Geestelijke strijd

18 Kruimels
Overwinning
Overwinning
Om te kunnen overwinnen, moeten we beseffen dat het geloof een strijd is. En we kunnen alleen maar levend uit die strijd tevoorschijn komen, als we de leiding van ons leven telkens weer aan de Heer overgeven.
De wapenrusting van God
De wapenrusting van God
De wapenrusting van God is een bijbelstudieboek geschreven door de succesvolle auteur Priscilla Shirer, bekend van het boek Vurig en de bijbehorende film War Room. Op elk moment van de dag woedt er een strijd om je heen, die je niet kunt zien of horen, maar die je wel kunt voelen in elk aspect van je leven. De vijand wil alles in je leven vernielen: je hart, je gedachten, je huwelijk, je kinderen, je relaties, je veerkracht, je dromen, je toekomst. Maar zijn strijdplan werkt alleen als je erdoor wordt verrast. Deze bijbelstudie zorgt ervoor dat je de wapenrusting van God aantrekt, zodat je klaar bent om ten strijde te trekken. Deze bijbelstudie volg je als groep. Het boek biedt zes weken lang elke dag een bijbelstudie om thuis te doen. Daarnaast krijg je toegang tot zeven online videostudies van 40 minuten, die je als groep bekijkt. Het boek bevat ook tips voor de groepsleider en extra vragen en informatie om te bespreken.
Duivels dichtbij
Duivels dichtbij
In 2004 verscheen de eerste druk van Duivels dichtbij. Na een aantal herdrukken volgt nu een geactualiseerde versie. Het boek is geschreven voor christelijke jongeren met als doel hen bewust te maken van de invloed van de duivel op het denken en doen in het dagelijks leven. Ieder hoofdstuk wordt afgesproken met gespreksvragen. Het boek beschrijft de biografie van de Satan, zijn invloed op de moderne tijdgeest en de manier waarop hij ons denken infiltreert. Uiteraard wordt aandacht besteed aan de strijd tegen satan.
Uitzicht
Uitzicht
Moeilijke momenten, dalen in je geloofsleven, geloofsworstelingen, wie kent ze niet? In het leven van alledag kan het flink stormen. Een ziekte waartegen je vecht, een virus wat de wereld in z'n greep heeft, een periode van werkeloosheid, een relatie die stukgaat, angst en gepieker over de toekomst. Op zulke momenten lijkt God uit zicht te zijn, maar Hij is er zeker bij! In dit boek neem auteur Arjan van den Noort je mee op reis vanaf de plek waar God uit zicht is naar waar er met God weer uitzicht is! Dit doet hij aan de hand van vijf thema's: gedachten, geloof, God, rust en uitzicht. Bij elk thema horen 20 overdenkingen met bijbelteksten, quotes en mooi beeldmateriaal.
Aan gods hand door pijn en lijden
Aan gods hand door pijn en lijden
In zijn nieuwste boek onderzoekt bestsellerschrijver Tim Keller een van de moeilijkste vragen in het leven: Waarom is er pijn en lijden in de wereld? Het probleem van het lijden is van alle tijden. En voor diegenen die er zelf onder gebukt gaan kan het de grootste hindernis zijn om in een goede en liefhebbende God te geloven. Als er zo'n God bestaat, waarom is er dan zoveel leed in de wereld? En als het in ons eigen leven moeilijk wordt, hoe gaan we er dan mee om? Keller komt niet met simpele antwoorden, maar geeft in dit theologische maar tegelijk heel praktische boek op bewogen wijze leiding, bemoediging en inspiratie. Aan Gods hand door pijn en lijden bevat een grote hoeveelheid materiaal voor iedereen die een ander of zichzelf wil troosten en helpen in een tijd van lijden en strijd. Zoals altijd schrijft Keller glashelder, en tegelijk weet hij je mee te nemen in zijn betoog. Hij bekijkt hoe er in deze wereld tegen het lijden aangekeken is en wordt, beschrijft hoe mensen er mee omgaan, en hij gaat tenslotte in op de vraag hoe we door alles heen met God kunnen wandelen. Door het boek heen laat hij mensen aan het woord over hun eigen levensverhaal - het maakt dit boek enorm herkenbaar. "Een wijs en troostvol boek voor mensen die pijn lijden - echt een boek voor iedereen." Tim Keller (1950) is voormalig predikant van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Er zijn inmiddels enkele tientallen boeken van zijn hand in het Nederlands verschenen, waaronder het al vele malen herdrukte In alle redelijkheid en het kleine juweel Bevrijd van je zelf.
Ankerlezingen  -   Geestelijke strijd, toen en nu
Ankerlezingen - Geestelijke strijd, toen en nu
Geestelijke strijd
9789088972171
'God heeft ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst', zo luidt een bekend gezegde. Wat staat ons dan onderweg te wachten? Een christen zal in geestelijk opzicht worden aangevallen. De satan en de demonische machten zijn erop gericht het werk van God te bestrijden en zoveel mogelijk te vernietigen. Dat gebeurt soms openlijk, maar heel vaak op een meer verborgen wijze. De Bijbel geeft allerlei voorbeelden hiervan, maar reikt ook aan hoe wij ons kunnen wapenen tegen die aanvallen. De geestelijke strijd in de samenleving betreft in onze tijd ook ontwikkelingen op ethisch gebied die tegen Gods Woord indruisen. Bezinning op al deze onderwerpen helpen ons gelovig staande te blijven in deze tijd. Gespreksvragen maken het mogelijk de afzonderlijke thema's op een gesprekskring te behandelen.
Soldaat van Christus
Soldaat van Christus
Je moet als een goede soldaat van Christus Jezus vechten voor het geloof. 2 Timoteüs 2:3a In de geestelijke strijd die we als soldaat van Christus voeren, wordt gestreden om ons hart en onze persoonlijke relatie met God. Er is in ons een kostbare schat geplaatst. Daarom komen we onder vuur te liggen. In dit praktische boek legt Sylvester Rozema in 35 korte hoofdstukken uit hoe je kunt leven en volharden in de strijd. Je vindt er sterk en beknopt onderwijs, strategische opdrachten en vragen om (bijvoorbeeld met je mannengroep) over na te denken. Het is een krachtig handboek om een sterke soldaat te worden van onze Opperbevelhebber! Een paar kernthema’s op een rijtje: • God, Jezus en de Heilige Geest • Het krachtigste wapen • Vier basisdisciplines • Spectaculaire emoties • Gezonde grenzen • De wapenrusting • Train je lichaam! Sylvester Rozema (1968) is getrouwd met Ina en woonachtig in Zelhem. Hij geeft christelijke leefstijleducatie door middel van workshops en trainingen. www.soldaatvanchristus.nl Het binnenwerk van dit boek is gedrukt in een dyslexievriendelijk lettertype.
Eerste hulp bij ongeloof
Eerste hulp bij ongeloof
Eerste Hulp Bij Ongeloof is een boek voor mensen die worstelen met vragen over God en de Bijbel. Voor mensen die zichzelf misschien ongelovig noemen, en voor de 'ongelovige Thomassen' onder de gelovigen. Gabor Locht is zelf ook zo'n twijfelaar geweest. Dit boek is het resultaat van zijn zoektocht. Op een toegankelijke manier bespreekt de auteur bijbelse geschiedenissen die op het eerste gezicht ongeloofwaardig lijken. Daarnaast gaat hij moeilijke vragen over God niet uit de weg, zoals: hoe kan een goede God de opdracht geven mensen te doden? De vele onderwerpen worden in korte, overzichtelijke hoofdstukken behandeld, waardoor het boek ook uitstekend geschikt is voor bespreking in studiekringen of catechisatiegroepen. "Gabor Locht houdt een sterk pleidooi voor de betrouwbaarheid van de Bijbel. Hij schreef een verstandig, persoonlijk en bovenal toegankelijk boek." dr. ir. G. Jeroen de Ridder, universitair docent aan de Faculteit der Wijsbegeerte, VU Amsterdam De auteursopbrengst van de verkoop van dit boek komt geheel ten goede aan het werk van Stichting Israel en de Bijbel.
De heilige oorlog
De heilige oorlog
Geestelijke strijd
9789076306117
In dit boek beschrijft Bunyan het wonder van de schepping van de mens en de strijd waaraan deze onderworpen is. De rijkdom van Gods genade in de mens verheerlijkt en de pogingen van de vorst der duisternis de genade te vernietigen, vergelijkt hij met een bittere strijd om een stad. Deze stad noemt hij: "Mensenziel". Het is duidelijk dat hij in zijn boek spreekt van zijn persoonlijke zielservaringen. Voor velen is dit tot troost en onderwijs geweest. Bunyan was een godgeleerde. Met de gaven, die de Heere hem schonk, heeft hij mogen woekeren. "De Heilige Oorlog" laat een blik slaan in het leven van een gelouterd mens. Door de kracht van Gods genade is hij staande gebleven en heeft uiteindelijk getriomfeerd. In het boek dat voor u ligt, heeft de schrijver op uitnemende wijze de woorden van Bunyan voor de lezer verstaanbaar gemaakt. Niemand kan zeggen dat het voor hem of haar geen boodschap heeft. Het is een evangelieboodschap die dwingt tot onderzoek. Het roept op tot bezinning op onze reis naar de eindbeslissing. Bij de vele onzekerheden van onze tijd is dit zeker, vorst Immanuël zal triomferen. De overwinning over alle machten en krachten is zeker. Voor ons allen is de levensvraag: zullen wij door genade met Hem triomferen of met de vorst der duisternis Diabolus ondergaan in de buitenste duisternis? Gebonden, Harde kaft 142 pagina's Voorzien van prachtige kleurenillustraties van Adri Burghout John Bunyan Stichting - Kootwijkerbroek
Winnen voor de Koning
Winnen voor de Koning
Winnen voor de Koning is een boek van Koornstra, Martin. ISBN 9789082010619 Heb je het weleens moeilijk? Loop je soms tegen reusachtige problemen aan? Dan is dit boek voor jou. [i]Winnen voor de Koning [/i] bevat zeven koninklijke lessen die je uit de beroemde veldslag tussen David en Goliath kunt trekken. Je kunt je reuzen namelijk verslaan! Ik geloof dat je door dit boek sterker wordt in de strijd en beter zicht krijgt op de wijze waarop God door jou heen zijn Koninkrijk wil bouwen. God zet jou in, om met Hem en voor Hem vijanden te verslaan. Dat is het bredere perspectief, want het is de strijd van de Heer. Jij mag[i] 'Winnen voor de Koning'![/i]
Met terugwerkende kracht
Met terugwerkende kracht
Het verlangen om te willen LEVEN in plaats van te overleven is groot. Na compleet vastgelopen te zijn, zoekt Ida hulp om zich te kunnen ontworstelen aan een traumatisch verleden, waarbij gereformeerde religie en verdeeldheid in het gezin een fundamentele rol speelden. Vele jaren zoekt ze allerlei vormen van hulp en therapie, maar het blijft tobben met haar gezondheid en haar functioneren. Hulp zoeken bij God is een ondenkbare gedachte. Hij heeft die ellende allemaal maar toegestaan en toebedeeld. Of toch niet? Als na zevenendertig jaar en met de rug tegen de muur uiteindelijk een zoekende en boze worsteling met 'deze' God begint, staat haar leven door een onverwachtse aanraking van Hem totaal op z'n kop. Er komt een wonderbaarlijk en heftig proces op gang van bevrijding en herstel. Ida vindt eindelijk haar eigen unieke identiteit, talenten en gaven. God blijkt juist een krachtige, persoonlijke en liefdevolle relatie. Het ontdekken van de geestelijke dimensies en principes die schuilgaan achter het zichtbare leven geven haar eindelijk antwoorden op veel 'waarom' vragen. 'Met terugwerkende kracht' is een zeer openhartig en confronterend levensverhaal waarin de auteur dwars door alles heen tot LEVEN komt.
Geestelijke strijd
Geestelijke strijd
Geestelijke strijd
9789023911678
Steeds meer mensen stellen zich open voor geestelijke machten en krachten die niet uit God zijn. Dit heeft te maken met de toenemende belangstelling voor andere religies, de invloed van boeken en films met allerlei bovennatuurlijke zaken en met de sterke opkomst van paranormale geneeswijzen. Westerse christenen krijgen meer dan ooit te maken met de gevolgen van deze belangstelling voor occulte zaken. Voor verschillende theologen was dit reden om zich te gaan verdiepen in het occulte. De neerslag daarvan is verwerkt in dit boek. Aan de orde komen de bijbelse gegevens over demonie en paranormale zaken. De auteurs geven uitgebreid aandacht aan het verschil in wereldbeeld van toen en van nu. Daarnaast beschrijven ze hoe hiermee in de kerkgeschiedenis is omgegaan. Dan blijkt onder andere dat de vroegchristelijke kerk veel ervaring heeft opgedaan in de confrontatie met demonische machten. Maar is er ondanks dat wel ruimte voor zaken als demonie en exorcisme in een reformatorische geloofsleer? Strijdt erkenning van de kracht van de duivel met onze opvattingen in de psychiatrie? Het boek sluit af met een handreiking voor het omgaan met geestelijke strijd en demonie in de praktijk van het gemeenteleven.
Gebed
Gebed
Door te bidden begeef je je in de frontlinies van het geestelijke gevecht. Je sluit je af voor de wereld om je heen en je betreedt een onzichtbare werkelijkheid. Je stapt met één been de hemelse troonzaal binnen. De troonzaal waar Iemand op de troon zit
Artios-reeks  -   Geestelijke strijd in de kracht van Jezus
Artios-reeks - Geestelijke strijd in de kracht van Jezus
Welkom in de strijd! Dat wordt tegen mensen gezegd die hun geloof in de Heere Jezus belijden. Geestelijke strijd hoort blijkbaar bij het geloof. Iedereen die in Christus gelooft, krijgt ermee te maken. In de Bijbel worden we opgeroepen om weerstand te bieden tegen de duivel. Hoe moeten we dat doen? Van welke methoden maakt hij gebruik? Hoe kunnen we ons verdedigen? In dit boek staan we stil bij de overwinning van de Heere Jezus aan het kruis en hoe we in verbondenheid met Hem de duivel kunnen weerstaan. Het boek wil ons toerusten voor de strijd die wij allen hebben te voeren. Niet in eigen kracht, maar in de kracht van Jezus!
Heilige strijd
Heilige strijd
In dit helder geschreven essay zoekt Beatrice de Graaf naar een theologische visie op geweld, het kwaad en onze veiligheid. Aan de hand van Augutinus' theologie over de mens, diens gebrokenheid en Gods genade, biedt dit essay een cruciale aanvulling op het hedendaags debat over veiligheid. Veiligheid zal in deze wereld nooit volledig zijn, maar we mogen weten dat het kwaad is overwonnen. Vanuit haar geloof hierin mag de kerk het kwaad bestrijden. Over deze heilige strijd gaat dit boek.
Verzet en overgave
Verzet en overgave
Geestelijke strijd
9789043528528
Bonhoeffers 'Verzet en overgave' behoort ongetwijfeld tot de klassieke werken in de religieuze literatuur. Het boek bevat de aantekeningen en brieven die Bonhoeffer in de gevangenis schreef van 1943 tot 1945. Ook dit beroemde werk van de geliefde theoloog verschijnt nu in de nieuwe reeks gebonden uitgaven van het werk van Bonhoeffer. Bovendien is deze uitgave uitgebreid met aanvullende teksten uit het verzameld werk van Bonhoeffer. Dit boek is een indrukwekkend document over de strijd van de mens die weigert zijn situatie te ondergaan als lot, die denkend en analyserend zijn weg zoekt tussen halsstarrig verzet en laffe overgave. Bonhoeffer wint die strijd en bereikt een geestelijke vrijheid die hem in staat stelt te leven voor anderen. Met de ernst en de scherpte van een ter dood veroordeelde denkt hij na over de toekomst van de mensen en met name de christenen, over de mondigheid van de mens, over een a-religieus christendom en de plaats van de kerk in de wereld.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels