk niet zo makkelijk te zijn. Met 'Je bent waardevol' laat christentherapeut Carianne Ros zien hoe een slecht zelfbeeld kan ontstaan – en hoe je een gezond, op Gods liefde gebaseerd zelfbeeld kunt krijgen. Door de tips, vragen en opdrachten in dit boek, maar vooral door de helende kracht van de heilige Geest ontdek je hoe waardevol je bent. Een ervaring die je leven kan veranderen!
Kom tot bloei!
Kom tot bloei!
Wil jij je ontwikkelen? Doen wat in je hart leeft? En de talenten inzetten die God je gegeven heeft? Corinne Starreveld miste een boek dat niet over succes alleen ging, maar dat haar zou helpen de uitdagingen die een loopbaan geven, aan te gaan. Ze schreef een praktische en vrolijke gids met verhalen uit haar eigen werkende leven. Over je passie vinden, jezelf zijn en over een betekenisvolle carrière. Je leert over de verschillende seizoenen in je loopbaan. Corinne vertelt over stress, menstruatie, emoties, ambitie en meer. In het boek staan tests die je direct zelf kunt doen. Na het lezen van deze gids zit jij vol inspiratie voor jouw loopbaan!
Ik zal er zijn
Ik zal er zijn
9789492831026
Een prachtig geschenkboek met prints van het duo Lifeprints. Dit boek is bedoeld voor situaties waarin bemoediging en inspiratie meer dan welkom zijn. Of je nu even vastloopt of in de storm van je leven zit, God houdt Zich aan Zijn belofte. 'Ik zal er zijn' is wat Hij in Zijn Woord belooft. Niet altijd op de manier zoals wij het zelf hadden bedacht en gehoopt, maar Hij is erbij. Met zeven verschillende woorden wordt het thema 'Ik zal er zijn' uitgewerkt. Het boek bevat inspirerende teksten, liedteksten, citaten en bijbelteksten. Een feest voor het oog en een balsem voor het hart! Achter de naam Lifeprints schuilt het echtpaar Manuel en Elvire Bus. Hij ontwerpt, zij illustreert en samen maken ze prachtige kaarten, posters en andere home & living producten.
Jaag de liefde na
Jaag de liefde na
Liefde
9789491844980
Liefhebben gaat niet altijd vanzelf. In dit boek ga je al lezend, tekenend en schrijvend op zoek naar de blijvende liefde waar God over spreekt en waar Hij ons toe aanspoort. De zoektocht naar wat liefde is, begint bij Hemzelf. Want Hij is Liefde. Dit boek geeft inzichten in hoe liefdevol God is. En het wil je helpen om in je dagelijks leven te leren liefhebben. God, jezelf en anderen. Dat maakt je leven absoluut rijker, liefdevoller, meer gericht op het goede. Neem elke week een vast moment voor dit prachtig vormgegeven weekboek. Elke week lees je een overdenking, krijg je leuke tips en ga je aan de slag met een doe- denk- of schrijfopdracht. Dat neem je vervolgens de hele week met je mee.
Sestra dagboek
Sestra dagboek
Gebed
9789492831897
Toen we in de coronapandemie vaak noodgedwongen binnen zaten, is er tegelijk een nieuwe waardering ontstaan voor de natuur – juist omdat die soms zo verrassend dichtbij te vinden is. Dit nieuwe 365 dagendagboek neemt christelijke vrouwen daarom mee op pad door allerlei landschappen. In elk landschap is iets te vinden wat raakt aan het leven van alledag én aan Gods aanwezigheid daarin. Elke weekdag biedt de lezer een bijbeltekst en een overdenking, en in het weekend wordt de week afgesloten met een praktische toepassing en een gebed. Een dagboek voor en door vrouwen die midden in het leven staan. Dit dagboek is geschreven door diverse auteurs: Coby Kremer, Jolanda Kromhout, Elsje van Ommen, Grace, Arenda Haasnoot, Sarianne van Dalen, Joyce de Jongh, Liza de Jonge, Erica Duenk, Kari Vermunt, Mira de Boer en Annelies van Poelgeest.
De wapenrusting van God
De wapenrusting van God
De wapenrusting van God is een bijbelstudieboek geschreven door de succesvolle auteur Priscilla Shirer, bekend van het boek Vurig en de bijbehorende film War Room. Op elk moment van de dag woedt er een strijd om je heen, die je niet kunt zien of horen, maar die je wel kunt voelen in elk aspect van je leven. De vijand wil alles in je leven vernielen: je hart, je gedachten, je huwelijk, je kinderen, je relaties, je veerkracht, je dromen, je toekomst. Maar zijn strijdplan werkt alleen als je erdoor wordt verrast. Deze bijbelstudie zorgt ervoor dat je de wapenrusting van God aantrekt, zodat je klaar bent om ten strijde te trekken. Deze bijbelstudie volg je als groep. Het boek biedt zes weken lang elke dag een bijbelstudie om thuis te doen. Daarnaast krijg je toegang tot zeven online videostudies van 40 minuten, die je als groep bekijkt. Het boek bevat ook tips voor de groepsleider en extra vragen en informatie om te bespreken.
Hier is rust
Hier is rust
Waarschijnlijk zie je haar regelmatig. Als je in een etalage gluurt, als je in de spiegel kijkt terwijl je in de lift staat, of een flinke uitschieter met je mascara maakt op de vroege ochtend. De vrouw die naast studie of werk zich verantwoordelijk voelt. Die betrokken is op haar omgeving en ook nog zus, christen, dochter, collega, partner, vriendin is, of die juist verlangt naar een relatie, een gezin of een eigen droom. Die multi-vrouw, dat ben jij. Joline Zuidema-Blankesteijn schreef dit boek speciaal voor vrouwen die ondanks de drukte van het dagelijks leven weer, of meer, op God willen richten. De onderwerpen in dit boek liggen dicht bij Joline zelf en ook bij vrouwen die ze tegenkomt. Het zijn thema’s die door ieders leven verweven zijn, die een ieder gevormd hebben, maar waarin ook nieuwe keuzes gemaakt kunnen worden. Dit boek brengt je dichter (terug) bij de bron. De intentie van dit boek is het geven van energie hoop dat dat het bijdraagt aan de gezondheid van het geloofsleven: aan rust, stilte, opmerkzaamheid, ruimte voor meditatie en gebed.
Vurig
Vurig
Als je de film War Room gezien hebt, en de boodschap hiervan graag wilt toepassen, moet je dit boek echt lezen. Je wordt geholpen om een plan te maken om je leven aan gebed toe te wijden, voor jezelf en voor degenen om je heen. Wanneer je bij het einde van het boek bent gekomen, zul je je in staat voelen om de moeilijke dingen in het leven op je knieën te tegemoet te gaan. De vijand is eropuit is om je leven te ontwrichten en je geloof in God te ondermijnen. Gebed is een krachtig wapen om zijn aanvallen te kunnen pareren. Dit boek geeft je een strijdplan voor serieus, specifiek en strategisch gebed. Priscilla, die zelf een hoofdrol speelde in de film War Room, behandelt de 10 meest voorkomende strategieën van de duivel, onder meer je identiteit, je familie, je verleden en je relaties. Ze laat zien hoe je kunt bidden om jezelf hiertegen te beschermen.
Leven met scherven
Leven met scherven
Wanneer je gaat scheiden, is er veel pijn en verdriet, maar ook veel onzekerheid. Wat moet er allemaal geregeld worden? Hoe moet je verder met je leven? Hoe kun je de kinderen hier het beste doorheen helpen? Maar ook: wat betekent God in dit alles? Dit boek wil vrouwen helpen in de verwerking van een echtscheiding. Je krijgt alle praktische informatie die je nodig hebt over verlies en rouw, omgaan met de kinderen, je ex en schoonfamilie, en ook juridische thema's als mediation, ouderschapsplan en financiën. Door middel van verwerkings- en bezinningsvragen wil het boek daarnaast een dagboek voor je zijn waarin je jouw ervaringen van je af kunt schrijven.
Geloofshelden
Geloofshelden
Bijbelstudie
9789492831873
Dit 6-weekse bijbelstudieboek neemt je mee in vijf studies van geliefde sprekers. Elke bijbelstudie bestaat uit vijf dagen en is een combinatie van zelf de Bijbel bestuderen en onderwijs volgen via video’s. Geloofshelden behandelt vijf personen uit het Oude Testament: koningin Esther, Gideon, Hosea, Maleachi en Nehemia. Stuk voor stuk geloofshelden die God blijven volgen, ongeacht wat er op hun pad komt. Bestudeer hoe God het leven van eenvoudige mensen gebruikte voor zijn koninkrijk. En ontdek hoe Hij ook jouw leven kan gebruiken. Het boek bevat een inlogcode die je toegang geeft tot de online video’s. Ook staan er tips in voor groepsleiders, met extra informatie en gespreksvragen. ‘Deze geloofshelden moedigen je aan om God te gehoorzamen, ook als het spannend is. Je maakt kennis met de onderwijsstijl van vijf inspirerende internationale sprekers. Dit smaakt naar meer!’ - Annemarie Rietkerk, adviseur Beth Moore-studiegroepen
Powervrouwen  -   Stralen voor je Schepper
Powervrouwen - Stralen voor je Schepper
Talenten
Roeping
9789492831613
Verlang je naar een leven vanuit Gods rust en balans? Wil je graag je roeping leven, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Met dit boek ga je een jaar lang aan de slag: stapje voor stapje denk je na over verschillende onderwerpen die je dichter bij Gods Vaderhart brengen, dichter bij jezelf en bij Gods roeping voor jou. In 'Stralen voor je Schepper' geeft Carianne Ros inspiratie voor 52 weken, met bijbelteksten, korte overdenkingen en vragen om over na te denken. Luister al biddend naar wat God je te zeggen heeft en ga er ook daadwerkelijk mee aan de slag.
Rust en regelmaat bij God
Rust en regelmaat bij God
Veel vrouwen zouden graag meer en vaker in hun bijbel willen lezen. Maar ze verliezen hun motivatie, begrijpen niet goed wat ze lezen of vinden het moeilijk de verbinding met hun eigen leven te maken. Arenda Haasnoot is overtuigd van het belang van (dagelijks) bijbellezen. In dit boekje behandelt ze belemmeringen waar vrouwen tegenaan lopen, motiveert en geeft handige tips vanuit haar jarenlange ervaring als predikant en met de Alpha cursus. Rust – als je de bijbel leest, vind je rust bij God. Met uitwerkingen rond bijbelboeken om te gaan lezen. Regelmaat – zoek een manier om het vol te houden die bij jou past. Met tips rond o.a. leesroosters. Reinheid – de bijbel helpt je in een gezonde geestelijke levensstijl.
Zij Lacht Guide bijbellezen
Zij Lacht Guide bijbellezen
Bijbellezen
9789492831743
Bijbellezen is voor veel vrouwen vaker een 'moeten' of een worsteling, dan een vreugdevol verlangen. Deze Zij Lacht Guide helpt je om antwoorden te vinden op je vragen en om je verlangen naar Gods Woord te (her)vinden. Door de achtergrondinformatie per bijbelboek en de uitgebreide Q&A, is dit een gids die je er vaker bij pakt. In dit boek is het uitgangspunt dat de Bijbel Evangelie is, het Woord van de waarheid. Het boek is een zoektocht naar een antwoord op de vragen die hierboven zijn gesteld en je vindt er praktische handvatten om de Bijbel te lezen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels