John Bunyan Stichting

Nog geen informatie beschikbaar.
8 Kruimels
De Christinnereis
De Christinnereis
Christendom
9789081862042
Als je de Christenreis van John Bunyan gelezen hebt, wil je vaak ook de Christinnereis lezen. Christinne wilde eerst niet op reis. Zij had geen zin en liet haar man alleen gaan. Maar nu begrijpt ze hoe vreselijk dat was. Wat een verdriet krijgt zij over haar zonden. Op een dag krijgt ook zij een uitnodiging. Samen met haar vier jongens maakt ze zich klaar voor de reis. Ook een meisje, Barmhartig heet ze, gaat mee. Samen maken ze de reis die Christen ook gemaakt heeft. Ze lopen op dezelfde weg als hij en toch gaan er dingen anders. Er gebeurt van alles tijdens hun reis. Ze komen op gevaarlijke plaatsen waar reuzen of andere vijanden zijn. Maar gelukkig zijn er ook liefelijke plaatsen en krijgen ze echte vrienden. Steeds zien we dat de Heere voor hen zorgt, vanaf het begin tot het einde toe. In dit boek wordt deze reis van Christinne helemaal naverteld voor kinderen. Na elk hoofdstuk is er een uitleg en zijn er een paar vragen. Ook staat er boven elk hoofdstuk een Bijbeltekst en is er een psalm bijgezocht. Jonge kinderen kunnen al veel begrijpen en oudere kinderen vinden het vaak ook fijn om deze reis op een begrijpelijk manier na te gaan. Zo kan dit boek gebruikt worden in het hele gezin. Het is goed om deze reis te volgen. Let maar eens op hoe het begin is van de reis, wat er onderweg gebeurt en hoe de reis eindigt. Gebonden, Harde kaft 413 pagina's Voorzien van prachtige kleurenillustraties van Adri Burghout John Bunyan Stichting - Kootwijkerbroek
Christinnenreis
Christinnenreis
Dit prachtige boek is een vernieuwde uitgave van de Christinnereis met prachtige zwart-wit en kleuren illustraties van Adri Burghout. In dit boek is een nieuwe praktische hoofdstukindeling van 55 hoofdstukken toegepast. Achterkant: U hebt op dit moment één van de meest gelezen boeken die ooit in de wereld zijn verschenen in handen. In dit vervolg op de Christenreis naar de eeuwigheid gaat Christinne met haar kinderen en andere pelgrims ook op ries naar de Hemelstad. Zij maakt onderweg andere zaken mee dan haar man. Dieper en geestelijker zijn de Bijbels gefundeerde lessen. Maar ook praktische adviezen om te leven als een christen nemen een grote plaats in. Lees dit boek. U vindt er de weg beschreven naar de grootste rijkdom die een christen in zijn of haar leven door genade mag ontvangen: de vergeving van zonden door het bloed van de Heere Jezus Christus. Het is een boek met voorbeelden. Voorbeelden die gaan over de bekering van zondige mensen. Dat kan door de genade van God. Ook wij moeten een levensreis maken. Maken wij de reis van Christinne, haar kinderen, Barmhartigheid, Vreesachtigheid en Gereed-tot-hinken? Dan komen we behouden aan en mogen we eeuwig bij de Heere zijn. Veel zegen en leesgenoegen met dit bijzondere boek. Gebonden, Harde kaft 269 pagina's Voorzien van prachtige kleurenillustraties van Adri Burghout John Bunyan Stichting - Kootwijkerbroek
De heilige oorlog
De heilige oorlog
Geestelijke strijd
9789076306117
In dit boek beschrijft Bunyan het wonder van de schepping van de mens en de strijd waaraan deze onderworpen is. De rijkdom van Gods genade in de mens verheerlijkt en de pogingen van de vorst der duisternis de genade te vernietigen, vergelijkt hij met een bittere strijd om een stad. Deze stad noemt hij: "Mensenziel". Het is duidelijk dat hij in zijn boek spreekt van zijn persoonlijke zielservaringen. Voor velen is dit tot troost en onderwijs geweest. Bunyan was een godgeleerde. Met de gaven, die de Heere hem schonk, heeft hij mogen woekeren. "De Heilige Oorlog" laat een blik slaan in het leven van een gelouterd mens. Door de kracht van Gods genade is hij staande gebleven en heeft uiteindelijk getriomfeerd. In het boek dat voor u ligt, heeft de schrijver op uitnemende wijze de woorden van Bunyan voor de lezer verstaanbaar gemaakt. Niemand kan zeggen dat het voor hem of haar geen boodschap heeft. Het is een evangelieboodschap die dwingt tot onderzoek. Het roept op tot bezinning op onze reis naar de eindbeslissing. Bij de vele onzekerheden van onze tijd is dit zeker, vorst Immanuël zal triomferen. De overwinning over alle machten en krachten is zeker. Voor ons allen is de levensvraag: zullen wij door genade met Hem triomferen of met de vorst der duisternis Diabolus ondergaan in de buitenste duisternis? Gebonden, Harde kaft 142 pagina's Voorzien van prachtige kleurenillustraties van Adri Burghout John Bunyan Stichting - Kootwijkerbroek
De christenreis
De christenreis
9789081862059
Dit prachtige boek is een vernieuwde uitgave van de Christenreis met prachtige zwart-wit en kleuren illustraties van Adri Burghout. In dit boek is een nieuwe praktische hoofdstukindeling van 55 hoofdstukken toegepast. Achterkant: U hebt op dit moment één van de meest gelezen boeken die ooit in de wereld zijn verschenen in handen. Het is een reisverhaal. Maar niet zomaar een reisverhaal. Het beeldt de levensreis uit van een jongman Christen. Deze man probeerde van het leven te genieten. Hij geniet met volle teugen van alles wat de wereld hem biedt. Zijn vrienden doen mee met zijn spel. Zijn taalgebruik en gedrag brengen de hele stad in opspraak. Toch mist hij iets. Hij luistert naar een gesprek tussen een paar vrouwen. Hij voelt dat zij een rijkdom hebben die hij mist. Dat brent een angstig gevoel. Een man legt hem uit dat deze rijkdom ook voor hem te krijgen is. Dat hij ook vergeving van al zijn verkeerde daden kan ontvangen. En hij gaat op reis. Onderweg gebeurt er veel. Maar hij komt behouden op zijn eindbestemming aan! Het is een boek met voorbeelden. Voorbeelden die gaan over de bekering van een zondig mens. Genade van God. Ook wij moeten een levensreis maken. Maken wij de reis van deze pelgrim, Christen? Dan komen wij eeuwig bij God. Veel zegen en leesgenoegen met dit bijzondere boek. Gebonden, Harde kaft 280 pagina's Voorzien van prachtige kleurenillustraties van Adri Burghout John Bunyan Stichting - Kootwijkerbroek
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels